Jump to content

Recommended Posts

I følge menige i Høyres kommunestyregruppe er partiet skremt av tanken på at Ulle går til rettssak og at kommunen taper. Derfor vil de at Fylkesmannen skal ta støyten og erklærer det nye driftsopplegget ulovlig. Derved vil en rettssak gå mot Fylkesmannen. Jurister i slekta tror at Fylkesmannen vil uttale at Bærum Kommune må endre Reguleringsplanen hvis de ønsker å åpne for mindre fotball i hallen. Det blir spennende å se om Høyre og FRP tør det i et valgår.

• Replies 8.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vil bli i tippeligaen

Telenor Arena saken skal visstnok opp i Stortinget i neste uke. Det stilles spørsmål ved Fylkesmannens tolkning at 2 måneders fotball per år skal kunne kalles hovedsaklig årsaktivitet på kunstgress.

Hvis nåværende eller fremtidige eiere av TA innretter den faktiske bruken av arenaen i tråd med reguleringsbestemmelsene, tror jeg Stabæk-familien gjør lurt i å begynne å innstille seg på at dette kan

Posted Images

Enig, samt at Schnitler, vår gamle sjef I Saga Petroleum, har vært statssekretær for Høyre. Har nok strenger å trekke i

Heter vel "strenger å spille på" og "tråder å trekke i", men sånt innsidespill kan fort bli veldig skummelt for hvem nå enn det skulle være. Håper Høyre i Bærum klarer å vise sitt ansvar verdig. Ikke fordi jeg på død og liv ønsker Stabæk tilbake til Fornebu, men fordi politikerne ikke skal ta på seg myndighet de ikke er valgt inn for. Hvis politikerne danser for mye etter enkeltes pipe fordufter troverdigheten, om den enda finnes.

Enig, samt at Schnitler, vår gamle sjef I Saga Petroleum, har vært statssekretær for Høyre. Har nok strenger å trekke i

Heter vel "strenger å spille på" og "tråder å trekke i", men sånt innsidespill kan fort bli veldig skummelt for hvem nå enn det skulle være. Håper Høyre i Bærum klarer å vise sitt ansvar verdig. Ikke fordi jeg på død og liv ønsker Stabæk tilbake til Fornebu, men fordi politikerne ikke skal ta på seg myndighet de ikke er valgt inn for. Hvis politikerne danser for mye etter enkeltes pipe fordufter troverdigheten, om den enda finnes.

Det er vel ikke så mye mer en gele igjen i ryggraden til H og Frp i denne saken.

Jeg mener at "alle som kan krype og gå",burde jobbe for å få STB tilbake i FA. Det er det mest realistiske vi kan håpe på, og det er også det kommunen ønsket opprinnelig - og som er årsaken til at hallen står der. Gi nå f.. i at det ikke ble noe hyggelig på Onkel Grå,veggene var kjedelige etc. etc. Det var og er den flotteste hallen for fotball i Nord-Europa.

Jeg er enig i alle bekkestuabaserte drømmer, men mener at virkeligheten ligger på Fornebu.

Enig i mye her mbh, onkel blaa er stedet, Bekkestua er kjernen, men om Fornebu blir fremtidens kamparena burde vi bare bukke og neie. En fantastisk arena, men som bør gjøres mere blå og vekk med mye av det grå. Mere Stabæk, mere typ Nadderud enn det den var de 3 andre årene. Om vi derimot får en kliss ny stadion på Nadderud ferdigstilt om 5 år ble vi også bare holde ut og ta av lua. Vi kan ikke være så kresne på hvor det blir. Men om det blir ny på Nadderud må det selvfølgelig stilles krav på hvordan det skal bygges

Enig i mye her mbh, onkel blaa er stedet, Bekkestua er kjernen, men om Fornebu blir fremtidens kamparena burde vi bare bukke og neie. En fantastisk arena, men som bør gjøres mere blå og vekk med mye av det grå. Mere Stabæk, mere typ Nadderud enn det den var de 3 andre årene. Om vi derimot får en kliss ny stadion på Nadderud ferdigstilt om 5 år ble vi også bare holde ut og ta av lua. Vi kan ikke være så kresne på hvor det blir. Men om det blir ny på Nadderud må det selvfølgelig stilles krav på hvordan det skal bygges

Word of the day!

Jeg er ikke så sikker på at FA er det beste stedet for Stabæk og jeg tror vi fort kan trekke færre tilskuere på Fornebu. Ja jeg er enig i at det er en fantastisk arena men Stabæk klarer ikke å fylle den så det virker jo veldig tomt selv med 7-8000 tilskuere. Om jeg ikke husker feil så trakk Stabæk kun 3-4000 det siste året de spilte på Fornebu. Det at det er tak der trekker ned om sommeren men som er deilig på treningskampen om vinteren og ved sesongstart. Det som er synd er at aksjons gruppen Nye For har ødelagt så mye Fornebu Arena ødelegger mye. De driter egentlig i hva arenaen blir brukt til og om det kommer kunstgress eller ei, men de ønsker heller å krangle med Ulrichsen og Co for at de ikke skal få bruke hallen slik de ønsker. Jeg er heller ikke sikker på om Stabæk ønsker seg tilbake selv om det har stått i media. Jeg personlig håper TA tullet blir lagt dødt og da det kun gir negativitet og at man kan fokusere på en ny og en fornuftig arena på Bekkestua hvor Stabæk hører hjemme.

Stabæk tilbake til TA er det mest realistiske alternativet til dagens Nadderud. Dessverre tror jeg heller ikke dette alternativet er særlig realistisk på kort sikt, så det sier jo sitt. Hvilket alternativ har vi egentlig dersom vi ikke lenger får disp fra NFF? Kan vi risikere å ende opp på Ullevaal?

Uansett tilskuertall så pekte pilen nedover for hvert år som gikk. Selv hos Stabæk support gikk tilskuertallet ned på TA.

Det har vært så mye negativitet rundt TA etter at Stabæk forlot TA at det kan være at folk er dritt lei TA og at det vil være svært vanskelig og få folk tilbake dit.

Jeg tenker det vil være lettere for Stabæk om Nadderud Stadion blir pusset opp eller at det kommer en ny Stadion på Bekkestua med kapasitet for 7-8000 seter.

Uansett tilskuertall så pekte pilen nedover for hvert år som gikk. Selv hos Stabæk support gikk tilskuertallet ned på TA.

Det har vært så mye negativitet rundt TA etter at Stabæk forlot TA at det kan være at folk er dritt lei TA og at det vil være svært vanskelig og få folk tilbake dit.

Jeg tenker det vil være lettere for Stabæk om Nadderud Stadion blir pusset opp eller at det kommer en ny Stadion på Bekkestua med kapasitet for 7-8000 seter.

Salg av profiler, manglende signeringer av kjente /spennende spillere, dårligere sportslige resultater, økonomisk uro. Kan skjønne at folk går litt lei. Samtidig var TA og Fornebu litt "uferdig". Nå er transportlogistikken bedre, flere som bor i området rundt, mange har sikkert vært i TA på konserter etc. Tror nok ikke det blir så galt om vi drar tilbake, men da må vi få lov til å gjøre noe mer ut av hallen som gjør den mer "vår". F.eks male vegger blå (evt "gardiner" i blått som kan trekkes ned og farge veggene blå når vi spiller kamper).

Om vi er der på Ulles eller NFFs premisser er jeg skeptisk, om man får det mest på våre premisser tror jeg en retur kan fungere bra

burde være gode muligheter for å jobbe med næringslivet rundt mtp selge losjer, firmabilletter etc. Tror TA nå har et bedre utgangspunkt enn det hadde for 5-6-7 år siden (hvis man ser bort ifra at det var større profiler i laget før, men dette kan jo endres i et litt lenger perspektiv...)

Jeg er ikke så sikker på at FA er det beste stedet for Stabæk og jeg tror vi fort kan trekke færre tilskuere på Fornebu. Ja jeg er enig i at det er en fantastisk arena men Stabæk klarer ikke å fylle den så det virker jo veldig tomt selv med 7-8000 tilskuere. Om jeg ikke husker feil så trakk Stabæk kun 3-4000 det siste året de spilte på Fornebu. Det at det er tak der trekker ned om sommeren men som er deilig på treningskampen om vinteren og ved sesongstart. Det som er synd er at aksjons gruppen Nye For har ødelagt så mye Fornebu Arena ødelegger mye. De driter egentlig i hva arenaen blir brukt til og om det kommer kunstgress eller ei, men de ønsker heller å krangle med Ulrichsen og Co for at de ikke skal få bruke hallen slik de ønsker. Jeg er heller ikke sikker på om Stabæk ønsker seg tilbake selv om det har stått i media. Jeg personlig håper TA tullet blir lagt dødt og da det kun gir negativitet og at man kan fokusere på en ny og en fornuftig arena på Bekkestua hvor Stabæk hører hjemme.

Er du Didrik Børsting Schnitler ?

Er du Didrik Børsting Schnitler ?
Alternativt en som setter kjærlighet til og ønsket om Stabæks beste høyere enn hevngjerrighet

Jeg synes man kan bygge to flotte nye stadioner til et eller annet sted i Bærum. Så kan vi velge hvilken av de tre vi ønsker å spille i.

Støttes! Gamlegutta og Offside betaler.

Da foreslår at vi bygger på Bekkestua. Og fortsetter Stabæk å vinne så donerer jeg gjerne oddsgevinstene : ) Og jeg oppfordrer alle som ønsker oss til Snarøyaland å donere sine oddsgevinster til Ulle (alternativt til NFF hvis de skulle bli eier)

Eller så kan vi høre på Bengt Eriksen, som i et FotballXtra for en god del år siden mente Stabæk burde flytte til og bygge stadion i Sandvika, for (sitat): "Det er jo der det er folk!".

Jeg visste ikke helt om jeg skulle le eller gråte. Lurer på om noen har fortalt ham at hele bebygde Bærum er et eneste sammenhengende boligstrøk.

I dette med TA virker det som om det er noen få her inne som ikke greier å ha flere tanker i hodet samtidig. Bærum Kommune ønsker tydeligvis verken oss eller andre fotballag tilbake til Telenor Arena. De har heller ikke planlagt eller finansiert noen ny arena på Nadderud - og en ny arena ligger planleggingsmessig 5-10 år fram tid. Det beste løsningen slik jeg ser det er at Stabæk flytter til TA i en løsning med NFF, mens det planlegges og bygges nytt på Nadderud med en realistisk åpning på Nye Nadderud i 2022-25. Jeg tror det er mulig at Ullrichsen må oppgi sin ulovlige bruk av TA: Deretter bli TA innendørshall for alle lag i Bærum og med muligheter for innendørs vinterturneringer. Islands fotballsuksess kommer av at de har innendørshaller over hele landet som brukes hele vinteren. Tenk hvilke fordeler Bærumsfotballen kan få fra en slik løsning ! Vi kan bli det nye Trøndelag som altfor lenge har fått dominere norsk fotball.

Hvis TA først blir tilgjengelig igjen (f eks ved at NFF kjøper etter at Ulle har tapt reguleringssaken), er det vel helt mikroskopiske muligheter for at Bærum kommune vil bekoste noen ny stadion på Nadderud? Hvorfor i all verden skulle de gjøre det? Vi kan selvfølgelig drømme om at dette skjer (eller som geirti skriver at det bygges to nye stadioner i Bærum), men det er overhodet ikke realistisk. #realitetsorientering

Hvis TA først blir tilgjengelig igjen (f eks ved at NFF kjøper etter at Ulle har tapt reguleringssaken), er det vel helt mikroskopiske muligheter for at Bærum kommune vil bekoste noen ny stadion på Nadderud? Hvorfor i all verden skulle de gjøre det? Vi kan selvfølgelig drømme om at dette skjer (eller som geirti skriver at det bygges to nye stadioner i Bærum), men det er overhodet ikke realistisk. #realitetsorientering

Det er vel relativt utopisk at Ulle kaster kortene på oppløpsiden her. Høyre og Frp kommer aldri til å kappe hode av det private næringsliv på denne måten.