Gå til innhold

Treningskamper 2022


arni
 Del

Anbefalte innlegg


2 minutter siden skrev Petter:

Man kan si mye om Kjønø og system osv, men det er jo 11 spillere utpå der som i praksis ikke får til noe som helst av det de prøver på. Pasninger, taklinger, forseringer eller mottak, ingen ting funker. 

Sier litt om kvaliteten på treningene det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man skal ikke legge så mye i resultatet fra denne kampen, bortsett fra at det viser at LSK vil bli blant de fem beste i årets Eliteserie.

Fristen for å fornye sesongkortene går ut om ni dager. Tikk takk, tikk takk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva var vitsen med å spille denne matchen?

Vi ble servert stikk motsatt av det Kjønø hevder vi øver på....

La gå at vi hadde endel prøvespillere som ble kastet innpå prematurt, men likevel... om det her er kvaliteten vi drar inn på trening så... tja...

Hei Kjønø se her - det er her lista ligger :

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var veldig dårlige greier. Vi har riktignok noen helt ferske prøvespillere som kom ned flytrappa nylig, men synes ikke de virket lovende og forsvaret vårt som ikke er helt ferskt  sviktet i markeringene i første omgang.  Kjønø legger tydelig opp til et tett baktungt lag og trusler mot bakrom. Har liten tro på noe sånt i OBOS: Det greier seg nok til å sikre oss mot å rykke ned - men vi kommer oss ikke opp med den taktikken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det laget som spilte mot LSK i dag er jo ikke i nærheten av LSK. Men da denne kampen ble planlagt vil jeg tro planen var at Solbakken, Wangberg, Oliver og Sandberg skulle spille, og kanskje noen mye fjes også. Laget som skal spille i år kommer ikke til å i nærheten være likt det laget som spilte nå

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev O store:

Det laget som spilte mot LSK i dag er jo ikke i nærheten av LSK. Men da denne kampen ble planlagt vil jeg tro planen var at Solbakken, Wangberg, Oliver og Sandberg skulle spille, og kanskje noen mye fjes også. Laget som skal spille i år kommer ikke til å i nærheten være likt det laget som spilte nå

Det er ikke hvem som spiller og om vi tapte som er problemet, men hvordan vi fremstår. Hadde vi enda sett en plan eller en struktur så hadde det vært noe, men vi ser jo ikke det en gang. 

Hadde vært så deilig å kunne se antydning taktiske endringer fra høstsesongen - men det er absolutt ingenting jeg klarer å se. 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev kuk:

Det er ikke hvem som spiller og om vi tapte som er problemet, men hvordan vi fremstår. Hadde vi enda sett en plan eller en struktur så hadde det vært noe, men vi ser jo ikke det en gang. 

Hadde vært så deilig å kunne se antydning taktiske endringer fra høstsesongen - men det er absolutt ingenting jeg klarer å se. 

 

 

Helt enig! Men mot såpass god motstand kan man tenke seg at man hadde sett planen bedre utført om det hadde vært bedre spillere som spilte

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det bør være en rød tråd mellom det vi trener på hele uken og hva vi prøver å få til i kampsituasjoner. Her var det ingen mulighet å se igjen raske flate oppspill gjennom ledd og ut på kant for innlegg. Dette var en skikkelig nedtur inn i helgen. Hvis det er slik vi også planlegger neste treningskamp bør den avlyses og heller trene mer til vi har bittelitt å komme med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden skrev Heisveisdyret:

For dem som mener det ikke er noe plan her, er jeg sterkt uenig i. Ser at Kjønø prøver å implementere en svært ambisiøs spillestil og filosofi som krever fysiske, tekniske og taktiske kvaliteter fra laget – og det tar tid, spesielt i en klubb med så stor gjennomtrekk av spillere som Stabæk. Dessverre. 

Det er åpenbart at han ønsker å spille kort bakfra og gjerne sidelengs for å lokke motstanderlaget opp mot vår halvdel for å utnytte bakrommet som blir skapt ved et høytliggende lag. Hovednøkkelen her er å kunne spille av pressleddet til motstanderlaget raskt for så å distribuere ballen i bakrommet eller utnytte rommene bak pressleddet. Stabæk klarte noen ganger å spille av pressleddet, men dårlig behandling av ballen førte flere ganger til at Lillestrøm vant ballen raskt igjen og kunne kontre. Her kommer svakheten i et sånt system frem ettersom motstanderen ligger allerede høyt i banen og vil kunne komme i overtall eller utnytte farlige bakrom som vi så ved 2-0 målet. Derfor er det vitalt for et slikt system at vi har teknisk sterke spillere som er ballsikre og kan raskt orientere seg og spille av press eller dra seg selv unna.

Man ser også at Kjønø ønsker at Stabæk skal være aggressive i gjenvinningsfasen, gjerne utnytte førsteberøringen til spiller som mottar ball – en spiller som allerede er under press før han mottar ball har større sjanser for å gjøre feil og miste ballen. Problemet her at Stabæk må jobbe samlet, ikke bare første pressledd, men andre pressledd må legge press på alternativene til motstanderlaget slik at det ikke er noen åpenbare ledige alternativer å sentre til. I førsteomgangen prøvde Stabæk å presse flere ganger, men det var som regels for store avstander fra første og andre pressledd, og da er det enkelt for Lillestrøm å spille av presset. Her kommer de fysiske og taktiske kravene til syne. Man må orke som et kollektiv og de må vite når presset skal settes inn og når man avventer.

Jeg synes Stabæk fikk litt mer selvtillit etter det 65. minutt, hvor man så Stabæk presset mer kollektivt og stresset Lillestrøm mer i perioder. Det har åpenbart noe mer at Lillestrøm hadde tatt av sine mer rutinerte spillere, men det er uansett en positiv notis som vi bør ta med oss.

Jeg er enig med at Lillestrøm ikke er en selvtillitsboost å møte nå, spesielt når vi per dags dato har et svært usammensatt lag, men det er en reality-chek på hvilket nivå vi må strekke oss til og hvilket nivå vi ligger på. Så langt har ingen nye spillere kommet inn og vi har derimot blitt svekket fra fjorårets tropp. Er derfor spent på å se hvem Bjarmann finner og hvordan troppen ser ut mot Skeid 04. april.

Hør gjennom poden så får du høre hva han virkelig prøver på. Ving backenes rolle og planen for midtbanen, enjoy!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev Heisveisdyret:

For dem som mener det ikke er noe plan her, er jeg sterkt uenig i. Ser at Kjønø prøver å implementere en svært ambisiøs spillestil og filosofi som krever fysiske, tekniske og taktiske kvaliteter fra laget – og det tar tid, spesielt i en klubb med så stor gjennomtrekk av spillere som Stabæk. Dessverre. 

Det er åpenbart at han ønsker å spille kort bakfra og gjerne sidelengs for å lokke motstanderlaget opp mot vår halvdel for å utnytte bakrommet som blir skapt ved et høytliggende lag. Hovednøkkelen her er å kunne spille av pressleddet til motstanderlaget raskt for så å distribuere ballen i bakrommet eller utnytte rommene bak pressleddet. Stabæk klarte noen ganger å spille av pressleddet, men dårlig behandling av ballen førte flere ganger til at Lillestrøm vant ballen raskt igjen og kunne kontre. Her kommer svakheten i et sånt system frem ettersom motstanderen ligger allerede høyt i banen og vil kunne komme i overtall eller utnytte farlige bakrom som vi så ved 2-0 målet. Derfor er det vitalt for et slikt system at vi har teknisk sterke spillere som er ballsikre og kan raskt orientere seg og spille av press eller dra seg selv unna.

Man ser også at Kjønø ønsker at Stabæk skal være aggressive i gjenvinningsfasen, gjerne utnytte førsteberøringen til spiller som mottar ball – en spiller som allerede er under press før han mottar ball har større sjanser for å gjøre feil og miste ballen. Problemet her at Stabæk må jobbe samlet, ikke bare første pressledd, men andre pressledd må legge press på alternativene til motstanderlaget slik at det ikke er noen åpenbare ledige alternativer å sentre til. I førsteomgangen prøvde Stabæk å presse flere ganger, men det var som regels for store avstander fra første og andre pressledd, og da er det enkelt for Lillestrøm å spille av presset. Her kommer de fysiske og taktiske kravene til syne. Man må orke som et kollektiv og de må vite når presset skal settes inn og når man avventer.

Jeg synes Stabæk fikk litt mer selvtillit etter det 65. minutt, hvor man så Stabæk presset mer kollektivt og stresset Lillestrøm mer i perioder. Det har åpenbart noe mer at Lillestrøm hadde tatt av sine mer rutinerte spillere, men det er uansett en positiv notis som vi bør ta med oss.

Jeg er enig med at Lillestrøm ikke er en selvtillitsboost å møte nå, spesielt når vi per dags dato har et svært usammensatt lag, men det er en reality-chek på hvilket nivå vi må strekke oss til og hvilket nivå vi ligger på. Så langt har ingen nye spillere kommet inn og vi har derimot blitt svekket fra fjorårets tropp. Er derfor spent på å se hvem Bjarmann finner og hvordan troppen ser ut mot Skeid 04. april.

Rom ble ikke bygget på en dag! Jeg har troen på Kjønø fortsatt! Men han trenger en stamme som kan sette seg! Og han trenger ett lag som er fysisk klare for å tåle trening, omlegging og kamper!

 

Er Skytte tilbake på feltet foresten? Og spilte han IDag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev blaasoldat:

Rom ble ikke bygget på en dag! Jeg har troen på Kjønø fortsatt! Men han trenger en stamme som kan sette seg! Og han trenger ett lag som er fysisk klare for å tåle trening, omlegging og kamper!

 

Er Skytte tilbake på feltet foresten? Og spilte han IDag?

Hjemmesida anbefales for info! Du som klager på dem

Lenke til innlegg
Del på andre sider


25 minutter siden skrev arni:

Hjemmesida anbefales for info! Du som klager på dem

Helt riktig, den siden har vært så dårlig at oversikt over lag i treningskamper der tidligere har vært meget mangelfulle! Oversikten som var IDag, med fravær på spillere og grunn, er noe helt nytt, og kjempebra!

 

Så får vi håpe Skytte er snart tilbake på feltet, for han har meget godt av den fysiske biten det fokuseres på i starten! Slik at han tåler treningen videre! Om det er slik at han er fredet også i år.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 timer siden skrev Heisveisdyret:

For dem som mener det ikke er noe plan her, er jeg sterkt uenig i. Ser at Kjønø prøver å implementere en svært ambisiøs spillestil og filosofi som krever fysiske, tekniske og taktiske kvaliteter fra laget – og det tar tid, spesielt i en klubb med så stor gjennomtrekk av spillere som Stabæk. Dessverre. 

Det er åpenbart at han ønsker å spille kort bakfra og gjerne sidelengs for å lokke motstanderlaget opp mot vår halvdel for å utnytte bakrommet som blir skapt ved et høytliggende lag. Hovednøkkelen her er å kunne spille av pressleddet til motstanderlaget raskt for så å distribuere ballen i bakrommet eller utnytte rommene bak pressleddet. Stabæk klarte noen ganger å spille av pressleddet, men dårlig behandling av ballen førte flere ganger til at Lillestrøm vant ballen raskt igjen og kunne kontre. Her kommer svakheten i et sånt system frem ettersom motstanderen ligger allerede høyt i banen og vil kunne komme i overtall eller utnytte farlige bakrom som vi så ved 2-0 målet. Derfor er det vitalt for et slikt system at vi har teknisk sterke spillere som er ballsikre og kan raskt orientere seg og spille av press eller dra seg selv unna.

Man ser også at Kjønø ønsker at Stabæk skal være aggressive i gjenvinningsfasen, gjerne utnytte førsteberøringen til spiller som mottar ball – en spiller som allerede er under press før han mottar ball har større sjanser for å gjøre feil og miste ballen. Problemet her at Stabæk må jobbe samlet, ikke bare første pressledd, men andre pressledd må legge press på alternativene til motstanderlaget slik at det ikke er noen åpenbare ledige alternativer å sentre til. I førsteomgangen prøvde Stabæk å presse flere ganger, men det var som regels for store avstander fra første og andre pressledd, og da er det enkelt for Lillestrøm å spille av presset. Her kommer de fysiske og taktiske kravene til syne. Man må orke som et kollektiv og de må vite når presset skal settes inn og når man avventer.

Jeg synes Stabæk fikk litt mer selvtillit etter det 65. minutt, hvor man så Stabæk presset mer kollektivt og stresset Lillestrøm mer i perioder. Det har åpenbart noe mer at Lillestrøm hadde tatt av sine mer rutinerte spillere, men det er uansett en positiv notis som vi bør ta med oss.

Jeg er enig med at Lillestrøm ikke er en selvtillitsboost å møte nå, spesielt når vi per dags dato har et svært usammensatt lag, men det er en reality-chek på hvilket nivå vi må strekke oss til og hvilket nivå vi ligger på. Så langt har ingen nye spillere kommet inn og vi har derimot blitt svekket fra fjorårets tropp. Er derfor spent på å se hvem Bjarmann finner og hvordan troppen ser ut mot Skeid 04. april.

Det ble med ønsket - de makter ikke å gjennomføre. 
 

Spørsmålet er om det vi ser her er blottlegging av en trener med manglende rutine, kvalitet og realitetsorientering eller starten på noe.

Jeg mener man må bygge bakfra og da kan man ikke spille forsvarsspill slik vi gjør.  Når det sitter - så kan man tenke offensivt. En god trener trenger et par måneder på å sette forsvaret. Kanskje kortere - typ Rekdal i Kamma som et eksempel. Den tiden har Kjønø alt hatt uten resultat.

Nei jeg er ferdig med Kjønø!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 timer siden skrev Heisveisdyret:

Man ser også at Kjønø ønsker at Stabæk skal være aggressive i gjenvinningsfasen, gjerne utnytte førsteberøringen til spiller som mottar ball – en spiller som allerede er under press før han mottar ball har større sjanser for å gjøre feil og miste ballen.

Trivelig med helt nye folk på Forumet som forklarer hva Kjønø driver med.  Jeg ble så nysgjerrig at jeg så kampen på nytt og fikk fortsatt ikke dette med meg, men det er sikkert bare min fotballforståelse som mangler her. Jeg er ikke så opptatt av EKs spillestil - tror han er en helt grei OBOS-trener. Jeg er mye mer opptatt av hvem Bjarmann får til å spille for Stabæk. Da jeg led meg gjennom kampen på nytt, merket jeg meg kommentators utsagn om at LSK hadde vært i Nigeria og vurdert de samme spillerne som nå vi har på prøvespill. Det får meg til å undre: Var vi på samme turen og hvorfor skal vi bruke tid og penger på å ta til Norge spillere som er vraket av en annen norsk klubb ??  For å rykke opp må vi ha ES-nivå !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev @ringo:

Det ble med ønsket - de makter ikke å gjennomføre. 
 

Spørsmålet er om det vi ser her er blottlegging av en trener med manglende rutine, kvalitet og realitetsorientering eller starten på noe.

Jeg mener man må bygge bakfra og da kan man ikke spille forsvarsspill slik vi gjør.  Når det sitter - så kan man tenke offensivt. En god trener trenger et par måneder på å sette forsvaret. Kanskje kortere - typ Rekdal i Kamma som et eksempel. Den tiden har Kjønø alt hatt uten resultat.

Nei jeg er ferdig med Kjønø!

Forsvarspillet har jo Kjønø forklart flere ganger. I fjor handlet det om å ligge lavt og stenge igjen, nå ønsker han å presse høyt. Begrunnelsen er fysisk form og hva som er enklest å lære bort. Du kan gjerne være uenig med valget om å forsvare lavt halve sesongen i fjor, men han har ikke hatt flere måneder til å jobbe inn det høye presset.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev O store:

Forsvarspillet har jo Kjønø forklart flere ganger. I fjor handlet det om å ligge lavt og stenge igjen, nå ønsker han å presse høyt. Begrunnelsen er fysisk form og hva som er enklest å lære bort. Du kan gjerne være uenig med valget om å forsvare lavt halve sesongen i fjor, men han har ikke hatt flere måneder til å jobbe inn det høye presset.

Så lenge Kjønø iløpet av et helt år ikke har lært stopperne våre å ta ut motstandere som får motta greie innlegg inn i boksen vår, er det meste annet underordnet,

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden skrev arni:

Så lenge Kjønø iløpet av et helt år ikke har lært stopperne våre å ta ut motstandere som får motta greie innlegg inn i boksen vår, er det meste annet underordnet,

Ikke uenig i at det er ting i forsvarspillet som kan bli, og burde ha blitt, forbedret, men da kan man si at Kasper Pedersen har hatt mindre gode trenere hele karrieren. Uansett har ikke Kjønø hatt flere måneder på å jobbe inn det forsvarspillet han ønsker Stabæk skal ha i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


33 minutter siden skrev O store:

Forsvarspillet har jo Kjønø forklart flere ganger. I fjor handlet det om å ligge lavt og stenge igjen, nå ønsker han å presse høyt. Begrunnelsen er fysisk form og hva som er enklest å lære bort. Du kan gjerne være uenig med valget om å forsvare lavt halve sesongen i fjor, men han har ikke hatt flere måneder til å jobbe inn det høye presset.

At forsvarsrekka, vår "rutinerte" lagdel i går, fortsatt ikke vet hvem eller hvordan de skal markere, må Kjønø bære noe ansvar for. Vi snakker om Pedersen - Piggy - Moe som var med i hele høstsesongen hvor Kjønø lanserte denne fantastiske 3-backslinja. For denne lagdelen nytter det ikke å skylde på prøvespillere eller manglene tid sammen. Det er bare like ræva som i høst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev kuk:

At forsvarsrekka, vår "rutinerte" lagdel i går, fortsatt ikke vet hvem eller hvordan de skal markere, må Kjønø bære noe ansvar for. Vi snakker om Pedersen - Piggy - Moe som var med i hele høstsesongen hvor Kjønø lanserte denne fantastiske 3-backslinja. For denne lagdelen nytter det ikke å skylde på prøvespillere eller manglene tid sammen. Det er bare like ræva som i høst.

Helt enig at han kunne gjort en bedre jobb på hvordan forsvarspilleren forsvarer boksen. Men hva med Janna? Han var treneren til Piggy før Kjøne, det samme gjelder Jeppe som også hadde en ny rolle i kampen mot LSK. Pedersen har, som sagt, hatt flere trenere i karrieren, så det er vel ikke kun Kjønø sin skyld

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev kuk:

At forsvarsrekka, vår "rutinerte" lagdel i går, fortsatt ikke vet hvem eller hvordan de skal markere, må Kjønø bære noe ansvar for. Vi snakker om Pedersen - Piggy - Moe som var med i hele høstsesongen hvor Kjønø lanserte denne fantastiske 3-backslinja. For denne lagdelen nytter det ikke å skylde på prøvespillere eller manglene tid sammen. Det er bare like ræva som i høst.

En kompis pratet med Bakke etter kampen igår. Han var litt overrasket over at det er like lett som sist å komme til innlegg på umarkerte spillere i Stabæk boksen. Vingbackene til Stabæk funker ikke defensivt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev O store:

Helt enig at han kunne gjort en bedre jobb på hvordan forsvarspilleren forsvarer boksen. Men hva med Janna? Han var treneren til Piggy før Kjøne, det samme gjelder Jeppe som også hadde en ny rolle i kampen mot LSK. Pedersen har, som sagt, hatt flere trenere i karrieren, så det er vel ikke kun Kjønø sin skyld

Poenget er at det ikke nødvendigvis blir tryggere defensivt med 3 "sentrale" bak fremfor 2. Da er det plutselig en til som skal samhandle med de andre. Dersom instruksene ikke er klare og rollefordelingen ikke er tydelig, så resulterer fort til bare mer kaos siden man ikke helt vet hvem som har ansvar for hva. Om Kjønø er like utydelig i instruksene til forsvarsrekka som han er ellers, så forstår jeg godt at det ikke fungerer. 

OG: Det er tross alt Kjønø, og ikke Janne, som har gjort det store valget med 3-5-2, en formasjon jeg ikke kan huske at klubben har vært borti i tidligere tider. Arrester meg gjerne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Treningskamper 2022
×
×
  • Opprett ny...