Jump to content

Hangar'n

Rubbster
 Share

Recommended Posts

Hørte noen rykter igår om at nøkkelkortene til ansatte var blitt deaktivert, stemmer dette?

Samme har jeg hørt.

Må Stabæk flytte ut allerede?

Hører foresten rykter om at deler av de gamle lokalene i Gml. Ringeriksvei er ledig.

Han hadde vært tjent på å fremstå såpass ydmyk på et tidligere tidspunkt.

Ydmyk? Dette er jo det eneste han kan. Falsk ydmykhet - spill for galleriet. Fyren er gjennomgående kynisk og har vært det i mange år. Det eneste han prøver på nå er å blidgjøre folk etter at han har "ranet" dem, ikke gå på den a, vær så snill :o

Han hadde vært tjent på å fremstå såpass ydmyk på et tidligere tidspunkt.

Ydmyk? Dette er jo det eneste han kan. Falsk ydmykhet - spill for galleriet. Fyren er gjennomgående kynisk og har vært det i mange år. Det eneste han prøver på nå er å blidgjøre folk etter at han har "ranet" dem, ikke gå på den a, vær så snill :o

Han vil bare ha inn en type kunstgress det lett kan legges gulv på, slik at han slipper å omregulere. Det trenger ikke være fifagodkjent for å være kunstgress. Han ønsker nå å lure kommunen også.

Det eneste han prøver på nå er å blidgjøre folk etter at han har "ranet" dem, ikke gå på den a, vær så snill :o

Enten det, eller så vet han at hans tid snart er omme (som leder for Euforum og TA må vite), og han prøver å redde litt av sitt ettermæle

Diderik kan nå uten store problemer tre inn i rollen som offer, og det er det her et forsøk på. Alt er trist, og han er trist, og slemme SS kaller ham for hitler og truer ham på livet og her prøver jo han bare å være alles venn. Lett gjennomskuelig, men media er på krigsstien og svelger både agn, søkk, snøre og fiskestang.

Jeg tenker litt høyt rundt det som har skjedd siste dagene. Bare å stryke det som ikke passer.

Slik jeg oppfatter det er slaget om arenaen foreløpig ikke med sikkerhet tapt, selv om det er nokså sannsynlig og vi bør ta det som utgangspunkt, i alle fall for 2012. Men det som er 100% sikkert er at skal Stabæk noen gang få bruksrett til arenaen, så er det noe som krever samarbeid fra flere parter. En av disse partene er Ulrichsen / Schnitler (eller panthaver hvis selskapet går konkurs, men det er en lengre historie).

Hvis disse to vil være drittsekker, så kan de sette (spørsmålet er hvorvidt de allerede har gjort det, men det blir spekulasjoner) en urimelig høy pris for å blokkere et salg. Beklager å si det, men jeg tviler på at et eventuelt prisforlangende blir noe lavere etter søndag (det trenger selvsagt heller ikke bli høyere, men det er et spørsmål man kanskje bør stille seg).

Vi kan vel alle være enige om at Schnitler har fremstått som en usympatisk drittsekk. Når det er sagt, så synes jeg i det minste at han har vært relativt ærlig i prosessen den senere tid. Han har sagt rett ut: Nei, det blir ikke fotball på Telenor Arena i 2012. Vi andre har vært trofaste mot drømmene våre. I etterpåklokskapens lys hadde det kanskje vært lurt å innse dette noe tidligere. Det er veldig bra å ha en drøm men man må også forholde seg til realitetene. Hadde Schnitler sagt "det er mulig det blir spill til neste år" for å lokke fram urealistisk høye bud, føre klubben bak lyset med falske forventninger, det hadde egentlig vært verre. Selv om vi hadde fått en bedre høst. Schnitler gjorde igrunn det Alanzinho i sin tid ble kritisert for å ikke gjøre. Han gjorde det slutt, enkelt og greit. Vi tviholdt (og tviholder kanskje fortsatt) på håpet om at forholdet kan fungere. Fordi det kanskje må fungere.

Spørsmålet er vel hvem som er drittsekken her. Jeg ser veldig klart at Schnitler er drittsekkens ansikt utad. Når det er sagt, så har vel denne mannen lite, om noe, økonomisk interesse i det som foregår nå. Han mottar vel sitt styrehonorar for å gjøre jobben sin. Jobben han (som enhver styreleder) er pålagt å gjøre er å maksimere overskudd (eventuelt minimere underskudd) i selskapet han representerer, og ta de grep som er nødvendige for å realisere dette (jeg sier ikke at veien som er valgt nødvendigvis er den riktige, imidlertid, men det tror han selv). Jeg tror Ulrichsen er oppriktig glad i Stabæk, men han er mer oppriktig glad i pengene sine. I valget mellom disse to vinner pengene. Uten at det betyr at han kan ha mer følelser for Stabæk enn selv mange som drar på kampene. Schnitler er nok ikke glad i Stabæk, men det er nok heller ikke jobben hans å være. Han er plassert i stillingen for å spare eller tjene penger for selskapets eier. Hvis han (Gud forby) satt i Stabæks styre, ville han gjort det han kunne for å maksimere inntjening eller sportslige resultater. Det er bare slik det fungerer. Ledere er kapitalismens leiesoldater.

Ulrichsen er kanskje heller ikke drittsekken. Drittsekken er kapitalens hensyn i forhold til drømmer. Det sitter langt inne for meg å si at kapitalismen er en drittsekk, men det er nok i dette tilfellet riktig. Julegavene har blitt et offer for Excel-arkene. Julenissen som drømmenes representant har fått juling av Schnitler som kapitalens representant.

Det er helt riktig at hele denne situasjonen er for j*vlig og jeg håper virkelig at det blir flere runder rundt saken i ettertid. Arenaens planlagte bruk strider jo til de grader mot intensjonen og det var ikke for å få en ekstra messehall at tomten ble donert bort. Men vi må være klar over at det er hensynet til kapitalen vi sloss mot her og ikke Schnitler. Han er bare en leiesoldat som jobber for den som betaler best.

Og at fotball og økonomi ikke alltid er forenelig, det vet vi jo veldig godt.. det er bare ekstra ille å føle det selv.

Masseidrett, hurra! Ser fremdels ikke at fotballsesongen hadde utgjort noen trussel mot Håndball EM/VM (spilles i des/jan avhengig av menn/kvinner) eller Ishockey VM. VM er vel eneste arrangement som skulle tilsi at man trenger en så stor hall til disse idrettene. Spektrum skulle vel holde for alle andre formål. Skiskyting ser jeg heller ikke det store problemet med å arrangere, da det som regel er helt utenom fotballsesongen.

Når man ser på den manglende utnyttelsen av vintersesongen på TA er jeg fremdeles av den oppfatningen at det står mest på viljen til Euforum/Schnitler. Hadde man virkelig ønsket å få til en kombinasjon med fotballen, hadde man nok klart det, i hvertfall så lenge målet ikke er titalls millioner i overskudd hvert eneste år.

Ja selvfølgelig ishockey! Kjapt å lage banen og trekker full stadion. Mye bedre enn kunstgress. Bra tenkt Schnitler.

Edited by kuk

Langt innlegg

Dels enig. Schnitler skal ha for å være ærlig, men han har langt å gå mtp hvordan han kommuniserer budskapet. Likevel må man stille spørsmålet om Schnitler har vært rette mannen for denne jobben (og hvilken jobb han skulle utføre er selvfølgelig en annen debatt). Han har prestert store underskudd og ikke evnet å få til en økonomisk bærekraftig utvikling. I mange andre selskap ville dette betydd at han skulle hatt sparken i hvertfall etter fjoråret der de på nytt presterte stort underskudd tross ca 20 MPG-millioner. Å skylde på fotballen er for enkelt, det blir litt som fliser og bjelker i egne og andres øyne.

Ulrichsen og Co visste utmerket godt hva de gikk til da arenaen ble bygget (eller gjorde de det? og hva gikk de egentlig til?). Gitt de rammevilkår som fotballen gir burde de takke for seg dersom de ikke klarer å drifte arenaen godt nok (evt akseptere at arenaen på tid er selvfinansierende og ikke en gigantisk pengemaskin).

Dersom en stiftelsesprossess ikke kommer på banen, vil Ulrichsen og Schnitler for meg alltid fremstå som kyniske og ansiktene på hva som gikk galt på TA, så får heller de skyldige (Ulle og Didde) skylde på kapitalismen.

Det er helt riktig at hele denne situasjonen er for j*vlig og jeg håper virkelig at det blir flere runder rundt saken i ettertid. Arenaens planlagte bruk strider jo til de grader mot intensjonen og det var ikke for å få en ekstra messehall at tomten ble donert bort. Men vi må være klar over at det er hensynet til kapitalen vi sloss mot her og ikke Schnitler. Han er bare en leiesoldat som jobber for den som betaler best.

My bra tanker her, Meningsfull. Det skurrer dog når jeg hører Scnitler tale. Spesielt på to områder. Så jeg er fortsatt av den oppfatning av at han prøver å prate prisen opp og ingenting annet.

1: Han snakker om at det er så vanskelig å booke arrangementer i fotballsesongen pga man ikke vet datoene tidsnok. Sikkert riktig. Men, blir det så mye bedre. Hvis vi ser på hva som er booket den neste tiden (ref egen webside)tyder ingenting på at man skal klare rare greiene. Man har i snart tre år visst at det ikke spilles fotball i desember, januar, februar og halve (minst) mars. Likefullt har man altså klart å booke 3 dager med arrangementer som publikum trenger å få vite om. Det kan godt hende det er et og annet lukket arrangement, men det er vel begrenset med sånne oppdrag ville jeg tro. Konsertene han skryter om ville jo vært kringkastet nå hvis de skulle finne sted innen mars neste år. Det henger ikke på greip.

2: Schnitler maser om at man taper 60 mio (les: går med 60 mio i underskudd) i året på la fotballen være der. Ok. Hvis fotballen blir borte mister man 9 mio fra Stabæk og 11 fra Telenor (ville jeg tro i alle fall). Det betyr at man skal få 80 mio (alternativt 69 hvis Telenor består eller man får inn en ny sponsor) i inntekter bare for å "gå i null". Dette må være inntekter utover de man i dag får inn ved kontorutleie, og det er vel liten grunn til å tro på kontorutleie-delen skal bli bedre ved at fotballen blir borte.

Og bortsett fra dette gjenstår det å se om han er ærlig feks ift konsertene han prater om.

Edited by Øyvind

Jeg tror Ulrichsen er oppriktig glad i Stabæk, men han er mer oppriktig glad i pengene sine.

Jeg tror også han er glad i pengene sine, men.. oppriktig glad i Stabæk? Jeg tror han er, og har vært hele tiden, en kynisk drittsekk som så muligheten til å sitte igjen med en kongetomt på Fornebu da Stabæk planla ny arena. Hadde han vært glad i Stabæk, hadde dette ikke skjedd.

Jeg tror Ulrichsen er oppriktig glad i Stabæk, men han er mer oppriktig glad i pengene sine.

Jeg tror også han er glad i pengene sine, men.. oppriktig glad i Stabæk? Jeg tror han er, og har vært hele tiden, en kynisk drittsekk som så muligheten til å sitte igjen med en kongetomt på Fornebu da Stabæk planla ny arena. Hadde han vært glad i Stabæk, hadde dette ikke skjedd.

Du mener at han hadde planer om å sitte igjen med en kongetomt på Fornebu, da han ringte til Ingo og ville kjøpe alle aksjene i Stabæk Fotball ASA etter møtet mellom Budstikka og Stabæk i 1996 eller 1997?

Diderik Schnitler aka kreket kan ikke røpe hvilke artister som kan komme til å gjeste arenaen nærmeste fremtid.

Det er vel kanskje fordi det ikke er noen...

Alle konserter som har blitt annonsert til Norge i det siste skal avholdes i Bergen eller spektrum så man kan jo lure på hva didde og co driver med...

Du mener at han hadde planer om å sitte igjen med en kongetomt på Fornebu, da han ringte til Ingo og ville kjøpe alle aksjene i Stabæk Fotball ASA etter møtet mellom Budstikka og Stabæk i 1996 eller 1997?

Nei.

Jeg trekker tilbake alt! Bortsett fra at han er en kynisk drittsekk

"og det er allerede klart at Telenor Arena skal brukes hvis Norge får VM i ishockey i 2016." og " Arenaen var oppsatt også som arenahall for håndball-VM i 2015, men det gikk til Dubai"

Så de neste 5 årene ble det desverre ikke håndball, men ishockey kan det bli hvis Norge får VM i 2016......-

GI MEG STYRKE!!

"og det er allerede klart at Telenor Arena skal brukes hvis Norge får VM i ishockey i 2016." og " Arenaen var oppsatt også som arenahall for håndball-VM i 2015, men det gikk til Dubai"

Så de neste 5 årene ble det desverre ikke håndball, men ishockey kan det bli hvis Norge får VM i 2016......-

GI MEG STYRKE!!

LOL

En arbeidskollega kunne fortelle at han hadde hørt en politimann oppfordre scHnITLER, nei, jeg mener Schnitler til å politianmelde bannerne som drapstrussel.

Lurer på om de klarer å dømme Stabæk Support og undergrupperingen Ultras 1912 som mafiavirksomhet samtidig.

Jeg skal anmelde oss selv, for OH'en vi hadde en gang hvor vi oppfordret spillerne til å blø for drakta. Det kan jo tolkes som at vi ønsker at spillerne skal ta livet av seg selv eller ønsker de døde.

Han vil bare ha inn en type kunstgress det lett kan legges gulv på, slik at han slipper å omregulere. Det trenger ikke være fifagodkjent for å være kunstgress. Han ønsker nå å lure kommunen også.

Tror vi må begynne å lese oss opp på dette temaet. Jus-studenter og ferdigstuderte, foren eder!