Jump to content

Hangar'n

Rubbster
 Share

Recommended Posts

5 minutter siden skrev Stairs:

"Politiker mener Bærum må sjekke hva det vil koste kommunen å kjøpe Telenor Arena, sammenlignet med å bygge ny arena på Nadderud. 

En av Norges beste fotballstadioner ligger på Fornebu. Jeg synes det vil være en stor unnlatelsessynd om man ikke sjekker opp prisen Kjell Ulrichsen skal ha for å overdra stadion til Bærum kommune, sier Stein Stugu (Rødt)" 

Med hvilken kompetanse kommer Stein Stugu fram til at dette pt er blant norges beste forballstadioner? Og beste for hvem (for spillerne, for tilskuerne eller å drive klubb fra)?

9 minutter siden skrev Nr14:

Fotball er en utendørsidrett med sol, regn vind og noen ganger snø (ikke så mye sjarm) så nye Nadderud Stadion er for min del det klart beste alternativet.

Enig! Eneste fordelen med TA er at gutta ville fått helt perfekte treningsfohold også når det er surt, dritkaldt, snø, is og ellers for jævlig forhold på den treningsbanen de bruker i dag.

6 minutter siden skrev guttensindet:

Enig! Eneste fordelen med TA er at gutta ville fått helt perfekte treningsfohold også når det er surt, dritkaldt, snø, is og ellers for jævlig forhold på den treningsbanen de bruker i dag.

Og at publikum vil få ganske perfekte forhold når det er surt, dritkaldt, snø, is og ellers for jævlig forhold på Hovis i november.

Mener dog vi har hatt denne diskusjonen før 🙂

2 minutter siden skrev odd:

Og at publikum vil få ganske perfekte forhold når det er surt, dritkaldt, snø, is og ellers for jævlig forhold på Hovis i november.

Mener dog vi har hatt denne diskusjonen før 🙂

Det har vi, men det er jo så lenge siden at den diskusjonen er (nesten) glemt😉. Men at gutta har semre treningsforhold pr nå er vel ikke til å stikke under stol.

25 minutter siden skrev Stairs:

"Politiker mener Bærum må sjekke hva det vil koste kommunen å kjøpe Telenor Arena, sammenlignet med å bygge ny arena på Nadderud. 

– En av Norges beste fotballstadioner ligger på Fornebu. Jeg synes det vil være en stor unnlatelsessynd om man ikke sjekker opp prisen Kjell Ulrichsen skal ha for å overdra stadion til Bærum kommune, sier Stein Stugu (Rødt)" 

Ikke glem å sjekke ut de årlige driftskostnadene også da. Leiekostnadene på TA var jo helt hinsides. 

Selve kjøpsprisen bør ikke være Bærum kommune sitt viktigste argument.

Det virker ikke som om Ulrichsen er interessert i å selge.  Han håper vel fortsatt at han skal få fullstendig bruksendring og kunne kose seg med tomteverdien.  Personlig liker jeg ideen om en en innendørsarena - akkurat som jeg gjorde da vi spilte der.  Jeg tror det kunne gitt oss en fordel sportslig å kunne spille hele året.

Nå når sesongen er blitt så lang med spilling i adventstida, er tilskueren i meg sterkt interessert i en Telenor Arena retur.

19 timer siden skrev Sindre:

Som supporter bosatt på Bekkestua som liker å være utendørs foretrekker jeg ny Nadderud stadion.  Men hvis politikerne ikke gjør en vurdering av byggekostnad og driftskostnad ved å bygge nytt vs å kjøpe det som en gang var klubbens drømmestadion, så gjør de vel ikke jobben sin?

Fornebuområdet får ferdig utbygd rundt 15 000 innbyggere (husker jeg riktig). Det betyr en mulighet til å øke antall supportere blant tilflyttere som er spennende for alle som liker liv på stadion.  Vi bør heller ikke glemme at vi ikke har hatt større gjennomsnittstall noen gang enn da vi var på TA. Spesielt trakk vi  mange flere på høst, vinter og vår.. Ny stadion på Bekkestua er fint og bra og vi trenger en bedre arena, men får vi flere til å møte opp med lue og votter i november og desember enn det vi gjorde  sist høst og vinter ??  Selv bor jeg bor jeg langt fra både Bekkestua og Fornebu, så det spiller ingen rolle for min reisevei, men ser fordeler med TA:

• 3 weeks later...

Det blir spennende å se. Burde nok være aktuelt for Bærum kommune å kjøpe, i stedet for å bygge nye arena til oss (sett fra deres side).

Vi vil nok ha det best på Nadderud, men bonusen for oss ville jo være at vi slapp å finne midlertidig bane under byggeperioden. 

12 minutter siden skrev Bjornh:

Vi vil nok ha det best på Nadderud, men bonusen for oss ville jo være at vi slapp å finne midlertidig bane under byggeperioden. 

Er det ikke meningen at man skal bruke dagens Nadderud Stadion i byggeperioden?