Jump to content

Recommended Posts

• 1 month later...
  • Replies 8.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vil bli i tippeligaen

Telenor Arena saken skal visstnok opp i Stortinget i neste uke. Det stilles spørsmål ved Fylkesmannens tolkning at 2 måneders fotball per år skal kunne kalles hovedsaklig årsaktivitet på kunstgress.

Hvis nåværende eller fremtidige eiere av TA innretter den faktiske bruken av arenaen i tråd med reguleringsbestemmelsene, tror jeg Stabæk-familien gjør lurt i å begynne å innstille seg på at dette kan

Posted Images

• 3 weeks later...

Jeg likte også TA bedre enn Nadderud. Nadderud er en drittstadion med mange flotte minner. TA er en flott stadion med relativt dårlig plassering (spesielt med tanke på transportløsninger) og en umulig eier.

Edited by geirti

Uansett om vi havner der, eller ikke,- dette er jo morro å følge med på! At man ikke kan berike seg på fellesskapets midler å gjøre som man vil er bra! Har ikke så mye motforestillinger om å spille der, hvis alternativet, reelt sett er Nadderud slik det er nå.

Det beste som kan komme ut av prosessen er at Nåværende eiere selger til NFF i renfustrasjon. Telenor arena er ikke noe sted være for Stabæk med dagens eiere.

Guest Nr14

Det er vel ikke underlig at diskusjon rundt dette temaet blir full av følelser. En ting er historien den har det vært skrevet mye om og der har jeg ikke mye å tilføye. Når det gjelder hvor fotball skal spilles i fremtiden er det for meg et springende punkt. Jeg mener fotball skal spilles utendørs. Det er kombinasjonen av vær vind forskjellige årstider og ikke minst at supporterene får et mye bedre spillerom til å skape magisk stemning rundt kamper. Må nok innrømme at den samme følelsen fikk jeg ikke innendørs. Så er det vel ingen som er uenig i at Nadderud trenger en veritabel oppussing og fjerning av løpebane så får vi se hvilken type stadion det blir. Jeg tar heller en stadion med 8000 plasser og alltid fullsatt enn en med 12000 som fort blir glissen.

Edited by Nr14

Det beste som kan komme ut av prosessen er at Nåværende eiere selger til NFF i renfustrasjon. Telenor arena er ikke noe sted være for Stabæk med dagens eiere.

Er NFF som eier noe bedre? Kan ikke huske at Enga og Lyn var veldig fornøyd med Ullevål med NFF som eier.

• 4 weeks later...

Det er nå bare kort vei igjen før arenaeier Kjell Chr. Ulrichsen og Bærum kommune havner i retten for å få avgjort den årelange reguleringsstriden om Telenor Arena.

Her er det bare å krysse fingrene for at Fylkesmannens vedtak ikke blir stående. Hvis ikke, frykter jeg drømmen om ny stadion på Nadderud ryker. Det vil i så fall bli ganske så ødeleggende for klubben.

Edited by Slum

Fylkesmannen og departementet sitter på spisskompetanse omkring reguleringsplaner og det skal en del til for at retten kommer fram til noe annet. Det mener i hvert fall de juristene jeg har pratet med. Det er imidlertid ikke gitt at arenaen blir Stabæks av den grunn. Bærum, Oslo, Østlandet og Norge trenger en innendørs fotballarena til helårsbruk. Grunnen til Islands suksess i internasjonal fotball er at der er det fotballhaller som brukes heftig i vinterhalvåret. Jeg enig med Solskjær som mener at vi burde ha hatt vinterserie i Norge !

Gammel artikkel, og det kjøpet er ikke lenger like aktuelt etter at NFF gikk glipp av nærmere 130 millioner kroner da landslaget røyk ut i EM-kvaliken.

Skulle kjøpet likevel gå i gjennom, kan vi kanskje bare glemme å få bygget noe på Nadderud.

Å flytte tilbake til den grå og kjedelige innendørsareaen på Fornebu vil i mine øyne bli ett av de tristeste hendelsene i klubbens historie.

Edited by Slum

Gammel artikkel, og det kjøpet er ikke lenger like aktuelt etter at NFF gikk glipp av nærmere 130 millioner kroner da landslaget røyk ut i EM-kvaliken.

Skulle kjøpet likevel gå i gjennom, kan vi kanskje bare glemme å få bygget noe på Nadderud.

Å flytte tilbake til den grå og kjedelige innendørsareaen på Fornebu vil i mine øyne bli ett av de tristeste hendelsene i klubbens historie.

OK, gammel artikkel? Men akkurat dette er hentet fra morgendagens Budstikka!

Prisen på TA gikk nok ned da Fylkesmannen og departementet sa sitt. Er litt overrasket her over at noen her mener at NFF og Stabæk er det samme og at hvis NFF kjøper arenaen så havner Stabæk tilbake. Jeg har et blanda forhold til TA. Mener at fotball bør spilles utendørs, men synes det var flott med mange folk på kampene. Skulle helst sett en arena med tak som kan kunne trekkes av som i Parken i København..

Prisen på TA gikk nok ned da Fylkesmannen og departementet sa sitt. Er litt overrasket her over at noen her mener at NFF og Stabæk er det samme og at hvis NFF kjøper arenaen så havner Stabæk tilbake. Jeg har et blanda forhold til TA. Mener at fotball bør spilles utendørs, men synes det var flott med mange folk på kampene. Skulle helst sett en arena med tak som kan kunne trekkes av som i Parken i København..

Opprinnelig var planen å ha tak som kunne trekkes av, men det kostet 200 mill så da droppet de dette, mener jeg å huske i hvert fall..

Hadde vært topp om NFF kjøpte hallen. Da kunne vi hatt en backup til EL-spill, hatt mulighet for å spille vinterturneringer der, fått litt trening der i vinterhalvåret og hatt en reservearena når nye Nadderud skal bygges. Kanskje kunne det også bli arrangert cuper for aldersbestemte lag

Er positiv til fotball i hallen, men ikke som vår nye hjemmebane

OK, gammel artikkel? Men akkurat dette er hentet fra morgendagens Budstikka!

Nå er artikkelen på nett;

http://touch.budstikka.no/telenor-arena/fotball/nyheter/nff-vi-vurderer-a-kjope-telenor-arena/s/5-55-246289

Poenget er at Bærum Kommune kanskje ikke er like villige til å frigjøre midler ved reguleringsenderinger på Nadderud-området, om det står en innendørs fotballarena ferdig på Fornebu som klubben kan leie av NFF.

Poenget er at Bærum Kommune kanskje ikke er like villige til å frigjøre midler ved reguleringsenderinger på Nadderud-området, om det står en innendørs fotballarena ferdig på Fornebu som klubben kan leie av NFF.

Slum: Du forutsetter at NFF er interessert i å leie ut til Stabæk og la STB ha forttrinnsrett på alle aktuelle datoer (serie, cup og eventuelt Europa spill). Er du virkelig sikker på at det stemmer? Det er ikke jeg!

Slum: Du forutsetter at NFF er interessert i å leie ut til Stabæk og la STB ha forttrinnsrett på alle aktuelle datoer (serie, cup og eventuelt Europa spill). Er du virkelig sikker på at det stemmer? Det er ikke jeg!

Helt klart.

Jeg forutsetter at NFF tillater at Stabæk kan bruke arenaen som sin hjemmebane.

Og jeg sliter med å se problemet med at klubben tar opp mange spilledatoer.

Hvilke andre lag enn yngre landslag og kvinnelandslaget vil ha Fornebu Arena som sin hjemmebane? De kampene krasjer vel aldri med Tippeligaen, cupen og Europacup uansett?

Helt klart.

Jeg forutsetter at NFF tillater at Stabæk kan bruke arenaen som sin hjemmebane.

Og jeg sliter med å se problemet med at klubben tar opp mange spilledatoer.

Hvilke andre lag enn yngre landslag og kvinnelandslaget vil ha Fornebu Arena som sin hjemmebane? De kampene krasjer vel aldri med Tippeligaen, cupen og Europacup uansett?

Gode spørsmål, men NFF har sannsynligvis ikke begitt seg inn på dette uten å ha dekket opp kostnadene. Det må bety at de enten har andre planer enn STB, eller at de allerede har fått aksept fra klubben. De kan vel ikke "regne med" at de har leietagere?

Frykter at å leie TA-messehallen blir en fattigdomsfelle for Stabæk. NFF er ikke akkurat kjent for å godta knapper og glansbilder som betaling for leie av Ullevaal (Når Lyn rykket ned fra Tippeligaen i 2009 så flyttet de fra Ullevaal til Bislett, og istedenfor å betale 150.000 per kamp så betalte de 150.000 for en hel sesong.) Engas nye stadio inneholder lokaler til en skole som Oslo kommune har forpliktet seg til å leie i 25 år. Er vel planer om at ny stadio på Bekkestua/Nadderud vil inneholde skolelokaler til NTG. Skal bli så glad den dagen fornuften seirer, og spaden settes i jorda for endelig å bygge vårt nye hjem. Der hvor vi hører hjemme.