Jump to content

Hangar'n

Rubbster
 Share

Recommended Posts

"Betal det du mener det er verdt" er en fin oppfordring!

Vil vi værre store i kjeften og ambisjonene legger vi listen et hakk høyere:

"Betal det du mener det VAR verdt!" Spillerne legger en ukelønn i potten, og etter kampen oppfordres publikum til å betale det de synes det var verdt. Spillerne får først ukelønna tilbake dersom vi når x kroner / betaling som om det var 10000 tilskuere e.l. Hvis ikke går pengene i klubbkassa / deles på de juniorlagene som var på kampen.

Da skal ihvertfall ingen beskylde Jörgen og gutta for å ikke jobbe for penga!

Liker denne, men vil foreslå en endring og en presisering:

1. Endringen: spillerne gir en ukelønn hvis de er fornøyde - for eksempel at det kommer flere enn 10.000 tilskuere

2. Presiseringen: alle unger går gratis

Et digert problem med en slik gratisinngang: skal alle sesongkort nulles og folk sette seg hvor som helst, eller hvordan i alle dager skal man ordne dette på alle sittefeltene? Husker med gru billettkaoset før FCK-kampen på TA. Det var 2000 billetter som aldri ble solgt, men billettapparatet hadde ikke peiling på hvilke plasser som var ledige. Man ha kontroll på at det ikke slippes inn for mange på noe felt.

Utrolig bra tiltak Ingo! Legg ut plakat slik at vi kan begynne å henge opp! Jeg synes forørvrig at sesongkortene skal nulles (ekstraordinær situasjon krever ekstraordinære tiltak, det får folk tåle).

Forresten; nytt forslag til kampanje: Vi lar deg bestemme prisen, mot at du betaler med sang, rop og støtte!

Eventuelt: Pris: 50 kr + stemmen din el.lignende.

Stabæk er i en ekstraordinær situasjon, og å vise på TV at vi kan ha MANGE på tribunene innebærer dessverre at billettene må være billigst mulig, om ikke gratis. Nå er det VI som PUBLIKUM som skal vinne kampen for Stabæk, på mange måter. La det være mest mulig effekter i vrimleområdene, utenfor, og i kioskene slik at vi får alle til å legge igjen pengene der. For min del SKAL jeg få MINST 40 stykker til å komme på kampen. De har KLAR beskjed om å ha med penger til å bruke i kiosken, og de SKAL møte opp minst 30 minutter før kampstart.

I tillegg SKAL vi kline til med ny Stabæklåt på Moldematchen. Ingen mål er for små, men vi alle må kjempe på våres måter for klubben. Dette fikser vi!

Kjøp enten skjerf (ca 50-100 kr) eller drakt (ca 350 kr), lov å syng, så kommer du inn!

Da får man mange på kamp, kledd opp i blått, lettere for folk å føle klubbtilhørighet når de har skjerf/drakt og forhåpentligvis mye stemning!

En ting til: For å bringe videre det Jonas sa om at folk må komme tidlig: Kanskje man kan ha billigere pris for de som kommer før 18.30?

Enda en ting: Jeg melder meg frivillig til å selge effekter i vrimleområdene hvis det skulle være ønskelig, send PM eller mail til jf(krøll)breivik(dått)com.

Edited by Jan Fredrik

Vet ikke om dette lar seg gjøre men hva med å dele ut et visst anntall billetter til nærbutikkene feks på Bekkestua og Stabæk. Jeg jobber selv i en av butikkene og kunne prøvd å selge billetter der (har bl.a. mange barnefamilier som kunder).

Tror det å dele ut gratisbilletter kan føre til at en del som har billett ikke kommer.

Alltid fult fokus fremover, og positiv vinkling. Hensikten her er vel å lage en fest, og rekruttere flere.

Hvis vi vinkler det mot "sinne" så gir det oss litt kortsiktig glede, men ikke noe mer.

Det blir som å onnanere offentlig, tidfredsstillende der og da, men du får ikke fler venner av den grunn.

Alle som onanerer, kommer gratis. Dette er en svulmende observasjon og driftsidè. 15.000 som sammen fyller TA. En tilfredsstillende offentlig støtte der og da.

Kortsiktige blaattere med positiv vinkling og fullt fokus fremover, vil lage fest og rekruttere flere.

Kjøp enten skjerf (ca 50-100 kr) eller drakt (ca 350 kr), lov å syng, så kommer du inn!

Dette vet vi av erfaring ikke kan loves av 14000 av de som kommer til å være på stadion. Nå er vi ikke i en situasjon der vi setter krav til publikum. Nå ønsker vi dem velkommen. Vi vet også at dersom gutta gir jernet og $$ setter i gang med de aller aller aller enkleste ropene (Stabæk - klapp klapp klapp) vil selv dannete bæringer klappe med.

West Ham skal i følge denne saken betale 18mill i året for leie av den nye olympiastadion.

Ganske sjukt at det er det samme vi skal måtte betale for leie av TA. - Uavhengig av at vi har tak, og de har løpebane... 15300(?) vs 80000 i kapasitet er ganske voldsom forskjell.. Er vel generellt ikke gratis tomter i London heller..

Bare et lite spm;

Noen som vet sånn ca. Hva det vil koste å drifte arenaen med ekfinansiering i steden for gjeldsfinansiering? Og hva forholdet ligger på sånn ca idag?

#edit: posten over her bekrefter vel greit hvor hardt euforum kommer til å bli kjørt i grusen, spesielt uten stb/telenor.

Edited by Villpuma

Mine tanker om Moldekampen:

Ikke del ut billetter. Del ut kuponger som kan veksles inn i billetter (til den prisen man ønsker å betale). Sørg for at kupongen ser innbydende og verdifull ut samtidig som den er informativ. Sørg for all del for at det er nok "utsalgssteder" der billetter er ferdig trykte. Trykk nok billetter. Informer at kontantkøer går raskere enn terminalkøene. Ha utsalgsteder til tilhørende tribune på alle aktuelle sider. Det første man møter på Telenor Arena må ikke være køer og/eller dyr parkering. Lag stadionkart på kupongen der utsalgsteder er merket. Merk parkeringsplassen på stadionkartet og informer hvor mange parkeringsplasser det er (kapasiteten ved siden av stadion er jo enorm) og hvor mye (helst lite) parkering koster eller at det er gratis. Ellers bør aktiviteten på stabak.no inn mot kampen være betydelig større enn det er for tiden. Legg ut minst et videoinnslag hver dag i uken før kamp for eksempel.

Kupongene bør deles aktivt ut til alle fotballklubber og skoler i Asker og Bærum. Man ha stands på stor- og nærsenter der man deler ut kuponger. Sponsorer må få tilgang til plenty med kuponger. Dessuten må man få Budstikka og spillerne gjøre en jobb.

West Ham skal i følge denne saken betale 18mill i året for leie av den nye olympiastadion.

Ganske sjukt at det er det samme vi skal måtte betale for leie av TA. - Uavhengig av at vi har tak, og de har løpebane... 15300(?) vs 80000 i kapasitet er ganske voldsom forskjell.. Er vel generellt ikke gratis tomter i London heller..

Hepp,

Start skulle vel opprinnelig betale 13 MNOK i året for Sør Arena... Så vi er ikke alene om å ha dårlige baneleieavtaler og da tenker jeg på de 9 millene vi opprinnelig skulle betale i året for TA. Jeg har sagt det før - jeg synes 9 mnok i året var en sinnsyk leiepris. Det er f.eks. det doble av hva Lyn betalte for Ullevål og 60 ganger mer enn de betalte for Bislett...

@ringo

Edited by @ringo

Mine tanker om Moldekampen:

Ikke del ut billetter. Del ut kuponger som kan veksles inn i billetter (til den prisen man ønsker å betale). Sørg for at kupongen ser innbydende og verdifull ut samtidig som den er informativ. Sørg for all del for at det er nok "utsalgssteder" der billetter er ferdig trykte. Trykk nok billetter. Informer at kontantkøer går raskere enn terminalkøene. Ha utsalgsteder til tilhørende tribune på alle aktuelle sider. Det første man møter på Telenor Arena må ikke være køer og/eller dyr parkering. Lag stadionkart på kupongen der utsalgsteder er merket. Merk parkeringsplassen på stadionkartet og informer hvor mange parkeringsplasser det er (kapasiteten ved siden av stadion er jo enorm) og hvor mye (helst lite) parkering koster eller at det er gratis. Ellers bør aktiviteten på stabak.no inn mot kampen være betydelig større enn det er for tiden. Legg ut minst et videoinnslag hver dag i uken før kamp for eksempel.

Kupongene bør deles aktivt ut til alle fotballklubber og skoler i Asker og Bærum. Man ha stands på stor- og nærsenter der man deler ut kuponger. Sponsorer må få tilgang til plenty med kuponger. Dessuten må man få Budstikka og spillerne gjøre en jobb.

Nei, nei nei. Med et slikt vidsyn hadde vi jo ikke engang vært i dagens spennende og engasjerende situasjon.

Om fem uker har vi siste hjemmekamp - etter det har svina planer om å fjerne kunstgresset raskest mulig. Regner med at det blir den endelige deadline for å få noe på plass som kan innebære at vi spiller i TA neste år.

Nå er vi litt off topic, men om vi har leieavtale ut 2011, så må vi jo få til et arrangement som krever kunstgress 31. Des. Om ikke annet enn for å få Flening til å gråte litt mer

Støttes!

Nå er vi litt off topic, men om vi har leieavtale ut 2011, så må vi jo få til et arrangement som krever kunstgress 31. Des. Om ikke annet enn for å få Flening til å gråte litt mer

Støttes!

Ku-bingo?

Konge! Vi skaffer en ku evt. to, la oss for enkelthetens skyld døpe dem Ulle og Didde, deler gresset opp i ruter og tar veddemål på hvor Ulle og Didde bæsjer. Vinneren(e) får en isskrape ifra Stabæk-butikken.

Overskuddet kan gå til lønning av en spiller evt. transfeerfee for en ny...

Ikke at jeg tror noen i Fornebu Utvikling leser dette, men prøver likevel.

Jeg står veldig nærme å kjøpe en leilighet på Fornebu, nybygg, pris ca 6 millioner.

Denne boligen kjøpes ikke dersom Telenor Arena blir varemesse. Da velger jeg et annet område, f.eks Lysaker eller Tjuvholmen.

Klar over at flere kan være aktuelle kjøpere for en bolig, men pr tidspunkt er det ganske mange flere boliger enn kjøpere der.

En prinsippsak selvsagt, som trolig ikke har en dritt betydning, men slik er det.

Ikke at jeg tror noen i Fornebu Utvikling leser dette, men prøver likevel.

Jeg står veldig nærme å kjøpe en leilighet på Fornebu, nybygg, pris ca 6 millioner.

Denne boligen kjøpes ikke dersom Telenor Arena blir varemesse. Da velger jeg et annet område, f.eks Lysaker eller Tjuvholmen.

Klar over at flere kan være aktuelle kjøpere for en bolig, men pr tidspunkt er det ganske mange flere boliger enn kjøpere der.

En prinsippsak selvsagt, som trolig ikke har en dritt betydning, men slik er det.

Fyrer du avgårde den til Budstikka skal du ikke se bort fra at de lager en sak ut av det i papirutgaven. Og det kan jo gi litt mer tyngde enn en linje i ett forum. I tillegg at du blir framstilt som en virkelig "die hard fan". Er jo alltid noe å ha på CV'en.

Næh, er vel en litt mer sky og anonym person og trives med det ;) altså tror jeg ikke jeg går til noen avis med dette dessverre.

Men det er sant, om ikke hele beslutningen står og faller på en slik sak alene (alle tre områdene er jo attraktive) så er det tungen på vektskålen, dråpen i begeret, eller kall det hva du vil.

Fornebu har en større verdi med Stabæk som bruker av TA, sikkert også økonomisk men ikke minst det kulturelle, både fotball og andre ting. Det vil være et lite hyggelig syn å gå/kjøre forbi TA hver dag og se en varemesse. Og selv om jeg faktisk ikke er noe "die hard" fan, så dreier det seg om å bo et sted man føler seg vel. Jeg vil definitivt føle meg mer vel på Fornebu med Stabæk der, enn en varemesse.

Skrev egentlig det hele som en kuriositet, men oppi tre ganske like alternativer så har det faktisk en betydning.

Meningsfull my man! Nå har du valget vettu: Forbli en litt sky person og droppe ny bolig på Fornebu, eller redde Telenor Arena og flytte til Fornebu. Jeg tror helt ærlig at dere er en kjempekul sak, og at også dette kan spre seg.

Come on!

(og hvis du tror at du ikke er die hard, kan jeg fortelle deg at du tar feil smile.gif

Jeg må lære meg å holde kjeft! ;)

Hadde en våken time i natt hvor jeg tenkte litt over dette.

Jeg mener følgende: (kanskje mot bedre viten)

Nå har vel Fornebu Utvikling gjort veldig mye positivt for Stabæk som stor sponsor. Kan vel egentlig ikke utelukke at det er gjennom dette jeg fattet interesse for leilighetene på Fornebu (det har sikkert mange andre gjort også). Det faktum at jeg da heller velger et annet område dersom Telenor Arena blir varemesse, må ikke oppfattes som noe "sanksjon" mot Fornebu Utvikling eller en form for utpressing til å kjøpe parkeringsplassen. Det er vel ikke Fornebu Utvikling som er den stygge ulven her, men noen helt andre.

Så denne saken dreier seg om følelser for min del og det å være komfortabel med å bo et sted. Jeg nevnte det her som en kuriositet, jeg hadde faktisk ikke forventet at Ingebrigt skulle lese det ;) Men siden så har skjedd, jeg beklager og håper at det respekteres at jeg ikke har så lyst til å gå til pressen med dette. Jeg får heller være ekstra engasjert på fredag og love at det blir sesongkort neste år uavhengig av hvor kampene spilles. Så får vi heller se hvor jeg ender opp med å bo!

Jeg må lære meg å holde kjeft! ;)

Hadde en våken time i natt hvor jeg tenkte litt over dette.

Jeg mener følgende: (kanskje mot bedre viten)

Nå har vel Fornebu Utvikling gjort veldig mye positivt for Stabæk som stor sponsor. Kan vel egentlig ikke utelukke at det er gjennom dette jeg fattet interesse for leilighetene på Fornebu (det har sikkert mange andre gjort også). Det faktum at jeg da heller velger et annet område dersom Telenor Arena blir varemesse, må ikke oppfattes som noe "sanksjon" mot Fornebu Utvikling eller en form for utpressing til å kjøpe parkeringsplassen. Det er vel ikke Fornebu Utvikling som er den stygge ulven her, men noen helt andre.

Så denne saken dreier seg om følelser for min del og det å være komfortabel med å bo et sted. Jeg nevnte det her som en kuriositet, jeg hadde faktisk ikke forventet at Ingebrigt skulle lese det ;) Men siden så har skjedd, jeg beklager og håper at det respekteres at jeg ikke har så lyst til å gå til pressen med dette. Jeg får heller være ekstra engasjert på fredag og love at det blir sesongkort neste år uavhengig av hvor kampene spilles. Så får vi heller se hvor jeg ender opp med å bo!

Du kan jo selvfølgelig være anonym.

Dette er bare ett forslag.. Og er kanskje ett dårlig forslag hvis det blir så vi må dele den nye matta vår (nadderud?) med en annen klubb og..

Men hva med å få folk til å "kjøpe seg en del av matta"? Ham-Kam har en sånn ordning for å skaffe litt ekstra penger til klubben, og vet att det er alt endel hamkamsupportere, og gamle spillere, som har kjøpt seg sin kvadratmeter av bana.. I deres tilfelle er det 25.000 for straffemerket, 500 innenfor 16-meteren og 200 ellers på bana.. Kunne dette vært en idè til litt ekstra inntekt?

http://kunstgress.hamkam.no/