Jump to content

Curtis Edwards

fexter
 Share

Recommended Posts

31 minutter siden skrev enda en jævla islending:

Jeg vil bare ha protokollført at jeg tar dissens. Curtis mister ballen fra tid til annen fordi han bruker for lang tid på å finne gode alternativer.

Og det skaper av og til farligere situasjoner enn den tradisjonelle norske måten å miste ballen på som er å kælke den mot der du kan huske å ha sett en medspiller en gang eller to det siste året.

Til gjengjeld skaper det langt større muligheter når han treffer. Og han er den eneste av våre som klarer å vende spillet uten at ballen må innom alle midtstopperne på veien så motstander kan omorganisere seg fire ganger før en av backene våre sparker ballen i en av backene deres.

Han kan være jævlig frustrerende, men jeg tror vi går i pluss totalt sett.

Enig. 

Bare å se på Start-Stabæk.

40 minutter siden skrev enda en jævla islending:

Jeg vil bare ha protokollført at jeg tar dissens. Curtis mister ballen fra tid til annen fordi han bruker for lang tid på å finne gode alternativer.

Og det skaper av og til farligere situasjoner enn den tradisjonelle norske måten å miste ballen på som er å kælke den mot der du kan huske å ha sett en medspiller en gang eller to det siste året.

Til gjengjeld skaper det langt større muligheter når han treffer. Og han er den eneste av våre som klarer å vende spillet uten at ballen må innom alle midtstopperne på veien så motstander kan omorganisere seg fire ganger før en av backene våre sparker ballen i en av backene deres.

Han kan være jævlig frustrerende, men jeg tror vi går i pluss totalt sett.

Enig

Den største forskjellen på et godt og et dårlig lag - det som får avgjørende betydning for antall poeng - er hvor mange individuelle feil som begås. På det området ligger Edwards langt ute i feil ende av spekteret. At han kan trille ballen på tvers litt raskere enn de andre på midten, eller være god en gang hver tiende kamp, veier ikke opp. Kombinasjonen av tabbefrekvens og totalt mangel på tempo i kropp og hode gjør han til laget soleklart svakeste punkt i min bok. Hvordan det blir seende ut om vi skulle rykke opp og det blir enda større tempoforskjell mellom Edwards og motstanderen, vil jeg helst ikke vite.

11 timer siden skrev Nøfyse:

Den største forskjellen på et godt og et dårlig lag - det som får avgjørende betydning for antall poeng - er hvor mange individuelle feil som begås. 

Har du noen kilde på dette? Jeg avviser ikke at du kan ha rett, men jeg har alltid oppfattet det det som at personlige feil florerer i lag som ikke fungerer, mens de samme spillerne kan være tilnærmet feilfrie i lag der samspillet sitter.

"There is a time and a place for everything.." 

Når vi er i balanse er det greit å ta sjanser for å prøve å skape noe.. Det er feks lov å bruke hodet innimellom og tenke seg om før man slår en blind, slapp pasning med hælen uten adresse midt på egen banehalvdel...

Curtis har vel skapt omtrent ingenting etter han hadde en god sesongstart? 

Har vel 6-7 balltap i farlig sone HVER kamp og det er ikke fordi han prøver på noe. Det er for manglende oppmerksomhet og liten evne til å orientere seg før han mottar ball. Juniorfeil.

Håper Metcalf eller andre griper sjansen så han må kjempe seg inn igjen på laget. 

• 4 weeks later...

Grattis med 1 mål, hadde en decent første omgang. Men må roe seg litt med de taklingene, var farlig nær nytt rødt i går. Syntes han bør benkes mot KFUM og Krogstad fra start. Edwards blir en åpenbar target å plage i den kampen og det vet Isnes. 

Vinner vi neste uke så er det så godt som over sånn jeg ser det. Da funker det dårlig med hodemist.

Første innlegg sier at det er en toårskontrakt. Har vi troen på at det kan trenes litt hurtighet inn i den kroppen før neste sesong, eller er det like greit at han blir så sur på Bohinen at han selv prøver å finne andre muligheter?

18 minutter siden skrev fexter:

Meget svak match i dag. Fortjent bytte etter halvtimen. Burde benkes neste match. 

Ganske interessante uttalelser av Vegard Hansen på max etter kampen!

Han mente klart at holdningene til Edwards og irettesettelsen fra Bohinen kan tas på møterommet i morgen, ellers er det starten på ett vanskelig forhold, som det tar lang tid å rydde opp i.

https://www.tv2.no/sport/fotball/bohinen-slakter-egen-spiller-forventer-at-folk-kriger-litt/15177915/

14 minutter siden skrev fexter:

Meget svak match i dag. Fortjent bytte etter halvtimen. Burde benkes neste match. 

Like svak som Lange, Ottesen, Pignatel, Krogstad, Azemi og Gift. Gift til tider så helt ubrukelig ut og har en holdning som til tider stinker. 

1 time siden skrev blaasoldat:

Ganske interessante uttalelser av Vegard Hansen på max etter kampen!

Han mente klart at holdningene til Edwards og irettesettelsen fra Bohinen kan tas på møterommet i morgen, ellers er det starten på ett vanskelig forhold, som det tar lang tid å rydde opp i.

https://www.tv2.no/sport/fotball/bohinen-slakter-egen-spiller-forventer-at-folk-kriger-litt/15177915/

Helt fint at Bohinen tar grep og setter et eksempel. Dette burde Kjønø også gjort tidligere i sesongen. Hvis Edwards surner for noe sånt kan han like gjerne bli på benken, han var god i starten av sesongen men har ikke klart å dominere på samme måte siden en god stund før sommeren.

5 minutter siden skrev yiddo:

Helt fint at Bohinen tar grep og setter et eksempel. Dette burde Kjønø også gjort tidligere i sesongen. Hvis Edwards surner for noe sånt kan han like gjerne bli på benken, han var god i starten av sesongen men har ikke klart å dominere på samme måte siden en god stund før sommeren.

Kjønø (sikkert sammen med Bjarmann og andre) tok et oppgjør med Skytte og Lumanza i hvert fall. Som du sier, i starten av sesongen så jo faktisk Edwards ut som en riktig så bra spiller. Så har kurven pekt jevnt nedover, og for min del kunne han gjerne vært benket under Kjønø også. Problemet var vel at alternativene ikke sto i kø. Det gjør de fortsatt ikke. Vi hadde nok trengt en gjennombruddssesong for enten Kostadinov eller Andresen for å ha en OK midtbane.

10 timer siden skrev bandy90:

Like svak som Lange, Ottesen, Pignatel, Krogstad, Azemi og Gift. Gift til tider så helt ubrukelig ut og har en holdning som til tider stinker. 

Selg Gift i januar vinduet og få maks penger ut av han. Han har ikke holdninger som passer inn og vi så hvor lett Hammer avklede han fullstendig i denne kampen. All ære for hva han har gjort for oss og avgjørende ift opprykk men der bør samarbeidet stoppe. 

2 timer siden skrev Nr14:

Selg Gift i januar vinduet og få maks penger ut av han. Han har ikke holdninger som passer inn og vi så hvor lett Hammer avklede han fullstendig i denne kampen. All ære for hva han har gjort for oss og avgjørende ift opprykk men der bør samarbeidet stoppe. 

Pussig standpunkt, han er ung og trenger tid på å utvikle seg og tilvenne seg norske forhold og STB-kulturen. Mener du vi er godt nok dekket på topp med Azemi og evt Andresen?

3 timer siden skrev Nr14:

Med tanke på hvor lenge vi har lett etter en spiss som faktisk kan score mål, tenker jeg at vi bør holde på Gift med nebb, klør og kjetting. Husk frustrasjonen vi hadde med Kino, Kirkevold, Antonsson, Kirkevold, Khoblenko, Mehmeti, Azemi (Og flere før disse).

Bjarmann har god koll på hvordan man skal få unge afrikanske spillere til å fungere. Det handler om mye mer enn hva som skjer på trening og i kamp. Et gjennombrudd i eliten betyr nok fort en dobbling av villigheten til å betale hos noen der ute.

6 timer siden skrev Nr14:

Jøss. I går - som spiss - ville jeg også vært frustrert.

Gift går i press ved et par tilfeller, etter upresise pasninger hos KFUM, og får ingen støtte. Curtis uinteressert blant annet. Greit at vi hadde fått beskjed om å ligge lavt, men det blir ekstremt statisk og vi konstant nekter å presse skaper jo bare en lat forutsigbarhet som KFUM kan lene seg på. 

De få gangene vi har mulighet til å sette han opp i løpsdueller så stopper vi opp og ender med å spille han opp feilvendt. En kamp som på alle mulige måter viser én av årsakene til at spissene våre ikke scorer mål. 

7 timer siden skrev Nr14:

Skjønner ikke helt tankegangen i det as. Greit nok han har kanskje noen holdninger som ikke passer inn. Men han gjør faen meg jobben han har hentet inn for å gjøre! Han er ung og lærer fortsatt, dette er også et stort miljøskifte for en ung mann. Men han har en vinner mentalitet som vi trenger og feirer tidvis 3 poengere som om vi har vunnet gruppa vår i Champions League. Det kan man like.

Han liker å vinne, lærer fortsatt og er flink til å score mål! Et salg av Gift kan man diskutere til sommeren eller etter neste sesong, men ikke før.

50 minutter siden skrev Marius:

Gift går i press ved et par tilfeller, etter upresise pasninger hos KFUM, og får ingen støtte. Curtis uinteressert blant annet. Greit at vi hadde fått beskjed om å ligge lavt, men det blir ekstremt statisk og vi konstant nekter å presse skaper jo bare en lat forutsigbarhet som KFUM kan lene seg på. 

Hvis de har fått beskjed om å ikke presse må Gift ta det med Bohinen, ikke presse alene. Det ødelegger for planen de andre følger. Skal spillerne justere det selv underveis, er det nok ikke Gift som er den som skal bestemme en endring.

Hva som var planen i går er vanskelig å si..

Han sier flere lagkamerater har tatt kontakt og støttet ham i kjølvannet av Bohinens uttalelser om hans manglende innsats.

– Noen av dem var også sjokkert over akkurat det. Som sagt, det er ikke selve byttet jeg reagerer på, men at det hevdes at jeg ikke jobber for laget. Jeg har spurt mange av lagkameratene mine, og fått til svar at det er en urettferdig påstand. Det gjorde godt å høre det fra lagkameratene, sier han.

Håper ikke dette går utover innspurten... 

Det er vel dette som vil felle Bohinen en eller annen gang, slik at han mister garderoben og resultatene ryker. Her var vel Kjønø flinkere til å skjule Lumanza/Skytte ulmingen. Men bare det ikke skjer nå i innspurten som en total kollaps. Edwards er ikke større enn klubben og han har sviktet oss flere ganger før med sine røde kort. Jeg reagerte også på uttalelsen til Lars, og synes ikke Edwards var spesielt svak igår. 

Jaja, Bo får markert seg og dette skjerper langt fler enn Edwards. Bare noe synd at Curtis blir brukt som eksempel ( men, noe han fortjente også) Synes det er helt kurant med litt temperatur og uenigheter i troppen. Dette løses over en kaffekopp, om partene vil det da…Curtis har kontrakt ut 2023, så her må Bo bare ta initiativet til en liten prat om han vil ha Curtis med videre da selvfølgelig..

Dette er den kjente baksiden med Lasse Bo! Det er Akuratt slik han har mistet det i de andre klubbene han har vært i tidligere! Det å uttale seg til media, uten å ta det bak lukkede dører!

jeg hadde håpet han hadde lært! Får håpe han vinner tilbake garderoben, om det stemmer at Edwards har støtte fra de andre.

Nå må man ikke bli altfor hårsåre. Syns det var flott med bytte etter 30 min. Det sender klare signaler om at innsatsen ikke holder. Kanskje flere enn Edwards som var dårlige, men tror han kan se seg i speilet og kanskje innse at han var rævva og heller brette opp armene i stedet for å syte til tv2 😀