Jump to content

Recommended Posts

Synes jeg ser noen bla opp pengesummer ala 100 mill for cabroilet-tak i dagens marked. Fullstendig vanvittig tanke.

Veldig urealistisk, ja. Men det koster nok ikke 100 mill. Mer dagslys i arenaen betyr også langt lavere utgifter til kunstig belysning på dagtid.

• Replies 8.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vil bli i tippeligaen

Telenor Arena saken skal visstnok opp i Stortinget i neste uke. Det stilles spørsmål ved Fylkesmannens tolkning at 2 måneders fotball per år skal kunne kalles hovedsaklig årsaktivitet på kunstgress.

Hvis nåværende eller fremtidige eiere av TA innretter den faktiske bruken av arenaen i tråd med reguleringsbestemmelsene, tror jeg Stabæk-familien gjør lurt i å begynne å innstille seg på at dette kan

Posted Images

De varme sommerdagene vil det være vondt å vende nesen inn i en stor sal for å se kamp, men det er greit å huske på, selv nå om dagen, at den norske fotballsesongen dessverre ikke består av SÅ mange sommerdager med knallblå himmel og 25+ på gradestokken. Støtter guttensindet på det punktet.

(Denne sesongens lyspunkt har dog vært at hovis ved flere anledninger har vært en solvegg).

Er ikke dette noe av sjarmen med utendørsidrett?

De varme sommerdagene vil det være vondt å vende nesen inn i en stor sal for å se kamp, men det er greit å huske på, selv nå om dagen, at den norske fotballsesongen dessverre ikke består av SÅ mange sommerdager med knallblå himmel og 25+ på gradestokken. Støtter guttensindet på det punktet.

(Denne sesongens lyspunkt har dog vært at hovis ved flere anledninger har vært en solvegg).

Jo, og jeg synes flomlyskamper er fantastisk stemningsfullt også, jeg. Er bare å kle på seg nok så er ikke været noe problem. Selv minusgrader og snøfokk. Jeg ville vel bare si meg enig i at "vi bør spille ute i Norge fordi været er så fantastisk" ikke er det beste argumentet for en utendørs stadion. Dem finnes det mange andre av :)

Edited by BelgiskBlaa

For meg så er det definitivt det. Det finnes ikke noe mer frustrerende enn dårlige kamper i dårlig vær (jfr. 3-3 mot Elverum i sludd (!) i 2013), men man er sjelden så lykkelig som når man går hjem etter en overraskende seier mens det høljer ned.

Om det er sjarmerende med iskaldt høljregn, stiv kuling, sludd og minusgrader på dagens Nadderud er vel litt opp til hver enkelt å avgjøre. I de tilfellene ville jeg foretrukket TA.

Men... jeg har også en Nye Nadderud Stadion som førstevalg, laaaangt foran TA. Og jeg kunne virkelig tenkt meg en passelig stor leilighet på området i samme slengen!

100 millioner ekstra å bygge da hallen ble oppført ja. Det er ikke sikkert det engang går an nå, men jeg har ikke noe inngående kjennskap til takkonstruksjonen utover klatrestuntet vårt den gangen...

Spennende tanke. Jeg innbiller meg at den type teknologi er rimeligere i dag enn det var den gang. Det er nok i hvert fall rimeligere å omprosjektere Hangar'n enn å bygge kliss nytt på Nadderud. Blue Sky Dream Arena. Kunne blitt et veldig løft for den grå bobla!
Nye Nadderud vs. Skyvetak på TA;

Det er en finansieringsmodell som involverer salg av mange boliger som finansierer det ene alternativet og en eventuell merutgift på kanskje 100 mill for det andre. Så å lage skyvetak på TA er dessverre lite realistisk i mine øyne.

Hvis jeg skal prøve å se denne saken med politikernes øyne, så er det jo rimelig klart at det vil være klart å foretrekke om en NFF/Stabæk-løsning materialiserer seg. Da er med ett både feiden med Ulle og Didde over, og det vil bli unødvendig med utredelser rundt Nadderud. Vinn-vinn, sett derfra. Det tror jeg vil gi energi til å stå på kravene mot arenaeier til salen blir solgt.

Sett med egne øyne vil dette være en litt over middels løsning, men noe jeg kan leve godt med. Det vil på mange måter være en garanti for toppserie-spill og gode treningsforhold i all uoverskuelig fremtid.

Tanken om en flott stadion med plasser nok til å være en norsk toppklubb lenge og et sted som tiltrekker seg spillere og trenere frister. Syntes dog den må spris opp med litt blått skal den ikke se ut som en murstein..

TA marerittet fortsetter, og det at Stabæk prøver å ri to hester hjelper ikke akkurat på progresjonen i arbeidet med nytt Nadderud Stadio; http://touch.budstikka.no/stabak-fotball/fotball/telenor-arena/stabaks-telenor-arena-flort-kan-gjore-at-nadderud-losning-trekker-ut-i-tid/s/5-55-323347

Edited by Offside

Men hva skal man liksom gjøre da? Klubben har garantert et solid press på seg fra flere hold til å gjøre NOE angående den dassen vi spiller på. At de åpner dørene for å kunne finne en løsning HVIS NFF kjøper Telenor Arena OG man er i stand til å få en pris man kan leve med er vel ikke sjokkerende. I alle fall så lenge Nadderudplanene er i en slik takt at min fortsatt ufødte sønn kan rekke å bli gammel nok til å få sesongkort med honnørrabatt før det er på plass.

Jeg synes nesten det høres ut som kommunen har funnet seg en nyttig unnskyldning til å drøye ting enda litt mer, og kanskje til og med klarer å bli kvitt problemet sitt bare de venter lenge nok og NFF har løst det for dem.

Edited by BelgiskBlaa

Alt ligger her hos Bærum kommune. De kan ikke både si at det ikke er unødvendig å bygge ut Nadderud, for man har jo TA, og samtidig prøve alt de kan å la Ulle slippe unna med et kunstgressfritt TA mesteparten av fotballsesongen.

Jeg lever godt med begge valgmulighetene deres, enten de sier at det blir TA eller Nadderud som skal få Tippeligafotball og dertil hørende fasiliteter i årene framover. Men de er nødt til å velge den ene eller den andre.

Guest Nr14

Jeg synes dessverre klubben vingler i denne saken. Vi kan ikke klage på kommunen når vi kommer med slike utspill. Jeg hadde håpet vi stod fast ved ny arena på Nadderud. Basert på det måtte kommunen ta sin beslutning. Det er mange hvisom og dersom i TA saken og det virker ikke som kommunen vil kjøre hardt nå på reg plan men forhandle seg frem til en løsning og da spørs det om Ulle ønsker å selge i det hele tatt. Vips så har vi nå gjort at vi er i en deadlock.

Edited by Nr14

Her tror jeg ikke det er opp til klubben å stille krav. Vi er blakke og trenger et sted å spille. Og det vil vi at kommunen skal fikse for oss. Det er greit å være tydelige på hva vi har som førstevalg, men det ville vært rimelig spesielt om vi avviser den ene av de to mulighetene.

"Jøder", 14?

Klubben vingler? Dersom en arena i Bærum får tippeligafasiliteter, så ønsker vi å spille på den. Eneste vinglingen må være at det er vanskelig å prøve å gjette hva dette blir. Mellom utspillene til den ene arenaeieren (Ulle), den andre arenaeieren (Bærum kommune), fylkesmann, rådmann og en haug med politikere og byråkrater forstår jeg godt at styre og stell i klubben sliter med å vite hvor det kan bli en ny arena klar.

Synes du virkelig Tunold skulle sagt: "Samma for oss om det blir fotballstadion på TA igjen. Vi ønsker ikke å spille der uansett. Så det så." Da har vi hvertfall spilt oss utover sidelinja. Hvorfor skaffe enda en arena til de som ikke vil ha den som (nesten) er der i dag?

Edited by geirti

Men det Tunold sa i Budstikka var:

"Stabæk ikke er kategoriske på at de skal spille på Nadderud stadion. Det vi er kategoriske på er at vi trenger en ny arena som kan gi oss en bærekraftig fremtid. Om det er Telenor Arena eller et oppgradert Nadderud stadion, er ikke så viktig for oss, sier Tunold"

Han understreker likevel at Stabæk som klubb kommer til å forbli på Nadderud, og at arenaen på Fornebu er en kamparena.

Som jeg leser dette vil Stabæk i fremtiden i så fall bruke TA kun som kamparena. Det vil derfor ikke bedre treningsfasilitetene for Stabæk, og administrasjonen vil fortsatt sitte i brakkene! Men hvis Stabæk flytter sine kamper til TA, gjelder det da kun A-laget, eller skal damelaget, 2. div. laget, junior og akademilagene også spille på TA? Eller må alle de andre lagene fortsatt spille på et forfallent Nadderud, som da sannsynligvis vil bli enda dårligere vedlikeholdt av kommunen siden de ikke får noen som krever at visse fasiliteter skal/må være på plass.

"Jøder", 14?

Klubben vingler? Dersom en arena i Bærum får tippeligafasiliteter, så ønsker vi å spille på den. Eneste vinglingen må være at det er vanskelig å prøve å gjette hva dette blir. Mellom utspillene til den ene arenaeieren (Ulle), den andre arenaeieren (Bærum kommune), fylkesmann, rådmann og en haug med politikere og byråkrater forstår jeg godt at styre og stell i klubben sliter med å vite hvor det kan bli en ny arena klar.

Synes du virkelig Tunold skulle sagt: "Samma for oss om det blir fotballstadion på TA igjen. Vi ønsker ikke å spille der uansett. Så det så." Da har vi hvertfall spilt oss utover sidelinja. Hvorfor skaffe enda en arena til de som ikke vil ha den som (nesten) er der i dag?

Jøder var feiltasting

"Jøder", 14?

Jeg synes man skulle holdt seg unna TA til hele den tragiske sogaen finner sin løsning når enn det måtte være. Det er mange ti fugler på taket i denne saken. Jeg frykter at vi fort kan ende i en ørkenvandring mens alle venter på alle og det sportslige svinner. Det er et mareritt å se for seg. Følte i det minste at Nadderud hadde en hvis fremdrift det siste året og da burde vi kunne ventet noen mnd til for å se resultatet av det siste arbeidet

Som jeg leser dette vil Stabæk i fremtiden i så fall bruke TA kun som kamparena. Det vil derfor ikke bedre treningsfasilitetene for Stabæk, og administrasjonen vil fortsatt sitte i brakkene!

Har vi ikke ganske gode treningsfasiliteter nå? Uansett ville vel ikke en ny stadion på Nadderud gjort den delen noe bedre?

Jeg synes man skulle holdt seg unna TA til hele den tragiske sogaen finner sin løsning når enn det måtte være. Det er mange ti fugler på taket i denne saken. Jeg frykter at vi fort kan ende i en ørkenvandring mens alle venter på alle og det sportslige svinner. Det er et mareritt å se for seg. Følte i det minste at Nadderud hadde en hvis fremdrift det siste året og da burde vi kunne ventet noen mnd til for å se resultatet av det siste arbeidet

Det må da være helt gangbart å si at vi er interessert dersom NFF kan tilby en god løsning. Kanskje det er akkurat litt positivtet fra Stabæk som kan gi den løsningen du etterlyser. For jeg tviler på at feks kommunen først bestemmer seg for at Stabæk skal få en mulighet, for så i ettertid sjekke med Stabæk om det er aktuelt.

Noen som har litt kjennskap til hvordan VIF har oppfattet NFF som en utleier og hvordan de har klart å få godt med losje inntekter osv osv. Synes å huske det var mye støy rundt dette og det sammen med plassering var vel noe av årsaken til ny stadion på Valle.

Noen som har litt kjennskap til hvordan VIF har oppfattet NFF som en utleier og hvordan de har klart å få godt med losje inntekter osv osv. Synes å huske det var mye støy rundt dette og det sammen med plassering var vel noe av årsaken til ny stadion på Valle.

Noe av grunnen til at de bygger egen arena og flere ganger har vurdert Bislett er at NFF har krevd for mye penger av VIF. Det var en økonomisk dårlig deal for VIF sin del.

Hvis vi ender i samme scenario som VIF har vært vs NFF på Ullevål så er vi slik jeg ser det tilbake til start.

Noe av grunnen til at de bygger egen arena og flere ganger har vurdert Bislett er at NFF har krevd for mye penger av VIF. Det var en økonomisk dårlig deal for VIF sin del.

Hvis vi ender i samme scenario som VIF har vært vs NFF på Ullevål så er vi slik jeg ser det tilbake til start.

Også er folka i NFF veldig glad i penger. Noen/Noe må jo betale inn for å dekke Siems (og resten av pampenes) ekstravagante reiseregninger

Vi kan jo håpe på at TA generelt sett har større utleiepotensiale enn det Ullevaal har, og derfor blir noe billigere for oss enn Ullevaal er for Enga. Med alle møtelokaler, konserter og hesteshowene vi akker oss over er det ikke helt umulig. I tillegg er vel vedlikehold av en mindre stadion og kunstgress kontra naturgress enklere.

At det kan bli billigere betyr jo selvsagt ikke at de kommer til å gjøre det billigere. Det er jo, tross alt, fortsatt NFF.