geirti 9,926 Share Posted July 9, 2018 Share Posted July 9, 2018 Er heller ikke noen stor fan av TA de to sesongene det bygges på Nadderud, men alle alternativene våre er rævva. Fordelen med to av alternativene (Kadda og TA) er at de ihvertfall ligger i Bærum - kanskje kan det brukes til å verve nye tilskuere at de i en toårsperiode plutselig har kort vei til hjemmekamp. Personlig må jeg si det hadde vært flott å kunne gått til kamp igjen. 1 Quote Link to post Share on other sites
dirtyharry 279 Share Posted July 9, 2018 Share Posted July 9, 2018 Er heller ikke noen stor fan av TA de to sesongene det bygges på Nadderud, men alle alternativene våre er rævva. Fordelen med to av alternativene (Kadda og TA) er at de ihvertfall ligger i Bærum - kanskje kan det brukes til å verve nye tilskuere at de i en toårsperiode plutselig har kort vei til hjemmekamp. Personlig må jeg si det hadde vært flott å kunne gått til kamp igjen. Synes det beste alternativer hadde vært å hatt banen og gressmatta der den er, og rivet to sider men engang og bygget opp en, rivd en til bygd opp en til. På den måten hadde vi hatt plass til publikum (redusert) men spillt på Nadderud gjennom prossessen. Alle andre alternativer er håpløst og amatørmessig 0 Quote Link to post Share on other sites
geirti 9,926 Share Posted July 9, 2018 (edited) Share Posted July 9, 2018 (edited) Er heller ikke noen stor fan av TA de to sesongene det bygges på Nadderud, men alle alternativene våre er rævva. Fordelen med to av alternativene (Kadda og TA) er at de ihvertfall ligger i Bærum - kanskje kan det brukes til å verve nye tilskuere at de i en toårsperiode plutselig har kort vei til hjemmekamp. Personlig må jeg si det hadde vært flott å kunne gått til kamp igjen. Synes det beste alternativer hadde vært å hatt banen og gressmatta der den er, og rivet to sider men engang og bygget opp en, rivd en til bygd opp en til. På den måten hadde vi hatt plass til publikum (redusert) men spillt på Nadderud gjennom prossessen. Alle andre alternativer er håpløst og amatørmessig Problemet med å rive/bygge/spille samtidig på Nadderud er vel at det påfører kommunen betydelige ekstrakostnader (to ting som gjør konstruksjoner dyrere er dårlig plass og dårlig tid). Derfor kommer ikke kommunestyret til å stemme for noe slikt, og det synes jeg heller ikke de bør. Det er ikke en kommunes oppgave å finansiere toppidrett. Legge til rette for er en ting, men å finansiere er noe annet. Selv om jeg ser at det kan finnes en gråsone mellom de to - alt koster jo penger. Edited July 9, 2018 by geirti 1 Quote Link to post Share on other sites
Guest Nr14 Share Posted July 9, 2018 Share Posted July 9, 2018 Kunne vi satt opp midlertidig tribuner for 3000 rundt kunstgresset nærmest nadderudhallen 0 Quote Link to post Share on other sites
dirtyharry 279 Share Posted July 9, 2018 Share Posted July 9, 2018 Er heller ikke noen stor fan av TA de to sesongene det bygges på Nadderud, men alle alternativene våre er rævva. Fordelen med to av alternativene (Kadda og TA) er at de ihvertfall ligger i Bærum - kanskje kan det brukes til å verve nye tilskuere at de i en toårsperiode plutselig har kort vei til hjemmekamp. Personlig må jeg si det hadde vært flott å kunne gått til kamp igjen. Synes det beste alternativer hadde vært å hatt banen og gressmatta der den er, og rivet to sider men engang og bygget opp en, rivd en til bygd opp en til. På den måten hadde vi hatt plass til publikum (redusert) men spillt på Nadderud gjennom prossessen. Alle andre alternativer er håpløst og amatørmessig Problemet med å rive/bygge/spille samtidig på Nadderud er vel at det påfører kommunen betydelige ekstrakostnader (to ting som gjør konstruksjoner dyrere er dårlig plass og dårlig tid). Derfor kommer ikke kommunestyret til å stemme for noe slikt, og det synes jeg heller ikke de bør. Det er ikke en kommunes oppgave å finansiere toppidrett. Legge til rette for er en ting, men å finansiere er noe annet. Selv om jeg ser at det kan finnes en gråsone mellom de to - alt koster jo penger Liker heller ikke en løsning at kommunene er eiere, men sånn er det og blir det med nye stadionene også, de vil at den skal ligge nærmest veien pga butikker, leilighetsalg, osv.... Ny friidrettsbane blir bygd i kommunen, så rive opp løpebanen og bygge rundt matta kanke være det dyreste alternativet, kortsidene er det nada på og motsatt for hovedtribunen erre ikke mye bygningsmasse å fjerne heller.... Jeg synes rive/spille/bygge er den beste måten hvis vi i det heletatt ønsker å ha en hjemmebane de nærmeste 2 sesongene.... Det er greit at Alta spiller i hall, men i Bærum? faen meg bare tull..... 0 Quote Link to post Share on other sites
dirtyharry 279 Share Posted July 9, 2018 Share Posted July 9, 2018 Kunne vi satt opp midlertidig tribuner for 3000 rundt kunstgresset nærmest nadderudhallen Leie av Tribunemmannen.no et sted kunne vært et alternativ, Kanksje plass på Kadettangen, men banen skal flyttes der å , litt usikker når. Hva som helst bortsett fra teltet og utenfor kommunen....... 0 Quote Link to post Share on other sites
Guest Nr14 Share Posted July 9, 2018 Share Posted July 9, 2018 Er heller ikke noen stor fan av TA de to sesongene det bygges på Nadderud, men alle alternativene våre er rævva. Fordelen med to av alternativene (Kadda og TA) er at de ihvertfall ligger i Bærum - kanskje kan det brukes til å verve nye tilskuere at de i en toårsperiode plutselig har kort vei til hjemmekamp. Personlig må jeg si det hadde vært flott å kunne gått til kamp igjen. Synes det beste alternativer hadde vært å hatt banen og gressmatta der den er, og rivet to sider men engang og bygget opp en, rivd en til bygd opp en til. På den måten hadde vi hatt plass til publikum (redusert) men spillt på Nadderud gjennom prossessen.Alle andre alternativer er håpløst og amatørmessig Problemet med å rive/bygge/spille samtidig på Nadderud er vel at det påfører kommunen betydelige ekstrakostnader (to ting som gjør konstruksjoner dyrere er dårlig plass og dårlig tid). Derfor kommer ikke kommunestyret til å stemme for noe slikt, og det synes jeg heller ikke de bør. Det er ikke en kommunes oppgave å finansiere toppidrett. Legge til rette for er en ting, men å finansiere er noe annet. Selv om jeg ser at det kan finnes en gråsone mellom de to - alt koster jo penger Liker heller ikke en løsning at kommunene er eiere, men sånn er det og blir det med nye stadionene også, de vil at den skal ligge nærmest veien pga butikker, leilighetsalg, osv.... Ny friidrettsbane blir bygd i kommunen, så rive opp løpebanen og bygge rundt matta kanke være det dyreste alternativet, kortsidene er det nada på og motsatt for hovedtribunen erre ikke mye bygningsmasse å fjerne heller.... Jeg synes rive/spille/bygge er den beste måten hvis vi i det heletatt ønsker å ha en hjemmebane de nærmeste 2 sesongene.... Det er greit at Alta spiller i hall, men i Bærum? faen meg bare tull..... Er det plass hvis man gjør som du sier, sett opp midlertidig tribunen på begge langsidene og klokkersvingen og en vegg rett bak målet mot nye banen 0 Quote Link to post Share on other sites
kkh94 7,664 Share Posted July 9, 2018 Share Posted July 9, 2018 Det er nok plass til selve tribunen, men ikke plass til alt som følger med. Brannvesenet vil neppe godkjenne det. Selvfølgelig hadde det vært fint hvis man kunne rive og bygge mens man spiller på Nadderud, men det er altså ikke kommunen interessert i, så det skjer bare hvis noen kan spytte opp ørtogførti millioner. 0 Quote Link to post Share on other sites
sexxes 2,291 Share Posted July 9, 2018 Share Posted July 9, 2018 Kunne vi satt opp midlertidig tribuner for 3000 rundt kunstgresset nærmest nadderudhallen Leie av Tribunemmannen.no et sted kunne vært et alternativ, Kanksje plass på Kadettangen, men banen skal flyttes der å , litt usikker når. Hva som helst bortsett fra teltet og utenfor kommunen....... Da er man nok avhengig av å rykke ned en divisjon eller to for å ha noe som er godkjent. 0 Quote Link to post Share on other sites
knutta 1,534 Share Posted July 12, 2018 Share Posted July 12, 2018 Er heller ikke noen stor fan av TA de to sesongene det bygges på Nadderud, men alle alternativene våre er rævva. Fordelen med to av alternativene (Kadda og TA) er at de ihvertfall ligger i Bærum - kanskje kan det brukes til å verve nye tilskuere at de i en toårsperiode plutselig har kort vei til hjemmekamp. Personlig må jeg si det hadde vært flott å kunne gått til kamp igjen. Synes det beste alternativer hadde vært å hatt banen og gressmatta der den er, og rivet to sider men engang og bygget opp en, rivd en til bygd opp en til. På den måten hadde vi hatt plass til publikum (redusert) men spillt på Nadderud gjennom prossessen.Alle andre alternativer er håpløst og amatørmessig Problemet med å rive/bygge/spille samtidig på Nadderud er vel at det påfører kommunen betydelige ekstrakostnader (to ting som gjør konstruksjoner dyrere er dårlig plass og dårlig tid). Derfor kommer ikke kommunestyret til å stemme for noe slikt, og det synes jeg heller ikke de bør. Det er ikke en kommunes oppgave å finansiere toppidrett. Legge til rette for er en ting, men å finansiere er noe annet. Selv om jeg ser at det kan finnes en gråsone mellom de to - alt koster jo penger Liker heller ikke en løsning at kommunene er eiere, men sånn er det og blir det med nye stadionene også, de vil at den skal ligge nærmest veien pga butikker, leilighetsalg, osv....Ny friidrettsbane blir bygd i kommunen, så rive opp løpebanen og bygge rundt matta kanke være det dyreste alternativet, kortsidene er det nada på og motsatt for hovedtribunen erre ikke mye bygningsmasse å fjerne heller.... Jeg synes rive/spille/bygge er den beste måten hvis vi i det heletatt ønsker å ha en hjemmebane de nærmeste 2 sesongene.... Det er greit at Alta spiller i hall, men i Bærum? faen meg bare tull..... Er det plass hvis man gjør som du sier, sett opp midlertidig tribunen på begge langsidene og klokkersvingen og en vegg rett bak målet mot nye banen En liten nyanse i denne diskusjonen er at banen og stadion skal flyttes i forhold til dagens plassering. Derfor er denne diskusjonen ikke reell. 0 Quote Link to post Share on other sites
frilin 2,183 Share Posted July 12, 2018 Share Posted July 12, 2018 Tottenham laget vel ferdig sine tribuner 3/4 før de overlappet ny med gammel. Avkortet bortespill med et år. Vet ikke om ansvarlige har vært borti den ideen. 0 Quote Link to post Share on other sites
kkh94 7,664 Share Posted July 12, 2018 Share Posted July 12, 2018 De ansvarlige har vært borti idéen, den er også blitt diskutert 3-4 ganger tidligere i denne tråden, det er bare at det også er veldig dyrt, noe som passer veldig dårlig når kommunen står for finansieringen. 0 Quote Link to post Share on other sites
RedWhiteandBlaa 491 Share Posted July 12, 2018 Share Posted July 12, 2018 Hva skjedde egentlig med tanken om at vi kun skulle spille på en annen bane i én sesong? Vedtok ikke kommunen noe slikt? 0 Quote Link to post Share on other sites
knutta 1,534 Share Posted July 13, 2018 Share Posted July 13, 2018 Jo det gjorde de. Og the fat lady har ikke sunget enda i og med at konkurransen ikke er utlyst. Avhengig av hvordan de setter den opp kan de fint få det til fortsatt. Så det gjenstår å se! 0 Quote Link to post Share on other sites
Guest Nr14 Share Posted July 13, 2018 Share Posted July 13, 2018 To sesonger borte fra Nadderud kan bli skjebnesvangert så la oss håpe på kloke politikker 0 Quote Link to post Share on other sites
veigarP 783 Share Posted July 13, 2018 Share Posted July 13, 2018 For en nedtur om vi rykker ned og blir stående i ny stadion gjørme med store utgifter. 0 Quote Link to post Share on other sites
ShermanCostello 2,575 Share Posted July 19, 2018 Share Posted July 19, 2018 For en nedtur om vi rykker ned og blir stående i ny stadion gjørme med store utgifter. ...på et kommunalt anlegg 1 Quote Link to post Share on other sites
boie 1,064 Share Posted July 24, 2018 Share Posted July 24, 2018 Damen som klagde over lysene fra hangaren har tydeligvis flyttet? https://www.budstikka.no/maker/gamle-ringeriksvei/furuveien/bekkestua-kvinne-fortviler-holdes-vaken-av-makeskrik-hver-eneste-natt/s/5-55-698489 9 Quote Link to post Share on other sites
blaasoldat 4,179 Share Posted November 15, 2018 (edited) Share Posted November 15, 2018 (edited) Kommunen vil støtte X games med 3 mill og lage hull i taket på arenaen? Men å sette krav til eieren, det klarer de ikke? https://www.budstikka.no/x-games/sport/fornebu/barum-kommune-gir-3-millioner-til-x-games-vil-lage-hull-i-telenor-arena-taket/s/5-55-758430 Edited November 15, 2018 by blaasoldat 0 Quote Link to post Share on other sites
Posse 13,956 Share Posted November 15, 2018 Share Posted November 15, 2018 Så lenge de hastebehandler alle våre vedtak og får bygget stadion på Nadderud ASAP zulu Honolulu skal de få lage hull overalt i Telenor Arena for min del. 7 Quote Link to post Share on other sites
knutta 1,534 Share Posted November 16, 2018 Share Posted November 16, 2018 jaja det kommer det kommer! Skal bare ordne en stadion til Frisk Asker først. 1 Quote Link to post Share on other sites
sexxes 2,291 Share Posted November 16, 2018 Share Posted November 16, 2018 3 timer siden, knutta skrev: jaja det kommer det kommer! Skal bare ordne en stadion til Frisk Asker først. Skal Frisk flytte til Bærum? Får spille på en av banene på Kalvøya da. 0 Quote Link to post Share on other sites
Leskur 625 Share Posted August 15, 2019 Share Posted August 15, 2019 https://www.budstikka.no/vintersport/slik-skal-telenor-arena-gjores-om-til-hoppbakke/317146!/ Da er det endelig åpning i taket på arenaen 0 Quote Link to post Share on other sites
ErikErik 1,097 Share Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 Godt å se at man endelig får litt sport inn i Hangaren igjen.. https://oslohorseshow.com/nb/norges-forste-norgesmesterskap-i-kjepphest/ 0 Quote Link to post Share on other sites
enda en jævla islending 5,968 Share Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 3 timer siden skrev ErikErik: Godt å se at man endelig får litt sport inn i Hangaren igjen.. https://oslohorseshow.com/nb/norges-forste-norgesmesterskap-i-kjepphest/ I fjor sommer så jeg en jenete i nabolaget holde på med det der på plenen. Jeg lo og gulpet i munnen om hverandre og tenkte at hun var gal. Det er hun åpenbart, men hun er i tydeligvis ikke alene. 4 Quote Link to post Share on other sites
odd 8,092 Share Posted October 27, 2019 Share Posted October 27, 2019 Savner varmen. 5 Quote Link to post Share on other sites
ErikErik 1,097 Share Posted October 27, 2019 Share Posted October 27, 2019 48 minutter siden skrev odd: Savner varmen. Da begynner du å bli gammel ass.. ? flomlys og frostrøyk er jo helt magisk. Ikke værre enn at man må kle på seg 3 Quote Link to post Share on other sites
odd 8,092 Share Posted October 27, 2019 Share Posted October 27, 2019 1 time siden skrev ErikErik: Da begynner du å bli gammel ass.. ? flomlys og frostrøyk er jo helt magisk. Ikke værre enn at man må kle på seg Hehe. Gammel, men har ikke inntatt papparollen og "kle på deg, gutt" ? 0 Quote Link to post Share on other sites
ErikErik 1,097 Share Posted October 28, 2019 Share Posted October 28, 2019 Sant nok, kan være jeg som har blitt gammel. Og ikke lenger synes det er pysete å gå med ullsokker og votter. 0 Quote Link to post Share on other sites
elaang 669 Share Posted October 28, 2019 Share Posted October 28, 2019 13 timer siden skrev ErikErik: flomlys og frostrøyk er jo helt magisk. Jeg savner faktisk da høstkampene begynte tidligere pga dagslyset. Det var noe spesielt å gå på kamp kl 15 og etterhvert kl 13 i strålende høstsol. Nå er det bare mørkt og kaldt og ikke minst glissent (det vare det kanskje før også, selv med tidligere kampstart). 4 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts