Jump to content

Recommended Posts

Nå må dem investere i terrorberedskap også.....

Dagbladet: Her er Breiviks ukjente terrorliste

Det er usikkert hvor det politiske motivet ligger, men Telenor Arena kom på listen og må nå anta neste tulling er der ute og kan bli inspirert. Slikt kan bli kostbart. Euroforum bør kanskje overlate styringen av slike åpenbare terrormål til noen myndigheter med sans for uvøren pengebruk for sikkerhetsskyld.

Når det gjelder vår stadion og vårt gress. La kommunen beholde hallen. Stemningen satt liksom ikke helt der uansett. Dersom vi finner en plass vi får lov tror jeg tror vi kan bygge nytt og mer jordnært dersom vi tenker litt som politikere gjør med bomring og finansiering. Jeg sier ikke bomring rundt Bekkestua, men det er vel potensielt noen tusen som fikk smaken for å komme på kamp i årene etter 2008 som ikke får plass hver hjemmekamp nå. Jeg kan ikke snakke for dem, men selv kan jeg se kampene på TV, la noen andre ta plassen på stadion, og heller sette billettpengene inn på en stadionkonto slik at alle får plass en dag om hvor enn lenge det tar. Jeg vil ikke slutte å støtte Stabæk's pengebinge bare fordi jeg en dag kom for seint og det var utsolgt på utslitte Nadderud. Stabæk er på mitt utgiftsbudsjett for året selv om vi ikke lenger har 15000 seter. Tippeligaen på TV fikk jeg gratis i år også. Det er et potensial for mer galskap blant ildsjeler. Noen kan sågar makte både og.

Det jeg snakker om er å lage et stadion selskap/klubb/stiftelse på grasrot nivå, som sentralt ber pent om lån til å bygge en fornuftig stadion og får klubben opp å gå, og så nedbetales lånet av vår medlemskontingent. En bedre sammenlikning ville kanskje vært et borettslag. En gang i tiden lånte noen mye penger og bygget plassen jeg bor. Vi betaler enda for disse folka bak dette har ingen planer om å bli gjeldsfrie, men det er faktisk mulig å komme i mål så hvorfor kan ikke noen, vi, utforske muligheten der Stabæk bor?

Altså: Jeg vil gjerne kjøpe mitt fremtidige sete på Stabæk Stadion, nå, og jeg betaler hvert eneste år om så det er 20 år til jeg faktisk får satt meg i den. Har vi noen sekt eller noe jeg kan bli medlem av som har dette som mål? Når så stadion er bygget krever jeg kun én sesong gratis, og plassen gir jeg til en nykommer mens jeg selv kjøper plassen ved siden av og sørger for at vedkommende kommer på kamp. De øvrige årene, da i dette eksempelet nitten årene jeg betaler på forskudd, krever jeg tilbake etter min død, dvs. det trekker jeg av på mitt personlige etter-livet-budsjett, dvs. det blir mindre arv når jeg drar for jeg hadde ikke nødvendigvis det samme overskuddet i en periode av livet. I tiden frem til da skal jeg nyte potensielle vennskapsbånd på tvers av bekken i vår nye Stadion&Seile klubb. Kanskje også slenge på "&Rasisme" for litt statstøtte til drift også, skjønt....SS Rasisme blir kanskje litt vel....dette var uansett ment som et mer eller mindre seriøst forslag til idé storming.

Jeg mener et uttalt klart gjerne hårete mål, et jordskjelv fra grasrota som igjen vil sette omegn i bevegelse, vil dersom man trykker på de rette knappene kunne skape hva som helst i denne kommunen. Det handler alltid uansett om å inspirere folk til å utnytte sitt eget potensial, intet mer, og man trenger ikke Houdini for slikt. Nå har vi jo til og med vår egen Houdini tilbake i våre rekker, som om ikke annet vil klappe oss frem kjenner jeg han rett, og det gjør jeg strengt tatt ikke, men ja ildsjeler har vi masser av. Nå trenger vi tilsynelatende godhjertet galskap, og masse av det. Det er sånt vi kan.

Søsteren min lurer ofte på hvordan "vi" småblåfolka kan bidra på en bærende måte. Jeg spøker ofte med at nå for tiden har hun nok råd til å kjøpe sitt eget navn på drakten, og det er faktisk ikke en dum ide. Jeg betaler lett 1000 spenn+pluss trykk+ny shorts dersom Bolli løper rundt med fornavnet mitt på siden av shortsen en kamp. Skorer han betaler jeg 1000 til..

Men ja, hun hører til gruppen som kanskje ikke er så på tuppa at hun kan gå "all in" med pengeboka og ta opp mulig sponsorat på neste styremøte, men som gjerne har medlemmer i familien som blir ute av seg selv når det går dårlig med Stabæk Fotball og ser derfor nytten av noe stabilitet og kunne ja tenkt seg en form for dugnadsløsning godt under "Bulk" nivå, og da mest fokusert på stadionsituasjonen og ikke så mye på selveksponering. Etter alt som skjedde i fjor så inneholdt juleønskelisten til de små lite Stabæk og isteden var det Real Madrid og Barcelona i samme vending. Selv mor skjønte at her var noe alvorlig galt, hun følte seg kallet. Aldri i verden om hun kan sette firma logoen opp som sponsor, alt for mange fra feil side av Oslo, men å sikre at barna har et Stabæksete å gå til også i framtiden bakveien, det lokker i det minste én mor litt.

Det er sikkert noen lover og regler i veien for at grasrota kan få til noe slikt, men det er skikkelig hårete og skritt for skritt så kan man komme i mål med det meste her i livet. Jeg tror på en folkelig løsning. Det er den eneste langsiktige og stabile faktoren rundt Stabæk. Det er der kraften ligger og det er der krefter må samles før neste "big leap". Det vi altså trenger er noen frivillige til å starte å dra i en retning, og fortsette å dra i den rettingen til alle og enhver om mulig er med og trekker. Det gjelder å utnytte sin egen individuelle kreativitet til å generere moment. F.eks. på veien til toalettet setter jeg opp en Stabækbøsse. Hver gang noen passerer, og jeg mener hver eneste gang selv om jeg eller den personen ikke skal inn, så skal 10 kr oppi om jeg så selv sørger for at det ligger mynter klart til alle besøkende, og når den er full melder jeg inn en venn til i seteklubben og betaler første året. Det er prinsippet med øremerkingen og den inspirerende given det skaper lokalt for det hårete målet som er poenget. Dette løser vi for det er vi som er Stabæk.  

Edited by LittleBlueAlien
  • Replies 8.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vil bli i tippeligaen

Telenor Arena saken skal visstnok opp i Stortinget i neste uke. Det stilles spørsmål ved Fylkesmannens tolkning at 2 måneders fotball per år skal kunne kalles hovedsaklig årsaktivitet på kunstgress.

Hvis nåværende eller fremtidige eiere av TA innretter den faktiske bruken av arenaen i tråd med reguleringsbestemmelsene, tror jeg Stabæk-familien gjør lurt i å begynne å innstille seg på at dette kan

Posted Images

Beklager jeg burde ikke ha kastet meg utpå på en fredagskveld, men ja i prinsippet snakket jeg om "Asker og Bærum Stadionbyggelag". Bygg, finansier og nedbetal ny (jordnær) stadion slik som vi bygget boligblokker. Et felleseie hvor medlemmer blir andelseiere av ett fremtidig sete på en ny stadion.

For å summere noe av det andre våset med litt mer... :P Jeg har naturlig nok ikke tenkt ut detaljer, som om vi f.eks. får beholde eierskapet til det setet som vi 'eier' en leilighet (og da mulig andelsgjeld som følger med), og heller fremleier setet frem til prosjektet er nedbetalt slik at klubben kan generere løpende inntekt hele veien. Jeg våset i den forbindelse i vei om hvordan jeg selv i det minste lett ville kunne føre et tap på min egen kappe og da tilbakeføre min andel til klubben for fremleie etter jomfruåret.

Som fan som akter å gå på kamp budsjetterer jeg med kampbilletter for hele sesongen alltid uansett. Det gjør jeg i år selv på dager jeg om mulig reagerer for sent og møter utsolgt skiltet fordi Nadderud ikke har nok seter. På slike dager kan jeg da enten 'drikke' bort pengene eller putte dem på Stadionbyggelagsbøssen. Som gal fan er jeg villig til å budsjettere med kampbillett hvert år også i fremtiden selv om det skulle vise seg at en dag er Stadionbyggelagsbøssen så full at jeg strengt tatt har betalt for ett sete på en ny stadion til jeg dør.

Jeg kan selvsagt ikke anta at alle kan strekke seg som meg, men man kan jo også differensiere 'medlemskap' i byggelaget for bred appell. Selv betaler jeg om nødvendig nesten dobbelt så lenge det kan sikre framtiden og vi aldri noen sinne vil måtte oppleve sirkus Fornebu igjen. Jeg leier gjerne mitt eget sete igjen på direkten, men jeg kommer ikke til å gjøre noen direkte hevd på eierskapet når først setet er på plass personlig. Min investering har uansett stabilitet rundt det som skjer på banen som eneste mål, at alle får plass og at jeg bidro er ren bonus.

Prinsippet er å gjøre seg uavhengig av utenforstående pengekrefter og holde det internt i det  'samfunnet' som bryr seg også om bruken, og da innenfor et rammeverk som er som en åpen dør for hele den blå familien. Mange maur kan også bygge stor tue. Vi har alle en felles drøm og vi liker å ta oss dit på hårete vis fordi det engasjerer litt ekstra....vel, jeg rotet meg bare inn i denne tankerekken ved en feil på fredag, men jeg luftet den for tre i går og alle sa umiddelbart "jeg er med". En sa sågar "jeg kjøper en andel og så skal jeg putte alle pengene jeg ikke kommer til å bruke på konserter på Euroforum arena i dobøssen din". (ref. rekrutteringsbøsse nevnt til slutt i forrige 'våseri'.)

Edited by LittleBlueAlien

Mest fokus på Nadderud og Stabæk. Men det krydrer hverdagen på en herlig måte hver gang noe går galt for Ulle og Didde. Store anstrengelser er visst ikke nødvendig heller, jeg hører både han og barnebarna blir veldig, veldig lei seg når noen er sure på ham.

Ufint valg av navn Posse. Dypt såret:(

Mest fokus på Nadderud og Stabæk. Men det krydrer hverdagen på en herlig måte hver gang noe går galt for Ulle og Didde. Store anstrengelser er visst ikke nødvendig heller, jeg hører både han og barnebarna blir veldig, veldig lei seg når noen er sure på ham.

Snakk for deg sjæl. Det er du som har et ufint valg av navn.

Snakk for deg sjæl. Det er du som har et ufint valg av navn.

Jeg snakker jo for meg selv. For en håpløs kommentar!

Det er vanskelig å si noe om hvor mye en stadion må koste, men et par tall:

Molde stadion: 212 millioner, justert for prisindekser gir det en pris på rundt 360 millioner for 12000 plasser.

Color Line: 210 millioner, justert til ca 280 millioner for 11000 plasser.

Sør Arena: 500 millioner, justert til ca 650 millioner for opp til 12000 plasser.

Fredrikstad: 223 millioner, justert til ca 280 millioner for 12500 plasser.

Komplett.no: 100 millioner, justert til ca 125 millioner for 9000 plasser.

Av disse peker Sør Arena seg ut som et pengesluk, men det ligger trolig mye næringslokaler i det beløpet. Starts andel var 250 millioner.

Skal vi ønske oss noe mer enn Komplett.no ser det ut som vi må ut med rundt 300 millioner. Vi får da en stadion med 10000 plasser, tak og tribuner på alle sider, men ikke stort mer. Næringspotensialet vil være begrenset på Gjønnes. Det kan kanskje hentes ut noen millioner ved at kommunen omregulerer resten av jordet til bolig og tar gevinsten inn i arenaregnskapet.

http://www.sb.no/forbruker/bolig/batboyene-far-ligge-ulrichsen-eier-ikke-sjobunnen-1.7167783

Ulle fortsetter å sette spor etter seg hvor enn han måtte ferdes. Nå skal det sies at Sandefjordinger har et helt annet regelsett enn vanlige folk hva gjelder eiendomsrett, men dette er likevel en klassisk Ulle.

Holmen nærmest land er forøvrig den tidligere omtalte, som egner seg ualminnelig godt for nytelse av hvitvin og reker.

På tross av en rykende sinna mann på land. Kan anbefales.

Det er vel ikke helt enkelt å bygge ny arena. Kanskje også greit å få klarhet i de ulike alternativene.

HVIS noen gang Stabæk Fotball bestemmer seg for å bygge ny arena, ett eller annet sted, så vil det sannsynligvis være en stor fordel om klubben selv eier aksjeselskapet som eier arenaen (lignende det RBK gjør, og flere andre klubber). Klubbens kommersielle AS vil nødvendigvis ha private eiere, og man kan om 5, 10 eller 20 år aldri vite sikkert hvem disse eierene er, siden aksjer kan selges, vannes ut ved neste krise, etc. Det var jo egentlig slik vi fikk en kjepp opp en viss plass med TA, gjennom at eiersituasjonen ble endret (kommersielt AS og arenaen fikk ulike eiere). Ulrichsen betalte seg ut gjennom å refinansiere misligholdt gjeld for 10 millioner kroner. For å presisere litt, klubben kan aldri eie arenaen direkte, da dette vil gjøre klubben ekstremt sårbar for regnskapsmessig negativ egenkapital og meget høy risiko. Den må eies gjennom et AS.

Utfordringen er selvsagt at det er vanskelig for en klubb å reise egenkapital. Du kan ikke gjøre emisjoner (hente inn egenkapital fra eiere). Ingen bank vil 100% lånefinansiere en arena (som i høyeste grad må ansees å være en risikoinvestering, ingen fotball = lite inntekter, og eiendommen kan ikke uten videre benyttes til noe annet).

I mange tilfeller løses dette gjennom at det bygges næringseiendom sammen med arenaen, som gjerne selges separat for å skaffe egenkapital til selskapet, eventuelt leies ut dersom man allerede har egenkapital. Men dette krever meget god infrastruktur og en attraktiv beliggenhet. Jeg er litt skeptisk til om det vil være tilfellet på Gjønnesjordet, i alle fall ikke på samme måte som på Fornebu.

Samtidig ligger jo en vesentlig inntektskilde i et bredt tilbud til sponsorer (losjer, VIP-fasiliteter, restaurant, konferanserom, osv). Etter hva jeg forstår vil det være avgjørende i om inntektene kan bli 50-70 mill eller stuck på 30-35 mill. Tror denne faktoren teller minst like mye som solgte billetter og sesongkort, faktisk.

Nadderud Stadion eies jo av kommunen og det vil trolig aldri bli interesse for å bygge denne ut med fasiliteter nevnt over, om det i det hele tatt er mulig. Man kan sikkert gjøre forbedringer, men kommunens interesse for investeringer virker jo lav, og jeg er usikker på om det er lønnsomt for Stabæk Fotball å bruke mye penger på å pusse opp en arena de selv ikke eier, finansiert med lån fra kommunen. Men noe penger bør jo og må jo brukes.

Depressiv konklusjon:

1. Det kan være vanskelig for Stabæk Fotball å bli en storklubb på Nadderud (selv om man kan ha det veldig gøy der!), spesielt ikke uten rike onkler som aksepterer årlig tilførsel av kapital, all den tid det kan bli vanskelig å generere mer enn 40 mill i inntekter.

2. En eventuell ny arena, hvis den skal bygges av Stabæk Fotball, må ha tilknyttet mye næringseiendom som kan selges, for å skaffe egenkapital. Det krever igjen en attraktiv beliggenhet. Alternativet blir at et selvstendig AS eier arenaen, med private investorer, som igjen kan "lure" klubben.

2. En eventuell ny arena, hvis den skal bygges av Stabæk Fotball, må ha tilknyttet mye næringseiendom som kan selges, for å skaffe egenkapital. Det krever igjen en attraktiv beliggenhet. Alternativet blir at et selvstendig AS eier arenaen, med private investorer, som igjen kan "lure" klubben.

Beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet. Så blir det altså sånn denne gangen også.

Fornebu pekte seg ut som det "riktige" stedet, men dessverre kom ikke utbyggingen som planlagt. Som alternativ to og tre peker Lysaker og Sandvika seg ut. En Molde-kopi på Kadda kunne vært noe, men det er kanskje for lite plass? En plassering i Lysaker-/Lilleaker-området kan fungere mtp attraktive næringslokaler. På Lysaker vil det være veldig vanskelig å finne en brukbar tomt som ikke vil koste alt for mye. På Kadda ligger det allerede en kommunal fotballbane... En stadion her vil gi et løft til hele Sandvika som et sentrum. 5000 mennesker som kommer via tog/buss og går gjennom Sandvika til kamp vil skape litt liv på et ellers dødt sted.

Når det gjelder eksterne investorer som lurer klubben er det et paradoks. På Telenor ble bi lurt fordi vi bygget en fotballarena som var mer attraktiv uten fotball. Bør en ny arena være designet for å kunne hente inn mest mulig penger utenom fotballkamper? Selvfølgelig! Penger er bra. Vi må bare passe på at vi ikke blir kastet ut med en gang kommunen har levert fra seg tomt og reguleringsplan. Da blir det, som du sier, viktig at eierskapet er etablert og sikret.

Ulle og Didde har vært brukt i lang tid om røverne av Skammens Arena på Fornebu, og er nok ikke valgt med bakgrunn i ditt alias. Glem det.

Bærum har en stor stadion på Nadderud, en enorm på Fornebu og har nylig spyttet inn 8 millioner (fritt etter hukommelsen) til oppgradering av Sandvika Stadion.

Å tro at vi skal få noe som helst velvilje fra økonomisk eller politisk hold til enda en storstadion i kommunen er en utopi.

V har kun to alternativer :

1. Fikse Nadderud.

2. Kaste Ulle ut av Fornebu en gang for alle.

Dersom Nadderud, i en kombinasjon av praktiske og politiske årsaker, aldri vil kunne gjøre oss til et særlig større lag enn nå, mener jeg at Fornebu og stadion som allerede står der er eneste mulighet til å gjenskape fordums storhet.

At det er praktiske og politiske problemer med Nadderud kan ikke være et større hinder enn at det er noen andre som eier Fornebu, og at de eierne ikke vil selge?

Kommunen kommer neppe til å finansiere en stadion til oss, så den må finansiere seg selv. Da er det byggekostnad og inntekter som teller. Byggekostnad vil være noe høyere på Kadda siden det trolig med bygges ut i elven. Kommer Stabæk med finansiering på 300 millioner tror jeg vi får en tomt. Da er det inntektssiden som teller, og der er bør Kadda være langt over Nadderud.

Et kort kommunen har, og som de har vært villige til å bruke på Fornebu er omregulering. Gjønnesjordet er ca 110000m2. Hangarn med tilstøtende områder og parkering er ca 40000m2. Differansen er 70000m2. På Haslum ligger det nå tomter på under 1000m2 ute for 3,5 mill på Finn. Hvis vi ser for oss at en tomt krever det dobbelte av størrelse for å opparbeide veier, gangveier osv i området vil vi ha plass til tomter for over 100-120 millioner på det jordet. Hva er verdien av å ha det som jordbruksområde slik det er regulert (antar jeg) nå? Hører vi en stadion-stiftelse på 80 millioner for å omregulere?

Telenor Arena, Bærum Kommune, Stabæk, Ulrichsen og Budstikka:

Ulrichsen, Scnitler & Co deler troen på "Homo economicus": Alle, absolutt alle, handlinger er motivert ut i fra ren egeninteresse. Agendaen er allerede for lengst avslørt; nemlig økt makt og sikre kontroll for "fremtidige inntektsmuligheter" ved hjelp av Telenor Arena. Det fins altså "grå metoder" som ledelsen kan misbruke sin makt på, men som kan være vanskeligere å begrense – fordi bruken av dyktige forretningsadvokater gir makt både gjennom rå advokatretorikk, mediekontroll og trenering. Det handlet om å få samarbeidspartnere og kommune med på premisser som ga posisjon og makt som ble misbrukt til fordel for egen vinning: Her gjaldt det altså i innledningsfasen å gå på gummisåler for å få godtroende myndigheter og samarbeidspartnere med som døråpnere for et prosjekt som i fremtiden skulle tilranes eksklusivt. Slik får man både et solid gullstykke og en drøm av en tomt samt som solid bonus legitimering av piratvirksomheten. Selvstendige, våkne og kompetente journalister med integritet har her en godbit. Ulrichsen & Co har underveis gitt villedende finansielle uttalelser, "sukret" disposisjonene, spredt "nyheter" og truet enkeltpersoner... Alt initiativer som styrker egne agendaer. Derfor er innflytelse i pressen nødvendig. Budstikka har i denne saken blitt tatt med buksene nede: Her hadde de en reell mulighet for å avsløre finanstorpedoers rå maktmisbruk i Bærum, på innbyggernes og Stabæks bekostning. Den ga de fra seg til fordel for maktmennesker som "snakker sammen". Utrolig.

Nå MÅ Kjell Christian Ulrichsens disposisjoner igjen komme på agendaen. Han har hatt alt for lett spill hittil. Ryker "arena med kunstgress" som ordlyd ut av reguleringsbestemmelsene, vil opsjonen for Stabæk Fotball om å rykke tilbake til Fornebu for alltid være tapt. Andreas Gjølme roser fremdeles denne mannen opp skyene. "Ingen har tilført Stabæk Fotball mer enn Kjell Christian Ulrichsen...." Dette er sjefsredaktøren i Budstikka folkens!

Edited by Arnestedet 1912

Telenor Arena, Bærum Kommune, Stabæk, Ulrichsen og Budstikka:

Ulrichsen, Scnitler & Co deler troen på "Homo economicus": Alle, absolutt alle, handlinger er motivert ut i fra ren egeninteresse. Agendaen er allerede for lengst avslørt; nemlig økt makt og sikre kontroll for "fremtidige inntektsmuligheter" ved hjelp av Telenor Arena. Det fins altså "grå metoder" som ledelsen kan misbruke sin makt på, men som kan være vanskeligere å begrense – fordi bruken av dyktige forretningsadvokater gir makt både gjennom rå advokatretorikk, mediekontroll og trenering. Det handlet om å få samarbeidspartnere og kommune med på premisser som ga posisjon og makt som ble misbrukt til fordel for egen vinning: Her gjaldt det altså i innledningsfasen å gå på gummisåler for å få godtroende myndigheter og samarbeidspartnere med som døråpnere for et prosjekt som i fremtiden skulle tilranes eksklusivt. Slik får man både et solid gullstykke og en drøm av en tomt samt som solid bonus legitimering av piratvirksomheten. Selvstendige, våkne og kompetente journalister med integritet har her en godbit. Ulrichsen & Co har underveis gitt villedende finansielle uttalelser, "sukret" disposisjonene, spredt "nyheter" og truet enkeltpersoner... Alt initiativer som styrker egne agendaer. Derfor er innflytelse i pressen nødvendig. Budstikka har i denne saken blitt tatt med buksene nede: Her hadde de en reell mulighet for å avsløre finanstorpedoers rå maktmisbruk i Bærum, på innbyggernes og Stabæks bekostning. Den ga de fra seg til fordel for maktmennesker som "snakker sammen". Utrolig.

Nå MÅ Kjell Christian Ulrichsens disposisjoner igjen komme på agendaen. Han har hatt alt for lett spill hittil. Ryker "arena med kunstgress" som ordlyd ut av reguleringsbestemmelsene, vil opsjonen for Stabæk Fotball om å rykke tilbake til Fornebu for alltid være tapt. Andreas Gjølme roser fremdeles denne mannen opp skyene. "Ingen har tilført Stabæk Fotball mer enn Kjell Christian Ulrichsen...." Dette er sjefsredaktøren i Budstikka folkens!

ALLE Stabæk-fans må bruke alle sine kontakter som kan hjelpe: Journalister, politikere, kommuneansatte, advokater, you name it for å få Telenor Arena tilbake til idretten.

Diderik Schnitler serverer hele tiden usannheter til media og til kommunen. Han sier at han har ivaretatt idretten i Telenor Arena. Sett bortsett fra at det kanskje deles ut poeng til hestene i Oslo Horse Show (gjør det egentlig det?) er det INGEN TING som kan minne om idrett av det som har skjedd i Telenor Arena siden åpningen. Ja, om vi ser bort i fra fotballen. Diderik presterte å si at ingen forespørsler har kommet om å arrangere noe på kunstgress etter at kunstgresset ble tatt bort i høst. Kanskje fordi kunstgresset er borte? Vi kan ikke la denne døgenikken av en lystløgner vinne dette!

Andreas Gjølme roser fremdeles denne mannen opp skyene. "Ingen har tilført Stabæk Fotball mer enn Kjell Christian Ulrichsen...."

I kroner og øre er da dette helt riktig?

Edited by Anders C

Korps er bra, men IKKE på Telenor Arena med Ulrichsen som eier. Nå tror jeg SJO (Stabekk Janitsjarorkester) en gang for alle har erfart at dette ikke var noe særlig lurt.

Sikkerhetssjefen på TA,,Jørgen Engebretsen, spiller altså tuba i SJO og brukte orkesteret til markedsføring av Skammens Arena som asfalthall. Der sto også Budstikka klar til å

lage et nytt bestillingsverk for Kjell Christian Ulrichsen.

askerbudstikka-20120418_000_00_00-27insert.jpg

Edited by Arnestedet 1912
  • 4 weeks later...