Jump to content

Recommended Posts

Kjære piff. Hvorfor da ikke en avklaring om dette på stabak.no.

Selv de mest ihuga av oss har nå gjerdet langt oppi r#¤"&. En bekreftelse på spill til neste år vil bidra til at sesongkortsalget vil ta av umiddelbart. Er det vanskeligere?

Jeg vil se og oppleve Stabæk spille ball. Hvor - er mindre viktig.

• Replies 8.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vil bli i tippeligaen

Telenor Arena saken skal visstnok opp i Stortinget i neste uke. Det stilles spørsmål ved Fylkesmannens tolkning at 2 måneders fotball per år skal kunne kalles hovedsaklig årsaktivitet på kunstgress.

Hvis nåværende eller fremtidige eiere av TA innretter den faktiske bruken av arenaen i tråd med reguleringsbestemmelsene, tror jeg Stabæk-familien gjør lurt i å begynne å innstille seg på at dette kan

Posted Images

Nei, det ville vært første gang i historien noen slukte lovnader om gull og grønne skoger fra fotballgutter rått...... :P

At profesjonelle investorer og de som faktisk driver med driver med arenautleie i Stabæk Holding-systemet, som dermed må antas å ha erfaring innen den type virksomhet og langt bedre grunnlag for å beregne lønnsomheten i stadionprosjektet enn fotballedere, skal kaste alle egne kalkyler på havet etter noen festtaler fra de glade amatører i Stabæk har jeg svært vanskelig for å tro ja. I såfall er ikke leiekontrakten Ulrichsens største problem.....

GGG - du har helt rett. Stabæk Fotball går IKKE konkures selv om Stabæk Holding skulle gjøre det. Vi har positiv egenkapital, vi får lisens og vi skal spille Tippeliga uansett. Hvis Stabæk Holding går konkurs og eventuelt kommer seg unna vår 40 år lange leieavtale, må vi finne en annen løsning - Nadderud, Ullevaal eller hva det måtte bli. Vi får langt lavere inntektsmuligheter og må tenke nytt og drastisk og fremtiden, men det betyr IKKE konkurs.

Hepp,

Da får Sisyfos dytte steinen opp den bakken også. Vi skal nok klare det og, bare vi får summet oss litt.

@ringo

Vi kan jo konstatere at det er to profesjonelle parter som er uenige i dette tilfellet - at den ene har lurt den andre eller omvendt er dermed et fett. Så bevandret som Ulrichsen og hans folk er i forretningsverdenen har de sikkert klart å fatte en selvstendig beslutning om å kjøpe arenaen. Ulrichsen solgte aksjene sine i Gyldendal til sin kompis Erik Must til en pris betydelig lavere enn det han kunne fått av uvenn Trygve Hegnar. Hvorfor gjorde han dette? For å redde Stabæk eller å få hånd om eierskapet i Telenor Arena? Man kan jo lure på om forretningsmannen Ulrichsen valgte med hjertet eller hjernen. Så vidt meg bekjent er han ikke spesielt interessert i fotball. Bussines vet vi at han kan.

Vi er tilhengere av den ene parten (Stabæk Fotball) og får opptre på den måten som er i deres/vår interesse. Slik tingenes tilstand er nå avvises ethvert forslag fra klubben som tøvete, urealistisk og uaktuelt. Det er merkelig oppførsel fra et selskap som har interesse av å tjene penger på arenaen samt oppfylle sin del av en kontrakt Stabæk Fotball har oppfylt på alle punkter. For meg begynner det å virke som om arenaen skal sminkes og klargjøres for salg. Selges den uten Stabæk skal vi ikke se bort fra at Ulrichsen sitter igjen med en pen liten fortjeneste.

Hvis det ender opp med at Stabæk Fotball på en eller annen måte ender opp med utkastelse fra arenaen skal jeg aldri sette min fot på Telenor Arena igjen. Hvis det finnes en kontraktsfestet rett til å tinglyse leieavtalen foreslår jeg at klubbledelsen gjør dette først som sist, - det tvinger Ulrichsen til å velge mellom et reellt og helhjertet samarbeid eller konkurs. Stabæk spiller på arenaen uansett.

Hvis det ender opp med at Stabæk Fotball på en eller annen måte ender opp med utkastelse fra arenaen skal jeg aldri sette min fot på Telenor Arena igjen. Hvis det finnes en kontraktsfestet rett til å tinglyse leieavtalen foreslår jeg at klubbledelsen gjør dette først som sist, - det tvinger Ulrichsen til å velge mellom et reellt og helhjertet samarbeid eller konkurs. Stabæk spiller på arenaen uansett.

Denne setningen er utrolig viktig. Sannsynligvis inngår vi i inntektsgrunnlaget til mange fremtidige ikke-fotball-arrangementer. Da må vi la Ulrichsen og Schnitler tydelig forstå hvor skapet vil stå.

Skulle Stabæk tvinges ut, vil jeg herved ønske lykke til til den som får jobben med å fylle en arena som hele bygda hater.

Jeg kan ikke skjønne hvordan de skal tjene mer enn de 9 mill’ene Stabæk betaler på messer og konserter. Det er ikke så mange hjemmekamper i løpet av året, og hvis det er viktig nok så må jo fotballen vike uansett. Tror heller ikke Telenor eller andre er interessert i å sponse en messehall.

Tror det hele er et forsøk på å presse Stabæk til å betale mer. Hvis Stabæk betaler 12 mill i stedet for 9 mill øker nåverdien av kontrakten med 40-50 mill. Det er penger å ta med seg for en hedersmann.

En annen ting jeg lurer på, som er litt på siden. Trodde at en avtale ikke ble mer eller mindre bindende for 3.mann hvis mang tinglyste den. Er det ikke bare slik at 3.mann ikke kan påberope seg å handle i godtro hvis avtalen er tinglyst. Det kan man vel ikke uansett nå mtp all media oppmerksomheten.

En annen ting er at vi har en avtale med et selskap, og ikke en hall. Hvis selskapet går konk så slutter det å eksistere, og vi har vel ingen avtale (selv om den er tinglyst)??

Etter en rask sjekk ser det ut til at det er Ulrichsens barn som eier arenaen gjennom moderselskapet Vicama AS. Ulrichsen selv eier kun 2 % i Vicama. Jeg lurer på om disse barna er involvert i prossesen eller om de lar far styre forretningene for dem?

Jeg har kjøpt mitt sesongkort. Det gjorde jeg med en gang jeg fikk muligheten til det. Nå er det vel kansje det viktigste vi kan gjøre for å støtte laget.

Jeg håper og tror at vi kommer til å spille på Telenor Arena til neste år. Hmm rart med det navnet. Telenor??? Kan ikke de gjøre noe da? Tror ikke de liker dette som skjer om dagen. Få dem på banen samt Bærum Kommune så tenker jeg at vi er på plass.

Det viktigste for meg er at vi har en plass å spille på. Jeg kommer uansett.

God Jul!.

OK! Har sjekka litt mer. Det er mer enn stort nok. Faktisk er det plass til 3 stadioner der:

gjonnes.gif

På tide å hente fram igjen denne?

Stabæklars da.. Ikke bare er de grå, de er ovale. De ender sikkert som kunstløpbaner alle tre, det er mer lønnsomt enn fotball.

"Samtidig legger han ikke skjul på at lettelsen er stor over at stadionsatsingen er på skinner igjen, og Stabæk hadde uansett ingen planer om å drive næringsdelen på et stadion selv."

Enighet om «Blue Dream Arena»

1088498952.26153.jpg

Synd vi ikke gikk for denne løsningen.

Utendørs, gress, ståplasser...

Sikle, sikle.

Jeg tror i grunn at Sandvika er det beste stedet for en ny stadion. Fornebu er og blir litt utilgjengelig for alle som ikke bor der.

Nå er det ganske utbygd i Sandvika. Men hvis man tenker fyllmasse, åpner 1000-vis av nye muligheter. F.eks. her i Sandviksbukta.

sandvika.jpg

JAAA! PERFEKT!

Også kan vi ha parkeringsplassen her:

baerumsk.jpg

Vi kan drømme videre...

En $$-boikott av Fornebu Messehall (dersom det blir en realitet), vil nok utgjøre et lite inntektstap for Scrooge & Co, men om man begynner å regne Stabæk-sympatisører tror jeg man kan få med seg noen titallstusen, og da kan det være litt kjedeligere å være Scrooge. En Facebookside kan således være et velegnet format til å samle "underskrifter", er det tilstrekkelig mange som ikke liker planene til Scrooge, må det da bety noe.

Det som kanskje kunne utgjort en større trussel mot pengebingen til Scrooge er om Stabæk sine andre samarbeidspartnere (sponsorer) kunne slutte seg til en boikott av Ulrichsen & co sin forretningsvirksomhet.

Jeg kan heller ikke skjønne at de taper så mange penger på ikke å ha messeaktivitet. Det har ikke vært mange store arrangemet på TA i år, det må da være mulig å få til noe bedre? Hele desember står vel hallen tom, det burde heller ikke være problematisk å legge mange arrangement i jan/feb, første halvdel av mars og siste halvdel av nov heller. TA har vel vist seg som en bra konsertarena. Legger man i tillegg konserter til onsdager/torsdager er det svært liten sjanse for kollisjon (i hvertfall i år uten E-cup). Har de lagt liste for høyt mtp artister eller forventet overskudd på arrengement?

Om Scrooge klarer å kaste ut Stabæk, ender de sikkert med å leie ut hallen til Norges håndballforbund som ønsker en ny nasjonalarena. Da vil formålet med idrett være ivaretatt og antall kampdager vil være kraftig redusert og sikkert mer forutsigbart.

Edited by Håvard

Jeg tror uansett at det er ufattelig naivt å tro at man kan skremme Ulrichsen ved å prøve å få de 6000 mer eller mindre trofaste blaa til å boikotte fremtidige arrangementer på TA. Det bor 6-700 000 mennesker i en times omkrets fra Fornebu..

Det disse 6000 blaa i stedet har kraft til å gjøre, er å samle seg om klubben og dens eiere, og vise at man ønsker å støtte klubben uansett hvor man skal spille kamper. Det er jo fotballklubben Stabæk som samler oss, ikke hallen på Fornebu. Gir vi Ingo og gutta den nødvendige støtten, kan Ulrichsen gjøre akkurat hva faen han vil. Vi møter opp uansett om det er på TA, Nadderud, Ullevål, Plassen eller Sparebank1-banen.

Pressmiddelet for ledelsen overfor Ulrichsen er tinglysningen av leiekontrakten, forutsatt at den da legges som en heftelse ved eiendommen som sådan, ikke som en avtale mellom SF og SH, i hvilket fall denne leiekontrakten jo er totalt verdiløs ved konkurs i SH. Jeg liker at gutta på kontoret nå har tatt av silkehanskene. Jeg tror også timingen og fremgangsmåten de har brukt er riktig. Man har prøvd å være løsningsorientert men møtt unnvikelse og avslag. Nå drar de inn større skyts. Dette er noe folk flest kan støtte. Får man i tillegg Keiser Reinsfelt med på laget, er mye gjort. Man har da både opinion og offisielle organer i ryggen.

Jeg vil takke Ingo og hans gjeng for at de ikke gir seg. Selv etter en sesong der man har kranglet internt, fått massiv kritikk fra alle kanter, balansert på randen av konkurs, samt spilt håpløs fotball med et skadeskutt lag, så gir ikke disse menneskene opp når deres gamle "bestevenn" plutselig ber dem gå ned på kne og dra ned trusene. De fortjener at vi nå står sammen og støtter dem. Ja, det er en klisjé, men det er samtidig jævlig viktig. Her ligger hele eksistensgrunnlaget til SF.

Gjønnes er ikke mer framkommelig enn Fornebu.

Og så å si alt Stabæk Holding har sakt i media er bullshit. Det eneste som er sikkert er at de rett og slett ønsker en høyere leiepris fra Stabæk Fotball. Det er ikke nok messer, temadager eller store konserter til å fylle denne arenaen uansett. Og hvor mange dager prepping trenger egentlig Jerry Seinfeld? en liten scene og det lydanlegget som allerede er i hallen?

Om hallen skulle vært leid ut for en helg, et år fram i tid. med en uke til å preppe - så tror jeg faktisk sintef kan klare å gi Stabæk Fotball bortekamp den helgen...