Jump to content

Kamptråd: Stabæk - Sogndal - mandag 11. april

Recommended Posts

Midt i påskeferien er uheldig tidspunkt for første kamp i Bærum. Håper folk møter opp! Noen som vet status på solgte sesongkort/abonnement? 

Er banen klar for finspill? Eller må vi belage oss på å spille etter forholdene? 

Normalt har vi et ganske godt tak på Sogndal.

8 Serie 2 uavgjorte og 3 tap 31-13 i målforskjell i tellende kamper. 

Etter hva jeg forstår så var 1 kampen til Sogndal mot Raufoss ganske jevnspilt og preget av sur vind på Fosshaugane. Raufoss hadde ballen mest, men klarte ikke å omsette det i sjanser og tellende resultat (4 cornere siste 10 min). Andreas Van der Spa var i fjor utlånt fra Sogndal til Arendal og noterte seg der for 6 mål. Han åpnet målkontoen for Sogndal med et lavt skudd etter Corner i 1. omgang og er kanskje verd å følge med på på dødballer. Spiller stopper i Sogndal, men var mest def. midt i Arendal i fjor. Mål nr. 2 kom på straffe helt i starten av 2. omgang. Jeg tror det her bør være en overkommelig oppgave. 

Vi får se om vi blir flere tilskuere enn kvinnelandslaget sitt imponerende antall med over 4200 stykker i Sandefjord i kveld i snøvær.

Skummelt stille forum på kampdag!

Er det nerver eller fallende interesse, eller påsken som er skylden?

Dagens lagoppstilling? Skal vi tro det blir kontinuitet, eller total rotasjon?

3 minutter siden skrev Torjus:

Håper piggy benkes

Usikker på om han bør benkes, men han har over tid hatt en synkende kurve synes jeg . Har relativt hyppig  både farlige balltap , feil posisjonering og kommer endel til kort i løpsdueller. Når Veum kommer i form utover sommeren er han mye bedre i disse fasene av forsvarsspillet 

Håper og satser på uendret lag fra sist runde. Med seier idag vil jeg si vi har fått en god start, blir viktig det for en lang sesong mot opprykk

1 time siden skrev tobb:

Håper og satser på uendret lag fra sist runde. Med seier idag vil jeg si vi har fått en god start, blir viktig det for en lang sesong mot opprykk

Greit både å sette laget og å gi folk et par sjanser før de blir benka. Håper på tre vakre poeng i dag!

Sola skinner, Stabæk vinner og endelig på nadderud igjen!

Håper også på at laget tar enda et steg opp prestasjonsmessig fra forrige kamp og at Curtis fortsetter der han slapp:)

2 minutter siden skrev fexter:

Latterlig med lange pasninger på våre «høye» spisser/kanter. 

Tror ikke det er så mye valg - ballen ruller knapt enkelte steder på banen.

Edwards gjør mye rart i dag synes jeg.