Jump to content

Recommended Posts

Hmm... En interessant observasjon jeg gjorde meg under frokostkaffen er at STBs leiekontrakt på 10mill var langt unna bærekraftig for Euforum, mens de samtidig mener at baneleien ved kamper har en fornuftig pris på 500'. Neste sesong spiller STB 16 hjemmekamper (i TL)... 500' x 16 burde tilsi en baneleie på 8'', tar vi med et par cupkamper 9''. Trening gitt at ingen andre bruker matten burde vel strengt tatt kunne forhandles til driftskost. Lurer på om DS bruker 1kg pepper når han baker pepperkaker?

Bra observert! Kan du skrive det i Budstikka så Diderik blir enda mer mistrodd? debatt@budstikka.no Jeg tør ikke skrive mer der da jeg får dårlig skjulte trusler fra Schnitler-folket.

Hva slags trusler er det snakk om?

"Vi kan godt ta dette videre" og slik. Ikke noe fysisk, men det skinner igjennom at skremmes med advokater. Mulig man er litt paranoid etter et par sinte telefoner tidligere...

• Replies 8.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vil bli i tippeligaen

Telenor Arena saken skal visstnok opp i Stortinget i neste uke. Det stilles spørsmål ved Fylkesmannens tolkning at 2 måneders fotball per år skal kunne kalles hovedsaklig årsaktivitet på kunstgress.

Hvis nåværende eller fremtidige eiere av TA innretter den faktiske bruken av arenaen i tråd med reguleringsbestemmelsene, tror jeg Stabæk-familien gjør lurt i å begynne å innstille seg på at dette kan

Posted Images

Hmm... En interessant observasjon jeg gjorde meg under frokostkaffen er at STBs leiekontrakt på 10mill var langt unna bærekraftig for Euforum, mens de samtidig mener at baneleien ved kamper har en fornuftig pris på 500'. Neste sesong spiller STB 16 hjemmekamper (i TL)... 500' x 16 burde tilsi en baneleie på 8'', tar vi med et par cupkamper 9''. Trening gitt at ingen andre bruker matten burde vel strengt tatt kunne forhandles til driftskost. Lurer på om DS bruker 1kg pepper når han baker pepperkaker?

Bra observert! Kan du skrive det i Budstikka så Diderik blir enda mer mistrodd? debatt@budstikka.no Jeg tør ikke skrive mer der da jeg får dårlig skjulte trusler fra Schnitler-folket.

Hva slags trusler er det snakk om?

"Vi kan godt ta dette videre" og slik. Ikke noe fysisk, men det skinner igjennom at skremmes med advokater. Mulig man er litt paranoid etter et par sinte telefoner tidligere...

Neeh. Det er ikke ille før du må bort på kontoret der og forklare deg etter at telefonen din har blitt brukt til å ringe han på fylla og det snakkes om politianmeldelse. Da prøvde han å kreve at Stabæk Support skulle rykke inn en helsides beklagelse til Ulle og han selv. Ble greit avvist.

Husker ikke helt hvem det var som måtte bort dit..... ;)

Telenor Arena overlever

Gjølme viser til at markedspris for leie av Telenor Arena er 400.000-500.000 kroner. Dette er fullstendig feil, markedsprisen er det markedet vil betale. Når utleier er reguleringsmessig forpliktet til å leie ut Telenor Arena til idrettsaktiviteter som trenger kunstgress, er markedsprisen det disse er villige til å betale – om det så medfører tap for utleier.

(...)

I motsetning til Gjølme er jeg ikke redd for en rettssak, jeg vet at Bærum kommune vil vinne den. Kommunen har to uavhengige juridiske betenkninger, den ene har kommunen sittet på i mer enn halvannet år uten å vise den. Den andre er ny og svært klar på tolkningen av reguleringen.

Tror fort SV kan få en gavepakke fra H om de ikke snart tydelig viser hvor skapet skal stå i denne saken. Det er gjort et vedtak, men flere av aktørene later til å ville dekke over dette med dårlig kammuflerte oppfordringer til å bryte regelen, allerede før den er effektuert. Synd det ikke er nærmere et kommunevalg. Da tror jeg det hadde vært vanskeligere for H å opptre såpass nølende og nesten handlingslammet. Jeg tror nettopp slike saker kan mobilisere i kommunevalget, der veldig mange mister fokus pga altoverskyggende debatter mellom rikspolitikerne på tabloide TV2.

• 2 weeks later...

Får virkelig gjennomgå som konsertarena i en kommentar i VG i dag:

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10104735

Én ting skal Telenor Arena ha. Den har lært publikum å sette pris på Spektrum, som i årevis har vært utskjelt, primært på grunn av urealistiske forventninger til hva en så stor sal kan tilby lydmessig.
Hvordan skal man så tvinge arrangørene til å sette opp oslokonserter der de hører hjemme?
Det er bare én løsning, og den er like åpenbar som den vil være effektiv: Dropp å gå på konsert i Telenor Arena.

Kommentarene under artikkelen er heller ikke nådige.

Herlig lesning.

Får virkelig gjennomgå som konsertarena i en kommentar i VG i dag:

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10104735

Én ting skal Telenor Arena ha. Den har lært publikum å sette pris på Spektrum, som i årevis har vært utskjelt, primært på grunn av urealistiske forventninger til hva en så stor sal kan tilby lydmessig.[/size]Hvordan skal man så tvinge arrangørene til å sette opp oslokonserter der de hører hjemme?[/size]Det er bare én løsning, og den er like åpenbar som den vil være effektiv: Dropp å gå på konsert i Telenor Arena.[/size]

Kommentarene under artikkelen er heller ikke nådige.

Herlig lesning.

Men det er jo konserter folket vil ha på TA (ifølge en idiot som alltid kommenterer TA-saker i Stikka)

I ærlighetens navn litt gutterale greier skrevet i affekt. Han klarer ikke helt poengtere hva som er hans egen mening og hva som er etablerte fakta. Såvidt jeg hørte har teknikerne til AC/DC vært veldig fornøyde med lyden, og på de konsertene jeg var på var dét ikke noe problem. Og det er ikke akkurat så voldsomt mye lenger å ta tog 2 stasjoner til Lysaker enn å ta bane en håndfull stasjoner til Ullevaal.

"Oslokonserter der de hører hjemme"? Høres ut som om han har mer problemer med Bærum enn med lydforhold, reisevei og temperaturforhold. Store artister reiser til Norge fordi de vil spille i Norge, ikke fordi de vil spille i Oslo. Apropos oppblåste bæringer...

Nå har ikke jeg vært i TA siden vi røk ut, men det er av helt andre årsaker.

• 2 weeks later...

Tenkte jeg skulle holde kjeft om arenasaken med tanke på at jeg nå er i Nesoddens fotballag som mediaansvarlig, men det har rullet en sak på Budstikka som dere refererer til at "Kunstgresset fra Telenor Arena kan bli kastet". Men først en liten forhistorie:

For de som ikke vet det er Stabæk i mitt hjerte og en klubb jeg blør for så godt det går fra Nesodden. Jeg syns det var kjempeleit når klubben mistet arenaen som var en drøm for en som drev med media: perfekte forhold, året rundt. Når jeg fikk vite at min kommune, i samarbeid med fotballklubben her, gikk til innkjøp av kunstgresset ble jeg veldig skuffet.

I år ble jeg ansatt som mediaansvarlig i Nesodden Fotball, og har en oppgave for klubben med å få ut info som skal ut med mer. Når det da kommer saker om at "Kunstgresset fra Telenor Arena kan bli kastet", er jeg nødt til å lage sak om det på klubbens hjemmeside: nesoddenfotball.no. Der bekreftes det at kunstgresset overhode ikke skal kastes. Dermed kommenterte jeg på siste sak om kunstgress i budstikka om at det er fremdeles er uaktuelt at kunstgresset som ligger på Nesodden skal kastes, som det igjen sies i artikkelen.

Så til de som har sendt meg meldinger på Facebook, jeg har ikke sagt til Budstikka at jeg har blitt truet av noen - jeg jobbet ikke i klubben den tiden som noen da har referert til på facebook, og jeg kjenner hele saken (jobbet jo for klubben, og heier på Stabæk...), men jeg er nødt til å påpeke at samme hvor mye man ønsker det, så har ikke klubben råd til å kaste kunstgresset (som jeg gjorde i kort setning i den siste artikkelen). Samme hvor mye jeg var imot kjøpet den gangen, så er gresset en gang blitt kjøpt, til en pris Nesodden kunne drømme om ellers. Og hadde ikke kommunen her kjøpt det, hadde garantert noen andre gjort det.

No hard feelings? :)

Heia, Stabæk! Tippeligagull i 2014!

Edited by JonasM
  • 3 months later...

Budstikka: Telenor Arena: Gir ingen løfter om idrettsandel

Bærum kommune ber i et brev Telenor Arena-eierne Euforum svare på hvordan de skal oppfylle kravet om idrett på kunstgress i hallen.

I et vedtak fra mai fastslo politikerne i Bærum at: «En andel av bruken skal være innenfor formålet idrett, nærmere bestemt idrettsaktiviteter, som utøves på kunstgress.»
Men styreleder i Euforum, Diderik B. Schnitler, peker videre på kundene.
– Vi kan ikke si noe om andelen idrett på kunstgress før vi vet hvilke kunder vi har som vil leie. Vi har nylig hatt sprangridning og skal ha håndball-landskamper der første helgen i november. Men det avhenger altså av kunder, understreker Schnitler.

• 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Da har Schnitler kjøpt FIFA 2-kunstgress, og mener reguleringsbestemmelsen er oppfylt. Selv om det vil koste 400 laken ekstra for idretten hver eneste gang gresset skal på.

Schnitler: - Nå er kunstgress-saken ferdig

De som vil bruke arenaen, må betale markedspris. Det være seg om de ønsker å arrangere konserter eller fotballkamper, sier han.

Enig. Jeg synes at arrangører som vil leie en fotballarena bør betale om de vil fjerne kunstgresset.

Da har Schnitler kjøpt FIFA 2-kunstgress, og mener reguleringsbestemmelsen er oppfylt. Selv om det vil koste 400 laken ekstra for idretten hver eneste gang gresset skal på.

Schnitler: - Nå er kunstgress-saken ferdig

De som vil bruke arenaen, må betale markedspris. Det være seg om de ønsker å arrangere konserter eller fotballkamper, sier han.

Enig. Jeg synes at arrangører som vil leie en fotballarena bør betale om de vil fjerne kunstgresset.

Var i TA i helgen. Banen er godkjent for kvinnelandskamper, men ikke Tippeligaen fikk jeg høre.Det var representanter fra FIFA der før helgen.

Banen var veldig tørr. Spinkelanlegget ligger vel under asfalten...

Edited by Tom Bruaset

Ble ikke det kjøpt av Notodden da?

For å så bli liggende i en haug ubrukt

De feilberegna vel kostnadene tror jeg. De stod der og hadde et kjempeproblem fordi både det å kaste det og det å få lagt det ut ville kjøre klubben økonomisk i grøfta.