Jump to content

Hangar'n

Rubbster
 Share

Recommended Posts

Det der bablet han om også tidligere, da han satte en dato for å fjerne gresset. Ser nok ut som denne Schnidtler har tatt grunnkurs i strategi. Denne "brenne broer"-strategien er vel noe av det første man lærer der. Å fjerne gresset er en del av samme greia.

I tillegg vil han, som tidligere nevnt, framvise at det faktisk er penger i driften. Slik vil han presse en kjøpesum høyere opp.

Jeg tolker IKKE dette som et signal om at det er få interessenter (det kan det godt hende det er, men..). Jeg tolker det heller som en posisjonering i forbindelse med et eventuelt salg.

Dette understreker vel bare konspirasjonsteorien om at Stabæk aldri var tiltenkt en sentral plass i Telenor Arena. Det som er synd, er at det er Stabæk som får tyn i media, mens det er Ulrichsen og Didde som med dårlig planlegging (vondt i viljen er et godt utrykk som brukes i militæret) ikke klarer å drifte arenaen forsvarlig. Selvfølgelig skal også finanskrisen ha sin del av skylden. Når man ikke får 10-15.000 (?) nye innbyggere på Fornebu, blir næringsarealene på TA vesentlig mindre verdt, og det er ikke så attraktivt å bygge ut T-banen til Fornebu. Men, for meg fremstår Euforum som den største synderen når skyld skal fordeles

Han mener Stabæk Fotball fikk en for gunstig leieavtale i utgangspunktet. Stabæk har betalt ni millioner i månedsleie uten å måtte betale for driftskostnadene.

:blink:

9 mill x 12 = 108 mill årlig. Hvordan kan dette være et lønnsomt prosjekt?

La oss innstille oss på Nadderud 2012. Risikoen blir i hvert fall betydelig lavere når potensialet reduseres.

Dette understreker vel bare konspirasjonsteorien om at Stabæk aldri var tiltenkt en sentral plass i Telenor Arena. Det som er synd, er at det er Stabæk som får tyn i media, mens det er Ulrichsen og Didde som med dårlig planlegging (vondt i viljen er et godt utrykk som brukes i militæret) ikke klarer å drifte arenaen forsvarlig. Selvfølgelig skal også finanskrisen ha sin del av skylden. Når man ikke får 10-15.000 (?) nye innbyggere på Fornebu, blir næringsarealene på TA vesentlig mindre verdt, og det er ikke så attraktivt å bygge ut T-banen til Fornebu. Men, for meg fremstår Euforum som den største synderen når skyld skal fordeles

Mye som har gått galt her, men det som forundrer meg er at det knapt har vært arrangementer i TA selv utenfor fotballsesongen. Didde skryter nok på seg litt her og skal i alle fall prøve å få en god pris hvis de skal selge.

Mye som har gått galt her, men det som forundrer meg er at det knapt har vært arrangementer i TA selv utenfor fotballsesongen. Didde skryter nok på seg litt her og skal i alle fall prøve å få en god pris hvis de skal selge.

Fint om media hadde satt sitt kritiske søkelys på Didde & co og ikke Stabæk Fotball. Kunne man tatt de med buksene nede i full offentlighet ser jeg ikke bort ifra at prisen "Stiftelsen" må ut med for TA vil falle. Hver gang Didde får lov å uttale seg er det gladsaker om hvor rosenrødt livet på TA blir med Stabæk på Nadderud (eller konkurs for Diddes del) og hvor slemme Stabæk Fotball har vært som har vært en parasitt. Man kunne f.eks talt opp helger med arrangement utenom en sikker fotballfri periode (15. nov til 15. mars (Journalister, sett i gang). Foreløpig har de klart å booke 3 dager med reiselivsmesse etter at de har revet opp gresset.

Hva er egentlig status på næringsarealene på TA, er de solgt eller står de tomme? (Her kunne jo Didde & Co ha leid ut til 1/2 pris for å dekke tap). Didde hadde nok fått sparken om det forelå en klar intensjon om å drifte TA med Stabæk som hovedaktør

Edited by Håvard

Tror vi skal ta det meste av utspillene til arenaeier med en klype pepper!

Jeg tviler veldig på at Ulrichsen sikler etter å drive konsert/messehall frem til 2020. Dette er lett gjennomskuelig taktikk for å drive opp tempoet/resultatet i forhandlingene. Hvor mange artister finnes det egentlig som er store nok til å bli booket for hangarn i de månedene hvor interessen er tilstede for inndørskonserter. Ikke mange i året! Når det gjelder store messer, så er messesesongen stort sett over de månedene hvor det ikke spilles Tippeligafotball i Norge. Dette er noe som styres av når de andre tilsvarende messer finner sted ellers i Europa (på samme måte som konserter er avhengig av når de store artistene turnerer i Europa), og kan i veldig liten grad påvirkes herfra. TA er heller ikke spesielt godt egnet for messer, det motsatte er mere treffende. Hvilke typer messer er det som har behov for én diger sal med tribuner?

Her er listen over arrangementer som er planlagt i Oslo Spektrum frem til etter nyttår. Ingen tvil om at Ulrichsen ville tjent masse penger hvis all denne moroa hadde blitt flyttet til Hangarn...

Hvis ikke Ulrichsen kommer seg ut av dette nå vil han få det meget tøft fremover. Og NÅR han begynner å slite har han ingen godvilje å hente hos de lokale myndighetene.

Legg merke til at Ulrichsen ikke snakker, han sitter kun passiv i bakgrunnen. Didde MÅ være offensiv i språket. Han har jo vært en elendig drifter for selskapet til Ulrichsen, ikke fått til en dritt. Han burde vært borte, men Ulrichsen sitter vel fortsatt med troen på at han vil klare å få til en god deal etterhvert.

Personlig vil jeg aldri komme til å sette mine føtter i bygget igjen dersom Stabæk Fotball kastes ut. Og jeg vil gjøre alt jeg kan for å overtale venner, familie og kollegaer til heller aldri å benytte seg av tilbudene der ute igjen. Jeg går ut i fra at det er en god del mennesker som tenker akkurat som meg.

Amen

Personlig vil jeg aldri komme til å sette mine føtter i bygget igjen dersom Stabæk Fotball kastes ut. Og jeg vil gjøre alt jeg kan for å overtale venner, familie og kollegaer til heller aldri å benytte seg av tilbudene der ute igjen. Jeg går ut i fra at det er en god del mennesker som tenker akkurat som meg.

Hjelper desverre lite når små tøsene får tilbud om å se Biber, selv fra bakerste sitteplass. Life's a bitch and then you die.

Hjelper desverre lite når små tøsene får tilbud om å se Biber, selv fra bakerste sitteplass. Life's a bitch and then you die.

Sorry for å si det, men hvis Justin Bieber kommer til Telenor Arena kommer jeg ikke til å dra dit på noen måneder, uavhengig av hvem som eier arenaen. Blir vondt å ikke se Stabæk spille på en stund, men mitt livssyn forbyr meg dessverre å befinne meg steder Justin Bieber har vært siste 6 måneder.

Sorry for å si det, men hvis Justin Bieber kommer til Telenor Arena kommer jeg ikke til å dra dit på noen måneder, uavhengig av hvem som eier arenaen. Blir vondt å ikke se Stabæk spille på en stund, men mitt livssyn forbyr meg dessverre å befinne meg steder Justin Bieber har vært siste 6 måneder.

Hvem er det dere snakker om?

Hvis det ikke finnes nok folk fra Stabæk til å fylle arenaen, finnes det neppe nok folk fra Stabæk til å hindre at den fylles heller. Jeg har tenkt over et kyskhetsløfte der jeg aldri skal sette mine ben i arenaen igjen, men jeg føler prosessen bærer mer preg av at VI ikke har penger enn at andre spiller skittent.

Kritisk Reinsfelt i DN papir - og oppriktig Ingebrigt i P4/Nrk samme dag. Tilfeldig ? Leser mellom linjene at noe har skjedd i forhold til mulighetene til å fortsette i hangar´n. Reinsfelt må redde den politiske æren før han går av - og sørge for at Høyre ikke taper på at Stabæk ryker ut av hangar´n. Hmmmm- paranoid? håper jeg tar feil. Venter i spenning på "Hva skjer III" fra Ingo.

Arenaen er bygget i hovedsak med tanke på fotball, og den hadde aldri sett dagens lys hvis ikke det var for Stabæk fotball. Det kommer eierne til å merke hvis Stabæk kastes ut, og jeg tviler sterkt på at det blir så utrolig rosenrødt så fort kunstgresset blir borte.

Dette er et meget godt poeng. Det sies at hallen ikke er lønnsomt med fotball og events, jeg tviler sterkt på om arenaen kan driftes utelukkende på event.

Oslo spektrum driver tilsynelatende med overskudd men er ikke en pengemaskin selv om totalrentabiliteten er helt ålreit. Men det skal sies at Oslo spektrum er etablert og har adskillig bedre infrastruktur både ift. til hoteller, kollektivtransport og vei. Det bør også merkes at Oslo spektrum og TA egentlig ikke er direkte konkurrenter. Oslo spektrum rommer vel drøye 7000 mennesker, mens TA kan romme opptil 25 000 avhengig av scenekonfigurasjon. Ikke et stygt ord om hverken MGP Junior, Disney on Ice eller Plutti Plutti Plott, men jeg tviler vel på om 25 000 vil møte opp for å se disse en kveld. Prince, Rihanna og Snoop er en annen ting, men hvor mange av disse kan man booke på et år? Tviler på at det vil være nok til å generere overskudd ihvertfall hvis leien / kosten for arenaen er 35 millioner årlig (som jo var det Stabæk måtte betale). Om denne summen ble kunstig høy for å presse Stabæk hverken vites eller spekuleres det i. Spektrum vil jo heller ikke bare sitte å se på at artister velger TA slik at konkurransen vil bli hard.

Der hvor det ligger et uforløst potensiale er messer, Varemessen på Lillestrøm er større i kvadratmeter, men tilgang på nevnte hotell og transport gjør at flere arrangører ønsker seg nærmere Oslo. Men dette burde det vel være mulig å kombinere med fotball?

I tillegg er det jo ikke slik at Fotballen IKKE skaper inntekter. Avtalen til Telenor om navnerettigheter er vel basert på at det skal spilles fotball der 2/3 av året og at navnet skal nevnes i pressen annenhver uke i denne perioden. Dersom så ikke skjer vil jeg være rimelig sikker på at denne avtalen kan oppheves eller revideres basert på læren om bristende forutsetnigner. Og vips forsvinner drøye 10 millioner ifra inntektsiden.

Mindre sikkert men ikke urealistisk, er det at Bærum kommune vil kreve Ullrichsen for penger ettersom de gav tomten gratis til han under forutsetning av at Stabæk skulle spille fotball og samle 10 000 bæringer til kamp. Og det lønnser seg sjeldent eller aldri å krangle med de lokale myndighetene, kanskje kommer det en bom for å skåne Snarøya for den omfattende trafikken som genereres ved kamp, kanskje blir alle veier enveiskjørt i feil rettning for TA. Kanskje vil Bærum kommune pålegge et støyforbud eller begynne å stille alvorlig høye krav til skjenkebevilgning. (Det er jo tross alt boliger i umiddelbar nærhet) hvor hevngjerrig en kommune kan eller vil være, vet jeg lite om. Men den politiker som foreslår å kreve pengene tilbake ifra Ullrichsen, dersom Stabæk ikke spiller på TA, har min stemme.

Hva som skjer ved en evt. Euroforumkonkurs er vanskelig å si men jeg tviler på at banken som vel har størst pant med best prioritet, vil drifte arenaen. Kanskje er vi tilbake i Forenbu Arena om noen år likevel...

Kritisk Reinsfelt i DN papir - og oppriktig Ingebrigt i P4/Nrk samme dag. Tilfeldig ? Leser mellom linjene at noe har skjedd i forhold til mulighetene til å fortsette i hangar´n. Reinsfelt må redde den politiske æren før han går av - og sørge for at Høyre ikke taper på at Stabæk ryker ut av hangar´n. Hmmmm- paranoid? håper jeg tar feil. Venter i spenning på "Hva skjer III" fra Ingo.

Media tar ting ut av sammenhengen. Reinsfelt føler seg veldig feilsitert i DN.

Odd Reinsfelt sier følgende om arenasituasjonen i Budstikka i dag:

- Jeg ser lite håp for en løsning. Vi har ikke fått napp på agnet vi la ut om tilleggsregulering og salg til en stiftelse. Ulrichsen vil selge, men prisen ble for høy. Og der står vi, dessverre.

Lisbeth Hammer Krog synes å være noe mer optimistisk i et intervju i Dagens Næringsliv i dag. Hun "presiserer at hun ikke har gitt opp håpet om at Telenor Arena blir Stabæks hjemmebane også i årene som kommer". Videre står det at hun "tror fortsatt på en løsning der en stiftelse som kan kjøpe arenaen fra dagens eier, Kjell Ulrichsenes Euforum".

Jeg tror den største sannsynligheten for at Stabæk igjen spiller på TA er at Euforum Holding AS går konkurs, og at vi kan overta Arenaen av banken mot garantier.

Det er vel hevet over enhver tvil om at slik Didde og Ulle spiller kortene nå, genererer de massevis av badwill i nærområdet for messehallen sin.

Nå forstår jeg faktisk ikke helt hva Ulle & Co driver med. Følgende sitter utenforstående igjen med etter alt som har foregått de siste par årene.

- En arena som virker umulig å drifte.

- En eier man aldri helt vet hvor man har, og som plutselig backstabber sine forretningspartnere gjennom utspill i pressen.

- En eier med et tilsynelatende urealistiske forventninger både til salgsverdien og driftsinntekter av egen hall.

- En hall som en voksende del av lokalbefolkningen har et negativt forhold til (enten man liker Stabæk eller hater fotball).

Hvem faen har lyst til å samarbeide med den gjengen her om den hallen der?

Edited by geirti