Jump to content

Recommended Posts

Når jurister/dommere er i tvil om tolkningen av en lovbestemmelse, går de til lovens forarbeider for å finne lovgivers intensjon/hensikt.

Går man til forarbeidene i TA-saken, er det absolutt ingen tvil om intensjonen/hensikten. Ett (av veldig mange) svært synlig bevis for dette er bildet der ordfører Reinsfeldt legger ned 'grunnstenen' i form av metallkassen inneholdende alle bygdas ulike fotballdrakter.

Edited by Chr.
  • Replies 8.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vil bli i tippeligaen

Telenor Arena saken skal visstnok opp i Stortinget i neste uke. Det stilles spørsmål ved Fylkesmannens tolkning at 2 måneders fotball per år skal kunne kalles hovedsaklig årsaktivitet på kunstgress.

Hvis nåværende eller fremtidige eiere av TA innretter den faktiske bruken av arenaen i tråd med reguleringsbestemmelsene, tror jeg Stabæk-familien gjør lurt i å begynne å innstille seg på at dette kan

Posted Images

Telenor Arena saken skal visstnok opp i Stortinget i neste uke. Det stilles spørsmål ved Fylkesmannens tolkning at 2 måneders fotball per år skal kunne kalles hovedsaklig årsaktivitet på kunstgress. Uansett hva enkelte av oss her inne mener om TA, må det være helt klart at mange av Stabæks økonomiske problemer skyldes at vi ble kastet ut på Fornebu til fordel for gampeshow og religiøse vekkelsesmøter. Norges flotteste innendørs fotballhall ligger i vår kommune og bør brukes til fotball - også når vi får ny stadion på Nadderud. Lillestrøm har Åråsen og Lillestrømhallen og Vålerenga får ny stadion og har Valhall. Jeg håper Stortinget og Kommunaldepartementet sier sitt i denne saken og bringer fotball tilbake til TA. Under stadion ligger det en drakt fra hver eneste fotballklubb i Bærum - slipp fotballen tilbake i TA til glede for tusenvis av fotballspillere i vår kommune !!!

100% enig. Ullrichsen må ikke få stikka av med disse verdiene som Stabæk fotball og Bærums befolkning fikk av kommunen !

Det siste vi trenger nå er å bli kastet ut i limboet vi nettopp har kommet ut av ved skape usikkerhet om det er vits i å å bygge et et nytt Nadderud stadio

Og så må vi slutte å late som at engasjement for at reguleringsplanen på TA skal etterleves er sabotasje av Nye Nadderud Stadion. For det er det nemlig ikke.

Ja man behøver ikke å være kvinne for å greie å ha to tanker i hodet samtidig !

Edited by Vivian

Det siste vi trenger nå er å bli kastet ut i limboet vi nettopp har kommet ut av ved skape usikkerhet om det er vits i å å bygge et et nytt Nadderud stadio

Og så må vi slutte å late som at engasjement for at reguleringsplanen på TA skal etterleves er sabotasje av Nye Nadderud Stadion. For det er det nemlig ikke.
Jeg later ikke som, det er en reell bekymring jeg har som følge av at denne limboen har ridd klubben som en mare lenge ... forhåpentlig er den ikke reell lenger, for alt jeg vet kan det nye Nadderud vedtaket være irreversibelt, men jeg må innrømme at jeg er ikke rolig før de første spadetakene på Bekkestua er tatt ... når det er sagt så håper også jeg at TA blir den fotballarenaen den var bygd for å være. Ikke minst for at den da kan fungere som en overgangstadio for Stabæk i byggeperioden, itillegg til å være en finfin treningsarena for A-laget, akademiet og breddefotballen sommer som vinter. Så må det bli opp til enhver å bedømme realiteten i et slikt ønske.

Jeg later ikke som, det er en reell bekymring jeg har som følge av at denne limboen har ridd klubben som en mare lenge ... forhåpentlig er den ikke reell lenger, for alt jeg vet kan det nye Nadderud vedtaket være irreversibelt, men jeg må innrømme at jeg er ikke rolig før de første spadetakene på Bekkestua er tatt ... når det er sagt så håper også jeg at TA blir den fotballarenaen den var bygd for å være. Ikke minst for at den da kan fungere som en overgangstadio for Stabæk i byggeperioden, itillegg til å være en finfin treningsarena for A-laget, akademiet og breddefotballen sommer som vinter. Så må det bli opp til enhver å bedømme realiteten i et slikt ønske.

Hvis du har reell bekymring for at et spørsmål stilt til kommunalministeren i Stortinget skal bety at Bærum kommunes planer om en ny Nadderud Stadion ikke skal bli realitet, så foreslår jeg terapi, valium og fosterstilling frem til første spadetak tas i 2018/2019.

Diskusjonen rundt TA dreier seg om det som heter "ulovlighetsoppfølging" på plan- og bygningslovspråket. Det er renspikket juss. Det dreier seg ikke om hvor Stabæk skal spille sine hjemmekamper.

Jeg skjønner faktisk fryktelig godt at Offside og sikkert flere andre bekymrer seg over at TA-saken blir tatt opp igjen. Selv understreker jeg at jeg mener dette er ubegrunnet, men det er ingen grunn til å be folk begynne på valium. Det er flere politikere i Bærum som ser seg om etter ethvert halmstrå de kan bruke for å slå to fluer i en smekk, få TA tilbake som idrettsanlegg, og dermed slippe å bygge ny Nadderud stadion; eller i det minste trenere ny Nadderud så lenge som mulig. Det er godt kjent.

Når det er sagt har vi nå såpass stor framdrift i stadionsaken at jeg tviler på at vi skal bekymre oss for noe som helst.

Edited by kkh94

Hvis du har reell bekymring for at et spørsmål stilt til kommunalministeren i Stortinget skal bety at Bærum kommunes planer om en ny Nadderud Stadion ikke skal bli realitet, så foreslår jeg terapi, valium og fosterstilling frem til første spadetak tas i 2018/2019.

Diskusjonen rundt TA dreier seg om det som heter "ulovlighetsoppfølging" på plan- og bygningslovspråket. Det er renspikket juss. Det dreier seg ikke om hvor Stabæk skal spille sine hjemmekamper.

Foster/Sofastilling og doser med betryggende realitetsorienteringer gjør godt mot posttraumatisk stress : )

Jeg skjønner faktisk fryktelig godt at Offside og sikkert flere andre bekymrer seg over at TA-saken blir tatt opp igjen. Selv understreker jeg at jeg mener dette er ubegrunnet, men det er ingen grunn til å be folk begynne på valium. Det er flere politikere i Bærum som ser seg om etter ethvert halmstrå de kan bruke for å slå to fluer i en smekk, få TA tilbake som idrettsanlegg, og dermed slippe å bygge ny Nadderud stadion; eller i det minste trenere ny Nadderud så lenge som mulig. Det er godt kjent.

Når det er sagt har vi nå såpass stor framdrift i stadionsaken at jeg tviler på at vi skal bekymre oss for noe som helst.

Anbefalingen om valium var selvsagt ikke bokstavlig ment:-). Det ser det ut som Offside fikk med seg.

Tviler ikke på at enkelte lokalpolitikere gjerne ønsker å slå to fluer i ett smekk her, men tror de aller fleste av dem lærte en viktig lekse med TA-affæren; nemlig at kommunen ikke kan overlate til privat næringsliv å sørge for fotballbaner/idrettsarenaer i kommunen om de ønsker forutsigbarhet og langsiktighet.

Tror derfor de ønsker et nytt stadionanlegg på Nadderud så fort som mulig, så de slipper å minnes på TA til evig tid. At Kommunaldepartementet samtidig eventuelt driver ulovlighetsoppfølging av brudd på reguleringsplanen endrer nok ikke på den motivasjonen.

Men uansett, fasiten får vi første en gang i fremtiden. Og jeg er optimist: TA tilbake til folket og Stabæk på Nye Nadderud!

• 1 month later...

Nå har jeg misforstått. Trodde den nye plasseringen av Nye Nadderud blant annet ble valgt slik at vi kunne spille på Gamle Nadderud under byggeperioden.

Nå har jeg misforstått. Trodde den nye plasseringen av Nye Nadderud blant annet ble valgt slik at vi kunne spille på Gamle Nadderud under byggeperioden.

Trodde også vi skulle få beholde gamle Nadderud under i alle fall deler av byggeperioden.

Veldig blandede følelser rundt dette i så fall. TA er bedre enn både Ullevaal, Bislett, og Marienlyst, men det er også det fineste jeg kan si om saken...

Bislett hadde vært digg. Veldig mange av oss har jo måttet migrere fra dyre Bærum til rimeligere boplasser, som St.Hanshaugen og Grünerløkka.

og for oss som migrerer til enda billigere strøk (Drammen) hadde Marinlyst vært helt ok

Bislett hadde vært digg på mange måter, men så var det det med parkering...og kollektivmuligheter (null bane)...og er Bislett godkjent for TL-spill, egentlig? Mener å huske at det var noe som mangla...

Dersom Nadderud ikke er brukandes en periode, har vi kun en - 1 - fotballarena med tilskuerkapasitet over 2000 i kommunen. Det må være det naturlige førstevalget. Vi er Asker og Bærums store stolhet, ikke Oslos stolthet eller Drammens stolthet. Dersom nissene i Euforum krever en million per kamp, så er det klart det ikke lar seg gjøre, men her må vel politikerne evt. fylkesmannen kunne blande seg inn igjen. Euforum balanser jo på ganske stram line med tanke på å ikke bryte reguleringsbestemmelsene altfor åpenlyst.

Vi har spilt hjemmekamper på Ullevaal før. Får god plass i hvertfall da, men hjemmebanefordelen og trøkket mistes. Da er nok TA bedre

Men nye nadderud bygges vel ikke oppå gamle ?

Edited by veigarP

Vi har spilt hjemmekamper på Ullevaal før. Får god plass i hvertfall da, men hjemmebanefordelen og trøkket mistes. Da er nok TA bedre

Den gjør jo ikke det, så jeg hadde håpt vi kunne bruke gamle Nadderud ihvertfall mesteparten av tiden, men ifølge Tunold må vi visst ut og lete...

Mener å huske at vi også har spilt hjemmekamper på Bislett før... Var det i '99 ifm ny matte på Nadderud? Eller tar jeg feil?

Mener å huske at vi også har spilt hjemmekamper på Bislett før... Var det i '99 ifm ny matte på Nadderud? Eller tar jeg feil?

Det er godt mulig. Fant ingenting om det på google, men det var kanskje før internettets ivaretagelse av all historie.

Men hvorfor kastes vi ut av gamle Nadderud da? For at kvinnene skal spille toppserie?

Edited by veigarP

Det er godt mulig. Fant ingenting om det på google, men det var kanskje før internettets ivaretagelse av all historie.

STB.GURU melder at Stabæk spilte 5 hjemme kamper på Bislett i 1998

Nye stadion til tottenham er vel nesten halvferdig før rivingen av WHL rives! Kan vel være mulig i bærum å?

De må spille neste års hjemmekamper på Wembley.

Ja, men poenget hans er at de klarte å bygge nesten halve nye stadion før de måtte rive White Hart Lane. Ellers ville det blitt mer enn ett år på Wembley.

Det var vel aldri snakk om at vi kunne spille på gamle Nadderud ut hele utbyggingstiden, men hvis vi ikke kan bli værende gjennom deler av utbyggingstiden blir jeg skuffa.

Var vel i 1998. Var der da Stabæk slo Sogndal 5-0? samme dagen som VM-finalen i Paris. IAO headet inn et pent mål

Var vel i 1998. Var der da Stabæk slo Sogndal 5-0? samme dagen som VM-finalen i Paris. IAO headet inn et pent mål
Trodde det var i 99 jeg, men stb.guru og arni sin husk er nok til å stole på. Edited by Anders C

Trodde det var i 99 jeg, men stb.guru og arni sin husk er nok til å stole på.

5-1 mot Sogndal. 3-1mot Enga:-)