Gå til innhold

Stallen 2022


@ringo
 Del

Anbefalte innlegg


Piggen hadde en svak match mot Brann Pedersen var langt friskere. Jeg tenker det er fornuftig å velge de spillerne som er i best form i de ulike posisjonene og akkurat nå vil Pedersen være et bedre valg enn Piggen - men så kan man jo vurdere Piggen vs Ottesen også. Ottesen er helt ute av det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Nr14:

Da kan vi dra den logikken videre. La oss kjøre Hornburg foran Wangberg osv osv.  foreløpig synes jeg ikke Pignatel har tatt steget opp til der mange forventet han skulle være men det kan selvfølgelig komme men spørsmålet er hva som er riktig matching. I en treer bak mangler han det som skal til.

Ja, den dagen Hornburg vurderes opp mot Wangberg fordi de er omtrent jevngode, så synes jeg vi skal kjøre han innpå!

Men denne diskusjonen kan vi kanskje ta opp igjen neste gang vi diskuterer lokal tilknytning, og hvordan vi jobber med å få de beste lokale talentene til å velge Stabæk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk 2022

Keeper:

Marius Amundsen Ulla

Marcus Sandberg 

Viktor Engh

Leander Larona Gunneröd (Ny, ung keeper fra Sandefjord) 

Forsvar: 

Kasper Pedersen

Nico Næss (Ny)

Simen Wangberg 

Sturla Ottesen 

Victor Wernersson (Ny)

Nicolas Pignatel Jenssen

Thor Lange (Ny)

Kristoffer Harrison

Olav Veum 

 

Midtbane: 

Fredrik Krogstad (Ny)

Curtis Edwards (Ny)

Martin Høyland

Sammy Skytte

Kaloyan Kalinov Kostadinov 

Philip Condradi Schie

Aleksander Andresen

Angrep:

Kornelius Hansen

Fitim Azemi

Herman Hammy Geelmuyden

Oliver Edvardsen


UT:

Moe, Mesik, Amankwah, Vogt (utlån), Haugen, Solbakken, Torgersen, Podstawski, Bolly, Kirkevold 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev rykkinn:

Stabæk 2022

Keeper:

Marius Amundsen Ulla

Marcus Sandberg 

Viktor Engh

Leander Larona Gunneröd (Ny, ung keeper fra Sandefjord) 

Forsvar: 

Kasper Pedersen

Nico Næss (Ny)

Simen Wangberg 

Sturla Ottesen 

Victor Wernersson (Ny)

Nicolas Pignatel Jenssen

Thor Lange (Ny)

Kristoffer Harrison

Olav Veum 

 

Midtbane: 

Fredrik Krogstad (Ny)

Curtis Edwards (Ny)

Martin Høyland

Sammy Skytte

Kaloyan Kalinov Kostadinov 

Philip Condradi Schie

Aleksander Andresen

Angrep:

Kornelius Hansen

Fitim Azemi

Herman Hammy Geelmuyden

Oliver Edvardsen


UT:

Moe, Mesik, Amankwah, Vogt (utlån), Haugen, Solbakken, Torgersen, Podstawski, Bolly, Kirkevold 

 

Kan hende det er flere unggutter, men brukte stallen inne på stabak.no, der er forresten ikke Engh oppført men Gunneröd er oppført.

 

Ønsker meg en spiss inn og en kantspiller som innehar litt x-faktor som kan evt sitte litt på benk og komme innpå! En Nije type. Ellers meget fornøyd med vinduet. Kan det lukte at vi får inn 1-2 spillere på tampen som kommer på lån?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 minutter siden skrev rykkinn:

Ønsker meg en spiss inn og en kantspiller som innehar litt x-faktor som kan evt sitte litt på benk og komme innpå! En Nije type. Ellers meget fornøyd med vinduet. Kan det lukte at vi får inn 1-2 spillere på tampen som kommer på lån?

Stabæk lånesignere spillere i siste liten? Det kan jeg aldri se for meg😅

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev rykkinn:

Kan hende det er flere unggutter, men brukte stallen inne på stabak.no, der er forresten ikke Engh oppført men Gunneröd er oppført.

 

Ønsker meg en spiss inn og en kantspiller som innehar litt x-faktor som kan evt sitte litt på benk og komme innpå! En Nije type. Ellers meget fornøyd med vinduet. Kan det lukte at vi får inn 1-2 spillere på tampen som kommer på lån?

Gunnerød har signert proffkontrakt men er på juniorlaget. Engh trener/spiller med A-laget men har ikke proffkontrakt. Engh gjør det sikkert snart, men tipper da at enten Engh eller Ulla blir leid ut siden bare en av dem får relevant kamptrening med Stabæk 2

Engh er på G18 landslag og Gunnerød på G16, så keeperframtiden ser lovende it

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På meg virker Engh som en naturlig signering og 2 keeper. Han er den mest moderne keeperen vi har som er trygg med ballen i beina. Heller han enn Ulla hvis en må på utlån. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev Nr14:

På meg virker Engh som en naturlig signering og 2 keeper. Han er den mest moderne keeperen vi har som er trygg med ballen i beina. Heller han enn Ulla hvis en må på utlån. 

Enig der, men det kan jo være at et utlån gir bedre matchtrening hvis det feks er i 2.div og den keeperen med størst potensiale dermed bør lånes ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 minutter siden skrev mbh:

Skal vi tippe at Skytte går til Horsens som en del av avtalen rundt Lange?

Ja hva skjer med han egentlig? Fortsatt kneskade? Bidrar han med noe eller ligger han på solseng på Ibiza og pleier kneet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev tobb:

Boli og Diomande sine kontrakter går ut i sommer, hadde vært drømmesignering med en av de!

Boli er nok veldig tvilsom akkurat nå, fortsatt bare 28 og har nok 2 sesonger til i det store utland. Det unner jeg han også. Fra Nou Camp til Grorud Nordic Arena. Den kan du stå over Boli, det går fint! Vi ser han nok i Stabæk drakta igjen men ikke i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ser at flere etterlyser en ny spiss. Er vi sikre på at det er det som skal til, eller er det bare er skudd i mørket i mangelen på bedre svar?

Siden Kjønø kom inn (som assist og senere hovedtrener) har spissene våre slitt big time. Er de derfor dårlige? Neppe, og jeg tror Botheim er det beste eksempelet. Jeg tror våre angrepsspilleres prestasjoner er resultatet av manglende offensiv struktur, samhandling og taktiske ferdigheter i laget og på benken. I tillegg har gutta naturlig nok liten selvtillit, og de må bygges opp gjennom tett og kyndig oppfølging for å skape tro på egne ferdigheter og kollektiv styrke. Den beste medisinen er selvsagt gode opplevelser gang på gang i kamp og på treninger, hvordan skal våre spillere få det?

Jeg er redd en ny spiss ikke løser problemene våre med mindre han gjør så og si alt på egenhånd. Løsningen er på trenersiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


52 minutter siden skrev Wilmar:

Ser at flere etterlyser en ny spiss. Er vi sikre på at det er det som skal til, eller er det bare er skudd i mørket i mangelen på bedre svar?

Siden Kjønø kom inn (som assist og senere hovedtrener) har spissene våre slitt big time. Er de derfor dårlige? Neppe, og jeg tror Botheim er det beste eksempelet. Jeg tror våre angrepsspilleres prestasjoner er resultatet av manglende offensiv struktur, samhandling og taktiske ferdigheter i laget og på benken. I tillegg har gutta naturlig nok liten selvtillit, og de må bygges opp gjennom tett og kyndig oppfølging for å skape tro på egne ferdigheter og kollektiv styrke. Den beste medisinen er selvsagt gode opplevelser gang på gang i kamp og på treninger, hvordan skal våre spillere få det?

Jeg er redd en ny spiss ikke løser problemene våre med mindre han gjør så og si alt på egenhånd. Løsningen er på trenersiden.

Men vi har jo bare én spiss - en rusten Azemi.

Opplegget med Ollie/Normann ser litt for ambisiøst ut per nå de er for avhengig av flyt og marginer i måten de/vi spiller på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvem enn som trener laget neste kamp og neste måned:

Vi trenger forsterkninger! La oss inderlig håpe Bjarmann & co ikke kjøper "seriens sterkeste tropp" slik enkelte gjør her.

I dag starter vi med alle de tre friske spissene vi har i troppen. Setter det delvis på Kjønøs kappe at han ikke innser at Azemi såpass hjelpesløs at Hammy må spille spiss, men samtidig gjør Hammy en god jobb på midtbanen i dag.

Vi har KNH i bakhånd, men det er ikke en spiss som briljerer når vi presser som i dag. Samtidig ser vi i dag at vi kan ikke bare stole på Gift heller, dagens kamp var svak.

På midtbanen får vi inn Dia og har Metcalfe, men ingen av dem virker å ha sin styrke fremover.

Selv med Dia inn vil jeg si vi trenger desperat en ny spiss og bør ha inn en offensiv kraft på midtbanen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommer ikke helt over at vi solgte Edvardsen uten å ha en plan for erstatter klar.

Vi har hatt markant nedgang i spillet etter han dro. Han var jo regnet som vår beste spiller før sesongen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev M-A-N:

Kommer ikke helt over at vi solgte Edvardsen uten å ha en plan for erstatter klar.

Vi har hatt markant nedgang i spillet etter han dro. Han var jo regnet som vår beste spiller før sesongen. 

Kanskje gi Kornelius en kamp fra start snart? Han har jo vist prov på glitrende kvaliteter tross før han var ute med sykdom/skade.

Ellers likte jeg godt at Kjønø startet med to spisser i går + Hammy. 

Vi slipper inn langt fler enn i våres. Men da hadde vi kanskje en del flaks som nå jevner seg ut. Men gårsdagens baklengs var et resultat av egne personlige feil, for tre baklengs igår utfra spill og sjanser er i overkant. 

Men Kasper Pedersen bør kanskje spille neste kamp? Og Edwards må benkes. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev M-A-N:

Kommer ikke helt over at vi solgte Edvardsen uten å ha en plan for erstatter klar.

Vi har hatt markant nedgang i spillet etter han dro. Han var jo regnet som vår beste spiller før sesongen. 

Edvarden-salget gjorde så vi kunne signere Gift..er ikke Gift en grei erstatter da? Mtp på at Kjønø brukte edvardsen som spiss..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev FranckTheBank:

Kanskje gi Kornelius en kamp fra start snart? Han har jo vist prov på glitrende kvaliteter tross før han var ute med sykdom/skade.

Ellers likte jeg godt at Kjønø startet med to spisser i går + Hammy. 

Vi slipper inn langt fler enn i våres. Men da hadde vi kanskje en del flaks som nå jevner seg ut. Men gårsdagens baklengs var et resultat av egne personlige feil, for tre baklengs igår utfra spill og sjanser er i overkant. 

Men Kasper Pedersen bør kanskje spille neste kamp? Og Edwards må benkes. 

 

Normann Hansen holder foreløbig ikke mer enn 30 min etter sykdom fikk jeg høre. Sikkert en utfordrer til startplass igjen om noen uker

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stallen 2022
×
×
  • Opprett ny...