Jump to content

Hangar'n

Rubbster
 Share

Recommended Posts

Det det er snakk om her, er altså det som heter område 1.2 og 1.3 : se kart (øverst, litt til høyre for midten)

Hvis alt dette skal bebygges, innebærer det at hele kvartalet til arenaen bli bebygd. Det er ganske mye næringsvirksomhet man trenger for å fylle det - kontorbygg på størrelse med Telenorbyggene på Fornebu eller kjøpesenterer på størrelse med Storsenteret. Det må da ta tid å få solgt noe så stort? Hvertfall til den prisen som kreves for å ha penger til å overta arenaen...

Det er ikke snakk om at pengene skal komme inn etter at bygget er bygget og solgt eller utleid. Det er snakk om at en omregulering gjør verdien av tomten mye større enn den er i dag og at dette skal løse ut penger til en stiftelse. Stiftelsen vil deretter kjøpe TA av Ulrichsen.

I månedene som kommer vil det bli hektisk møtevirksomhet og vi kommer sikkert til å få et drypp i ny og ne angående utviklingen i saken.

Det det er snakk om her, er altså det som heter område 1.2 og 1.3 : se kart (øverst, litt til høyre for midten)

Hvis alt dette skal bebygges, innebærer det at hele kvartalet til arenaen bli bebygd. Det er ganske mye næringsvirksomhet man trenger for å fylle det - kontorbygg på størrelse med Telenorbyggene på Fornebu eller kjøpesenterer på størrelse med Storsenteret. Det må da ta tid å få solgt noe så stort? Hvertfall til den prisen som kreves for å ha penger til å overta arenaen...

Det er ikke snakk om at pengene skal komme inn etter at bygget er bygget og solgt eller utleid. Det er snakk om at en omregulering gjør verdien av tomten mye større enn den er i dag og at dette skal løse ut penger til en stiftelse. Stiftelsen vil deretter kjøpe TA av Ulrichsen.

I månedene som kommer vil det bli hektisk møtevirksomhet og vi kommer sikkert til å få et drypp i ny og ne angående utviklingen i saken.

Selvfølgelig må ikke vente på at bygget bygges og blir solgt eller utleid, men jeg ser at det jeg skrev kunne tolkes sånn.

Jeg mente at det kan ta tid å få solgt en tomt som vil romme såpass stor bygningsmasse. Og tid har vi ikke. I teorien har vi vel en deadline som utgår om 8 døgn og en time. Vi aner vel at denne deadlinen vil forskyves noe, men det er altså snakk om hvor vi skal spille neste sesong. Dette må avgjøres om 2-3 måneder uansett.

Poenget mitt? Vi er fortsatt langt unna målet, at det som skjedde i dag skulle skje, kunne man ane ut fra at Reins gikk ut såpass tydelig i budstikka sist helg. Velvilje hos andre aktører ville jeg vært langt mer forsiktig med å forskuttere. Vi er fortsatt langt fra å ha unngått katastrofen et arenabytte vil være/føre til.

Den politiske prosessen samt sommerferien gjør at dette uansett ikke er klart før i september/oktober. Hva som skjer om åtte dager er uvisst.

Edited by Potter

Den politiske prosessen samt sommerferien gjør at dette uansett ikke klart før i september/oktober. Hva som skjer om åtte dager er uvisst.

Her sier du noe - det er jo lokalvalg rett over sommerferien. Dette må være lett å framstille som en stemmesanker for Høyre. Skulle tro de ville kjøre litt på og få mest mulig på plass før valgdagen...

Den politiske prosessen samt sommerferien gjør at dette uansett ikke klart før i september/oktober. Hva som skjer om åtte dager er uvisst.

Vi får håpe noen "tar en Canal Digital" :P

Mener du Canal+, som la penger på bordet og kjøpte uten budrunde? :)

Ifølge kollektivtrafikkplanen skal byggingen av bane til Fornebu starte i 2014. Majorstua stasjon skal oppgraderes i 2015 slik at man kan koble på banen der. Traséen vil være Fornebu - Skøyen - Majorstuen. Det snakkes om å forlenge banen undersjøisk til Nesoddtangen. I så fall, forutsatt at vi beholder Telenor Arena vil Nesodden kunne bli et nytt nedslagsfelt for Stabæk.

Kan vi håpe på åpning av Fornebu-banen innen 2020?

Ut fra hvor lang tid de har brukt på å ruste opp Kolsåsbanen: Nei.

Det er snakk om et samarbeid med private aktører. Da blir det ofte mer fart på sakene.

Men på generelt grunnlag må man jo smøre seg med enorm tålmodighet i slike saker og utbygginger.....

Ut fra hvor lang tid de har brukt på å ruste opp Kolsåsbanen: Nei.

Planene om å forlenge Kolsåsbanen til Rykkinn har ligget der siden slutten av 60-tallet,starten av 70-tallet. Så allt skjer ikke med rakettfart.

Selv med halvert budsjett tror jeg det skal være mulig å holde seg i Tippeligaen og få en medaljesesong i ny og ne, hvis talentspeiding og -utvikling blir de prioriterte områdene i stedet for lønninger. Vi kan aldri mer kjøpe en Farnerud eller et seriegull, men det er ikke det Tippeliga-ekistensen står og faller på. Vi har større ressurser og bedre forutseninger enn lag som Songdal, Bodø/Glimt, Haugesund osv selv med halvert økonomi.

Ser gjerne en oppdatering på saken med potensielle utfall, eventuelle risiko i tilknytning til disse, og konsekvenser. Eksempelvis av Meningsfull, eller noen andre om man kan forklare hele bildet på en enkel og forståelsesfull måte!

Selv med halvert budsjett tror jeg det skal være mulig å holde seg i Tippeligaen og få en medaljesesong i ny og ne, hvis talentspeiding og -utvikling blir de prioriterte områdene i stedet for lønninger. Vi kan aldri mer kjøpe en Farnerud eller et seriegull, men det er ikke det Tippeliga-ekistensen står og faller på. Vi har større ressurser og bedre forutseninger enn lag som Songdal, Bodø/Glimt, Haugesund osv selv med halvert økonomi.

Selv den optimistiske situasjonen du beskriver her vil nok bety flere nedrykks- enn medaljesesonger. Selv om det stort sett "skal være mulig å holde seg i Tippeligaen".

Selv tror jeg det vil gå et lite knepp dårligere: flest sesonger i Adecco, og litt "mot norrmalt" hver gang vi er oppe uten å rykke rett ned igjen. Helt klart mer eksklusivt å heie på Stabæk da...

Hepp,

Veldig enig. Det er fult mulig å drifte et TL lag på halve budsjettet. Da havner vi på et nivå rett under LSK og Godset, og de klarer seg jo brukbart... Ihvertfall Godset. For å trekke en anne paralell - Et halvert budsjett vil også fremdeles være dobbelt så stort som S08 sitt. . De har klart å bygge et veldig godt lag med beskjedne midler. Det viser at det går an om man gjør de riktige tingene!

Det blir selvsagt hårda bud om plan B også faller igjennom. Jeg er litt merkelig skrudd sammen, men jeg kjenner bare økt motivasjon når jeg leser slike nyheter. Men det viktigste er at de som har bygget opp og ledet klubben ikke helt mister motivasjonen hvis gullkalven glipper. Ja det er et voldsomt prestisjetap. Men man dør ikke av det og Ullevåll er ikke så langt unna. Hvis vi vil så funker det med en periode i exil til vi får lagt noen hårete comeback mål og et nytt anlegg i bærum. Vi er jo for faen Stabæk!

@ringo

PS: Den feite varmer opp stemmen, men synger ikke ennå!

Veldig enig. Det er fult mulig å drifte et TL lag på halve budsjettet. Da havner vi på et nivå rett under LSK og Godset, og de klarer seg jo brukbart... Ihvertfall Godset. For å trekke en anne paralell - Et halvert budsjett vil også fremdeles være dobbelt så stort som S08 sitt. . De har klart å bygge et veldig godt lag med beskjedne midler. Det viser at det går an om man gjør de riktige tingene!

Det er jo også sånn at det er en del andre klubber i TL som kommer til å måtte kutte kraftig i tillegg til oss. Og det er jo de vi skal konkurrere mot - Europa er ikke benchmarken vår.

Ja det er et voldsomt prestisjetap. Men man dør ikke av det og Ullevåll er ikke så langt unna. Hvis vi vil så funker det med en periode i exil til vi får lagt noen hårete comeback mål og et nytt anlegg i bærum. Vi er jo for faen Stabæk!

@ringo

PS: Den feite varmer opp stemmen, men synger ikke ennå!

Ullevål???

Hvorfor ikke Føyka?

Der kan vi i det minste spleise og få noe igjen :(

PS: Er dama til Ulle feit?

Edited by fantomet

Merk at dette skrives på natten. Men jeg gir faen. Stabæk er klubben min uansett hvilken divisjon og hvilke ressurser vi har. Sjel, glød og kjærlighet er helt uavhengig av penger, profiler og hjemmebane.

...ikke bare stabæk som sliter med telenor arena..

(Foo Fighters er kanskje verdens største innenfor sin sjanger om dagen - og da hadde det vel vært trivelig å gi både dem og publikummet deres noe mer enn en flerbrukshall å gjøre det i?) -Nettavisen.no

Merk at dette skrives på natten. Men jeg gir faen. Stabæk er klubben min uansett hvilken divisjon og hvilke ressurser vi har. Sjel, glød og kjærlighet er helt uavhengig av penger, profiler og hjemmebane.

Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at akkurat du kommer til å stå ved dine ord selv om vi skulle rykke ned i andre.

Men vi skal være klar over at selv de som kommer til å slutte å støtte Stabæk ville sagt det samme som deg nå.

(Foo Fighters er kanskje verdens største innenfor sin sjanger om dagen - og da hadde det vel vært trivelig å gi både dem og publikummet deres noe mer enn en flerbrukshall å gjøre det i?) -Nettavisen.no

Nettavise kan suge, jeg synes lyden var knall.

Enig. Fantastisk konsert i går. Blir også irritert på alle som forteller om hvor dårlig arenaen er og hvor mye vi savner sola. Det er lissom ikke grenser for hvor mye man kan tråkke på oss for øyeblikket. Uansett: enig at det er i motbakkene det går oppover.Stabæk overlever, men jeg er også litt bekymret for om det er noen ildsjeler som begynner å blit litte granne slitne.

Nettavise kan suge, jeg synes lyden var knall.

De sprengte vel tross alt PAen?