Gå til innhold

Kamptråd: STB - Sandnes Ulf - Mandag 25. april på Nadderud kl 18:00


rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg


Ikke bra.. 

Mangler totalt en alternativ spillestil til den spillestilen vi prøver men enda ikke har fått på plass. 

Blir for mange og for dårlige touch på dagens matte som gjør at vi #1 aldri får Ulf i ubalanse og #2 til stadighet ender opp med å vende hjem med ballen fordi vi ikke klarer å få kontroll på den på første touchen. Vi har ikke materiale til å vinne kampen inne i boksen på innlegg når Ulf er etablert (vi har også stort sett også alt for dårlige innlegg). 

Det må være mulig å legge en plan som er litt mer i lengderetningen så lenge vi ikke er teknisk gode nok til å takle underlaget bedre enn vi gjør i dag. Dager som i dag gjør at jeg ser frem til vi skal spille på kunsgress igjen slik at vi får spilt kamper på et underlag vi også trener på. 

Denne kampen ble vunnet og tapt av lagenes trenere. Ulf hadde en plan som var tilpasset motstander og underlag. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev ErikErik:

Ikke bra.. 

Mangler totalt en alternativ spillestil til den spillestilen vi prøver men enda ikke har fått på plass. 

Blir for mange og for dårlige touch på dagens matte som gjør at vi #1 aldri får Ulf i ubalanse og #2 til stadighet ender opp med å vende hjem med ballen fordi vi ikke klarer å få kontroll på den på første touchen. Vi har ikke materiale til å vinne kampen inne i boksen på innlegg når Ulf er etablert (vi har også stort sett også alt for dårlige innlegg). 

Det må være mulig å legge en plan som er litt mer i lengderetningen så lenge vi ikke er teknisk gode nok til å takle underlaget bedre enn vi gjør i dag. Dager som i dag gjør at jeg ser frem til vi skal spille på kunsgress igjen slik at vi får spilt kamper på et underlag vi også trener på. 

Denne kampen ble vunnet og tapt av lagenes trenere. Ulf hadde en plan som var tilpasset motstander og underlag. 

 

Absolutt. Jeg er supporter av Kjønø, men i dag var han dessverre ikke på jobb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


40 minutter siden skrev StabækMykle:

Vi må få mye mer ut av backene med Wernersson og Ottesen. De må øve på å utfordre en mot en og slå presise innlegg. 

Alternativt spille med firer bak og Olli/KNH som rene kanter. Da går det an å doble på kant, og få til bedre innleggssituasjoner, slik at Krogstad/Azemi/Edwards/en eller annen kan komme seg inn i boks og lage trøbbel. Det vi holder på med nå, med vingbacker som skal slå innlegg virker helt høl i hue. Det blir for lange avstander, og når de først får ballen får de press fra motstander. Resultat: støttepasning tilbake, miste ballen eller slå ballen i hodet på motstander (alternativt: ikke få ballen i det hele tatt, som Wernersson).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev @ringo:

Hadde det vært bare i dag……

Hjemme har det overhodet ikke akseptabelt så langt. Borte har vi vært betraktelig bedre, men det var ikke fryktelig mye å skryte av på nordre åsen heller. Åsane forrige runde er eneste "bra" kampen vi har hatt på disse 4 kampene så langt. Det er ikke bra nok nei. Men jeg føler ikke Kjønø er syndebukken for det heller. Vi trenger generelt mer innsats fra spillerne, og litt justering på det taktiske. Men det tror og håper jeg kommer mer og mer utover sesongen. Det er fortsatt tidlig ja, men vi må begynne NÅ

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet er spillestilen det er lagt opp til. Skal vi få resultat på den måten å spille på så må pasningstempo og presisjon opp flere hakk. Det er vrient nok å få til på et godt underlag. På Nadderud med banens beskaffenhet blir det håpløst. Dermed  er det evneveik taktikk å prøve på det vi gjør.

Så er det jo noe i det ned å øve og øve og øve til man får det til, men problemet er at vi ikke har tiden, vi er «balls deep» økonomisk. Rykker vi ikke opp i år er EK borte og det blir en helt annen satsing(les ikke). At vi går all inn på et så svakt kort som Kjønø er vill gambling.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev @ringo:

Problemet er spillestilen det er lagt opp til. Skal vi få resultat på den måten å spille på så må pasningstempo og presisjon opp flere hakk. Det er vrient nok å få til på et godt underlag. På Nadderud med banens beskaffenhet blir det håpløst. Dermed  er det evneveik taktikk å prøve på det vi gjør.

Så er det jo noe i det ned å øve og øve og øve til man får det til, men problemet er at vi ikke har tiden, vi er «balls deep» økonomisk. Rykker vi ikke opp i år er EK borte og det blir en helt annen satsing(les ikke). At vi går all inn på et så svakt kort som Kjønø er vill gambling.

Først må du si hva du mener med balltempo, skal spillerne slå hardere pasninger for da går ballen fortere? Skal de bare spille den til en medspiller, uten å vite om det er det beste alternativet? Ref Sergio Busquets bruker ofte flere touch på ballen, får motspillere til å flytte på seg ved å bruke flere touch å flytte på blikket, for så å finne ledig spiller i en bedre posisjon. Tenker det er bedre å spille en medspiller i en god posisjon enn å spille den så raskt man kan videre for at ballen skal gå fort.

Stabæk har jo nå fått det til i 2 av 4 kamper, forstår jeg deg rett hvis du mener at Stabæk skal ligge lavt på Nadderud å kælke ballen langt til vi er i slutten av mai?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 timer siden skrev BlaaSpanjol:

Absolutt. Jeg er supporter av Kjønø, men i dag var han dessverre ikke på jobb.

Hvorfor er du supporter av Kjønø? 

Jeg ser ikke hva han har gjort som fortjener min support..! 
Stabæk heier jeg på uansett hvor rævva de er (selv om det ikke alltid virker sånn!!).. 

Første halvåret hans i klubben rykket vi ned, nå ligger vi på 7.plass i Obos!

Hadde vi i det minste fått litt mer stabilitet i prestasjonene under hans ledelse- da ville jeg forstått det.

Kjønø er dessverre ikke akkurat noen Messias. Enn så lenge; kun ett talent som antakelig vil trenge lang tid for eventuelt å blomstre. 

Please, gi meg en god forklaring!
(Helst noe annet enn standardsvaret om at han er Stabæktrener og da heier vi på han uansett..!)
 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så ser vi det samme som vi har sett de siste tre årene: Total stopp når vi kommer til siste 20 foran motstanderens mål. Før sjansen på overtid, var det Sandnes-Ulf som hadde de to farligste avslutningene mot målet deres. Det holder ikke.

I pausen håpet jeg på Azemi inn for litt ekstra tyngde i boksen, men synes ikke det hjalp heller.

Mon tro hvordan kampene våre vil se ut om vi endrer til en mer "norsk" spillestil, slå raskt og langt så fort som mulig og la tre spillere på topp prøve å skape noe på egen hånd. Så tilbake til å ligge med 10 mann godt inn på egen halvdel. Det funket for Sandnes Ulf. Kanskje det funker for oss også?

Skal jeg, som jeg pleier :-), prøve å trekke frem noe positivt: I vinter var det mange som mente vi måtte prioritere forsvarsspillet. De siste tre kampene har vi sluppet inn ett mål, og nesten ikke sluppet til noe som helst bakover. I høydepunktene fra i går viser Eurosport 2 avslutninger fra Ulf. Den ene er en avslutning fra 18 meter rett på Sandberg som holder fast. Den andre er målet. En corner (?) fra oss som klareres til det som blir en pasning i nøyaktig riktig rom. Så har vi tydelivis Obos' tregeste midtbanespiller (hvorfor lå ikke Oliver igjen som han pleier??). Se så høydepunktene nøye. Akkurat i det han skal til å skyte hopper ballen på en tue, og han får faktisk drømmetreff på volley.

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha sett store deler av kampen i reprise blir det mer og mer tydelig hvor elendig vi er mot etablert forsvar. Null bevegelse, Ulf står tett og da spilles den ut til back hvor vi får en innleggsmulighet. Ender enten med ingen i boks når innlegget blir slått, eller ingen i boks og ballen kommer ikke frem. 

Alt rakner når vi nærmer oss mål... Krogs og Hammy har noen ok+ bevegelser, men vi er så vanvittig upresise.

1 time siden skrev odd:

Total stopp når vi kommer til siste 20 foran motstanderens mål

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: STB - Sandnes Ulf - Mandag 25. april på Nadderud kl 18:00
×
×
  • Opprett ny...