Jump to content

Hangar'n

Rubbster
 Share

Recommended Posts

1. Trommer må forbys på TA, det er vår stadion og vi bruker ikke (takk gud) trommer. Det ødelegger alt av stemning i arenaen. Jeg blir så jævli forbanna av de fuckings trommene as.

STØTTES!

...men begrunnelsen må være annen enn at gymsaler må få ha særregler.

SS har levert varene lenge. Spesielt antallet tatt i betraktning.

Har ikke stått med dere siden i fjor. Synes klubben har gamblet altfor høyt ved ikke å kommunisere og tilrettelegge bedre med den massen hvor størstedelen av Stabæksjælen sitter.

kommer til å bli mye bedre. var på hovedtribunen på søndag odd hørtes skremmende mye større ut en ss.

Jeg satt på Hovis, felt O. Og SS hørtes veldig mye bedre enn Odd(rane). Trommen hørtes selvfølgelig, men supporterne til Odd hørtes ikke i det hele tatt. Vil tro du satt på samme side som SS stod?

Forøvrig; Da man flyttet noen til Kortsiden hørtes det enda bedre fra vår side. Jeg synes i SS var meget bra i går.

Edit: Leif + tillegg

Edited by Øyvind

kommer til å bli mye bedre. var på hovedtribunen på søndag odd hørtes skremmende mye større ut en ss.

Jeg satt på Hovis, felt O. Og SS hørtes veldig mye bedre enn Odd(rane). Trommen hørtes selvfølgelig, men supporterne til Odd hørtes ikke i det hele tatt. Vil tro du satt på samme side som SS stod?

Forøvrig; Da man flyttet noen til Kortsiden hørtesdet enda bedre fra vår side.

mulig trommen overdøvet litt vel til tider, men de fikk bra trøkk til å være så få. når ss dro igang skikkelig ble det veldig trøkk, ikke det jeg mente. kun ment at virket som det lettere ble trøkk på kortsiden da;)

Jeg kan rapportere om en finfin sikt fra kortsiden. Flere av oss fikk faktisk følelsen av at vi kom mer "inn" i matchen på kortsiden.

Sikten fra kortsiden er ikke "finfin", men den er OK. - Det er som å stå på Ullevål.

Sikten er bedre enn VG-svingen på Ullevål. Det setefrie feltet vi har i dag er i hjørnet/enden av langsiden og jeg opplever ikke at sikten der er spesielt bedre enn kortsiden. I Odd-matchen var det forøvrig veldig morsomt å stå bak mål.

Det burde være noen både på kortsiden og lang-siden. Jeg satt nederst på B-feltet i går, rett bak mål, og sånn følte jeg meg også. Det blir ikke naturlig å synge med noen av sidene når man sitter sånn "mutters alene". Jeg er redd at hvis vi flytter over blir det kun sang fra vår side og "nye hovis", mens den andre langsiden blir dørgende stille med mulig unntak for Junior$$ hvis de blir flyttet over dit.

Å dele opp SS er en god ide. Vi kan kaste rop så det griner etter. Men da må vi være langt flere syngende enn hva vi er nå. Kanskje noe å tenke på om 3-5 år hvis SS fortsetter å vokse?

Man ser best fra øverst midt på langsida, men vi ser godt også fra kortsida. JEg vet ikke om noen arena i landet hvor sikten er bedre enn i hangaren. Ullevaal er MYE dårligere, uten at jeg helt kan si hvorfor.

Det virker som det er enighet om at vi høres best fra kortsida. Spørsmålet blir da hvilke praktiske ting som må ordnes for å få til en flytting og nedmontering av seter?

Uansett må vi stå mest mulig samlet - det ble bedre på langsida når folk sto litt tettere.

En liten refleksjon etter å ha testet kortsiden:

Det var påfallende hvor mye mer lyd SS laget på den delen som står uten seter. Om dette skyldes at mye av daukjøttet velger setefeltet eller om lyden rett og slett bærer bedre jo nærmere kortsiden man kommer vet jeg ikke, men det var i hvert fall en markant forskjell på de to delene.

Kortsiden var herlig! Kjentes ut som om lyden spredde seg mye mer utover i arenaen. Når det kommer til sikten ser man jo dårligere over til den borterste halvdelen, men på halvdelen, og ved målet forran der vi sto, var det herlig sikt.

Jeg kan rapportere om en finfin sikt fra kortsiden. Flere av oss fikk faktisk følelsen av at vi kom mer "inn" i matchen på kortsiden.

Sikten fra kortsiden er ikke "finfin", men den er OK. - Det er som å stå på Ullevål.

Sikten er bedre enn VG-svingen på Ullevål. Det setefrie feltet vi har i dag er i hjørnet/enden av langsiden og jeg opplever ikke at sikten der er spesielt bedre enn kortsiden. I Odd-matchen var det forøvrig veldig morsomt å stå bak mål.

Som jeg og flere har sagt mange ganger, felt D er håpløst. Selvfølgelig er det bedre å stå på kortsiden enn å stå gjemt bak corner flagget på felt D.

Men sikten fra kortsiden er ikke i nærheten av det fra felt E.

Hvorfor synes du at sikten på kortsiden på TA er bedre enn på Ullevål?

(By the way, jeg er enig i at vi bør flytte til kortsiden.)

1. de mest aktive står der

2. de står tettere

3. det er bare de som hopper og vifter med flaggene sine....

Merkelig hvor stusselig SS så ut mot slutten der, en liten gjeng som sto på, mens resten sto spredt, og rett og slett ikke bidro en dritt.

Edited by magnuss

1. de mest aktive står der

2. de står tettere

3. det er bare de som hopper og vifter med flaggene sine....

Merkelig hvor stusselig SS så ut mot slutten der, en liten gjeng som sto på, mens resten sto spredt, og rett og slett ikke bidro en dritt.

Og det var fryktelig frustrerende for oss som sto der og prøvde å holde liv i noe, uten å få støtte fra de flere hundre som sto rundt oss. Vet ikke helt hvor mange vi var på slutten, men vi var ikke mange som sto der og sang. Det virker som om veldig mange kjøper sesongkort i SS bare fordi at det er billigere, ikke fordi at de ønsker å bidra til noe.

Kan være innbildning fra min side, men jeg syns det brått ble litt kraftigere rop når vi sto oppdelt, selv om det ikke var mange kroppene som flyttet over til kortsiden. Håper absolutt vi kan få flyttet alle over etter hvert. La gå at sikten er hakket dårligere, men vi får fremdeles med oss kampen, og vi får støttet laget vårt bedre, er ikke det litt av poenget? (Og der ble det nesten 5-2 til Tromsø, for en fantastisk kamp!)

Jeg var nok en av de som ikke sto nærmest cornerflagget, men det betyr ikke at jeg ikke synger. Er jævlig hes i dag. Men jeg opplever at de som sitter, ja sitter, nærmest midtbanen på feltet vårt ikke synger i det hele tatt.

Edited by Moonman2

Det store problemet, som man snart må ta tak i: Jævlig mange av dem som selv tror de synger, synger ikke i det hele tatt. De bare mumler. Dette må SS være blant landets verste på. Enkelte ganger i går hørtes det ut som et sjenert pikekor fra der jeg stod.

Folk må skjønne at de må trykke til litt, om man bare mumler teksten kan man nesten like så godt la være. Mulig brannfakkel dette, men det trengs.

Løsningsforslag:

1. Flytte til kortsiden

2. Stå tettest mulig.

3. 3 meget aktive forsangere nederst med 10-15 meter mellom seg som pisker klacken skikkelig.

4. Prøve å ha "grupper" med kvalitetsfolk flere steder enn midt på feltet. De gamle revene i SI tar gjerne ansvar som en av dem.

God påske.

Som jeg og flere har sagt mange ganger, felt D er håpløst. Selvfølgelig er det bedre å stå på kortsiden enn å stå gjemt bak corner flagget på felt D.

Tipper det har noe med hvor bratt tribunen er og at nederste rad på TA begynner mye høyere enn på Ullevål. Det virker som man er tettere på gresset. De fleste som har testet Cola-svingen (i dag heter den vel Bendit) i tillegg til VG-svingen er vel enige om at Cola fungerer best. VG-svingen er drit kjip. Det var vel en match i 2001 hvor det var rimelig heftig volum på SS/bdb hvor vi stod oppunder taket i Cola svingen. Tror det var mot Lyn...? Trikketur med innleid blåtrikk fra Bekkestua ihvertfall.

Tipper det har noe med hvor bratt tribunen er og at nederste rad på TA begynner mye høyere enn på Ullevål. Det virker som man er tettere på gresset. De fleste som har testet Cola-svingen (i dag heter den vel Bendit) i tillegg til VG-svingen er vel enige om at Cola fungerer best. VG-svingen er drit kjip. Det var vel en match i 2001 hvor det var rimelig heftig volum på SS/bdb hvor vi stod oppunder taket i Cola svingen. Tror det var mot Lyn...? Trikketur med innleid blåtrikk fra Bekkestua ihvertfall.

Stemmer det.. Vi kjørte forbi Sasha Gabor på veien så vidt jeg husker..

Det var bra trøkk i klacken da ja!

OK.

Ja, jeg husker den kampen på Ullevål. Vi spillte mot Lyn.

"Marteinsson, Marteinsson...

i blått og mørkeblått..."

Herlig.

:)

Edited by Stuart

Det er helt riktig som flere antyder - medlemmer av Stabæk Support får billigere sesongkort enn andre for å bidra til stemningen på stadion og for å gi spillerne skikkelig støtte.

Samtidig er det også riktig at alle som går på kamp faktisk ønsker å se kampen.

Vi er nå i en prosess hvor alle medlemmer av Stabæk Support skal få uttale seg om hvordan vi skal støtte laget best mulig - og samtidig se kampen.

For meg personlig spiller det usedvanlig stor rolle hvordan spillerne opplever oss, dernest hvor mye vi bidrar til stemningen på stadion.  Det er også viktig for meg å se kampen godt.

Jeg skal lytte før jeg gjør meg opp min endelige mening.  Men jeg har lyst til å si at jeg at flere ganger har vært på kortsiden og blitt overrasket over hvor godt man ser derfra - både sammenlignet med andre baners kortsider og med felt D/E (hvor vi står nå).

Jeg syns dervor det er synd at så få sesongkortinnehavere benyttet anledningen til å stikke over til kortsiden etter Odd-kampen.

Jeg gjorde ikke det, da jeg har avgjort allerede at jeg vil på kortsiden.

Jeg er av den oppfatningen at det og støtte laget er mye viktigere enn og se kampen fra best mulig vinkel. Betaler ikke for TV2 sport på nettet for moroskyld! :D

Det store problemet, som man snart må ta tak i: Jævlig mange av dem som selv tror de synger, synger ikke i det hele tatt. De bare mumler. Dette må SS være blant landets verste på. Enkelte ganger i går hørtes det ut som et sjenert pikekor fra der jeg stod.

Folk må skjønne at de må trykke til litt, om man bare mumler teksten kan man nesten like så godt la være. Mulig brannfakkel dette, men det trengs.

Løsningsforslag:

1. Flytte til kortsiden

2. Stå tettest mulig.

3. 3 meget aktive forsangere nederst med 10-15 meter mellom seg som pisker klacken skikkelig.

4. Prøve å ha "grupper" med kvalitetsfolk flere steder enn midt på feltet. De gamle revene i SI tar gjerne ansvar som en av dem.

God påske.

Tror du er inne på noe med punkt 4 her. Per nå så samles alle som virkelig synger i en gruppe, mens resten spres utover feltet og føler seg dermed ikke komfortable med å synge. Her kunne de som virkelig gir noe fungert som "gjetere" for resten, og på denne måten gjort det lettere for folk å føle det korrekt å gi alt. Når vi har prøvd dette før har det stort sett dreid seg om å spre folk utover, og det funker ikke. Folk trekker tilbake, i og med at alle vil være der det er mest liv. Om man kunne klart å skape f. eks. 3 sentra hvor det var like mye liv i alle kunne dette vært løst.

Si at man hadde plassert SI99 ytterst på den ene siden av feltet, resten av gjengen rundt Ultras1912 ytterst på den andre siden av feltet og resten av de som virkelig bidrar kunne tatt ansvar for midten. På denne måten kunne man i større grad fått folk til å føle at de hadde noen virkelig engasjerte rundt seg overalt på feltet, istedenfor bare på ett sted som nå. Og ved å gjøre en slags "gruppeinndeling" unngår man også at folk trekker tilbake til midten, og man kan på denne måten klare å skape én stor enhet istedenfor.

PS: Dette er ikke ment som et argument for eller mot grupperinger i klacken, bare som en mulig løsning på at minst halvparten av feltet idag ikke verken synger eller virker interessert i å synge.

Da er det selvfølgelig viktig at alle samarbeider med forsangerne og ikke raller i vei med egne sanger fordi man står sammen 8-10 andre. Det var ihvertfall tilfellet mot lsk, eller hur henrik? Ellers veldig enig i at vi bør gjøre noe for å få med hele feltet.

Det burde være noen både på kortsiden og lang-siden. Jeg satt nederst på B-feltet i går, rett bak mål, og sånn følte jeg meg også. Det blir ikke naturlig å synge med noen av sidene når man sitter sånn "mutters alene". Jeg er redd at hvis vi flytter over blir det kun sang fra vår side og "nye hovis", mens den andre langsiden blir dørgende stille med mulig unntak for Junior$$ hvis de blir flyttet over dit.

for aa faa med alle kan man gjöre det slik at man oppfordrer alle som sitter paa denne tribunen aa synge med för man drar igang sangene. kanskje paa den maaten at man först roper til "nye hovis" slik at de vaakner, saa til juniorsupport, saa til den andre langsiden. og saa - naar man har oppmerksomheten av alle - drar man igang sangene.

etter en viss tid har alle laert hvordan det funker og man kan dra igang sangene uten at man maa oppfordre alle (haaper ihvertfall jeg).

Løsningsforslag:

1. Flytte til kortsiden

2. Stå tettest mulig.

God påske.

helt enig.

kan bare tilföye at det hjelper aa ha korte sanger/rop med enkel tekst. aa rope/synge höyt er mye enklere naar folk vet hva de skal synge/rope. saa vidt jeg har forstaatt det er det fortsatt mange som sliter med tekstene og derfor blir det masse mumling. av og til en sang med lange vers er ok men ikke hele tiden.

Har vi blitt helt Vålerenga nå eller??? Er poenget med å dra på kamp å lage mest mulig lyd? Er poenget miljøet og ikke fotballen? Har vi blitt gjengsupportere i stedet for fotballsupportere?

Jeg har gått på 70-80% av hjemmekampene de siste 13-14 årene og jeg går faktisk for å se kampen. Oppe i det hele så betyr faktisk fotballen noe. Lyden og opplevelsen kommer som et biprodukt av fotballopplevelsen, ikke som et resultat av ølinntaket før kamp og den overdøvende skrikingen rundt meg.

Hvis vi nå stues inn i svingen så er oversikten over hva som skjer på banen forferdelig dårlig. Slik vi sitter nå så er det helt fantastisk bra, vi ser ofte bedre hva som skjer enn både dommeren og spillerene selv.

Jeg fikk i år sesongkortet i gave, og jeg må si at dersom vi tvinges til å flytte til svingen så blir dette en dårlig gave.

Må innrømme at jeg er veldig skuffet over den manglende fotballinteresse som i det hele tatt har fått dere til å vurdere dette. Greit vi skal støtte klubben fremfor alt, men ikke sett oss i en situasjon hvor vi ikke engang klarer å se hva vi støtter!!!

Hallo så provosert jeg blir nå. Dersom du hadde kjøpt dette sesongkortet selv, så hadde du innsett at du hadde betalt 3000 kroner mindre enn de som står rett ved siden av deg på langsiden (felt F). Hva faen tror du at du får den rabatten for? Ditt gode utseende? Jeg håper du blir stående på langsiden når resten av $$ flytter over til felt B!

En annen ting: Hvorfor tror du at du ikke klarer å se kampen fra svingen? Du overdriver hvor dårlig man ser fra en sving. Om du plutselig ikke kan se hva som skjer på banen fordi du blir flyttet 20m til siden så lider du av historiens merkeligste langsynt-nærsynthet eller noe slikt, uten at jeg er utdannet optiker. Enkelte ting ser man bedre fra svingen enn langsiden, andre ting ser man dårligere. Uansett hvor du sitter eller står vil du ikke ha kort avstand og perfekt oversikt over alt som foregår på hele banen.

Tror dessverre du er inne på noe vesentlig, Lars. Automatbane/Kollektivløsning på Fornebu har vært en akilleshæl for hele prosjektet, og i denne saken er dessverre også Staten og Nasjonal Transportplan involvert, noe som ikke akkurat fremskynder prosessen. Vet ikke om dette punktet er avklart nå, men tidligere var det ihvertfall dette som gjorde at Bærum satte på håndbrekket.

Den store negative forskjellen i hva man ser annerledes bak mål er selvfølgelig off-side tilfellene/bedømmelsene. Sitter man bak mål er dypdeforståelsen/dybdesynet nesten lik null, mens når man ser ting fra skrått får man mye bedre referanserammer til å kunne bedømme denne del av spillet.

:blink:

Er man så avhengig av å kunne bedømme offside da? Å bedømme hårfine offsideavgjørelser krever uansett at man er så og si på linje med bakerste forsvarer, og det er man uansett skjelden siden man står stille på et sted. Man greier uansett ikke å bedømme offside på andre siden av banen fra D/E-feltet, så hvor mange offsidesituasjoner går man egentlig glipp av?