Gå til innhold

Åpent brev fra supporterne til Stabæk Fotball


Posse
 Del

Anbefalte innlegg


16 minutter siden skrev Posse:

Jeg skal bare ta Petter W litt i forsvar her; han er engasjert og går langt utover det gjennomsnittlige styremedlemmer vanligvis gjør meg bekjent. Han holder kontakten med spillerne og er med på å få folk til å føle tilhørighet. Jeg tok ikke kommentaren om at det holder nå personlig, jeg vil heller at det bobler over av følelser enn at alt skal være så jævla tørt og grått. Dessuten er det ikke han alene som skal trenge å svare for at vi får vite så lite om evalueringen. 

Hvis han også er opptatt av at ting ikke skal være så jævla tørt og grått, burde de kanskje publisert noe annet om evalueringen. Du reagerte jo på nettopp dette selv.

Hvis han ikke følte seg truffet av kritikken, er det merkelig at han går ut og forsvarer den.

Det er bare å tolke hans "nedenfra og ned tone" i beste mening. Bortsett fra at den nok er mer ektefølt enn du foretrekker å tro.

Jeg har fortsatt bobler i magen etter fjorårets ladning av ølet hans. Det er mulig at det er grunnen til at jeg er så sur.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


36 minutter siden skrev Bebe:

Fint at ikke du tar deg personlig nær av Petter Wulffs kommentar. Men dette dreier seg vel så mye om hvordan han/styrene/klubben fremstår utad. Og ikke minst; hvilke holdninger/følelser de tilsynelatende har når det gjelder supporternes engasjement. 
 

Jeg ble selv så provosert av hans kommentar at jeg vurderte å bruke angrefristen på sesongkortet mitt. 

Her er du inne på et av de viktigste poengene i klubben vår. Vi har dessverre personer i ledelsen og styrene som føler seg hevet over resten av klubben. Det skaper den totale mangelen på ydmykhet og åpenhet som vi så sårt savner. Når presset øker ser man fort hvem som er visjonære og dyktige ledere og hvem som liker seg best inne i et ekkokammer med likesinnede. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Bebe:

Fint at ikke du tar deg personlig nær av Petter Wulffs kommentar. Men dette dreier seg vel så mye om hvordan han/styrene/klubben fremstår utad. Og ikke minst; hvilke holdninger/følelser de tilsynelatende har når det gjelder supporternes engasjement. 
 

Jeg ble selv så provosert av hans kommentar at jeg vurderte å bruke angrefristen på sesongkortet mitt. 

Jeg vurderer også å bruke angrefristen min - ikke først og fremst på grunn av Wulff, men fordi jeg kjenner jeg er i ferd med å miste gløden etter å ha fulgt Stabæk i mange, mange år.  Hvis jeg forstår det riktig, virker denne evalueringen mer som hvitvasking av ledelsen enn som et forsøk på å finne ut hva som er feil i klubben.  Det er fryktelig synd.  For meg er det litt trist å føle at jeg er i ferd med å miste klubben i mitt hjerte - men mye verre er det at yngre medlemmer i familien og bekjentsskapakretsen ga seg etter sesongslutt i fjor. Kudos til Stabæk Support som hadde en sesongavslutning som det sto respekt av. Jeg kommer til å følge utviklingen i Stabæk, men er i sterk tvil om det blir fra tribunen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


39 minutter siden skrev Ace:

Men vet du hva som står i evalueringen? Eventuelt noen andre her? Det er veldig mange sterke meninger om evalueringen her, noe jeg synes er merkelig uten å ha sett den.

Jeg er med på kritikk mtp at mer av rapporten burde offentliggjøres. Men det er noe helt annet enn innholdet. Det lille som har kommet ut tyder jo på hard kritikk.

Uavhengig av hva som står i evalueringen, så vet vi enkelte ting:


- Uklare rolle/ ansvarsfordeling/ hvem skal gjøre hva i klubben.

- Ukultur i spillergruppen.

- Uoversiktlig struktur mellom klubb og AS.

- Manglende kommunikasjon ut til supportere.

- Dårlige sportslige resultater.

- Manglende interesse både lokalt og hos supporterne generelt.

-Misnøye hos supportere.

- Dårlig kvalitet på treningene.

- Supporterne gir uttrykk for mistillit til dagens ledelse.

Dette er bare det jeg kommer på i forbifarten, men problemene stikker uansett dypt og har vart i flere år uten at dagens ledelse har evnet å gripe fatt i problemene. Resultatet ble som ventet nedrykk.

I min verden skinner det gjennom et ledelsesproblem og da er det minst en på toppen som er hovedansvarlig som må gå. Antakeligvis en til, men siden klubben drives uoversiktlig og med uklare arbeidsoppgaver i kombinasjon med dårlig kommunikasjon ut, så er det veldig vanskelig for utenforstående hvem som videre skal ut og ikke minst- Hvem skal lede oss videre..?? 

Det mest åpenbare er at Moe må ut, men meget mulig også at Jon dessverre må ta hatten å gå. Jeg tror det er best at disse fortsetter å være supportere,-  lede denne klubben videre har de bevist at de ikke kan!

"Null tillit"!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev bluemaster:

min verden skinner det gjennom et ledelsesproblem og da er det minst en på toppen som er hovedansvarlig som må gå.

Mulig det har en feil med siteringen, men svaret ditt har da ingen sammenheng med mitt innlegg.

Siden du mener det mest opplagte er at Moe må gå, hva er hans oppgaver i klubben?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev Ace:

Mulig det har en feil med siteringen, men svaret ditt har da ingen sammenheng med mitt innlegg.

Siden du mener det mest opplagte er at Moe må gå, hva er hans oppgaver i klubben?

Poenget mitt er at du skriver at ingen vet hva som står i evalueringen, mens jeg mener at det som står der ikke spiller så stor rolle- Ledelsen bør byttes ut uansett. 
Forsto du virkelig ikke det- eller kverulerer du bare for å kverulere?

Moe er styreleder og har det ansvaret som det innebærer. Sitter du hjemme og stiller dumme spørsmål bare for å være dust og har lite å gjøre?

Det tar deg 20 sekunder å finne Moe sin stilling i klubben og 20 sekunder til å finne ut hvilke ansvarsområder som naturlig følger av hans posisjon. Når du finner det ut, gjør han jobben sin syns du?

 

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Ace:

Det lille som har kommet ut tyder jo på hard kritikk.

Etter å ha lest Budstikka virker det som om alle de som er ansvarlig for å ha kjørt oss i OBOS-grøfta skal fortsette som før i jobbene sine.  Dersom vi godtar at du har at du har rett at rapporten inneholder "hard kritikk" - så burde jo noen absolutt gå og overlate jobben til andre ?  Du argumenterer ofte begge veier samtidig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev Innkast:

Etter å ha lest Budstikka virker det som om alle de som er ansvarlig for å ha kjørt oss i OBOS-grøfta skal fortsette som før i jobbene sine.  Dersom vi godtar at du har at du har rett at rapporten inneholder "hard kritikk" - så burde jo noen absolutt gå og overlate jobben til andre ?  Du argumenterer ofte begge veier samtidig.

Enig. Ace sier at det som har kommet ut har vært "hard kritikk"- Hva konkret refereres det til da? "Full tillit"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev bluemaster:

Poenget mitt er at du skriver at ingen vet hva som står i evalueringen, mens jeg mener at det som står der ikke spiller så stor rolle- Ledelsen bør byttes ut uansett. 
Forsto du virkelig ikke det- eller kverulerer du bare for å kverulere?

Moe er styreleder og har det ansvaret som det innebærer. Sitter du hjemme og stiller dumme spørsmål bare for å være dust og har lite å gjøre?

Det tar deg 20 sekunder å finne Moe sin stilling i klubben og 20 sekunder til å finne ut hvilke ansvarsområder som naturlig følger av hans posisjon. Når du finner det ut, gjør han jobben sin syns du?

 

 

 

 

Der er man faktisk avhengig å vite hva man skal søke på. Hjelper ikje bare å skrive Espen Moe Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 timer siden skrev arni:

Kjønø opplyser en god del av findings i gårsdagens video, flott at han, Tunold og Bjarmann skal,ha daglige møter!

Jeg som trodde de satt oppå hverandre på brakka allerede ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev Innkast:

Jeg som trodde de satt oppå hverandre på brakka allerede ?

Den geniale evalueringen sier de må bedre samarbeidet, trio mebumba😀

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For de som er interessert i rollefordeling og hva som skal være styrets jobb vil jeg anbefale å lese dette:

https://www.altinn.no/starte-og-drive/drive-bedrift/praktisk-styrearbeid/

Dennr er lett å lese og veldig oversiktiktelig og gjør det lettere for oss menigmenn/kvinner å vurdere styret og styreleders innsats.

I min verden står innsatsen til stryk.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


13 timer siden skrev bluemaster:

Poenget mitt er at du skriver at ingen vet hva som står i evalueringen, mens jeg mener at det som står der ikke spiller så stor rolle- Ledelsen bør byttes ut uansett. 
Forsto du virkelig ikke det- eller kverulerer du bare for å kverulere?

Du svarer meg med at ledelsen bør byttes ut (Moe og Tunold slik jeg forstår det). Jeg skriver et innlegg som handler om den delen av evalueringen som det har kommet ut noe om, altså sport. Verken Tunold eller Moe er jo en del av denne evalueringen, så derfor skjønte jeg ikke hvorfor du siterte meg. Men da tolker jeg deg slik at du mener evalueringen ikke burde vært gjennomført (ref: "det som står der ikke spiller så stor rolle") i og med at ledelsen bør byttes ut uansett hva som har skjedd. La oss da være enige om at vi er sterkt uenige.

13 timer siden skrev bluemaster:

Det tar deg 20 sekunder å finne Moe sin stilling i klubben og 20 sekunder til å finne ut hvilke ansvarsområder som naturlig følger av hans posisjon. Når du finner det ut, gjør han jobben sin syns du?

Jeg har nå brukt 20 sekunder på å finne ut hva Espen Moes oppgaver i dette er uten suksess. Så kanskje du kan hjelpe meg? Siden du har en klar oppfatning av at han må bort regner jeg med at du har en like klar oppfatning av hva hans oppgaver er og konkret hvilke oppgaver han har forsømt. Det er særlig interessant hvordan grensesnittet er mellom daglig leder, styreleder klubb og styreleder AS. På forhånd takk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev Ace:

Du svarer meg med at ledelsen bør byttes ut (Moe og Tunold slik jeg forstår det). Jeg skriver et innlegg som handler om den delen av evalueringen som det har kommet ut noe om, altså sport. Verken Tunold eller Moe er jo en del av denne evalueringen, så derfor skjønte jeg ikke hvorfor du siterte meg. Men da tolker jeg deg slik at du mener evalueringen ikke burde vært gjennomført (ref: "det som står der ikke spiller så stor rolle") i og med at ledelsen bør byttes ut uansett hva som har skjedd. La oss da være enige om at vi er sterkt uenige.

Jeg har nå brukt 20 sekunder på å finne ut hva Espen Moes oppgaver i dette er uten suksess. Så kanskje du kan hjelpe meg? Siden du har en klar oppfatning av at han må bort regner jeg med at du har en like klar oppfatning av hva hans oppgaver er og konkret hvilke oppgaver han har forsømt. Det er særlig interessant hvordan grensesnittet er mellom daglig leder, styreleder klubb og styreleder AS. På forhånd takk!

Evalueringen kan være fin den. Men en oppegående ledelse ville ikke kommet i en situasjon hvor man må vurderes av eksterne. De ville hatt kontroll og justert kursen underveis! 

Jeg mener derfor at ledelsen burde hatt selvinnsikt nok til å ta ansvar å gå av helt på eget initiativ.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Ace:

Du svarer meg med at ledelsen bør byttes ut (Moe og Tunold slik jeg forstår det). Jeg skriver et innlegg som handler om den delen av evalueringen som det har kommet ut noe om, altså sport. Verken Tunold eller Moe er jo en del av denne evalueringen, så derfor skjønte jeg ikke hvorfor du siterte meg. Men da tolker jeg deg slik at du mener evalueringen ikke burde vært gjennomført (ref: "det som står der ikke spiller så stor rolle") i og med at ledelsen bør byttes ut uansett hva som har skjedd. La oss da være enige om at vi er sterkt uenige.

Jeg har nå brukt 20 sekunder på å finne ut hva Espen Moes oppgaver i dette er uten suksess. Så kanskje du kan hjelpe meg? Siden du har en klar oppfatning av at han må bort regner jeg med at du har en like klar oppfatning av hva hans oppgaver er og konkret hvilke oppgaver han har forsømt. Det er særlig interessant hvordan grensesnittet er mellom daglig leder, styreleder klubb og styreleder AS. På forhånd takk!

For å forenkle det litt for deg så mener jeg at Espen Moe kun har fulgt opp den økonomisk delen av en styreleders oppgave. Da kan du selv mene hvilke andre oppgaver han svikter på: (fra altinn)

Styrets oppgaver og ansvar

Det er styret som setter mål for virksomheten, organiserer arbeidet og utøver kontroll. Styret skal: 

  • -Føre tilsyn med virksomhetens aktivitet og den daglige ledelsen. Dette betyr at styret skal sørge for at virksomheten er forsvarlig organisert, har klare ansvarslinjer og kvalifisert personell. 
  • - Holde seg orientert om virksomhetens økonomiske stilling.
  • - Påse at selskapet har en forsvarlig egenkapital og likviditet i forhold til risiko og omfang av virksomhetens aktivitet. Hvis styret finner at egenkapitalen ikke er forsvarlig, plikter styret straks å foreslå tiltak og innkalle til generalforsamling. 
  • - Påse at virksomheten har tilstrekkelige planer, budsjetter, økonomiske rapporter, forsikringer, retningslinjer og eventuell revisjon.
  • Ansette/avsette daglig leder.
  • - Kontrollere at daglig leder følger planer og rapporteringsrutiner. Styret kan fastsette instruks for daglig leder. Har ikke selskapet daglig leder skal det øvrige styret føre tilsyn med styreleder som i slike tilfeller utøver funksjonen som daglig leder.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 22.1.2022 den 9.27 skrev mbh:

Det er en hersketeknikk som muligens funker på kone, barn, og noen stakkars ansatte. Jeg har imidlertid liten tro på at den fører frem etter hensikten denne gangen. 

Kjip kommentar

 

hilsen sønn

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

1 time siden skrev Nr14:

Vet du hvorfor denne infoen ikke er utsendt til medlemmene?

Nei.

Alt. 1: Man tenker at alle interesserte følger med på www.stabak.no

Alt. 2: Man har ingen oppriktig interesse av å ha flest mulig medlemmer - og et medlemsengasjement.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev mbh:

Nei.

Alt. 1: Man tenker at alle interesserte følger med på www.stabak.no

Alt. 2: Man har ingen oppriktig interesse av å ha flest mulig medlemmer - og et medlemsengasjement.

Takk for info, jeg stiller. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Åpent brev fra supporterne til Stabæk Fotball
×
×
  • Opprett ny...