Gå til innhold

Matchtråd: Bryne - Stabæk - Torsdag 26. mai - 18:00


rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg


5 minutter siden skrev Mike:

Med en ordentlig spiss hadde vi vunnet 2 eller 3-0... dessverre  

Marcus Menhert….

Holder liv i opprykksrdrømnen…. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selv da Bryne gikk opp i liminga siste kvarteret, greide vi ikke å skåre. Vi trenger ny spiss, ny formasjon, ny sportssjef, ny styreleder og kanskje ny trener. Bryne er ett av de svakeste lagene i OBOS, de nærmest gir opp mot slutten og likevel greier vi ikke å sette ballen i mål.  Dette var avslørende for hvor langt unna vi er direkte opprykk.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Elendig foran mål i dag. Vi scorer ikke mål selv om vi scoret 4 sist mot Raufoss. Men vi slipper heller ikke inn mye mål. Halvparten av de innslupne målene kom mot Skeid i seriepermieren. Så her har vi en jobb å gjøre foran mål. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


54 minutter siden skrev Innkast:

Selv da Bryne gikk opp i liminga siste kvarteret, greide vi ikke å skåre. Vi trenger ny spiss, ny formasjon, ny sportssjef, ny styreleder og kanskje ny trener. Bryne er ett av de svakeste lagene i OBOS, de nærmest gir opp mot slutten og likevel greier vi ikke å sette ballen i mål.  Dette var avslørende for hvor langt unna vi er direkte opprykk.  

Du glemte ny daglig leder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


58 minutter siden skrev Innkast:

Selv da Bryne gikk opp i liminga siste kvarteret, greide vi ikke å skåre. Vi trenger ny spiss, ny formasjon, ny sportssjef, ny styreleder og kanskje ny trener. Bryne er ett av de svakeste lagene i OBOS, de nærmest gir opp mot slutten og likevel greier vi ikke å sette ballen i mål.  Dette var avslørende for hvor langt unna vi er direkte opprykk.  

Vi var veldig mye bedre enn Bryne i dag - men vi skaper jo nesten ingenting….

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Innkast:

Selv da Bryne gikk opp i liminga siste kvarteret, greide vi ikke å skåre. Vi trenger ny spiss, ny formasjon, ny sportssjef, ny styreleder og kanskje ny trener. Bryne er ett av de svakeste lagene i OBOS, de nærmest gir opp mot slutten og likevel greier vi ikke å sette ballen i mål.  Dette var avslørende for hvor langt unna vi er direkte opprykk.  

 

6 minutter siden skrev Petter:

Du glemte ny daglig leder.

Hadde de på toppen hatt ett snev av respekt for klubben og hvilken tilstand det er i klubben nå, så hadde de for lengst gått av.
Klubben trenger ny giv og seriøsitet, og det bør starte på toppen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje ligger forklaringen ikke bare på backene, men det er ganske krise hva de leverer offensivt. Lange mislykkes i alt han gjør, det samme med Wernersson. Ottesen spilles fri i gode posisjoner sikkert 20 ganger i dag, men det ender opp i stopp/støtte eller en helt ok, enkel pasning på førstebevegelsen fremover. Og alle innleggsforsøk er mislykket. Enten er han ikke god nok eller så sliter han veldig med selvtilliten for han spiller på det safe uansett og da blir man veldig forutsigbar og enkel å forsvare seg mot. En god, kreativ høyreback med evne til å gå av motstander ville gjort oss så veldig mye bedre!

Ellers er det litt trist å se på Edvartsen om dagen, på langt nær den samme spilleren som da han var på sitt beste i fjor sommer. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen ganger skal kanskje backer få lov til å være backer…

Ving spillet er noe av det som svikter mest i offensiven vår.

343 > 352 kanskje 433 > 343 ???

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husk at dette er et primitivt forum. Det vil alltid være mye vrøvl og provoserende innlegg uten rot i virkeligheten. 

Vi har noe på gang, det bør de fleste se. Bra defensivt, veldig varierende fremover. Men natt og dag fra 2021

Jeg er personlig svært usikker på om vi tar steget opp i år.. men at vi er i ES i 2024 føler jeg meg trygg på..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


37 minutter siden skrev blaasoldat:

Jeg tror heller du bør ser det som frustrasjon omkring rund mangel på handling fra klubben & ledelse!

Andre lag som rykker ned har gjort endringer, og skapt nytt engasjement! Vi har ikke gjort noen verdens ting!

Annerledes laget vi alle elsker, er blitt grått og kjedelig! Ledelsen i klubben har mange vært frustrert over i mange år, men det toppet seg ved nedrykk, og hemmelighold av evaluering!

Folk som er ihuga fans på hovedtribunen møter ikke på kamp/tenker å ikke fornye sesongkort grunner det ovennevnte, samt kjedelig fotball!

 

Ta heller kritikken med deg til de som bør høre den! Men jeg glemte jo at enkelte av de mener at forumet kun er hjernedødt svada, og noe en skulle vært for uten!

nei takke seg til engasjement og folk som brenner for klubben.

Det at vi har ikke gjort noen verdens ting er vel helt feil? 
 

vi lot spillere som ikke var gode nok gå i skytte og Lumanza med fler og hentet inn gode rutinerte spillere ikke for mange. 
 

Det dette laget trenger er en spiss ala Boli, sterk rask og god til å avslutte. Får vi en notorisk målscorer så ser dere fort at mye egt er på plass bakover. Er dog enig i at innleggskvaliteten må opp om vi skal spille med vingbacker

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes vi er ganske bra på mye, både defensivt med Nico tilbake og med Curtis på midten. Men det med å slå langt mot Oliver og Kornelius har irritert meg i flere kamper. Hadde vi hatt en bra midtspiss hadde vi vunnet i går, og også kamper tidligere i år. Jeg har tenkt at å låne inn Ole Sæther fra RBK kunne vært en god løsning i år, han har mye av det vi mangler.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden skrev tobb:

Det at vi har ikke gjort noen verdens ting er vel helt feil? 
 

vi lot spillere som ikke var gode nok gå i skytte og Lumanza med fler og hentet inn gode rutinerte spillere ikke for mange. 
 

Det dette laget trenger er en spiss ala Boli, sterk rask og god til å avslutte. Får vi en notorisk målscorer så ser dere fort at mye egt er på plass bakover. Er dog enig i at innleggskvaliteten må opp om vi skal spille med vingbacker

Ja de har tatt tak med spillertropp! Det er kun en måte å pisse i buksen for å holde seg varm! Men ingen ting annet! Om en ikke tar tak høyere opp enn på «gulvet» hvor problemene er mye større, så er vi faktisk ferdig som toppklubb, på mange år, om vi ikke rykker direkte opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 minutter siden skrev blaasoldat:

Om en ikke tar tak høyere opp enn på «gulvet» hvor problemene er mye større, så er vi faktisk ferdig som toppklubb, på mange år, om vi ikke rykker direkte opp.

Det er det økonomiske som bekymrer mest - vi er «all inn» og vel så det denne sesongen - uten opprykk så blir det store kutt neste sesong. Opprykk da blir vesentlig vanskeligere. 
 

Derfor blir jeg stresset når vi ser Brann og MIF reise i fra - mens vi søler bort poeng mot Grorud og Bryne. Vi er alt avhengige av at de også snubler. At dette laget vårt skal beseire lag nr. 14 i eliteserien i kvalikk i høst er lite realistisk slik det har sett ut så langt - sånn med tanke på rot i virkeligheten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg fikk heldigvis ikke trua etter blaffet vi opplevde i forrige kamp.

At vi i denne kampen ikke scorer er langt fra årets overraskelse!  At vi slipper inn så få mål derimot- Det er en positiv overtakelse! 
 

Men den generelle tendensen under EK fortsetter. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev blaasoldat:

 

Annerledes laget vi alle elsker, er blitt grått og kjedelig! Ledelsen i klubben har mange vært frustrert over i mange år, men det toppet seg ved nedrykk, og hemmelighold av evaluering!

(….), samt kjedelig fotball!

Stabæk spilte kanskje den kjedeligste fotballen i Eliteserien fra 2018-2021, det er ikke noe nytt. Selv om ikke alt går på skinner er det ikke nå det har blitt grått og kjedelig, og nå har de jo faktisk en spillestil(!). Helt ærlig så synes jeg det er morsommere å se på kampene til Stabæk enn det har vært på mange år. Spiller for spiller mener jeg laget er styrket fra i fjor, det er også over hva jeg hadde forventet etter nedrykket og den nedadgående spiralen vi har hatt over tid. Selvfølgelig kan man frustreres av at det svikter i de siste trekkene og at Edvardsen er ute av form, men å ikke anerkjenne at noe har blitt bedre blir også feil. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev Sindre:

Stabæk spilte kanskje den kjedeligste fotballen i Eliteserien fra 2018-2021, det er ikke noe nytt. Selv om ikke alt går på skinner er det ikke nå det har blitt grått og kjedelig, og nå har de jo faktisk en spillestil(!). Helt ærlig så synes jeg det er morsommere å se på kampene til Stabæk enn det har vært på mange år. Spiller for spiller mener jeg laget er styrket fra i fjor, det er også over hva jeg hadde forventet etter nedrykket og den nedadgående spiralen vi har hatt over tid. Selvfølgelig kan man frustreres av at det svikter i de siste trekkene og at Edvardsen er ute av form, men å ikke anerkjenne at noe har blitt bedre blir også feil. 

Hva er det som er blitt bedre under Kjønø? Kan ikke se at en eneste enkeltspiller har hatt positiv utvikling under han. Vi slipper riktignok inn færre mål, men vi har tross alt gått ned et nivå på motstanden og lagt om til en mer defensiv formasjon

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev blaasoldat:

Andre lag som rykker ned har gjort endringer, og skapt nytt engasjement! Vi har ikke gjort noen verdens ting!

Hva har Mjøndalen gjort?

For vår del har vi feks definert klart hvordan vi vil fremstå sportslig, og til og med offentliggjort det, og vi har hentet spillertyper (Næss, Edwards) som passer inn i det mønsteret. I tillegg til Lange, som jo er en lokal gutt vi henter tilbake.

Kan godt hende du har rett i at vi trenger en ny styreleder til å ta ut laget eller noe, men foreløpig tenker jeg at det får de sportslig ansvarlige ta seg av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev Hanse:

Hva er det som er blitt bedre under Kjønø? Kan ikke se at en eneste enkeltspiller har hatt positiv utvikling under han. Vi slipper riktignok inn færre mål, men vi har tross alt gått ned et nivå på motstanden og lagt om til en mer defensiv formasjon

Vi ser faktisk ut som et lag, først og fremst. Det har vi ikke gjort på flere år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev Mikkel:

Jeg er personlig svært usikker på om vi tar steget opp i år.. men at vi er i ES i 2024 føler jeg meg trygg på..

Hvordan skal vi vinne OBOS 2023 med 1/2 (eller kanskje 1/3) av budsjettet vi har i år?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 timer siden skrev ingo:

Et voldsomt aggresjonsnivå blant mange Forum-brukere her nå,  og mye krisemaksimering. Ringo fastslo for fire runder siden at vi ikke hadde sjans til å vinne i en playoff (???) som altså eventuelt skal finne sted om 6 måneder. Alle spillere og trenere og sportsdirektører er elendige. Ottosen er elendig, Wernerson er elendig, Lange er elendig, Azemi er elendig, Olliver er en skygge av seg selv, Piggy virker nervøs og utilpass, matrikken er elendig, bussjåføren er elendig, Nadderudmatta er elendig, vi er kjørt av lasset etter 8 av 30 runder. Ærlig talt, folkens. Slik omtaler man ikke sitt eget lag og sine egne spillere, uansett hvor frustrert man måtte være over at vi har 15 poeng på 8 kamper og ett tap. I dag er vi klart best og skaper klart flest sjanser, slik vi har gjort i alle kampene hittil (så ikke Sogndal). Vi er best av alle i OBOS defensivt. Vi tok inn et poeng i forhold til opprykksplassen i dag. Brann og Mjøndalen spiller uavgjort til helgen og vi slår Kongsvinger, da er vi i verste fall fire poeng fra topp to - og det er 66 poeng igjen å spille om. Brann er kanskje gode, Mjøndalen er neppe gode nok til å cruise inn til noe som helst, og vi leverer vel på mye av det man ønsket å se før sesongen begynte? Ballbesittende og trygge bakover, vi blir ikke liggende langt bak og parkere bussen, vi dominerer midtbanen i hver eneste kamp og spiller mye i lengderetningen, vi kommer til mange innlegg og til og med til mange sjanser - i dag har vi tre 100% sjanser og mange nesten. Vi har tapt én kamp, sogar høyst ufortjent. Det ser ut som det er gått sport i å være mest mulig kritisk til alt og alle. Pust med maven nå, gutter. Bruk energien til noe positivt. Vi kommer til å rykke direkte opp. Sann mine ord. 

Mye av aggresjonen og kritikken skyldes nok en tynnslitt tillit til ledelsen( bla evalueringen). Og da går det dessverre mest utover sport gitt, spesielt når ledelsen er helt tyst….

Du som sitter i et styre. Har du noen innspill på hvordan tilliten kan bygges opp igjen? For du sitter i en slik posisjon vel?

Er det altså kun supporterne som skal skjerp seg??seriøst ?Er vel ikke vi som har kjørt klubben rett ned…er vel ledelsen…(akkurat de samme som sitter fortsatt ).. og feks bestemt bla 5 trenere på 5 år vel? Og at klubben skal bli kun et AS. Hva er din side der feks?

 

takk på forhånd!
 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev Sindre:

Stabæk spilte kanskje den kjedeligste fotballen i Eliteserien fra 2018-2021, det er ikke noe nytt. Selv om ikke alt går på skinner er det ikke nå det har blitt grått og kjedelig, og nå har de jo faktisk en spillestil(!). Helt ærlig så synes jeg det er morsommere å se på kampene til Stabæk enn det har vært på mange år. Spiller for spiller mener jeg laget er styrket fra i fjor, det er også over hva jeg hadde forventet etter nedrykket og den nedadgående spiralen vi har hatt over tid. Selvfølgelig kan man frustreres av at det svikter i de siste trekkene og at Edvardsen er ute av form, men å ikke anerkjenne at noe har blitt bedre blir også feil. 

Vi har en utrolig defensiv tilnærming til kampene. Det at vi har sluppet inn såpass få mål overrasker ikke når vi spiller med 5 bak. Resultatet av dette er at vi mangler den offensive kraften og ja resultatet av det blir færre mål og balltrilling på midten. Vi rykker ikke opp med å være OBOS mester i possesion.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Matchtråd: Bryne - Stabæk - Torsdag 26. mai - 18:00
×
×
  • Opprett ny...