Jump to content

Recommended Posts

...ikke bare stabæk som sliter med telenor arena..

(Foo Fighters er kanskje verdens største innenfor sin sjanger om dagen - og da hadde det vel vært trivelig å gi både dem og publikummet deres noe mer enn en flerbrukshall å gjøre det i?) -Nettavisen.no

Nettavise kan suge, jeg synes lyden var knall.

De sprengte vel tross alt PAen?

Stemmer det, men der og da var det bare dritmorro. Men det er jo typisk, fansen vil vel alltid være fornøyd.

• Replies 8.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vil bli i tippeligaen

Telenor Arena saken skal visstnok opp i Stortinget i neste uke. Det stilles spørsmål ved Fylkesmannens tolkning at 2 måneders fotball per år skal kunne kalles hovedsaklig årsaktivitet på kunstgress.

Hvis nåværende eller fremtidige eiere av TA innretter den faktiske bruken av arenaen i tråd med reguleringsbestemmelsene, tror jeg Stabæk-familien gjør lurt i å begynne å innstille seg på at dette kan

Posted Images

Godt spørsmål, Håvard.

Jeg antar at man har sett på Ullevaal kun av den årsaken at Nadderud ikke er godkjent som en varig løsning. Vi spilte jo som kjent på dispensasjon de siste årene fordi man kunne vise til konkrete planer. Kanskje man vil få den samme dispensasjonen igjen, dersom det er konkrete planer for stiftelsen?

Uansett vil jeg anta at dersom løsningen på saken er denne stiftelsen, vil den være klar innen neste sesong. Det tok ikke lang tid å få dette gjennom i kommunen, og det største hinderet er antakeligvis Ulle. Jeg har på følelsen at det vil komme et relativt raskt svar derfra også, enten det blir ja eller nei. (Må understreke at dette er min personlige oppfatning; jeg sitter ikke på noen info om saken.)

Jaah.. Blir det gravpils på onkelblaa i morgen for Stabæk som TL klubb, eller blir vi redda og feirer med sex on the beach og partyparty.. Noe nytt?

Edited by Stairs

Bare å vente på hva Ulrichsen vil. Han vil tape nærmere 150 mill på å selge arenaen til stiftelsen etter det han har brukt på den. Han er jo en forretningsmann, så det logiske er at han ikke går med på det. Men i og med at Stabæk er klubben i hans hjerte og at han har bidratt med pengegaver siden 97, så vil han jo ikke konke Stabæk. Jeg håper og tror han velger å selge for å trekke seg ut med verdigheten i behold fra alt som har med Stabæk å gjøre.

Den linken fungerer dårlig.... :)

Budstikka slettet inlegget sitt.

Sto det noe nytt i det før det ble fjernet?

Det sto at Stabæk ikke hadde nok penger til å fortsette på Telenor Arena og var på vei til å bli kastet ut , men vet ikke om dette er reelt siden inlegget ble slettet.

Stabæk Fotball AS har bebudet at styret i Stabæk Fotball AS, ved Styreleder Lars Holter-Sørensen vil offentliggjøre en pressemelding i løpet av dagen.

Antagelig har enkelte redaksjoner allerede fått denne i sin helhet, men med en "sperrefrist".

Så har sponsor/nyhetsformidler (stryk det som ikke passer) Budstikka surret bittelittegrann kanskje. For slikt har kanskje ikke skjedd før?:(

Vedder nesten på at pressemeldingen får et annet innhold (negativ fortolkning) og vil være ufullstendig i forhold til meningsinnehold når journalistene skal "gjøre det lettere for oss".:angry:

Edited by fantomet

Hepp,

Hvis det stemmer at årlige leie/drifts kostnader vil ligge på rundt 35 MNOK så skjønner jeg at det ikke er liv laga... Ullevål fremstår jo nærmest gratis sammenlignet med dette...

@ringo

Edited by @ringo

Hepp,

Hvis det stemmer at årlige leie/drifts kostnader vil ligge på rundt 35 MNOK så skjønner jeg at det ikke er liv laga... Ullevål fremstår jo nærmest gratis sammenlignet med dette...

@ringo

Men kan Petter Solberg kjøre på Ullevål?

Ja, kanskje kan han det.

Hva kan TA som ikke Ullevål kan (uten tak på) ?

Det koster 35 mill å drifte arenaen gjennom et år, og da inngår vel driftsutgifter som strøm etc., slik at om det kun spilles fotball der er prisen 35 mill. Planen var vel i utgangspunktet at man skulle leie ut næringsarealer? Hvor stor andel av dette er utleid, og hvor mye går man glipp av i leieinntekter? Arenaen leies ut til div arrangement, noen som har noen som helst peiling på hva inntektene er ifm konserter etc?

Noen som vet hva husleien på Ullevål beløper seg til?

Det koster 35 mill å drifte arenaen gjennom et år, og da inngår vel driftsutgifter som strøm etc., slik at om det kun spilles fotball der er prisen 35 mill. Planen var vel i utgangspunktet at man skulle leie ut næringsarealer? Hvor stor andel av dette er utleid, og hvor mye går man glipp av i leieinntekter? Arenaen leies ut til div arrangement, noen som har noen som helst peiling på hva inntektene er ifm konserter etc?

Noen som vet hva husleien på Ullevål beløper seg til?

Hepp,

Det blir nok en forhandlingssak - Lyn betalte rundt 150K per kamp.

@ringo

Ganske "chilling numbers".. Det har vært nevnt at noen av ildsjelene kanskje har vært litt slitne eller følt seg slått det siste halvåret. Og dersom dette har vært realitetene oppi det hele så er det kanskje naturlig. Men jeg håper inderlig ikke resignasjonen inntreffer noen! Anbefaler alle å lese Alltid, uansett på nytt nå i sommersola. Mirakler inntreffer, dersom man vil det nok. Selv om enkelte innimellom savner Nadderud tror jeg vi gjør best i å be på våre knær for at stiftelses-løsningen går igjennom. En ting er å slanke utgiftene, men man må ha penger inn i kassa også. Vi er en stor blaa familie og TA er vår stue!!