Jump to content

Recommended Posts

Har vel også sett bergensere som mener SS er sutrete og bortskjemte. Bataljonen har jo greid overgangen fra langside og ståplasser til seter og kortside ganske bra

Hvem bryr seg om hva bergensere og sørlendinger mener? Dette handler også om ett løfte som har blitt gitt, selvom krokodilleingo med flere ikke kan huske dette løftet. Jeg driter nå i om en storkjefta bergenser mener vi er sutrete? Hvor har du hørt det forresten? Mitt inntrykk er at de mener at vi er bortskjemte fordi vi kommer fra bærum. Majoriteten latterliggjør oss og kaller arenaen en gymsal..

Kjernen har akkurat flyttet fra kortsiden til langsiden for å utvikle seg og skape mer stemning enn før på lerkendal.

Vi hadde også en aksjon i sommer som omhandler dette temaet. Men den var du kanskje ikke opptatt av?

Edited by Mortimer
  • Replies 8.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vil bli i tippeligaen

Telenor Arena saken skal visstnok opp i Stortinget i neste uke. Det stilles spørsmål ved Fylkesmannens tolkning at 2 måneders fotball per år skal kunne kalles hovedsaklig årsaktivitet på kunstgress.

Hvis nåværende eller fremtidige eiere av TA innretter den faktiske bruken av arenaen i tråd med reguleringsbestemmelsene, tror jeg Stabæk-familien gjør lurt i å begynne å innstille seg på at dette kan

Posted Images

Det er kun en supportergruppe som står på langside uten seter; Kanarifansen. Resten av supportergrupperingene i TL har enten 1 eller 0 av godene langside og setefri. SS må jo kunne akseptere at man ikke alltid kan få i pose og sekk. Hva er viktigst av langside og setefri? Hvis setefri er det viktigste hvorfor ikke gå inn for å flytte til kortsiden der det er større sjanse for å få setene fjernet? Men dette er vel en diskusjon man tar etter at man har testet ut nåværende plassering på lørdag. Man kan vel eventuelt spørre SF om å få teste ut kortsiden mot RBK en mnd senere og heller da ta en ny vurdering.

Det virker som noen allerede har hatt kontakt med kanarifansen for å finne ut av hvordan de fikk langside og ståplasser. Men det kan være vel så intressant å høre med Menigheden hvorfor de flyttet/ble flyttet fra langside uten seter til kortside uten seter da de rykket ned.

Pliiis les deg opp på tråden.

Kortsida er uaktuell, fordi det ikke KAN være ståtribune der pga. teleskoptribunen.

Vi vil ha best mulig plasser på arenaen og vi vil ha ståplasser. Det er 15.000 plasser på arenaen, hvorav antagelig halvparten kommer til å være tomme gjennomsnittlig i hver match. Likevel er det umulig for klubben å skru ned 1.000 seter for oss. Og grunnen til dette er at de har sendt ut salkart til bl.a. arrangørene av Nordisk Marsvinfestival, og da er det selvsagt umulig å sende et nytt korrigert salkart i samme årtusen. Ingen har riktignok booket disse setene etter ACDC i februar, men likevel det kan jo fort skje. Tenk om vi kunne få melodi grand prix-junior-finalen til Telenor Arena! (drømme, drømme) Og ikke glem designgruppa som har lag sin sjel i lekre gråfarger og sofistikert setenummerering som umuliggjør demontering. Er dette virkelig så vanskelig å forstå? Vi må respektere Stabækledelsens prioriteringer her og være glade for at vi i det hele tatt får lov til å være på den nye arenaen som strengt tatt er litt for fin for oss alle sammen. Kanskje hvis vi hadde kjøpt alle VIP-boksene, eller selv betalt arenaen, så kunne vi hatt rett til å klage.

Stopp klaginga og utakknemligheten nå!

Enjoy Sitting.

Dette handler også om ett løfte som har blitt gitt, selvom krokodilleingo med flere ikke kan huske dette løftet.

Fra stabaek.no-arkivet:

Alt klart for Stabæk Stadion

Stabæk Stadion med 15.000 sitteplasser "og i tillegg ståplasser til Bærget det Blaa!" (sitat Ingebrigt Steen Jensen på siste generalforsamling i Stabæk Fotball ASA) er endelig blitt en realitet. Etter at vi supportere endelig er blitt tilgodesett med SKIKKELIGE STÅPLASSER støtter vi 110% opp om det nye anlegget.

...

http://gammel.ss.no/Nyheter/arkiv2000.htm

Edit:

Mandag 4. desember

AC/DC bedre enn Manchester United

"Da har jeg fått oppleve en fotballkamp i England for første gang. The Theatre of Dreams skulle være min største opplevelse på tribunen. Ny publikumsrekord, 67585 tilskuere trykte seg sammen på tribunen. Jeg rusla tidlig inn på stadion for å få med meg den fantastiske stemningen som det skal være på de engelske kampene. Det var ikke en mann eller kvinne som sto og sang!! Hva er dette? Jeg drømte meg tilbake til kvelden før, da AC/DC og fansen deres laget en kjempestemning med hopp og sang."

Dette er klippet fra Minis spalte på fotball247.com. Enda en som har fått med seg at en er avhengig av å stå for å få stemning. Vi venter i spenning på at Stabækledelsen skal forstå det samme - i form av et forpliktende skriftlig løfte om ståtribune på Blue Dream On Arena.

Edited by alltidblaa

Aha! Ikke rart de ikke kan huske å ha lovet ståplasser til Stabæk Support! Det har de jo slett ikke - de har kun lovet til Bærget det Blaa...

Nå falt brikkene på plass.

Mao, SS endrer navn til BdB så er alt i sin skjønneste orden, og plutselig er det helt ok for negative sjeler at arenaen kan leies ut til Norsk Marsvinfestival og andre?

Aha! Ikke rart de ikke kan huske å ha lovet ståplasser til Stabæk Support! Det har de jo slett ikke - de har kun lovet til Bærget det Blaa...

Nå falt brikkene på plass.

Mao, SS endrer navn til BdB så er alt i sin skjønneste orden, og plutselig er det helt ok for negative sjeler at arenaen kan leies ut til Norsk Marsvinfestival og andre?

Er det så jævla vanskelig å forstå?

Ingen her har vel vært i mot at arenaen skal leies ut, det handler om i hvilken rekkefølge det blir rangert. Marsvinfestivial foran SS er ingen OK prioritering. Selvom salkartet allerede er trykt opp

Ikke for å avspore, men Bærget det Blaa er et veldig koslig navn :rolleyes:

Nei la oss ta til takke med 1 av godene når vi i alle år er blitt lovet det beste for 3(*) parter.

(*)

1. oss selv

2. vårt lag

3. AC/DC som vurderte å ikke spille for de mente det ble for fisefint med så mye sittende publikum.

Har virkelig ikke Stabæk tenkt at på konserter i en slik arena vil (etter hve jeg tror) mesteparten av konserter, være med rockeband.

Ikke Arve Tellefsen-konserter....

Har virkelig ikke Stabæk tenkt at på konserter i en slik arena vil (etter hve jeg tror) mesteparten av konserter, være med rockeband.

Ikke Arve Tellefsen-konserter....

Store navn/band spiller på andre fotballstadioner med like stor gressmatter (ståplasser) og enda flere sitteplasser, så skjønner ikke helt at det er et problem

Synes det er mange her som ikke aner hvor vi kommer fra. Forstår jo at det er mange som er lei seg for at dere ikke får stå, men det finnes jo så mye annet gøy her i verden.

Har dere sett hva resultatet til Stabæk ble i år? Jeg tror vi skal være glad for alt som gir et visst håp om overskudd i fremtiden. Klubben er nødt til å gjøre det som sikrer overlevelse utover neste sesong. Man kan spøke med finanskrisen, men den fører uansett til at det finnes færre idioter som tror at det er mulig å tjene penger på en fotballklubb.

Håper alle som vil får stå - så får heller setene være grå!!

Ikke for å være vanskelig, men det er sikkert flere med meg som følger web-kameraet titt og ofte. Spesielt nå som vi begynner å nærme oss kamp.

Selv begynner jeg å bli litt lei av han typen som bedriver riverdance på tredje døgnet. Noe håp for å få det opp og kjøre, Lars? Du har sikkert ikke noe annet å gjøre.

Ikke for å være vanskelig, men det er sikkert flere med meg som følger web-kameraet titt og ofte. Spesielt nå som vi begynner å nærme oss kamp.

Selv begynner jeg å bli litt lei av han typen som bedriver riverdance på tredje døgnet. Noe håp for å få det opp og kjøre, Lars? Du har sikkert ikke noe annet å gjøre.

Jeg skal faktisk fikse det i morgen tidlig. Det blir så bra, vøtt!

Håper folka slutter å dra ut strømledningen snart!

Her er forresten et bilde tatt på $$-feltet forrige fredag, av de mye omtalte setene:

ss.jpg

Huff. Ser ikke bra ut det der. Faen. Mindre plass enn på nadderud og høyden på stolryggene vil føre til mye blåmerker på skinnleggene og snubling.

Høyden er også ideell for å hvile den ene foten på og det vil nok bli mange stoler som ryker hver sesong.

Faen heller. Vi må bare løse denne dritten.

Vi MÅ ha setefritt ståfelt slik vi har blitt lovet.

De kan faenmeg ta noen av pengene fra et evnt. salg av Alan og sikre dette.

Det var en del smalere enn jeg forestilte meg...hmm. Uansett seter eller ikke er jeg fornøyd med at vi har fått så bratte tribuner! Minuset er jo helt klart at det er seter og spesielt deres utforming som faktisk ser enda vondere ut for oss som står. Mange kriker og kroker og hull man kan skade seg i der.

Yeyeyeye Mr. Grandmother... Håper de selger toddy på TA. Da blir jeg glad.

Heisann alle sure tryner.

Hva med litt positivt fokus. Det ser ut som:

*Det er like god eller bedre plass til beina

*Det er en polstring på seteryggen som vil skåne leggene

*Vi slipper å få kutt på leggene av festeanordningen slik i hvertfall jeg har fått noen ganger på Nadderud.

Men får all del; alt er bare rævva, alt går til helvete osv. Bare fortsett å syt, velg å se etter det negative i alle situasjoner og vips; livet ditt blir bare trist.

God bedring

*Vi slipper å få kutt på leggene av festeanordningen slik i hvertfall jeg har fått noen ganger på Nadderud.

Men får all del; alt er bare rævva, alt går til helvete osv. Bare fortsett å syt, velg å se etter det negative i alle situasjoner og vips; livet ditt blir bare trist.

God bedring

WORD!!!

God bedring

Jeg er så drittlei alle dere som ikke ser viktigheten av ståplasser for utviklingen av Stabæk Support og det faktum at det har vært ett løfte fra klubben i 10 år som de nå bare driter i. Det er ikke snakk om syt og negativt syn når man er misfornøyd med at klubben har valgt å voldta sine egne supportere.

Hva er viktigst for stabæk?

Dette

gsbordo5.jpg

eller

German_Shepherds_WKC_dogshow.jpg

En dårlig sesong av stabæk i år, seter på ståplass hele sesongen og vips så er vi nede i 450 solgte sesongkort.

Ser poenget ditt Mortimer

(ifølge SS - Toyota nyheten er du jo med meg å slikker SF opp etter ryggen !!!)

Jeg har ikke mindre lyst på setefri sone enn deg.

Jeg reagerte positivt når jeg så bildet av feltet som var mye bedre enn det jeg hadde trodd.

Da kommer det ikke noen reaksjon fra andre som "Jøss, det var jo ikke så ille". Man ser kun etter ting å kritisere.

Hvis morra di kjøper en splitter ny Mercedes til deg, kan du faktisk velge om all energi skal brukes på at det bare var stålfelger eller at du har fått en fin bil.

Jeg er kvalmende drit lei av all sytinga. Det hjelper ikke en dritt. Og det hadde ikke blitt noen fotballarena om det ikke er en flerbruksarena med hunde og hesteshow og alt annet drit.

Når man står opp fredag morgen kan man faktisk velge

a) Jeg gleder meg til fredagspilsen rett etter jobb

B) Faen jeg hater å måtte gå på jobben

Tro meg, de som velger a får faktisk et bedre liv. Når de er på gamlehjem husker de når det var fint vær på sommeren, ikke når det regnet

Selvfølgelig er det trist med setene og ja, de skulle aldri ha vært der. Men det er ikke hensiktsmessig å bruke så mye energi i å sippe. Det hjelper faktisk ikke. Det eneste som hjelper er å gi styret forslag på løsninger slik at de kan fronte problemstillingen på en best mulig måte. AMEN

De mange som IKKE har sesongkort på Fornebu Arena har faktisk et valg annen hver søndag.

a ) Dra til Fornebu, kjøpe billett og se kampen på stadion

b ) Se kampen på TV / SportsXtra

c ) Dra på en fin tur med familien

d) Se en film

e) Dra på kino

f) Dra på bowling

g) ..ja du skjønner

De som velger a og ikke får en god nok opplevelse velger ikke a en gang til, og får et bedre liv ved å gjøre andre ting på søndager. Stabæk får ikke setefyll og billettinntekter av å be folk være positive, de må tilby et godt alternativ til søndagsaktivitet. Her kunne $$ gjort en stor jobb med ståfelt, og i det hele tatt anerkjennelse fra klubben.

Det er forskjell på å be om at folk stopper å syte og klage over detaljer og å be dem tenke positivt. Situasjonen er ikke positiv, for som Mortimer sier er det fort gjort at det sportslige sprekker og vi sitter(!) der med nesten tomme tribuner..

Jeg er også lei syting og klaging, men jeg er langt fra klar for å tenke 100% positivt på kommende sesong.

De mange som IKKE har sesongkort på Fornebu Arena har faktisk et valg annen hver søndag.

a ) Dra til Fornebu, kjøpe billett og se kampen på stadion

b ) Se kampen på TV / SportsXtra

c ) Dra på en fin tur med familien

d) Se en film

e) Dra på kino

f) Dra på bowling

g) ..ja du skjønner

De som velger a og ikke får en god nok opplevelse velger ikke a en gang til, og får et bedre liv ved å gjøre andre ting på søndager. Stabæk får ikke setefyll og billettinntekter av å be folk være positive, de må tilby et godt alternativ til søndagsaktivitet. Her kunne $$ gjort en stor jobb med ståfelt, og i det hele tatt anerkjennelse fra klubben.

Det er forskjell på å be om at folk stopper å syte og klage over detaljer og å be dem tenke positivt. Situasjonen er ikke positiv, for som Mortimer sier er det fort gjort at det sportslige sprekker og vi sitter(!) der med nesten tomme tribuner..

Jeg er også lei syting og klaging, men jeg er langt fra klar for å tenke 100% positivt på kommende sesong.

Full forståelse for skuffelsen og følelsen av å bli sveket av klubben på noe av det som betyr mest, og at dere derfor ikke er like positive som dere kunne ha vært. MEN kan dere ikke begrense sytingen litt. Dere må ikke kaste dere over forumet hver enesste gang det fremkommer noe som ikke var nøyaktig slik dere hadde tenkt dere.

NB denne er ikke myntet på deg alltidblaa, men alle de som klager i overkant mye på alle mulige tråder. Det er en tråd som hetter "Nei til seter..." og en "Nå er jeg skikkelig forbanna tråd". Kan dere ikke i det minste holde klagingen der?