Jump to content

Recommended Posts

Og vi slipper å rive først!

37262[/snapback]

Nåja..... jeg regner med vi ikke har tenkt å bygge stadion oppå de byggene som står der i dag?!

Forøvrig burde Bislett kunne brukes som modell for lengden på byggeperioden. Det tar ca. ett år mener jeg å ha hørt et eller annet sted.

• Replies 8.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vil bli i tippeligaen

Telenor Arena saken skal visstnok opp i Stortinget i neste uke. Det stilles spørsmål ved Fylkesmannens tolkning at 2 måneders fotball per år skal kunne kalles hovedsaklig årsaktivitet på kunstgress.

Hvis nåværende eller fremtidige eiere av TA innretter den faktiske bruken av arenaen i tråd med reguleringsbestemmelsene, tror jeg Stabæk-familien gjør lurt i å begynne å innstille seg på at dette kan

Posted Images

• 2 weeks later...

F%)/&%!

Er sikker på at det går raskere og begynne helt på nytt ett annet sted. Finn ett jorde og begynn å bygg!

Pokker å lei jeg er denne ventinga! Nå må det pinadå skje noe!

Er det overhodet noe fremdrift i hele tatt? Her selger dem sesongkort med forkjøpsrett på Fornebu! Når da??? 2008, 2009??

Frustrert asså! :angry:

F%)/&%!

Er sikker på at det går raskere og begynne helt på nytt ett annet sted. Finn ett jorde og begynn å bygg!

Er det overhodet noe fremdrift i hele tatt? Her selger dem sesongkort med forkjøpsrett på Fornebu! Når da??? 2008, 2009??

39722[/snapback]

Off-topic - men kul avatar Blaatter..... "to the center of the city in the night, waiting for you".

F%)/&%!

39722[/snapback]

Off-topic - men kul avatar Blaatter..... "to the center of the city in the night, waiting for you".

39725[/snapback]

Vi rekker helt sikkert mere off-topic før det skjer noe...Thx Squawker!

39722[/snapback]

Nadderudjordet har jeg alltid ment hadde vært et perfekt sted for ny stadion... (Der har man en trikkeholdeplass rett ved siden av også.) Men det skal vel litt til at bonden som eier tomten skal gi den fra seg gratis.

Men Fornebu har nok større verdi for Stabæk i forhold til å utnytte lokalene i stadionbygget.

Edited by $uperTerje

Nadderudjordet har jeg alltid ment hadde vært et perfekt sted for ny stadion... (Der har man en trikkeholdeplass rett ved siden av også.) Men det skal vel litt til at bonden som eier tomten skal gi den fra seg gratis.

Men Fornebu har nok større verdi for Stabæk i forhold til å utnytte lokalene i stadionbygget.

39729[/snapback]

Enig. Nadderudjordet er en av de fineste jordene vi har på Nadderud. Men problemet er at hvis man skal tjene penger på stadion (utleie, forretninger, kontorer, konserter osv.) må nok Stadion ligge på Lysaker, Fornebu eller Sandvika. Jeg tror det ligger mest penger i å legge arenaen til Sandvika eller Lysaker. Jeg synes faktisk man tar en liten risk ved å legge stadion på Fornebu.

39729[/snapback]

Enig. Nadderudjordet er en av de fineste jordene vi har på Nadderud. Men problemet er at hvis man skal tjene penger på stadion (utleie, forretninger, kontorer, konserter osv.) må nok Stadion ligge på Lysaker, Fornebu eller Sandvika. Jeg tror det ligger mest penger i å legge arenaen til Sandvika eller Lysaker. Jeg synes faktisk man tar en liten risk ved å legge stadion på Fornebu.

39731[/snapback]

Vanskelig å finne tomt på Lysaker tenker jeg - selv om jeg kjenner et stort kontorbygg som "snart" fraflyttes til fordel for Fornebu så er ikke tomten akkurat egnet til fotballstadion, eller hva atleten?

Og tenk bråket med Bærum SK om vi skulle foreslå å bygge i Sandvika. Hoho!

Det finnes litt ledig tomt på Lysaker rett ved E18. Ellers så gir vel Statens Vegvesen bort tomt gratis til alle som har lyst til å bygge lokk over E18. Men det feteste hadde kanskje vært å bygge stadion i forbindelse med Lysaker Stasjon.

Men hvorfor bygge på Lysaker når Sandvika bare ligger der og venter?

Hva om vi drenerer Engevannet og bygger der ;-)

39737[/snapback]

Ja det hørtes jo skikkelig rimelig ut... he he

Og da får man helt sikkert med noen miljøverngrupper å gjøre. Ser det for meg at kampstart må utsettes fordi noen rabiate miljøaktivister har lenket seg fast til mål...

Synd de ikke er i gang med utbygging av E-18, da kunne de lagt veien i tunnel under stadion også kunne man benyttet seg av tomten hvor dagens vei ligger.

[synd de ikke er i gang med utbygging av E-18, da kunne de lagt veien i tunnel under stadion også kunne man benyttet seg av tomten hvor dagens vei ligger.

39741[/snapback]

Hadde ikke det blitt en veldig smal og lang stadion?

39756[/snapback]

Hvis de graver den nye E18 i tunnell, er det meningen at den gamle bare skal slutte der stadion begynner. Jeg har skissert noe i farten (se foreløpig skisse under).... vet ikke om dere liker ideen min, men det får være grenser for hva man kan få frem i løpet av 20-30 sekunder.

night-view-large.jpg

Hva om vi drenerer Engevannet og bygger der ;-)

39737[/snapback]

De vise lærer av de lærde.

39739[/snapback]

Det får'n si. To hjerner tenker, bedre.

Ellers kunne jo et artig eksperiment vært å bygge en flytende stadion. En slags the World, som kan leies

ut efter behov for VM, OL etc.

For en knakende fin ide!!

Ellers kunne jo et artig eksperiment vært å bygge en flytende stadion. En slags the World, som kan leies

Det synes jeg er det beste forslaget hittil da trenger vi ikke ta med buss når vi skal på bortekamp vi tar heller med egen stadio :)

39784[/snapback]

http://www.stabaek.net/forum/index.php?showtopic=787&st=106

Var ikke helt ny den tanken heller! Men det viser jo bare at forslaget har noe for seg! :-)

Tallet du har hørt stemmer hvertfall overens med det jeg har hørt. Når du sammenligner med Borås så vil vår arena få tak, men ellers være nokså lik. Prisforskjellen kan kanskje og så skylles endel fleksible løsninger for konsert og messer på fornebu og det faktum at det er litt dyrere i norge med det meste (materialer, lønn osv)

Tallet du har hørt stemmer hvertfall overens med det jeg har hørt. Når du sammenligner med Borås så vil vår arena få tak, men ellers være nokså lik. Prisforskjellen kan kanskje og så skylles endel fleksible løsninger for konsert og messer på fornebu og det faktum at det er litt dyrere i norge med det meste (materialer, lønn osv)

40655[/snapback]

Når jeg spurte for ikke lenge siden så ble det sagt at vi IKKE skulle få tak...ble altfor dyrt, med bygging og strøm

Husk at dette blir en Arena med høyt under taket og plass til 15000 tilskuere ikke noe som ligner på vanhall i det hele tatt. Dette blir ingen hall.

Kunstgress kommer til å ligge på alle baner i Norge om noen år så det skal du ikke bekymre deg for.

Husk at dette blir en Arena med høyt under taket og plass til 15000 tilskuere ikke noe som ligner på vanhall i det hele tatt.

40713[/snapback]

Dette er vel en av forutsetningene for hele prosjektet. At arenaen skal kunne brukes til mye mer enn fotball, som f.eks messer, konserter og slike ting. Derfor blir det bygget tak.

Husk at dette blir en Arena med høyt under taket og plass til 15000 tilskuere ikke noe som ligner på vanhall i det hele tatt.

40713[/snapback]

Dette er vel en av forutsetningene for hele prosjektet. At arenaen skal kunne brukes til mye mer enn fotball, som f.eks messer, konserter og slike ting. Derfor blir det bygget tak.

40714[/snapback]

jaok, da er spørsmålet, skal vi ha tak som kan lukkes eller fast?