Jump to content

Hangar'n

Rubbster
 Share

Recommended Posts

Spørs vel om kommunen er villige til å bruke noe særlig mer penger på STB enn de allerede har gjort.. Finnes endel kritikere av håndteringen rundt TA fra kommunen sin side, så tror nok vi kan se langt etter hjelp derifra.. Kanskje utenom en tomt..

haha, nei det er nok på linje med å tro på påskefeen ellernoe. MEN det man kan tenke er at kommunen kanskje stepper inn i en viss grad for å forhindre at TA blir en messehall? De ble med og sponset tomten med det forbehold og intensjon om at det skulle spilles fotball der, og at dette var positivt for lokalmiljøet og kulturen her. Når da arenaeier gjør alt for å komme unna denne avtalen, og samtidig fortsette å bruke arenaen skulle man tro at dette var uaktuelt fra kommunens side? Jeg kan ikke skjønne at kommunen kan mene noe annet hvertfall! Håper på hjelp derfra!

Edit: ja, jeg vet det er overmåtelig optimistisk, det også, men jeg lever i troen.

Edited by BlaaMandag

hva synes dere er bedre: ullevaal eller nadderud?

- ullevaal sikrer oss tippeliga spill men stadionleien kommer til aa koste usummer. det betyr ogsaa at vi kan begrave supporterkulturen og pubkulturen.

- nadderud er bra for oss fans og sikrer fremtiden til onkel blaa. men sportslig sett er det et eneste mareritt.

jeg for min del kunne godt leve med flere aar med 1. div. fotball paa nadderud.

tid til aa spare penger, bygge ut nadderud (sakte og en tribune om gangen slik at man ikke opplever en ny fiasko), jobbe med supporterkulturen. naar alt staar ferdig kan man rykke opp igjen, og vips, da har vi en god fungerende pub- og supporterkultur og vaar egen hjemmebane rett foran döra.

ullevaal? Da ser ikke jeg flere hjemmekamper...

Wimbledon allez allez...

Så det er altså viktere å ha løpebane rundt banen enn å støtte klubben uansett?

Nadderud eller Ullevaal er pest eller kolera. En ting er i hvert fall sikkert: å ta noen år i 1. divisjon gir liten mulighet til å spare opp noen penger, som det ble foreslått. Nødvendige kostnadskutt gir ikke større mulighet til økonomisk balanse eller overskudd. Inntektene blir vesentlig lavere i 1. divisjon. Skal vi ha noen reell mulighet til å gå med overskudd, må det nesten skje i Tippeligaen.

hva synes dere er bedre: ullevaal eller nadderud?

Skal klubben bestå med en grad av lokal tilhørighet er det nødt til å bli Nadderud, selv om det må endel oppgraderinger til.

Bortsett fra det må dette være tidenes fallitterklæring. Landets rikeste kommune klarer ikke holde liv i bygda stolthet i bygdas storstue...

Drømmen er at kommunen kjøper TA..

og hvis vi drømmer videre, kan man jo kommunen da frigjøre bygdas beste park/badeområde i Sandvika - og samle Bærumsfotballen på TA. .........

Lukter Lyn - reprise lang vei av 1.divisjon på Nadderud

Jeg synes det lukter mer Lyn-reprise av å skulle spille på Ullevaal. Det ville vel redusert tilskuersnittet vårt med noen tusen, og når man ikke klarer å drive i pluss nå, hvorfor skulle man klare det med færre tilskuere?

Frykter nok dette bare er nok en ønskedrøm. Det er ikke bare hvor mange som kommer på kamp som teller i det økonomiske bildet, det er også hvor mye man får hver av dem til å betale. På TA betaler vel langsidene mellom tre og fire tusen for hvert sesongkort, samtidig som man har en god del VIP-plasser som går for det mangedobbelte (350.000 for tolvmannsrom mener jeg å huske). Hvor skal man kunne finne noe som kan matche dette på Nadderud, og hvem skal man få med på et nytt stadioneventyr med en gang det nåværende går i dass. For et nytt eventyr vil man bli avkrevd øyeblikkelig for i det hele tatt få lov til å tenke tanken om dispensasjon for spill på Nadderud. Ellers er jeg helt enig i at Ullevaal viile blitt en katastrofe...

Trolig den svakeste og mest feilargumenterte artikkelen ss.no noensinne har publisert. Velger å se på det som dårlig satire.

#edit: Men Ullevaal er ikke et bra alternativ det heller. Skjønner ikke at kommunen ikke allerede har grepet inn.

Edited by Villpuma

Over tid så vil nok Nadderud, være det beste valget ettersom at med Ullevål greier vi kanskje og redde denne sesongen og den nesten før vi er på`n igjen med dårlig investering i leie av stadion osv osv..

Vis vi tenker langsiktig så vil nok Nadderud være det beste fordi selvom vi kanskje må selge våre største stjerner ,så står ikke klubbens eksistens i fare og vi kan bygge opp klubben igjen på gamle gode Nadderud ,samtidig må vi utvikle juniorene våre(Skjelvik, Gromstad, Hammer,Mix, Aase).

Problemet med Nadderud er at det ikke blir godkjent for Tippeliga-spill, og det er ikke bare-bare å utbedre et stadion etter eget ønske når det er et kommunalt flerbruksanlegg som skal huse friidrett og Vivil-lekene etc. Vi har vel aldri hatt en sesong på Nadderud som ikke har gitt økonomisk underskudd tidligere heller?

Men Ullevaal er sannsynligvis heller ingen god løsning. Vanskelig å vite hvor mange tilskuere man får med seg bort dit annenhver helg.

Edited by Perfect 7

Problemet med Nadderud er at det ikke blir godkjent for Tippeliga-spill, og det er ikke bare-bare å utbedre et stadion etter eget ønske når det er et kommunalt flerbruksanlegg som skal huse friidrett og Vivil-lekene etc. Vi har vel aldri hatt en sesong på Nadderud som ikke har gitt økonomisk underskudd tidligere heller?

Men Ullevaal er sannsynligvis heller ingen god løsning. Vanskelig å vite hvor mange tilskuere man får med seg bort dit annenhver helg.

Sitter nede på mine knær og ber for at Telenor arena blir kjøpt opp !

Jeg tror jeg har nevnt dette her tidligere, men jeg kan jo gjenta det. Det er uansett ganske lenge siden.

Å finne en kjøper til Telenor Arena slik den drives i dag, er neppe mulig.

Regnestykket er som følger:

Arenaen har cirka 250 millioner kroner i gjeld. Nå er jeg ikke sikker på lånebetingelsene her, men si at et realistisk avkastningskrav for en investor er 6-7% i året. Det vil si at driftsresultatet (inntekter minus driftskostnader) må være 250 x 0,065 = 16.25 millioner kroner. Da gir jeg selvsagt forutsetningen at Ulrichsen er villig til å selge uten i det hele tatt å sitte igjen med en krone etter salget, og det er jeg ganske sikker på at han ikke gjør.

Men: La oss forutsette at man har ca 20 millioner i driftsutgifter. Da må i såfall inntektene ergo være over 36 millioner for at regnestykket skal bli attraktivt for en kjøper. Disse tallene er selvsagt fiktive fordi jeg ikke vet hva utgiftene er, men det er ment som en illustrasjon.

Pr i dag er dette ikke mulig, fordi fotballen "står i veien" (fra en investors synspunkt). Stabæk Fotball betaler vel ca 10 mill i husleie og det er ikke i nærheten av å kunne finansiere kostnadene. Uten fotballen derimot, ville regnestykket blitt interessant.

Hvis avtalen med Stabæk Fotball sies opp, er det igrunn likegyldig for vår del (vil jeg tro) hva som skjer videre. Ingen av oss har vel noen særlig interesse eller bekymring for Ulrichsens lommebok.

Hvis Stabæk Fotball overtar hele ansvaret, vil Stabæk Fotball sannsynligvis gå konkurs, fordi dagens driftsmodell sannsynligvis ikke er realistisk å tjene penger på.

Altså står vi her:

Ingen investor er villig til å skyte penger inn i Stabæk Fotball til å overta hele driften, fordi det er overhengede sannsynlig at det ikke vil lykkes.

Ingen investor vil kjøpe Telenor Arena slik situasjonen er nå, med dagens avtale med Stabæk Fotball.

Samtidig vet Ulrichsen at arenaen uten Stabæk Fotball kan bli en gullgruve. Imidlertid på feil forutsetninger. Tomten ble gitt av kommunen som støtte til Stabæk Fotball, ikke til Ulrichsen. Samtidig sitter Telenor selv med en joker. De kan nemlig trekke seg fra sponsoravtalen dersom Stabæk Fotball kastes ut.

At kommunen kjøper arenaen er veldig usannsynlig. Det er dessverre ikke bred støtte til Stabæk Fotball i kommunen, og mange vil nok grine over manglende prioritering hvis det mangler barnehageplasser og sykehjemsplasser og kommunen bruker store penger på Stabæk Fotball. Og en privat investor vil nok holde seg langt unna, gitt at forutsetningene er slik de er i dag.

Da kan jo kanskje Telenor kjøpe arenaen, da. Og ha enda flere kunder på kamp i vipen og i møtelokalene. Da trenger de heller ikke bruke 115 mill på å kjøpe navnet videre om noen år. Og gratis sms for Stabæk Support.

Da kan jo kanskje Telenor kjøpe arenaen, da. Og ha enda flere kunder på kamp i vipen og i møtelokalene. Da trenger de heller ikke bruke 115 mill på å kjøpe navnet videre om noen år. Og gratis sms for Stabæk Support.

Morsomt at du nevner det, jeg holdt på å skrive det i går. Sannsynlig er det ikke, men det er nok større sjanse for det enn at kommunen kjøper arenaen.

det jeg lurer på er at man ser på ullevål som et alternative.

klubben er blakk. en eventuell flytting til oslo vil medføre enorme kostnader (stadionleie/transport) og publikumssvikt (hvem orker å dra til oslo for å se lagt sitt - garantert ikke flere enn noen få tusen - som like godt ville finne plass på nadderud)

hvordan har man tenkt seg å finansere ullevål eventyret? vi mangler penger allerede nå, og med mindre inntekter (pga. publikumssvikt/stadionleie) blir planen om å forbli et tippeliga lag enda vanskeligere.

jeg kan ikke tenke meg at husleien til nadderud er like høy som på ullevål. på nadderud er det kanskje ikke plass til alle men ser man på de siste tilskuertallene så var det ikke så mange på TA heller...og den store fordelen med nadderud er at vi kan bli hjemme i bærum.

selv om det betyr 1, 2 eller 4 år i 1. div.

det jeg også lurer på er: er det så vanskelig å få NFF til å godkjenne nadderud når klubben kan vise fram ombygginsplaner og en gjennomtenkt finansplan?

det jeg også lurer på er: er det så vanskelig å få NFF til å godkjenne nadderud når klubben kan vise fram ombygginsplaner og en gjennomtenkt finansplan?

Kansje ikke. Det vil derimot være ekstremt vanskelig å få laget disse ombyggingsplanene og den gjennomtenkte finansieringsplanen...

Ikke TA = ikke TL

Om du har en STOR bunke med Penger og kan drive Lobby i NFF så kanskje du kan få godkjent Nadderud om du har finans og ombyggingsplan klar..

Når du først er i gang med Lobbyen så få de til å fjerne mandagskampen (eller Fredagskampen) Også..

NFF er desverre en gjeng med udugelige nisser som ikke vill finne løsninger de vil heller finne problemer...

Dessverre så er det nok stor riktighet i "Ikke TA = Ikke TL"

Ikke TL = Ikke attraktiv klubb for spillere...

Ikke Attraktiv klubb for Spillere = en usikker framtid...

Hva med å inngå en deal med Asker kommune, Bygge ut Føyka over tid (er muligheter på den tomten, er kort vei og vi slipper å dra inn i gryten av storklubber)

Kjøpe opp AFH som vi gjorde med AFK så er vi på vei opp igjen...

Advarsel Siste 2 linjene er Ironi alarm...

STB har en stolt fortid, som har tatt lang tid å bygge opp, vi får bare starte på skratch og bygge oss sakte men sikkert opp igjen... (les Fc Lyn Oslo )

jesus[/b]' timestamp='1307821829' post='271062']

Sitter nede på mine knær og ber for at Telenor arena blir kjøpt opp !

Du spør pappa, med andre ord?

Ja

kan du ikke snakke med olav thon hvis pappa sier nei a?? han er jo gammel og stinn av gryn...