Gå til innhold

Matchtråd Stabæk - Kongsvinger - Mandag 30.mai - 18:00


rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg


Nei, det er nok mer at jeg ikke synes førsteomgang mot KIL var så bra som andre synes å mene. Forøvrig uenig i at Brann har en bedre stall enn oss - de har bedre angrepsspillere - vi har bedre keeper, forsvar og midtbane.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 timer siden skrev odd:

Tabellen begynner å vise stykene i troppene, ja. Brann har den desidert beste troppen, og leder klart.

Vil si meg uenig, Brann har ikke den desidert beste troppen. Men de får mye mer ut av enkeltspillere og som lag enn hva vi gjør. Når vi får ut potensialet i troppen kollektivt og enkeltspillere blomstrer så skal vi ha en bedre  tropp enn Brann. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev nichb:

Vil si meg uenig, Brann har ikke den desidert beste troppen. Men de får mye mer ut av enkeltspillere og som lag enn hva vi gjør. Når vi får ut potensialet i troppen kollektivt og enkeltspillere blomstrer så skal vi ha en bedre  tropp enn Brann. 

Fotball er et lagspill, så kvalitet er mye mer enn summen av individuelle ferdigheter. Det finnes mange eksempler på lag med middels spillere spille bedre fotball en lag med mange gode individualister. Vi har mange brukbare spillere, men som lag framstår vi bare som middels. Det er her dyktige trenere står fram, de får fram gode lag med middels spillere. Hos oss er det motsatt…

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes vi har en veldig ujevn tropp, og dessverre er det flere av de yngre som faller litt igjennom. Ottesen, Pignatel og Geelmuyden er ikke helt gode nok pr nå ser det ut til. Det ødelegger en del av flyten i spillet. Det er litt trist, da jeg har hatt troen på disse. Får håpe det løsner for dem så de får vist hva som egentlig bor i dem. 

Ny høyreback og spiss og Kassi tilbake i gammelt slag, så vil jeg si vi har en komplett og meget god tropp. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å starte på topp, der er vi jo egentlig enige. Brann har hentet Castro, som er en spiller jeg trodde var urealistisk for oss selv i Eliteserien. Børsting har gjort at Finne er benket, et klart førstevalg for oss? De er så godt forspent foran at de har lånt ut spilleren som ble nummer 5 på toppscorerlisten i Obos i fjor. Til en eliteserieklubb der han spiller fast.. Filip Delaveris er også overflødig og sendt på utlån. (Apropos å få mye ut av spillerne, der har de vel ikke gjort en spesielt god jobb?)

På midtbanen vil jeg tro Heltne Nilsen, Mathias Rasmussen  og Kniklas ville spilte sentralt for oss? Tar vi grovjobberen i laget, er det ren KO med Heltne Nilsen vs Krogstad. De to andre kan sikkert diskuteres opp mot Edwards.

I forsvar har både Wolfe og Blomberg vært linket til bedre klubber. (Sistnevnte uten engang å være førstevalg i Brann for tiden.) Det trekkes frem at våre gutter er rutinerte, men selv Pallesen Knudsen og Ruben Kristiansen har noen hundre eliteserikamper bak seg (Uten at noen av dem heller står frem som klare førstevalg for samlet lag). De nye danskene deres (Crone, Skovgaard) har jeg egentlig ikke fått sett så mye til, men CV-messig er de ikke bak vår danske. Hadde vi hatt spillerne til Brann tilgjengelig, ville jeg tro Næss fortsatt er bankers. Horn Myhre hadde fort vært høyreback, Wolfe venstreback og så er det åpent om stopperplassene ved siden av Næss. (Tror ikke Ottesen / Wernersson ville vært langt unna heller, men det er uansett ikke sånn at våre forsvarere er langt foran Branns.)

Sandberg er trolig den beste keeperen i Obos, men Brann har to keepere i Dyngeland og Holmen Johansen som begge har vært innom landslaget de siste årene. Ingen av dem har hatt utviklingen man trodde etter det, men Sandberg er også et stykke unna det som var årets keeper i Eliteserien for noen år siden. Enige i at vi her har det beste førstevalget, men Brann er ikke langt bak.

Alt i alt tenker jeg bare Sandberg og Næss er selvskrevne på et samlet lag. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev nichb:

Vil si meg uenig, Brann har ikke den desidert beste troppen. Men de får mye mer ut av enkeltspillere og som lag enn hva vi gjør. Når vi får ut potensialet i troppen kollektivt og enkeltspillere blomstrer så skal vi ha en bedre  tropp enn Brann. 

Brann har en av de mest meritterte og erfarne trenerne i OBOS, Horneland er meget viktig faktor for suksessen deres!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eller bare kalle en spade for en spade. Vi har ett veldig godt Obos lag som skal rykke opp. Treneren/Trenerteamet er vår største akilleshæl, etter min mening. Jeg syntes også coachingen underveis i kampene bærer preg av en vikarlærer som tar over en klasse som han overhodet ikke kjenner til. 

Det er ingenting mer jeg ønsker, enn å være positiv og ha tro på prosjektet. Men med Kjønø så klarer jeg ikke å ha den troen, roen eller selvtilliten til det før jeg ser oss prestere stabilt over tid. 

Setter fristen til etter 31.07 etter kampen mot skeid. Da forventer jeg at resultatene, spillet og tabellplassering er i henhold til det som er lovet av trenerteamet. Er vi utenfor topp 2 så mener jeg at det ikke er godt nok rett og slett. 

 

Jeg er for øvrig helt uenig med Odd om sammenligningen med Brann spillere. 

Vi har en bedre stall totalsett enn brann. Brann er bare veldig mye bedre på relasjonene og lagspillet. Det går igjen på Trenerteamet som ikke får ut nok av mye. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev odd:

For å starte på topp, der er vi jo egentlig enige. Brann har hentet Castro, som er en spiller jeg trodde var urealistisk for oss selv i Eliteserien. Børsting har gjort at Finne er benket, et klart førstevalg for oss? De er så godt forspent foran at de har lånt ut spilleren som ble nummer 5 på toppscorerlisten i Obos i fjor. Til en eliteserieklubb der han spiller fast.. Filip Delaveris er også overflødig og sendt på utlån. (Apropos å få mye ut av spillerne, der har de vel ikke gjort en spesielt god jobb?)

På midtbanen vil jeg tro Heltne Nilsen, Mathias Rasmussen  og Kniklas ville spilte sentralt for oss? Tar vi grovjobberen i laget, er det ren KO med Heltne Nilsen vs Krogstad. De to andre kan sikkert diskuteres opp mot Edwards.

I forsvar har både Wolfe og Blomberg vært linket til bedre klubber. (Sistnevnte uten engang å være førstevalg i Brann for tiden.) Det trekkes frem at våre gutter er rutinerte, men selv Pallesen Knudsen og Ruben Kristiansen har noen hundre eliteserikamper bak seg (Uten at noen av dem heller står frem som klare førstevalg for samlet lag). De nye danskene deres (Crone, Skovgaard) har jeg egentlig ikke fått sett så mye til, men CV-messig er de ikke bak vår danske. Hadde vi hatt spillerne til Brann tilgjengelig, ville jeg tro Næss fortsatt er bankers. Horn Myhre hadde fort vært høyreback, Wolfe venstreback og så er det åpent om stopperplassene ved siden av Næss. (Tror ikke Ottesen / Wernersson ville vært langt unna heller, men det er uansett ikke sånn at våre forsvarere er langt foran Branns.)

Sandberg er trolig den beste keeperen i Obos, men Brann har to keepere i Dyngeland og Holmen Johansen som begge har vært innom landslaget de siste årene. Ingen av dem har hatt utviklingen man trodde etter det, men Sandberg er også et stykke unna det som var årets keeper i Eliteserien for noen år siden. Enige i at vi her har det beste førstevalget, men Brann er ikke langt bak.

Alt i alt tenker jeg bare Sandberg og Næss er selvskrevne på et samlet lag. 

At Castro fikk en god start i Brann var meget viktig for de! Falt sammen som ett korthus i Ålesund etter første seriekamp mot Molde i hvert fall!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Marandinho:

Jeg syntes også coachingen underveis i kampene bærer preg av en vikarlærer som tar over en klasse som han overhodet ikke kjenner til. 

Riktig, det er mange som har lurt på hva som skjer i "pausepraten".

Det handler sannsynligvis om at motstanderene tar taktiske grep, og så har vi ikke noe svar å komme med.... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 timer siden skrev Marandinho:

Jeg er for øvrig helt uenig med Odd om sammenligningen med Brann spillere. 

Det er lov å være uenig, og også helt uenig. Kan jeg spørre om hvilke deler av vurderingen du er uenig i?

(Samme gjelder forsåvidt @@ringo og andre som mener vi har bedre spillere enn Brann.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet ikke om det har noen hensikt, vi kommer ikke til å bli enige uansett. 

Brann har hatt et keeperproblem i mange sesonger, og jeg rater ikke Dyngeland forran Sandberg. De andre keeperne deres er enten skadeutsatt eller ikke gode nok. Danskene i forsvaret er gode, men ikke nødvendigvis bedre enn våre rutinerte forsvarsspillere.  Hva gjelder unge spillere, er det vel kun Felix Horn Myhre som kan matche Piggen, Geelmuyden og KNH på antall landskamper - i den grad det er et måleparameter. Grunnen til det er fordi han ikke er utviklet i Brann, så når det da kommer et par lokale talent som Wolfe og (K)Nicklas så blir de for hauset opp - uten at det nødvendigvis gjør de bedre enn våre unge lovende spillere. Slik jeg ser det.    

På midbanen mener jeg det bare er Heltne Nilsen som kan konkurrere med våre gutter - på samme måte som at Edvardsen normalt skal være med i diskusjonen om en av plassene på topp/flanke.

I sum mener jeg derfor vi har en bedre stall enn Brann - uten at det spiller noen rolle så lenge vi ikke lykkes å ta ut potensialet i troppen og bommer på kamplanene/evt ikke evner å justere i kamplanen underveis....

Men begge lagene har eliteseriestaller og ligger slik sett langt forran de andre lagene, inkludert MIF. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev @ringo:

Jeg vet ikke om det har noen hensikt, vi kommer ikke til å bli enige uansett. 

[..]

Danskene i forsvaret er gode, men ikke nødvendigvis bedre enn våre rutinerte forsvarsspillere. 

Vi blir nok ikke enige, nei. Men er jo uansett fint å vite hva som ligger bak, siden du åpenbart ser noe jeg ikke ser.

Jeg trakk ut et av sitatene. "Ikke nødvendigvis bedre enn våre," skriver du. Men du mener de er dårligere?

Vi virker å være enige om at de offensivt er et par hakk bedre forspent? Eller rangerer du Azemi foran Heggebø? KNH foran Castro?

Da må det jo være midtbanen du mener utpeker seg voldsomt i Branns fordel, hvis de i sum skal ha bedre spillere. Altså at Krogstad og Hammy er bedre enn Rasmussen, Kniklas og innbyttere som Moberg og Skaanes? Eller at Edwards er bedre enn Heltne Nilsen?

(Forøvrig enig i at spesielt Pignatel og Geelmuyden har mye potensial i seg, men det er vel ikke det vi snakker om akkurat nå.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev odd:

Vi blir nok ikke enige, nei. Men er jo uansett fint å vite hva som ligger bak, siden du åpenbart ser noe jeg ikke ser.

Jeg trakk ut et av sitatene. "Ikke nødvendigvis bedre enn våre," skriver du. Men du mener de er dårligere?

Vi virker å være enige om at de offensivt er et par hakk bedre forspent? Eller rangerer du Azemi foran Heggebø? KNH foran Castro?

Da må det jo være midtbanen du mener utpeker seg voldsomt i Branns fordel, hvis de i sum skal ha bedre spillere. Altså at Krogstad og Hammy er bedre enn Rasmussen, Kniklas og innbyttere som Moberg og Skaanes? Eller at Edwards er bedre enn Heltne Nilsen?

(Forøvrig enig i at spesielt Pignatel og Geelmuyden har mye potensial i seg, men det er vel ikke det vi snakker om akkurat nå.)

Det er ikke ofte jeg er enig med Odd, men jeg synes det er helt opplagt at Brann har en bedre stall enn oss - kanskje med unntak for Sandberg. Så er det slik at enkeltspillere ikke fungerer i et vakum. Husk Botheim m.fl. som ikke var bra hos oss, men som slo til i B/G eller hos andre.  Jeg mener at spillestilen vår ikke får ut det potensialet som finnes i mannskapet vårt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Matchtråd Stabæk - Kongsvinger - Mandag 30.mai - 18:00
×
×
  • Opprett ny...