Jump to content

Recommended Posts

• Replies 8.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vil bli i tippeligaen

Telenor Arena saken skal visstnok opp i Stortinget i neste uke. Det stilles spørsmål ved Fylkesmannens tolkning at 2 måneders fotball per år skal kunne kalles hovedsaklig årsaktivitet på kunstgress.

Hvis nåværende eller fremtidige eiere av TA innretter den faktiske bruken av arenaen i tråd med reguleringsbestemmelsene, tror jeg Stabæk-familien gjør lurt i å begynne å innstille seg på at dette kan

Posted Images

Med mindre ordføreren med fler får iland en avtale som betyr at dette atter blir vår hjemmebane, så var dette siste gang jeg eller noen i min familie setter våre ben i den hallen der.

Farvel.

Trist som faen.

En liten strek i regningen for Didde (ikke på nett enda):

Artikkelen i Budstikka lørdag 19 november 2011:

...

Hehe,

Håper kommunen finner flere kjepper å stikke i hjulene til Didde & Co

Artikkelen er på nett nå: http://www.budstikka.no/sport/stab%C3%A6k/eierne-ma-soke-om-a-fa-fjerne-kunstgresset-1.6618888

Her er det bare å ønske lykke til med alle kjepper som kan stikkes i hjulene, og så får vi håpe at det blir veldig, veldig vansklig å ha med Bærum kommune å gjøre for menneskene som har bemektiget seg med 50 millioner skattekroner. Jeg ønsker kommunen lykke til, og håper de strekker seg så langt det lar seg gjøre innen for reguleringer, lover og forskrifter i å gjøre så mye som mulig, så vansklig som mulig. Jeg smilte godt av denne artikkelen!

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10031918

Det lille halmstrået om salg av Telenor Arena og omdanning til en stiftelse er det knapt liv i, skal vi tro aktørene.

- Vi har hatt en dialog med våre fremtidige Fornebu-naboer. Den er nå avsluttet. Ingen bud, ingen motbud, understreket Diderik Schnitler på vegne av Euforum og Kjell Ulrichsen søndag ettermiddag.

Kommunikasjonsdirektør Atle Kigen i Aker ASA var også klar overfor NTB:

- Vi har hatt møter med Kjell Ulrichsen, men dette er ikke tema nå. Det pågår ingen forhandlinger om kjøp av arenaen, sa Kigen.

Edited by Langemann

la meg si det slik: Det må nok et mirakel til hvis vi skal holde oss i eliteserien neste år, sier Stabæks sportslige leder Inge André Olsen.

Jeg går ut fra at dette er feilsitert. Eller gjennomfører Stabækledelsen en klubb-selvmordsaksjon i anledning 100-års jubileet?

Hva faen skal vi med IA, egentlig? På tide å få inn noen som ikke har å skalle fotballer i femten år som eneste utdannelse til stillingen som sportssjef. Eventuelt innse at vi ikke har råd til stillingen neste år...

la meg si det slik: Det må nok et mirakel til hvis vi skal holde oss i eliteserien neste år, sier Stabæks sportslige leder Inge André Olsen.

Jeg går ut fra at dette er feilsitert. Eller gjennomfører Stabækledelsen en klubb-selvmordsaksjon i anledning 100-års jubileet?

Hvis dette faktisk skal være hans uttalelse, og ikke sagt på en ironisk måte, så vet jeg ikke helt om jeg gidder mer. Når selv sportslig leder har gitt opp (om han da ikke har veldig stor tro på mirakler), hvordan skal da vi andre greie å se et håp?

Edited by sexxes

Det lille halmstrået om salg av Telenor Arena og omdanning til en stiftelse er det knapt liv i, skal vi tro aktørene.

- Vi har hatt en dialog med våre fremtidige Fornebu-naboer. Den er nå avsluttet. Ingen bud, ingen motbud, understreket Diderik Schnitler på vegne av Euforum og Kjell Ulrichsen søndag ettermiddag.

Kommunikasjonsdirektør Atle Kigen i Aker ASA var også klar overfor NTB:

- Vi har hatt møter med Kjell Ulrichsen, men dette er ikke tema nå. Det pågår ingen forhandlinger om kjøp av arenaen, sa Kigen.

Dette står jo i kontrast til ryktene om at Aker hadde bladd opp en anseelig sum til stiftelsen, hvilket Ulle skal ha takket nei til... (Journalister, hvor er dere?)

De skriver jo at vi sang "Vi skal til Nadderud" også, og for min egen del sang jeg "vi er på vei til Nadderud". En liten bagatell kanskje, men ting tyder kanskje på at de har en litt liberal holdning til begrepet sitat?

EDIT: Nei nå tullet jeg fælt. Jeg leste NRK, jeg. De kommer med de samme sitatene, da. Men NRK pleier ikke være så ille, i og med at de ikke er klikkhorer.

http://www.nrk.no/sport/fotball/eliteserien/1.7883990

Edited by BlaaMandag

Schnitler i Stikka i går:

– Det er jo åpenbart at det eksisterer reguleringsbestemmelser. De har vi ikke tenkt til å bryte og forholder oss til dem, lover styrelederen i Euforum.

– Hvis vi finner ut at vi vil ha en bruk som trenger justering fra bestemmelsene, så vil vi selvsagt ta opp det med kommunen. Det er ikke noen problemstilling.

Schnitler sier at årsaken til arenaen nå blir asfaltert er på grunn av Solberg motorshow neste helg. Han sier også at de ikke er bestemte på hva som skal gjøres med underlaget i fremtiden. Han mener imidlertid at de ikke kan ha «kunstgress slik det er nå», fordi det ikke er forenlig med flerbruk.

– Vi får se hva vi kommer frem til. Dersom det blir en forandring vil vi selvsagt søke.

En hedersmann :angry:

Fra Stabak.no:

Styret i Stabæk Fotball har derfor vedtatt å planlegge for at Nadderud Stadion blir hjemmebane i 2012.

Registrerer at det fremdeles formuleres slik at det kan tolkes, og evt kan være dekkende for flere utfall av denne farsen dette har utviklet seg til å bli.

Mulig jeg har tungt for det, men jeg er fremdeles ikke overbevist om at vi er på Nadderud i 2012.

Mulig jeg har tungt for det, men jeg er fremdeles ikke overbevist om at vi er på Nadderud i 2012.

Da er vi to.

Ulle kan fremdeles komme ut av det med litt ære i behold, håper ikke han har noen motforestillinger mot å ofre Schnitler

"Flere vakter sørger for at arbeidet holdes hemmelig, og ingen slipper inn på selve arenaen. Aftenpostens fotograf fikk beskjed om å fjerne seg fra stedet, selv om hun sto utenfor og på offentlig sted."

Haha. scHnitler's secret police på gang.

Hvordan i helvete kan de fjerne gresset før en omregulering eventuelt er i orden?

De kan fjerne gresset så lenge det ikke er av permanent karakter. I utgangspunktet så er fjerningen bare midlertidig, og de må/skal/burde (stryk det som ikke passer)legge nytt dekke etter Petter Solberg showet. Men alle skjønner vel at det bare er BS, de satser vel på at kommunen er like tannløse i denne saken som tidligere.

Det er alltid lettere å få tilgivelse enn tilatelse.

Hvordan i helvete kan de fjerne gresset før en omregulering eventuelt er i orden?

Fordi det desverre er enklere å tilgivelse enn tillatelse.

Er det noen på forumet som sitter i kommunestyret? Foreslå følgende:

1. Nei til skjenkebevilgning i TA.

2. Gjør alle veier enveiskjørt VEKK FRA TA.

3. Gjennomføre daglige brann, sikkerhet og HMS-kontroller i TA.

4. Sende trafikketaten for daglige parkeringsundersøkelser og borttauinger.

4. Nei til dispensansjon fra støyforskriftene, alle arrangementer må av hensyn til sjøfugl, naboer og gytende fisk avsluttes innen kl. 16.00

5. Gjennomføre alle andre former for god-stasi-aktig myndighetsmisbruk...