Jump to content

Recommended Posts

Dersom Nadderud ikke er brukandes en periode, har vi kun en - 1 - fotballarena med tilskuerkapasitet over 2000 i kommunen. Det må være det naturlige førstevalget. Vi er Asker og Bærums store stolhet, ikke Oslos stolthet eller Drammens stolthet. Dersom nissene i Euforum krever en million per kamp, så er det klart det ikke lar seg gjøre, men her må vel politikerne evt. fylkesmannen kunne blande seg inn igjen. Euforum balanser jo på ganske stram line med tanke på å ikke bryte reguleringsbestemmelsene altfor åpenlyst.

Det er riktig, den hallen på Fornebu er jo en messehall og konsert arena. Men det vil være en ny friidretts stadion på Rud-Hauger der Tyrving ønsker 1800 plasser under tak på den ene siden + 500 + mulighet til å sette opp midlertidige tribuner på den andre siden. Ser vi på Kongsvinger så har jo de bare slik Permasorium tribune på langsiden mot Riksvegen. Kan vi sette oppe en slik tribune med ca 2000 plasser på Rud så vil vi ha 4300 plasser og det er nok til alt untatt RBK og muligens VIF og en semifinale kamp.

• Replies 8.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vil bli i tippeligaen

Telenor Arena saken skal visstnok opp i Stortinget i neste uke. Det stilles spørsmål ved Fylkesmannens tolkning at 2 måneders fotball per år skal kunne kalles hovedsaklig årsaktivitet på kunstgress.

Hvis nåværende eller fremtidige eiere av TA innretter den faktiske bruken av arenaen i tråd med reguleringsbestemmelsene, tror jeg Stabæk-familien gjør lurt i å begynne å innstille seg på at dette kan

Posted Images

Dersom Nadderud ikke er brukandes en periode, har vi kun en - 1 - fotballarena med tilskuerkapasitet over 2000 i kommunen. Det må være det naturlige førstevalget. Vi er Asker og Bærums store stolhet, ikke Oslos stolthet eller Drammens stolthet. Dersom nissene i Euforum krever en million per kamp, så er det klart det ikke lar seg gjøre, men her må vel politikerne evt. fylkesmannen kunne blande seg inn igjen. Euforum balanser jo på ganske stram line med tanke på å ikke bryte reguleringsbestemmelsene altfor åpenlyst.

Det er riktig, den hallen på Fornebu er jo en messehall og konsert arena. Men det vil være en ny friidretts stadion på Rud-Hauger der Tyrving ønsker 1800 plasser under tak på den ene siden + 500 + mulighet til å sette opp midlertidige tribuner på den andre siden. Ser vi på Kongsvinger så har jo de bare slik Permasorium tribune på langsiden mot Riksvegen. Kan vi sette oppe en slik tribune med ca 2000 plasser på Rud så vil vi ha 4300 plasser og det er nok til alt untatt RBK og muligens VIF og en semifinale kamp.
Godt forslag

Nå har NFF og UEFA flere krav enn antall sitteplasser, er det noen på Rud som har bygget arena utifra disse kriteriene? Det tror ikke jeg. Da nye Bislet Stadion ble bygget var det ikke godkjent.

Ville vært mest nærliggende å bygge den etter kravene til IAAF.. For friidrettens skyld håper de vel at den _ikke_ følger NFF-krav. Plutselig spiller Bærums Verk/Hauger i Obos og vil ha stadion deres :-)

Frem til spadene er satt i jorda på nye Nadderud er det kanskje like greit å ikke argumentere for hardt med en friidrettsbane med et par tusen plasser bør være nok?

Ville vært mest nærliggende å bygge den etter kravene til IAAF.. For friidrettens skyld håper de vel at den _ikke_ følger NFF-krav. Plutselig spiller Bærums Verk/Hauger i Obos og vil ha stadion deres :-)

Frem til spadene er satt i jorda på nye Nadderud er det kanskje like greit å ikke argumentere for hardt med en friidrettsbane med et par tusen plasser bør være nok?

Er det ikke dette vi skal bevege oss bort fra?

Men det ble et økonomisk mareritt. Klubben hadde ikke råd til å dekke de årlige utgiftene, 

sitat fra VG.

Dette går igjen i alle artikler fra VG angående Telenor Arena.

Det stemmer vel ikke helt??

• 3 months later...
  • 2 months later...

Helt enig med Gauseth.

Og jeg vil legge til: Dersom du bor i Bærum, er glad i fotball, og stemte på posisjonen (altså Høyre) ved sist kommunevalg, bør du ta deg en titt i speilet.

Edited by geirti

Helt enig med Gauseth.

Og jeg vil legge til: Dersom du bor i Bærum, er glad i fotball, og stemte på posisjonen (altså Høyre) ved sist kommunevalg, bør du ta deg en titt i speilet.

Javel men skal ikke Bærum bygge ny stadion til oss?

Enig i at matten ikke så veldig snasen ut, men jeg er sikker på at Gauseth har spilt like mye fotball på den som meg. Ingen ting. Har ikke hørt mye av hva han har å melde, men veldig lite av det jeg har hørt har noen verdi.

Edited by Latmann

Enig i at matten ikke så veldig snasen ut, men jeg er sikker på at Gauseth har spilt like mye fotball på den som meg. Ingen ting. Har ikke hørt mye av hva han har å melde, men veldig lite av det jeg har hørt har noen verdi.

Det er jo ikke poenget. For TV-seerne så det totalt krise ut. Det er de som kjøper eller ikke kjøper produktet. Heia Gauseth.

Spiller det noen rolle, så lenge det han mener her er helt riktig???

• 3 months later...

Hva er ståa for flerbrukshallen?

Hvorfor brukes ikke TA av NFF i denne NFF supercup kampen?

Det er meldt 19 minus og kampen skal spilles på Åråsen, lærte de ikke noe av Jerv kampene?

Er TA virkelig så full av «idrettsarrangementer» eller så dyr at ikke en gang NFF har råd til å bruke hangaren?

Det er seminar på Lillestrøm de dagene som avløses av kamp, kanskje det var praktisk med kort reisevei. Kan ikke tenke meg at dette blir en godt besøkt kamp, det er visst heller ikke satt av noe bortefelt. Kun hjemme og nøytral. Lurer på hva hensikten med denne kampen egentlig er, på en hverdag til og med.

Det er seminar på Lillestrøm de dagene som avløses av kamp, kanskje det var praktisk med kort reisevei. Kan ikke tenke meg at dette blir en godt besøkt kamp, det er visst heller ikke satt av noe bortefelt. Kun hjemme og nøytral. Lurer på hva hensikten med denne kampen egentlig er, på en hverdag til og med.

Hensikten er at hele norges RBK skal få kamptrening, pluss en ekstra pokal og LSK skal få ødelagt gressmatten sin!

I rett NFF ånd

• 1 month later...

Vil bygge om kontorer til hotell på Telenor Arena

Artikkeltags

NYHETER

ENDRET BYGG: Bygningskroppen blir i utgangspunktet som den er. Men eierne ønsker å bygge på to etasjer som skal brukes til hotellet. Konserter og ulike aktiviteter er fortsatt en viktig del av det hele. Til høyre mot Fornebuporten er tanken å bygge seniorboliger på parkeringsplassen. ntallet er ikke klart foreløpig. Det er Senior pluss som er målgruppen , opplyser eierne. Studentboliger og et realfagsgymnas kan også bli aktuelt. Planene er på et foreløpig stadium. IlLUSTRASJON: Logg Arkitekter AS

ENDRET BYGG: Bygningskroppen blir i utgangspunktet som den er. Men eierne ønsker å bygge på to etasjer som skal brukes til hotellet. Konserter og ulike aktiviteter er fortsatt en viktig del av det hele. Til høyre mot Fornebuporten er tanken å bygge seniorboliger på parkeringsplassen. ntallet er ikke klart foreløpig. Det er Senior pluss som er målgruppen , opplyser eierne. Studentboliger og et realfagsgymnas kan også bli aktuelt. Planene er på et foreløpig stadium. IlLUSTRASJON: Logg Arkitekter AS

Av Marit Helland

Publisert:25. april 2018, kl. 06:00

Eierne bak Telenor Arena på Fornebu ønsker å gjøre kontorene i arena-bygget om til et hotell. De vil bygge på to etasjer. Boliger for seniorer ligger også i planene.

DEL

Studenthybler og realfagsgymnas vil også kunne bli en del av planene, tenker eierne.

Planene er i et tidlig stadium, men vårt ønske og mål er å ha dette klart til Fornebubanen er ferdig i 2024, sier Rasmus Sandnes, administrerende direktør i Euforum Holding AS.

Få nyhetene servert i innboksen.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Det er selskapet Vicama AS som eier Euforum Holding AS hundre prosent. Bak her igjen er største eier Kjell Christian Ulrichsen.

Vi ser på dette som svært spennende planer, sier Ulrichsen.

LES MER: Fornebu utvikles med flere bydeler

LES OGSÅ: Aker og Obos skal samarbeide om 45.000 kvm bolig og næring på Fornebu

DETTE ER EUFORUM HOLDING AS

Det er selskapet Vicama AS som eier Euforum Holding AS hundre prosent. Bak her igjen er største eier Kjell Christian Ulrichsen.

De foreløpige tallene fra 2017 viser driftsinntekter i konsernet på 119

millioner kroner, med et underskudd før skatt på 19,7 millioner kroner.

Rasmus Sandnes har vært direktør i Euforum Holding AS siden oktober i fjor. Han har også bakgrunn som hotelldirektør, fra Dr. Holms hotell på Geilo, en jobb han hadde i 19 år frem til 2011.

Hovedaktiviteten skal fortsatt være drift av arenaen som i dag, med et bredt spekter som konserter, messer, show, idrett og aktiviteter i selve

arenabygget.

Kilder: Bizweb, Budstikka, Euforum Holding

Ønsker hotellombygging

Det er kontorene i arenabygget som er tenkt bygget om til hotell.

Hvem skal bruke hotellet?

Det er flere formål. Ordinær overnatting, arrangementer knyttet til hallen og kurs og konferansevirksomhet selvfølgelig. Vi opplever også etterspørsel etter flere VIP-rom i forbindelse med arrangementer på Telenor Arena. Større arrangementer som firmafester og eventer driver vi mye med i dag. Her er det stort behov for overnatting. For gjester til konserter er et hotell også aktuelt, sier Sandnes.

Fungerer ikke dagens lokaler og konsept tilfredsstillende?

For det første ser vi at kontormarkedet i dag er utfordrende. Vi har slitt med utleie og cirka 35 prosent står i dag ledig. Samtidig genererer vi stor trafikk og aktivitet på overnatting og bespisning. Vi har allerede to kjøkken og store arealer som lett kan konverteres over til overnatting og servering, sier Rasmus Sandnes.

LES OGSÅ: Røkke vil bygge spektakulært hovedkvarter for verdenshavene på Fornebu

Behov for flere hotell

Han mener ikke at et fjerde hotell på Fornebu er ett for mye.

Nei. Fornebu er et område i vekst, sier Sandnes.

Han får støtte fra hotellanalytiker Olaf Vangstein i Norsk Hotellrådgivning.

Jeg tror det kan være rom for et hotell til fordi dette er et område i vekst, men markedet svinger, og det vil også være tøffe perioder, mener han.

Er det Ulrichsen alene som skal gå inn med kapital eller er det andre eiere med?

Det er altfor tidlig å si noe om, men vi snakker om flere hundre millioner kroner. Det kan bli ulike modeller, sier Euforum-direktør Sandnes.

I tillegg til hotell, planlegger eierne å bygge boliger for seniorer pluss på parkeringsplassen ved siden av arenabygget vendt mot Fornebuporten.

Leder i Planutvalget, Ole Chr. Udnes vil kommentere saken senere.

• 2 months later...

Visjon Norge var der for to år siden og "helbredet" folk. Trenger du noe positivt, hvis det er det, så har jeg hørt positive ting fra kommunen å spille der under vårt avbrekk fra Nadderud. Håper jo det betyr at Bærum Høyre ber om en tjeneste tilbake!

Jeg har ikke sett eller hørt noe om prisene på leie av TA de siste årene, men kan ikke akkurat se for meg at den har sunket så mye at vi plutselig har råd til å "bo" der nå, selv for en "kort" periode.. Hvertfall nå når vi sliter med å få sponsorer og har lite penger..

Virker ikke akkurat som vi er spesielt ønsket der heller, og jeg klarer ikke fatte at andre enn Bjørn Authén ønsker seg tilbake dit.. makan til sjelløs plass skal du lenge lete etter (med mindre du er i Lillestrøm, selvsagt).

Føler meg trygg på at Stabæk, i samråd med NFF og evt. andre som har noe de skulle ha sagt, finner en allright løsning på hvor man skal spille, så lenge Nye Nadderud er under konstruksjon

Edited by Torres