frilin 2,183 Share Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 til det ugjenkjennelige. Jeg får et klart inntrykk av at du kjente igjen svaret i og med at du svarer på det og at det derfor ikke blir særlig mer enn en semantisk forskjell... lolz 0 Quote Link to post Share on other sites
Harry 462 Share Posted November 22, 2015 Share Posted November 22, 2015 Det kunstgresset de har kjøpt inn i Hangaren så jo helt j#%$ ut... 5 Quote Link to post Share on other sites
kkh94 7,665 Share Posted November 22, 2015 Share Posted November 22, 2015 Det kunstgresset de har kjøpt inn i Hangaren så jo helt j#%$ ut... Så nærmest ut som de hadde gjort en elendig jobb med nedleggingen med vilje. 3 Quote Link to post Share on other sites
Ace 5,848 Share Posted December 9, 2015 Share Posted December 9, 2015 Klar tale fra departementet. 2 Quote Link to post Share on other sites
Drosselmeyer 1,957 Share Posted December 9, 2015 Share Posted December 9, 2015 Jan Tore Sanner likte tydeligvis bedre å gå på kamp i TA enn på Nadderud. 0 Quote Link to post Share on other sites
kkh94 7,665 Share Posted December 9, 2015 Share Posted December 9, 2015 Varmt og tørt, vettu. Men han trives godt på Nadderud også. 3 Quote Link to post Share on other sites
geirti 9,932 Share Posted December 9, 2015 (edited) Share Posted December 9, 2015 (edited) Jeg likte også TA bedre enn Nadderud. Nadderud er en drittstadion med mange flotte minner. TA er en flott stadion med relativt dårlig plassering (spesielt med tanke på transportløsninger) og en umulig eier. Edited December 9, 2015 by geirti 0 Quote Link to post Share on other sites
ShermanCostello 2,575 Share Posted December 9, 2015 Share Posted December 9, 2015 TA var det motsatte av alt som heter fotballfølelse. For meg og mine. 6 Quote Link to post Share on other sites
Chr. 9,241 Popular Post Share Posted December 9, 2015 Popular Post Share Posted December 9, 2015 Hvis nåværende eller fremtidige eiere av TA innretter den faktiske bruken av arenaen i tråd med reguleringsbestemmelsene, tror jeg Stabæk-familien gjør lurt i å begynne å innstille seg på at dette kan bli klubbens nye hjemmearena. Enten man liker tanken på fremtidig spill i TA eller ikke, er det vanskelig å se for seg at kommunens politikere er villige til å legge forholdene tilrette (politisk/reguleringsmessig/økonomisk) for ytterligere en arena i kommunen. Hvis klubben selv finansierer ny arena på Nadderud, vil det naturligvis være mindre vanskelig, men det er vel heller ikke lett å se for seg i overskuelig fremtid. Uansett vil TA kunne tjene som hjemmearena inntil evt ny arena på Nadderud er klar. Det vil ta flere år. 25 Quote Link to post Share on other sites
geirti 9,932 Share Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Gir meg, går ikke an å diskutere andres følelser... 0 Quote Link to post Share on other sites
d*u*b 2,332 Share Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 En del av meg applauderer vildt for alt som er negativt for Didde og Ulle. Men fotballmessig ville jeg foretrukket et nytt Nadderud. Om vi igjen havner på TA er det ingenting jeg går og graver meg ned for. 0 Quote Link to post Share on other sites
Stormare 69 Share Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Uansett om vi havner der, eller ikke,- dette er jo morro å følge med på! At man ikke kan berike seg på fellesskapets midler å gjøre som man vil er bra! Har ikke så mye motforestillinger om å spille der, hvis alternativet, reelt sett er Nadderud slik det er nå. Det beste som kan komme ut av prosessen er at Nåværende eiere selger til NFF i renfustrasjon. Telenor arena er ikke noe sted være for Stabæk med dagens eiere. 4 Quote Link to post Share on other sites
Guest Nr14 Share Posted December 10, 2015 (edited) Share Posted December 10, 2015 (edited) Det er vel ikke underlig at diskusjon rundt dette temaet blir full av følelser. En ting er historien den har det vært skrevet mye om og der har jeg ikke mye å tilføye. Når det gjelder hvor fotball skal spilles i fremtiden er det for meg et springende punkt. Jeg mener fotball skal spilles utendørs. Det er kombinasjonen av vær vind forskjellige årstider og ikke minst at supporterene får et mye bedre spillerom til å skape magisk stemning rundt kamper. Må nok innrømme at den samme følelsen fikk jeg ikke innendørs. Så er det vel ingen som er uenig i at Nadderud trenger en veritabel oppussing og fjerning av løpebane så får vi se hvilken type stadion det blir. Jeg tar heller en stadion med 8000 plasser og alltid fullsatt enn en med 12000 som fort blir glissen. Edited December 10, 2015 by Nr14 0 Quote Link to post Share on other sites
odd 8,098 Share Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Det beste som kan komme ut av prosessen er at Nåværende eiere selger til NFF i renfustrasjon. Telenor arena er ikke noe sted være for Stabæk med dagens eiere. Er NFF som eier noe bedre? Kan ikke huske at Enga og Lyn var veldig fornøyd med Ullevål med NFF som eier. 1 Quote Link to post Share on other sites
Drosselmeyer 1,957 Share Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Enhver annen eier er bedre enn nåværende eier. 2 Quote Link to post Share on other sites
Slum 8,686 Share Posted January 6, 2016 (edited) Share Posted January 6, 2016 (edited) Det er nå bare kort vei igjen før arenaeier Kjell Chr. Ulrichsen og Bærum kommune havner i retten for å få avgjort den årelange reguleringsstriden om Telenor Arena. Her er det bare å krysse fingrene for at Fylkesmannens vedtak ikke blir stående. Hvis ikke, frykter jeg drømmen om ny stadion på Nadderud ryker. Det vil i så fall bli ganske så ødeleggende for klubben. Edited January 6, 2016 by Slum 0 Quote Link to post Share on other sites
Vivian 560 Share Posted January 6, 2016 Share Posted January 6, 2016 Fylkesmannen og departementet sitter på spisskompetanse omkring reguleringsplaner og det skal en del til for at retten kommer fram til noe annet. Det mener i hvert fall de juristene jeg har pratet med. Det er imidlertid ikke gitt at arenaen blir Stabæks av den grunn. Bærum, Oslo, Østlandet og Norge trenger en innendørs fotballarena til helårsbruk. Grunnen til Islands suksess i internasjonal fotball er at der er det fotballhaller som brukes heftig i vinterhalvåret. Jeg enig med Solskjær som mener at vi burde ha hatt vinterserie i Norge ! 2 Quote Link to post Share on other sites
Bebe 2,097 Popular Post Share Posted January 6, 2016 Popular Post Share Posted January 6, 2016 Det er nå bare kort vei igjen før arenaeier Kjell Chr. Ulrichsen og Bærum kommune havner i retten for å få avgjort den årelange reguleringsstriden om Telenor Arena. Her er det bare å krysse fingrene for at Fylkesmannens vedtak ikke blir stående. Hvis ikke, frykter jeg drømmen om ny stadion på Nadderud ryker. Det vil i så fall bli ganske så ødeleggende for klubben. Det må være mulig å heie på Fylkesmannen selv om man er Stabæk-supporter og helst ønsker en ny Nadderud Stadion fremfor retur til TA. Det er, slik jeg ser det, prinsipielt viktig at reguleringsplaner overholdes. Jeg håper derfor Ulle & Co går på en megasmell. I tillegg håper jeg kommunen kan gjøre noen reguleringsgrep på Nadderud slik at boligbygging kan finansiere ny stadion til oss. Men det er mulig jeg er i overkant optimistisk. Uansett hva som skjer med TA kan i det minste ikke kommunen tvinge oss og Euforum til å inngå kontrakt med hverandre. 14 Quote Link to post Share on other sites
guttensindet 980 Share Posted January 6, 2016 Share Posted January 6, 2016 NFF: – Vi vurderer å kjøpe Telenor Arena http://www.e-pages.dk/budstikka/21759/article/367792/16/1/render/?token=640d1d7f8311ccfd8d9005b44b2e2dae 0 Quote Link to post Share on other sites
Slum 8,686 Share Posted January 6, 2016 (edited) Share Posted January 6, 2016 (edited) NFF: – Vi vurderer å kjøpe Telenor Arena http://www.e-pages.dk/budstikka/21759/article/367792/16/1/render/?token=640d1d7f8311ccfd8d9005b44b2e2dae Gammel artikkel, og det kjøpet er ikke lenger like aktuelt etter at NFF gikk glipp av nærmere 130 millioner kroner da landslaget røyk ut i EM-kvaliken. Skulle kjøpet likevel gå i gjennom, kan vi kanskje bare glemme å få bygget noe på Nadderud. Å flytte tilbake til den grå og kjedelige innendørsareaen på Fornebu vil i mine øyne bli ett av de tristeste hendelsene i klubbens historie. Edited January 6, 2016 by Slum 2 Quote Link to post Share on other sites
guttensindet 980 Share Posted January 6, 2016 Share Posted January 6, 2016 NFF: – Vi vurderer å kjøpe Telenor Arenahttp://www.e-pages.dk/budstikka/21759/article/367792/16/1/render/?token=640d1d7f8311ccfd8d9005b44b2e2dae Gammel artikkel, og det kjøpet er ikke lenger like aktuelt etter at NFF gikk glipp av nærmere 130 millioner kroner da landslaget røyk ut i EM-kvaliken. Skulle kjøpet likevel gå i gjennom, kan vi kanskje bare glemme å få bygget noe på Nadderud. Å flytte tilbake til den grå og kjedelige innendørsareaen på Fornebu vil i mine øyne bli ett av de tristeste hendelsene i klubbens historie. OK, gammel artikkel? Men akkurat dette er hentet fra morgendagens Budstikka! 0 Quote Link to post Share on other sites
Vivian 560 Share Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Prisen på TA gikk nok ned da Fylkesmannen og departementet sa sitt. Er litt overrasket her over at noen her mener at NFF og Stabæk er det samme og at hvis NFF kjøper arenaen så havner Stabæk tilbake. Jeg har et blanda forhold til TA. Mener at fotball bør spilles utendørs, men synes det var flott med mange folk på kampene. Skulle helst sett en arena med tak som kan kunne trekkes av som i Parken i København.. 2 Quote Link to post Share on other sites
Forza Stabæk 910 Share Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Prisen på TA gikk nok ned da Fylkesmannen og departementet sa sitt. Er litt overrasket her over at noen her mener at NFF og Stabæk er det samme og at hvis NFF kjøper arenaen så havner Stabæk tilbake. Jeg har et blanda forhold til TA. Mener at fotball bør spilles utendørs, men synes det var flott med mange folk på kampene. Skulle helst sett en arena med tak som kan kunne trekkes av som i Parken i København.. Opprinnelig var planen å ha tak som kunne trekkes av, men det kostet 200 mill så da droppet de dette, mener jeg å huske i hvert fall.. 0 Quote Link to post Share on other sites
Håvard 2,977 Share Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Hadde vært topp om NFF kjøpte hallen. Da kunne vi hatt en backup til EL-spill, hatt mulighet for å spille vinterturneringer der, fått litt trening der i vinterhalvåret og hatt en reservearena når nye Nadderud skal bygges. Kanskje kunne det også bli arrangert cuper for aldersbestemte lag Er positiv til fotball i hallen, men ikke som vår nye hjemmebane 7 Quote Link to post Share on other sites
Forza Stabæk 910 Share Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 NFF: Vi vurderer å kjøpe Telenor Arenahttp://www.e-pages.dk/budstikka/21759/article/367792/16/1/render/?token=640d1d7f8311ccfd8d9005b44b2e2dae Gammel artikkel, og det kjøpet er ikke lenger like aktuelt etter at NFF gikk glipp av nærmere 130 millioner kroner da landslaget røyk ut i EM-kvaliken. Skulle kjøpet likevel gå i gjennom, kan vi kanskje bare glemme å få bygget noe på Nadderud. Å flytte tilbake til den grå og kjedelige innendørsareaen på Fornebu vil i mine øyne bli ett av de tristeste hendelsene i klubbens historie. OK, gammel artikkel? Men akkurat dette er hentet fra morgendagens Budstikka! Nå er artikkelen på nett; http://touch.budstikka.no/telenor-arena/fotball/nyheter/nff-vi-vurderer-a-kjope-telenor-arena/s/5-55-246289 1 Quote Link to post Share on other sites
Slum 8,686 Share Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Prisen på TA gikk nok ned da Fylkesmannen og departementet sa sitt. Er litt overrasket her over at noen her mener at NFF og Stabæk er det samme og at hvis NFF kjøper arenaen så havner Stabæk tilbake. Jeg har et blanda forhold til TA. Mener at fotball bør spilles utendørs, men synes det var flott med mange folk på kampene. Skulle helst sett en arena med tak som kan kunne trekkes av som i Parken i København.. Poenget er at Bærum Kommune kanskje ikke er like villige til å frigjøre midler ved reguleringsenderinger på Nadderud-området, om det står en innendørs fotballarena ferdig på Fornebu som klubben kan leie av NFF. 0 Quote Link to post Share on other sites
mbh 3,927 Share Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Prisen på TA gikk nok ned da Fylkesmannen og departementet sa sitt. Er litt overrasket her over at noen her mener at NFF og Stabæk er det samme og at hvis NFF kjøper arenaen så havner Stabæk tilbake. Jeg har et blanda forhold til TA. Mener at fotball bør spilles utendørs, men synes det var flott med mange folk på kampene. Skulle helst sett en arena med tak som kan kunne trekkes av som i Parken i København.. Poenget er at Bærum Kommune kanskje ikke er like villige til å frigjøre midler ved reguleringsenderinger på Nadderud-området, om det står en innendørs fotballarena ferdig på Fornebu som klubben kan leie av NFF. Slum: Du forutsetter at NFF er interessert i å leie ut til Stabæk og la STB ha forttrinnsrett på alle aktuelle datoer (serie, cup og eventuelt Europa spill). Er du virkelig sikker på at det stemmer? Det er ikke jeg! 1 Quote Link to post Share on other sites
Slum 8,686 Share Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Slum: Du forutsetter at NFF er interessert i å leie ut til Stabæk og la STB ha forttrinnsrett på alle aktuelle datoer (serie, cup og eventuelt Europa spill). Er du virkelig sikker på at det stemmer? Det er ikke jeg! Helt klart. Jeg forutsetter at NFF tillater at Stabæk kan bruke arenaen som sin hjemmebane. Og jeg sliter med å se problemet med at klubben tar opp mange spilledatoer. Hvilke andre lag enn yngre landslag og kvinnelandslaget vil ha Fornebu Arena som sin hjemmebane? De kampene krasjer vel aldri med Tippeligaen, cupen og Europacup uansett? 0 Quote Link to post Share on other sites
mbh 3,927 Share Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Slum: Du forutsetter at NFF er interessert i å leie ut til Stabæk og la STB ha forttrinnsrett på alle aktuelle datoer (serie, cup og eventuelt Europa spill). Er du virkelig sikker på at det stemmer? Det er ikke jeg! Helt klart. Jeg forutsetter at NFF tillater at Stabæk kan bruke arenaen som sin hjemmebane. Og jeg sliter med å se problemet med at klubben tar opp mange spilledatoer. Hvilke andre lag enn yngre landslag og kvinnelandslaget vil ha Fornebu Arena som sin hjemmebane? De kampene krasjer vel aldri med Tippeligaen, cupen og Europacup uansett? Gode spørsmål, men NFF har sannsynligvis ikke begitt seg inn på dette uten å ha dekket opp kostnadene. Det må bety at de enten har andre planer enn STB, eller at de allerede har fått aksept fra klubben. De kan vel ikke "regne med" at de har leietagere? 1 Quote Link to post Share on other sites
Offside 4,203 Share Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Frykter at å leie TA-messehallen blir en fattigdomsfelle for Stabæk. NFF er ikke akkurat kjent for å godta knapper og glansbilder som betaling for leie av Ullevaal (Når Lyn rykket ned fra Tippeligaen i 2009 så flyttet de fra Ullevaal til Bislett, og istedenfor å betale 150.000 per kamp så betalte de 150.000 for en hel sesong.) Engas nye stadio inneholder lokaler til en skole som Oslo kommune har forpliktet seg til å leie i 25 år. Er vel planer om at ny stadio på Bekkestua/Nadderud vil inneholde skolelokaler til NTG. Skal bli så glad den dagen fornuften seirer, og spaden settes i jorda for endelig å bygge vårt nye hjem. Der hvor vi hører hjemme. 1 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts