Gå til innhold

Treningskamper 2022


arni
 Del

Anbefalte innlegg


4 minutter siden skrev @ringo:

Fortsatt spillere som normalt ville gått inn i 11'eren deres slik ejg ser det og som var utgangspunktet for svaret. DEt er ikke spilerne våre som er problemet.

Det er jo absolutt en del av problemet at vår 11er er veldig mye svakere enn Enga sin 11er, hvordan kan ikke det ha noe å si?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


28 minutter siden skrev @ringo:

Fortsatt spillere som normalt ville gått inn i 11'eren deres slik ejg ser det og som var utgangspunktet for svaret. DEt er ikke spilerne våre som er problemet.

Læregutt mot ringrev da blir det fort det vi så i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er Treneren som er hovedproblemet! Ikke spillerne. Man ser jo at spillerne ikke skjønner budskapet til treneren. Vi har en så fullstendig svak og urutinert trener. Bare flaut nå. 

Vi får gå til sesongen med best mulig lag. Laget ser bra ut. Men som dere ser, Krogstad, Edwards, Alanzinho, Jesus. spiller ingen rolle hvis de ikke skjønner hva treneren vil! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


24 minutter siden skrev StabækMykle:

Forstår meg ikke på valget av formasjonen, føler ikke vi får noe ut av vingbackene og det blir for tynt med kun to offensive spillere. Vi blir liggende bakpå og veldige lite farlige når vi får kontringer. Skulle gjerne sett at vi plasserte Pedersen på benken og dyttet en spiss inn mellom de to vi har på topp. Feks noe sånt: 

Edvardsen - NY - Normann Hansen

Høyland - Edwards - Krogstad

Wernersson-Wangberg-Piggy-Ottesen

Sandberg

Så vidt jeg forstår så er det Italia og Spinazzola som er inspirasjonen. Det er fair det, men ser man helheten??? 

Eller det bare å plukke kirsebær hist og her (Ref Forsvare som Atletico og angripe som City) og så riste det sammen til enoe som ikke helt holder... Jeg vet ikke... jeg er bare lite imponert over det vi har sett så langt. Særlig mangelenpå progresjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


53 minutter siden skrev StabækMykle:

Forstår meg ikke på valget av formasjonen, føler ikke vi får noe ut av vingbackene og det blir for tynt med kun to offensive spillere. Vi blir liggende bakpå og veldige lite farlige når vi får kontringer. Skulle gjerne sett at vi plasserte Pedersen på benken og dyttet en spiss inn mellom de to vi har på topp. Feks noe sånt: 

Edvardsen - NY - Normann Hansen

Høyland - Edwards - Krogstad

Wernersson-Wangberg-Piggy-Ottesen

Sandberg

Nå snakker vi. Her er vi inne på noe og viser at vi har gode spillere pluss et par forsterkninger med spiss og en høyreback 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


40 minutter siden skrev @ringo:

Så vidt jeg forstår så er det Italia og Spinazzola som er inspirasjonen. Det er fair det, men ser man helheten??? 

Eller det bare å plukke kirsebær hist og her (Ref Forsvare som Atletico og angripe som City) og så riste det sammen til enoe som ikke helt holder... Jeg vet ikke... jeg er bare lite imponert over det vi har sett så langt. Særlig mangelenpå progresjon.

Føler han overkompliserer det dersom vi skal spille som italia EM 2020/21. Jeg tror vi med stor fordel kunne ha lagt om til en enklere formasjon med klare og tydelige oppgaver for hver enkelt spiller. Så kan vi eventuelt bygge på det med noen finesser/taktiske grep, men vi må først få satt en enklere formasjon og et grunnspill. Jeg ville lagt om til 4-3-3 og gitt hver spiller en foretrukket formasjon og sendt de materiale for å studere lag og spillere som lykkes med dette. Typisk Bodø/Glimt. Eller Liverpool. Og så trent på disse rollene på trening og i kamper. Vi skal spille i OBOS ligaen, vi trenger ikke overkomplisere dette. Vi har en god nok tropp til å få til dette hvis vi bare begynner å fremstå som et lag med en plan for spillet vårt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden skrev StabækMykle:

Føler han overkompliserer det dersom vi skal spille som italia EM 2020/21. Jeg tror vi med stor fordel kunne ha lagt om til en enklere formasjon med klare og tydelige oppgaver for hver enkelt spiller. Så kan vi eventuelt bygge på det med noen finesser/taktiske grep, men vi må først få satt en enklere formasjon og et grunnspill. Jeg ville lagt om til 4-3-3 og gitt hver spiller en foretrukket formasjon og sendt de materiale for å studere lag og spillere som lykkes med dette. Typisk Bodø/Glimt. Eller Liverpool. Og så trent på disse rollene på trening og i kamper. Vi skal spille i OBOS ligaen, vi trenger ikke overkomplisere dette. Vi har en god nok tropp til å få til dette hvis vi bare begynner å fremstå som et lag med en plan for spillet vårt.

Det er denne mangelen på rutine da - romantisk vs realitetsorientert fortball.

På mål 2 pg 3 i mot så begår vi kardinalsynden av å ikke ha tilstrekkelig press på ballfører samtidig som vi står veldig høyt. Det er taktisk svakt. Enten får bi presse eller så må vi falle av. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vi kunne si at vi er på rett vei taktisk og kvalitetsmessig slik Kjønø hevder bør vi leke med Arendal slik Vålerenga lekte med oss på onsdag. Såpass nivåforskjell bør det være.
 

Spent, og håper vi får se et lage som eier og styrer kampen, skaper mange sjanser og er solide defensivt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev BigK:

Dette bør vi styre fra start til slutt ja selv om dette er en kamp vi sikkert kommer til p bytte bortimot hele laget i pausen 

Startellever kunne nesten vært til en 2. lagskamp. Blir positivt overrasket hvis vi kjører over Arendal fra start…

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev BigK:

Startellever kunne nesten vært til en 2. lagskamp. Blir positivt overrasket hvis vi kjører over Arendal fra start…

Disse starter mot Arendal:

Viktor Engh –  Kristoffer Lassen Harrison, Filip Hornburg, Kasper Pedersen – Harald Race, Herman Geelmuyden, Curtis Edwards, Martin Høyland, Victor Wernersson - Emmanuel Gift, Fitim Azemi

Tja, det er jo alle spillere som er og vurderes gode nok til å være i 1.lagsstallen? Om det har vært gjort godt nok grunnarbeidet på treningsfeltet, så skal det ikke ha så mye å si om det rulleres. Vi er godt over halvveis i preseason. Det bør sitte nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


32 minutter siden skrev BigK:

Startellever kunne nesten vært til en 2. lagskamp. Blir positivt overrasket hvis vi kjører over Arendal fra start…

Vi trenger da virkelig å øve 1. 11 eren også…

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden skrev SuperDungeonMaster:

Hva var straffe-situasjonen? Og hvordan spiller vi sånn ellers? Ser det stilles spørsmål ved defansiv ballflytting.

Om vi sier at det var jevnt, så er det ihvertfall ikke å underdrive prestasjonen til Stabæk. Skuffende forestilling.

- Arendal er best på lagprestasjoner og har en tydeligere taktisk plan i press og spill. De presser og stresser enkelt 3-backslinja vår til å se hjelpeløs ut.

- Stabæks beste prestasjoner baserer seg på mer tilfeldigheter og enkeltmannsprestasjoner av spillere som Gift, som er spennende.

 

Straffen var av det svært billige slaget. Geel er likevel veldig trygg på straffen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Treningskamper 2022
×
×
  • Opprett ny...