Jump to content

Hangar'n

Rubbster
 Share

Recommended Posts

I forhold til eksemplene i videoen er jeg fornøyd med mer sponsor penger. Det gir mer penger i kassa, som igjen gjør stabæk til et bedre lag. Selv om jeg selvfølgelig ikke vil ha red bull salzburg tilstander. Jeg er fornøyd med større mediadekning. Selv om jeg er på alle hjemmekamper er det ikke alle bortekamper jeg får kommet meg på. Men jeg er ikke fornøyd med at de flytter på kamper med kort varsel. Jeg er fornøyd med at sikkerheten på stadion blir ivaretatt. Jeg er fornøyd med at jeg nå får kjøpt den vakre blå drakta.

Men er selvfølgelig ting jeg ikke er fornøyd med også. Bl.a dyre billettpriser og sitteplasser.

Jeg vet det sikkert faller i dårlig smak hos noen, men jeg digger at de spiller lets get ready to rumble før kampen blåses i gang, og det hadde vært sykt fett hvis de hadde dempet lyset før det!

Har vært på mange NHL kamper, og selvom det ikke har noe med sporten å gjøre, så girer det opp publikum og skaper en utrolig stemning.

Jeg prøver som oftest å beholde litt fatningen når jeg skriver her, men hvis noe av dette skjer kommer vi rett og slett til å bli ledd ut av ALLE. Vi blir tippeligaens største vits for evig og alltid. Hvis vi kanskje begynner å bli litt lei av at folk ikke er mer oppfinnsomme enn gymsalvitser, som jeg merker ikke biter i det hele tatt, må vi aldri finne på å gi dem sånt (velberettiget) skyts på et gullfat. Vi kommer i tillegg til å miste all rett til å mobbe andre klubber for pauseshow og/eller maskoter (dansen til Gullik noen?) og folk som han karen i oransje dress på Color Line, eller hva det måtte være.

Som du sier selv, dette har ingenting med sporten å gjøre, og det må vi for guds skyld la det fortsette med. Det handler mer om kulturen, i NHL er det kultur å gjøre sånn, i de andre Major League-sportene er det også mye dilldall, la nå de holde på som de vil, og la oss få ha fotballkulturen vår i fred.

Bare fordi vi tilfeldigvis har tak på fotballbanen vår trenger vi ikke ta på oss klovneparykk og rød nese for det.

Jeg er forsåvidt veldig enig med deg her, bortsett fra hva eks; VIF, LSK og Brann supportere synes om oss, at de slår gymsal vitser og kaller oss "de smaa blaa" har jeg aldri tatt meg nær av:)

Jeg vil ikke at det skal kjøres fullt NHL-show med folk som frir i pausen etc, men de som faktisk har sett en NHL eller NBA kamp live tror jeg skjønner hvorfor jeg er facinert...

Nå skal det og nevnes at disse stadioene i Usa og Canada ikke har noen supporterseksjoner sånn at det blir som en eneste stor hovedtribune med sittende publikum, men jeg er temmelig sikker på at HVIS det hadde vært noe liknende på fotballkamp i Norge som NHL i Usa, hadde folk som sitter på hovedtribunene bidratt mye mer. (Og vi hadde mistet alt som het supporterkultur, dessverre :( )

Edited by ØyvindW

Når vi først er inne på rumble... hadde vært veldig glad for noen meninger for og i mot "rutinen" vi har dratt i gang med å bruke låta til klipp fra stabæk og lagets motstander som vises før lagene kommer på banen... Første videoen var bare et forslag fra min side. Dette falt i smak hos noen og dermed ble nr to som ble vist mot Godset en "test" på det som var ønsket fra de i 4. etasje, å få noen av klippene til å bli en "tradisjon"...dette oppfattet jeg og noen andre som kjedelig når vi så videoen på arenaen. Dermed ble mye mer byttet ut til videoen før kampen mot Fredrikstad. Håper på saklige tilbakemeldinger, her eller pm. Best er de som forteller hvorfor de mener dårlig/kjedelig/bra.

Gjør det enkelt jeg: Keep on the good work!

Jeg sier iallefal JA til mesteparten av det den moderne fotballen har bragt med seg.

Blant de få negative tingene fytting av kamper vekk fra søndag og for høye billettpriser. Ellers synes jeg det ikke er mye å klage på.

Hva har det ført med seg som du er fornøyd med da?

Bedre stadionfasiliteter

Bedre fotballspillere

Bedre tilgjengelighet til å se kampene på TV/Internett

Hva er det du mener som har gått så grusomt galt da. Eneste argumentet du slag ut var en dårlig video.

Jeg har ikke argumentert for det ene eller det andre, jeg spurte av ren nysgjerrighet. Filmsnutten var et supplement til Blaapaatur sitt innlegg. Og man kan gjerne finne fordeler og ulemper med alt den moderne fotballen fører med seg, men sentralt står et ønske om å tjene så mye penger som overhodet mulig. Det er en uting.

Edited by hdaniels

Når vi først er inne på rumble... hadde vært veldig glad for noen meninger for og i mot "rutinen" vi har dratt i gang med å bruke låta til klipp fra stabæk og lagets motstander som vises før lagene kommer på banen... Første videoen var bare et forslag fra min side. Dette falt i smak hos noen og dermed ble nr to som ble vist mot Godset en "test" på det som var ønsket fra de i 4. etasje, å få noen av klippene til å bli en "tradisjon"...dette oppfattet jeg og noen andre som kjedelig når vi så videoen på arenaen. Dermed ble mye mer byttet ut til videoen før kampen mot Fredrikstad. Håper på saklige tilbakemeldinger, her eller pm. Best er de som forteller hvorfor de mener dårlig/kjedelig/bra.

Personlig syns jeg sangen er masete og slitsom. (kanskje fordi den brukes i 90% av jingles og reklamespotter)

Mitt ønske er ny sang, mer av $$ og scoringer/happenings fra årets sesong.

Klipparkivet bør vel ha blitt relativt stort nå?

Mulig det bare er meg, men å se Veigar putte/feire i en video som skal hype opp publikum blir litt feil.

Ja, han var en Gud, men han spiller ikke hos oss lenger. Dette er Stabæk anno 2009.

Bruk klipp av tidligere stabækspillere i mimrevideoer/best of.

Just my $5

Og man kan gjerne finne fordeler og ulemper med alt den moderne fotballen fører med seg, men sentralt står et ønske om å tjene så mye penger som overhodet mulig. Det er en uting.

Tror ikke det gjelder norske fotballinvestorer/klubber. <_<

fotball må vel være verdens mest konservative sport... :ph34r:

Er det så rart ? Etter all det "moderne" som har dukket opp de siste årene. Noen er nødt å si i fra ellers går det så langt at fotballen mister sin sjarm. Og da er det gjort. Amerikansk "idrett" har ingen sjarm. Det er dessverre på lik linje med monstertruckshow, sirkus og MTV Awards.

I løpet av 15 år (grovt sett) har man klart følgende:

- solgt tvrettigheter i øst og vest til hinsides mye penger (alt analyseres til minste detalj, og tvselskapene bestemmer når kamper skal spilles)

- funnet ut at de kan tyne supportere ved salg av drakter osv (ingen gikk med drakt på kamp for 20 år siden)

- satt opp stoler over alt (så late mennesker som allerede sitter på vei til jobb, på jobb, på vei tilbake, i sofaen.. også kan sitte på kamp). Ingen satt på kamp når fotballen var sånn den burde være.

- kunstgress var visst en god idè

- tak over hodet er en ting, men tak over hele areanen er noe helt annet.

Kort fortalt: Nei til den moderne fotballen

Jeg vet. Det er grusomt å måtte dra på kamp med drakt, under tak, og et kunstgress hvor spillerne får lov til å spille når som helst. Alt var bedre før. Hadde ikke verden vært fin hvis man sluttet å bruke strøm, og alt var som før i tida! Det var tidene det!

Get real, verden forandrer seg, fotballen forandrer seg. Spillerne er mye bedre nå enn før, og barna kan også få se på fotball uten å bli tråkket på av folk. Jeg finner svært få negative sider med dagens fotball kontra "de gode gamle dager".

Det er ingen her som har sagt at alt var bedre før. Men det må være lov å ha en holdning om at noen ting faktisk var bedre før. Bryr meg niks om "verden forandrer" seg. Man behøver ikke akseptere alt som er nytt bare fordi det er nytt.

OT: For min del kunne de sluttet å lage musikk i 1998. Det meste var bedre før..

Edited by Blaapaatur

Jeg sier iallefal JA til mesteparten av det den moderne fotballen har bragt med seg.

Blant de få negative tingene fytting av kamper vekk fra søndag og for høye billettpriser. Ellers synes jeg det ikke er mye å klage på.

Hva har det ført med seg som du er fornøyd med da?

Tja, i Norge er vel faktisk stemingen på kamp bedre enn noen gang.......supporterkulturen har vel aldri vært så levende i Norge som de siste 10 årene. Så får vi godta at det også har medført at endel tanter og klovner finner veien til stadion.

fotball må vel være verdens mest konservative sport... :ph34r:

Er det så rart ? Etter all det "moderne" som har dukket opp de siste årene. Noen er nødt å si i fra ellers går det så langt at fotballen mister sin sjarm. Og da er det gjort. Amerikansk "idrett" har ingen sjarm. Det er dessverre på lik linje med monstertruckshow, sirkus og MTV Awards.

I løpet av 15 år (grovt sett) har man klart følgende:

- solgt tvrettigheter i øst og vest til hinsides mye penger (alt analyseres til minste detalj, og tvselskapene bestemmer når kamper skal spilles)

- funnet ut at de kan tyne supportere ved salg av drakter osv (ingen gikk med drakt på kamp for 20 år siden)

- satt opp stoler over alt (så late mennesker som allerede sitter på vei til jobb, på jobb, på vei tilbake, i sofaen.. også kan sitte på kamp). Ingen satt på kamp når fotballen var sånn den burde være.

- kunstgress var visst en god idè

Kort fortalt: Nei til den moderne fotballen

Gymnaslærer Pedersen, er det deg? Den mest antikapitalistiske videoen jeg har sett på en stund... Og så i Bærum, da! ;)

Jeg synes det er fantastisk å ha tak over hele arenaen.

Regn, snø, vind, stekende sol??? - That is sooooo last century.

Edited by Stuart

Tja, i Norge er vel faktisk stemingen på kamp bedre enn noen gang.......supporterkulturen har vel aldri vært så levende i Norge som de siste 10 årene. Så får vi godta at det også har medført at endel tanter og klovner finner veien til stadion.

Det er utrolig mye bedre stemning nå enn for 20 år siden, det var kun noen få klubber som hadde en liten klack, resten hadde stående tause folk på kamp. Og noen sittende selvfølgelig. vi snakker om snitt i øverste divisjon på under 4000 på slutten av 80-tallet og ikke over 6000 før i 2002.

Er det ikke merkelig da? Nostalgikerne, de konservative vil tilbake til noe som sannsynligvis trekker en håndfull mennesker på kampene. Alle fremskritt har med seg elementer av ting vi ikke liker, men er det virkelig noen som vil tilbake til grådagsliaen på 80-tallet?

Det er utrolig mye bedre stemning nå enn for 20 år siden, det var kun noen få klubber som hadde en liten klack, resten hadde stående tause folk på kamp. Og noen sittende selvfølgelig. vi snakker om snitt i øverste divisjon på under 4000 på slutten av 80-tallet og ikke over 6000 før i 2002.

Er det ikke merkelig da? Nostalgikerne, de konservative vil tilbake til noe som sannsynligvis trekker en håndfull mennesker på kampene. Alle fremskritt har med seg elementer av ting vi ikke liker, men er det virkelig noen som vil tilbake til grådagsliaen på 80-tallet?

Og ja til straffekonk etter uavgjort resultat? NOT

Noen som vet hvem man skal kontakt for lost and found på Hangarn?

mistet på feltet vårt? vi har en sånn kasse nede ved inngangen som ting blir lagt i

Nei, i utgangs partiet for Sparebank 1 tribunen.

Noen som vet hvem man skal kontakt for lost and found på Hangarn?

mistet på feltet vårt? vi har en sånn kasse nede ved inngangen som ting blir lagt i

Også har vel vaktene en egen assbox? For ting dere finner som... for ting dere finner.

Den står inne på medisinrommet i kjøreporten, det er der vi foretar ekstraksjonene.

Budstikka i dag: Stabæk er i forhandlinger med Ullevaal om få spille ca 3 hjemmekamper der våren 2009. Men man må først få en avklaring rundt Lyn sin situasjon. Unngår Lyn konkurs ønsker de å spille på Bislett, men om de ikke får til en flytting blir de værende på Ullevaal. Da blir isteden Biselett vår reservearena. En avklaring er ventet rundt 1. november.

Budstikka i dag: Stabæk er i forhandlinger med Ullevaal om få spille ca 3 hjemmekamper der våren 2009. Men man må først få en avklaring rundt Lyn sin situasjon. Unngår Lyn konkurs ønsker de å spille på Bislett, men om de ikke får til en flytting blir de værende på Ullevaal. Da blir isteden Biselett vår reservearena. En avklaring er ventet rundt 1. november.

Kan hverken skjønne at Lyn vil spille på Ullevaal i Adecco (eller lavere div), eller at NFF vil leie ut til Lyn, de har tross alt ikke vært gode betalere (siste?) i år

Kan hverken skjønne at Lyn vil spille på Ullevaal i Adecco (eller lavere div), eller at NFF vil leie ut til Lyn, de har tross alt ikke vært gode betalere (siste?) i år

Tenk hvis vi hadde klart å ha flere tilskuere på Ullevaal enn det enga har.. Ååååhåhåhåhåhåhtihihihihihihii!

Lyn vil flytte, men de er nødt til å forholde seg til en avtale med NFF. Lyn har fortsatt ett år igjen av kontrakten med NFF om spill på Ullevaal. Lyn selv ønsker å flytte til Bislett. Får Lyn lisens til neste sesong er jo det under forutsetningen om at økonomien kommer på plass. Gjør de det har NFF fortsatt økonomiske interesser i å ha Lyn på Ullevaal. Eventuelt kan de kreve kompensasjon for at Lyn bryter kontrakten ett år før den går ut og flytter til Bislett.

Hadde vært kult å spille på nadderud igjen :rolleyes:

Hadde vært kult å spille på nadderud igjen :rolleyes:

Hvordan hadde du tenkt til å få plass til 6-7000 sesongkortholdere + de som kjøper løse billetter på de drøyt 6000 plassene på Nadderud?

Ståplasser på hele banen?

Hvorfor skal vi spille 3 hjemmekamper på Ullevaal og ikke i hangar'n?