Jump to content

Hangar'n

Rubbster
 Share

Recommended Posts

meningsfull: hui. aa ikke kjöpe bolig fordi stb blir kastet ut av ta synes jeg er litt - unnskyld - idiotisk og barnslig. setter ihvertfall stor pris paa at du tenkte deg om og forklarte litt mer om saken i ditt andre innlegg. og takker deg for at du saa aapenhjertig sa hva du mente og syntes.

piff: aa gaa ut med den saken er enda dummere synes jeg. flertallet i befolkningen ville jo tolke det som "aa herregud, f*** ta disse b(l)aeringer, pappagutter alle sammen, skjönner jo aldri at store mengder penger ikke alltid hjelper til aa löse problemer, og hvem i all verden er interessert i hvor den personen til slutt bor?" (selv om det er budstikka det er snakk om saa kommer garantert flere aviser til aa ta opp dette, og da blir saken heller latterligjort enn roset)

p.s.: det er absolutt ikke min mening aa fornaerme dere to. men da jeg leste deres innlegg ble jeg nesten kvalm. uansett hvor daarlig det gaar med stabaek, vi maa slutte aa gi media enda flere daarlige/dumme/negative saker eller saker som er vel ment men heller oppfattes som negativ.

stabaek skuta har kraftig slagside og det hjelper lite at vi naa - da vi griper etter siste halmstraaet - tilförer enda mer skade med ting som lett kan komme til aa slaa tilbake og ödelegger enda mer...

Ærlig talt, hva er det med deg?

Hvem er du til å mene noe om et annet menneskes valg hva gjelder boligkjøp? At du blir kvalm av å lese det innlegget tror jeg de fleste her inne bryr seg fint lite om.

Du sitter i Tyskland og mener en hel masse om hva folk i og rundt Stabækmiljøet bør og ikke bør gjøre? Hadde du tillagt mine meninger mye vekt om jeg, som er født, oppvokst og bor i et helt annet land, hadde opprettet en bruker på St. Paulis forum og begynt å synse om alt mulig dere holder på med der nede?

Kan du gi oss korrekt svar på hvilken avstand som gir mest mulig rett til å mene noe? Er forresten avstanden målt fra TA eller Bekkestua? Hvor lenge må du ha bodd i landet/Bærum for i hele tatt å kunne begynne å måle?

Ærlig talt, hva er det med deg?!

Anders: Tusen takk :)

Pauli: Vel, som sagt så ønsker jeg ikke at det blir en kjempesak. Som også sagt, så er det ikke sånn at "Stabæk blir kastet ut så jeg boikotter hele greia og setter meg ned og griner". Jeg føler at jeg har argumentert for mitt syn i andre innlegg, men jeg prøver igjen:

For den summen (5-6 mill) kan man (enn så lenge) kjøpe ganske mye bra bolig. I Bærum er det litt mer begrenset (og jeg har om ikke annet et prinsipp om at skattepengene fortrinnsvis skal gå til Bærum kommune og ikke Vålerenga by sosialkontor, nå blir du sikkert kvalm nå, hehe) og da blir valgmulighetene noe mer begrenset. Har allerede nevnt de aktuelle områdene, hvor ett av de er i Oslo, på det andre er det lite til salgs, også har man Fornebu.

Jeg føler at, i tillegg til dette rundt Stabæk, en del av verdien rundt Fornebu ligger i Telenor Arena. Jeg har tro på at området får et bedre omdømme, bedre trivsel for beboere og også en bedre verdiutvikling, med Telenor Arena slik det er skissert i planene i stiftelsesmodellen. I tillegg er det ikke akkurat attraktivt å bo rett i nærheten av en varemesse med all trafikk og f*enskap det måtte føre med seg.

Jeg skrev som sagt dette som en kuriositet på et forum, og igjen som nevnt, ikke ment som utpressing ovenfor Stabæks hovedsponsor. Håper derfor at folk kan se på innlegget som det det var ment som :)

Kan ikke si annet enn at Meningsfull har et poeng når han sier at området er mindre atraktivt uten Stabæk på Telenor Arena. Fadern kjøpte leilighet i et prosjekt som er ferdig til neste år. Han var strålende fornøyd med å kunne ta seg en kort spasertur gjennom Nansenparken for å se match. Han er nok ikke like happy nå lengre. Spesielt ikke ettersom han opprinnelig var på jakt i Nadderud/Bekkestua-området.

Telenor snuser for eksempel på å terminere navne-avtalen som en følge av bristende forutsetninger. De gikk ikke inn for å sponse et bygg som fungerer som varemesse, - de gikk inn for å sponse opplevelsene, gleden og entusiasmen som Stabæk Fotball skulle skape annenhver helg. Campingvognfantaster er sikkert entusiastiske de også, men jeg er rimelig sikker på at det ikke var disse Telenor hadde i tankene da de signerte med Stabæk og Telenor Arena.

Poenget er at man ikke skal undervurdere effekten av at Stabæk spiller på Telenor Arena.

meningsfull: hui. aa ikke kjöpe bolig fordi stb blir kastet ut av ta synes jeg er litt - unnskyld - idiotisk og barnslig. setter ihvertfall stor pris paa at du tenkte deg om og forklarte litt mer om saken i ditt andre innlegg. og takker deg for at du saa aapenhjertig sa hva du mente og syntes.

piff: aa gaa ut med den saken er enda dummere synes jeg. flertallet i befolkningen ville jo tolke det som "aa herregud, f*** ta disse b(l)aeringer, pappagutter alle sammen, skjönner jo aldri at store mengder penger ikke alltid hjelper til aa löse problemer, og hvem i all verden er interessert i hvor den personen til slutt bor?" (selv om det er budstikka det er snakk om saa kommer garantert flere aviser til aa ta opp dette, og da blir saken heller latterligjort enn roset)

p.s.: det er absolutt ikke min mening aa fornaerme dere to. men da jeg leste deres innlegg ble jeg nesten kvalm. uansett hvor daarlig det gaar med stabaek, vi maa slutte aa gi media enda flere daarlige/dumme/negative saker eller saker som er vel ment men heller oppfattes som negativ.

stabaek skuta har kraftig slagside og det hjelper lite at vi naa - da vi griper etter siste halmstraaet - tilförer enda mer skade med ting som lett kan komme til aa slaa tilbake og ödelegger enda mer...

Pauli, jeg vet godt at du ikke er noen fjortis, men det er nesten så man kan begynne å lure når man leser dette. Omskrevet/komprimert sier du: "Jeg vil ikke fornærme deg, men du er idiotisk, barnslig og gjør meg kvalm."

Vel, jeg hadde blitt fornærmet. Og mer til.

Edit: og selvfølgelig er det tusenvis av mennesker som synes at Fornebu-området blir mindre attraktivt å bo i dersom arenaen blir messehall i stedet. Jeg bor selv noen steinkast fra Nadderud, og flyttet hit rett før 2008-sesongen. Det er åpenbart for meg at jeg synes eiendommen ble mer attraktiv grunnet nærheten til Stabæks hjemmebane (og Onkel Blaa).

Edited by geirti

Jeg føler at, i tillegg til dette rundt Stabæk, en del av verdien rundt Fornebu ligger i Telenor Arena. Jeg har tro på at området får et bedre omdømme, bedre trivsel for beboere og også en bedre verdiutvikling, med Telenor Arena slik det er skissert i planene i stiftelsesmodellen. I tillegg er det ikke akkurat attraktivt å bo rett i nærheten av en varemesse med all trafikk og f*enskap det måtte føre med seg.

Det samme tenkte jeg også når jeg leste innleggene dine. Hvem har interesse av å betale 6 mill for å ha en leilighet rett ved siden av en varemess. Ihvertfall ikke jeg - så jeg skjønner argumentene dine veldig godt.

Full forståelse for Meningsfulls argumenter!

1) Arenaen skulle bli en storstue for kultur og idrett. Gangavstand til et slikt sted er verdt mye! Den risikerer å bli en messehall, der den eneste effekten på lokalmiljøet er støy og trafikkproblemer.

2) Gå to-fire år tilbake i tid og les et hvilket som helst prospekt for bolig på Fornebu. Hallen vil bli trukket frem som en lokal attraksjon. Tror ikke du, Pauligirl, at det gjøres av selgerne fordi det vil selge bedre? Tror du ikke da også at det vil selge dårligere uten?

Jeg har ikke helt troen på at TA blir så veldig lønnsom uten fotball. De skal ha en del ekstra messer og konserter bare for å tjene inn det Stabæk betalte. De mister vel også Telenor som sponsor, og var det ikke de som fikk inntekten fra kioskene?

Jeg har ikke helt troen på at TA blir så veldig lønnsom uten fotball. De skal ha en del ekstra messer og konserter bare for å tjene inn det Stabæk betalte. De mister vel også Telenor som sponsor, og var det ikke de som fikk inntekten fra kioskene?

Nei, fram til 1. april i år var kioskdriften satt bort til ISS. Etter dette er det Stabæk Fotball bredde som har stått for kioskdrift.

Jeg har heller ikke troen på kortsiktig lønnsomhet for arenaen, hverken med eller uten fotball. Jeg har heller ikke troen på at det er Ulrichsens angivelige nag til Stabæk som gjør at han ikke vil selge arenaen. Messedrift er et stykke unna kjernevirksomheten til Ulrichsen, så det er neppe hans førsteprioritet å beholde Hangar'n selv.

Min teori er at han er interessert i å bli kvitt anlegget fortest mulig, men at han ikke har fått et tilfredsstillende bud. Og dette går kun på økonomi, ikke på eventuelle personlige konflikter. Man oppnår ikke Ulrichsens posisjon i næringslivet ved å sutre over personlige konflikter. I dette tilfellet tror jeg Ulrichsen har gjort en feilvurdering, og det var å finansiere anlegget i utgangspunktet. Hadde han tenkt rasjonelt, ville han neppe ha startet prosjektet i det hele tatt. Jeg tror det var et blaatt hjerte som fikk ham til å bygge arenaen. Nå tror jeg hans grønne (som i penger) hjerne har tatt styring over det blaa som er igjen av hjertet.

Så lenge ledelsen mener at TA er det beste for STB så får vi støtte opp om det frem til det evnt blir klart at vi spiller på Nadderud. Regner derfor med å se deg på TA i dag slum.

Ingebrigt Steen Jensen ser mye positivt i en flytting tilbake til Nadderud, dersom det blir realiteten.

Så lenge ledelsen mener at TA er det beste for STB så får vi støtte opp om det frem til det evnt blir klart at vi spiller på Nadderud. Regner derfor med å se deg på TA i dag slum.

Ingebrigt Steen Jensen ser mye positivt i en flytting tilbake til Nadderud, dersom det blir realiteten.

Var det et "nei, jeg kommer ikke"?

Edited by geirti

Han er fremdeles veldig diffus når det gjelder hva planene blir (dårlig journalistisk arbeid som ikke ber han utdype det). De trenger altså å selge arrangementer for 35 mill + 10 mill i tapt sponsoravtale = 45 mill. Hvor er den kritiske journalisten som følger opp dette (til dere journalister som er innom, jeg skal applauderer den første som får Didde til å innrømme at de har et problem enten det blir fotball eller ei)

Hvem er du til å mene noe om et annet menneskes valg hva gjelder boligkjøp? At du blir kvalm av å lese det innlegget tror jeg de fleste her inne bryr seg fint lite om.

Du sitter i Tyskland og mener en hel masse om hva folk i og rundt Stabækmiljøet bør og ikke bør gjøre? Hadde du tillagt mine meninger mye vekt om jeg, som er født, oppvokst og bor i et helt annet land, hadde opprettet en bruker på St. Paulis forum og begynt å synse om alt mulig dere holder på med der nede?

tja, det er det fine med st.pauli: vi har mange supportere som ikke engang bor i naerheten av hamburg eller i tyskland. disse folkene blir likevel sett paa som like ivrige og verdifulle supportere som de som bor i hamburg. det spiller ALDRI en rolle hvor en ble födt, vokst opp, hvor mye penger en tjener, eller hvilket spraak en snakker.

uansett hvor folk kommer fra, hvor de bor eller hva de driver med saa faar alle uttale seg fritt paa st.paulis supporterforum.

ja, det blir en del krasse diskusjoner og mye krangel. men akkurat det styrker supportergruppen. st.paulis aapent forum har mange ganger hjulpet (og fortsatt hjelper) fansen med aa finne ut hva som kan gjöres for aa stötte klubben i vanskelige situasjoner, for aa avveie om en enkeltpersonens ide kunne bli til en tribune eller stadion omfattende aksjon, eller om noen ideer bare er forkastelig. fansens kamp for aa bevare det vi kaller "supportervennlig fotball" (skikkelige staaplasser, rimelige sesongkort, rabatterte billetter til barn/student/pensjonist, spesielle tilbud til barn/ungdom paa borteturer, lov til aa ha med alt mulig av tifo effekter under hjemmekampene, og generelt stor medinnflytelse paa alt som handler om stadionombygging/-nybygging) er kommet langt, takket vaere et aapent forum og takket vaere fansen som er villige til aa ta opp vanskelige og ubehagelige diskusjoner.

anders, med det du sier fratar du meg altsaa retten til aa uttale meg paa dette forumet her fordi

- jeg er utlending

- jeg ikke bor i norge

- jeg ikke ble födt her eller vokst opp her

- jeg har en annen favorittklubb ved siden av stabaek

- jeg aapenbart ikke er "supporter" nok til aa ha en mening som er verdifull nok til aa deles her paa forumet

at jeg holder med klubben i 10 aar naa, ofrer pengene og tid etter beste evne til aa bli med paa flest mulig kamper og andre stb-arrangement, at jeg ble med i alle de dystrene dalene i stabaekhistorien fra av 2002, spiller dermed ingen rolle.

takker for din aerlighet.

Poenget mitt var bare at jeg synes det er ganske håpløst at en som er på to-tre kamper i året og som ikke kjenner miljøet skal drive å pålegge alle Stabækfolk hva de kan få lov til å mene og gjøre.

og du som er med paa mye, og stadivekk mener og synes noe om alt og enhver, faar altsaa bestemme hvem av de ikke saa hyper-aktive supporterne faar rett til aa mene noe?

tror du virkelig at jeg ikke kjenner miljöet? tror du virkelig jeg kun drar paa 2-3 kamper hvert aar? tror du at jeg kommer til blaa eller stadion uten aa vite hva som skjer? da hadde det blitt veldig vanskelig aa prate med stabaekfolk og -venner om klubben, turer og generelle opplevelser rundt stabaek og fotball.

geirti: beklager at jeg ble litt emosjonell fordi skjebnen til klubben i mitt hjerte henger paa en veldig tynn traad.

meningsfull: lykke til med boligkjöpet.

anders, med det du sier fratar du meg altsaa retten til aa uttale meg paa dette forumet her fordi

- jeg er utlending

- jeg ikke bor i norge

- jeg ikke ble födt her eller vokst opp her

- jeg har en annen favorittklubb ved siden av stabaek

- jeg aapenbart ikke er "supporter" nok til aa ha en mening som er verdifull nok til aa deles her paa forumet

Ærlig talt!

Når du drar dette over i en diskusjon om diskriminering blir jeg forbannet. Det er et billig triks!

Forresten, har du sluttet å slå samboeren din?

Takk Allah for "ignore user".

Sorry for at dette ble en så stor sak!

Er vel egentlig enig med Anders om at det er litt latterlig å dra dette inn i en debatt om nasjonalitet og diskriminering. Det har veldig lite med saken å gjøre.

Du kan mene akkurat hva du vil, Pauli, men jeg er vel fortsatt litt der at mitt boligkjøp og hvilke argumenter jeg legger til grunn for det er og blir min egen sak, og ble nevnt her mest som en kuriositet. Derfor er det heller ikke aktuelt å gå til noen avis med det.

Vel, får jobbe ferdig og dra i middagselskap og komme meg til TA i en viss fart i dag :P Vi får krangle mer senere, hehe.

For all del, Meningsfull. Jeg er glad for at du postet dine tanker angående boligkjøp.

Hyggelig at noe sånt kan skape debatt her på forumet :D

Budstikka var hjemme hos meg etter at de fikk høre at jeg kunne være potensiell kjøper på Fornebu.Synd VG kom dem i forkjøpet :D

Tragedien rundt at jeg ikke klarte finansieringen er solgt til Se og Hør.

Synd det ikke ble noe av kjøpet.

Tror jeg hadde fått riklig med spenn av Se og Hør i en to-siders repotasje ned overskriften: Lurt av Stabæk! Får ikke solgt!

Hvis ikke Se og Hør er interessert, har jeg uansett forumet :ph34r::blink:

Edited by sveinjhag