Jump to content

Recommended Posts

• Replies 8.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vil bli i tippeligaen

Telenor Arena saken skal visstnok opp i Stortinget i neste uke. Det stilles spørsmål ved Fylkesmannens tolkning at 2 måneders fotball per år skal kunne kalles hovedsaklig årsaktivitet på kunstgress.

Hvis nåværende eller fremtidige eiere av TA innretter den faktiske bruken av arenaen i tråd med reguleringsbestemmelsene, tror jeg Stabæk-familien gjør lurt i å begynne å innstille seg på at dette kan

Posted Images

Navnet er hangar'n. Udemokratisk vedtatt av den indre sirkel i SS. Lik det eller ikke, men slik er det. Jeg har også mange andre forslag, men det ble Hangar'n. Et navn knytta til stedets historie og som lett kan assosieres med hvordan stadion ser ut innvendig. Dessuten sto det hangarer på området tidligere.

Ikke noe mer å syte om dette. Vil man inn i maktens korridorer må man kjenne sin besøkelsestid og være der det skjer. Uansett navnevalg vil det alltid finnes en haug med forumnisser som vil hyle og skrike og mene noe annet.

EOD.

Da prøver vi å få debatten inn på rett spor igjen.

Heter det Hangar´n, Hangar`n eller Hangar'n? Har aldri skjønt forskjellen på disse tegnene.

Forskjellen på `og ´er følgende:

´= akutt aksent brukes særlig for å markere at en staving har sterkt trykk. Eks: André.

`= grav aksent. Gjør lyden av ordet mykere. I f.eks Fransk vil `gjøre E til Æ uttalelsesmessig.

Så det riktige skal være Hangar'n?

Forskjellen på `og ´er følgende:

´= akutt aksent brukes særlig for å markere at en staving har sterkt trykk. Eks: André.

`= grav aksent. Gjør lyden av ordet mykere. I f.eks Fransk vil `gjøre E til Æ uttalelsesmessig.

Så det riktige skal være Hangar'n?

Ja, enkelt og greit. Burde kanskje sagt det med en gang i stede for å tvinge deg til å spørre ;)

Ja, enkelt og greit. Burde kanskje sagt det med en gang i stede for å tvinge deg til å spørre ;)

Takk, da er trådnavnet endret for siste gang.

Edited by Slum

Sikker på det? Jeg er en forumnisse som mener noe annet ;)

Jeg har håper da virkelig den endrer navn når stadion får et navn. Jeg ønsker ikke å skamme meg hver gang jeg skal si hvor Stabæk spiller hjemmekamper.

(Ja - Hangar'n er ekstremt harry - uansett hvor mye det linkes til historien )

Må si jeg liker det navnet som brukes per dagens dato, eller blue dream arena.

Blue Dream er harry. JEG gleder meg til å spille i HANGAR, HANGAR'N eller HANGAREN. Omo Color stadion, og dess like ligger på bunnen.

s

Hail HANGAR

Edited by Pjalle Nøtt

Jeg vet ikke om Alzheimer forsøker å være ironisk, men skal altså Stabæk Support være en organisasjon der et styre, eller en indre sirkel, bestemmer hva andre supportere skal mene?

Hangar'n har, enten dere i styret og den indre sirkel liker det eller ikke, tydligvis blitt dårlig mottatt av mange her på forumet. For meg minner det litt om en etterhvert berømt drage NFF prøvde å putte på landslagsdrakten. Internt syntes de det var en knallidé. Heldigvis tok de vett til seg og la seg flate istedetfor å stå opp for den dårlige beslutningen de hadde tatt. De kunne helt sikkert argumentert for dragen og nektet å gi seg, men hørte altså på "folket". For å slenge ut en brannfakkel her: Er det mulig at noen i denne indre sirkelen er så interessert i å kunne si "Jeg var med å finne på det navnet" istedetfor å høre på andre?

Stabæk Fotball kommer til å sette det offisielle navnet på stadion. Hva det blir hetende på folkemunnet må det nødvendigvis gå litt tid for å etablere seg.

For min del tror jeg det å "Dra på fornebo" kommer til å erstatte å dra på Nadderud de neste årene. Det vil sikkert endre seg etterhvert som Fornebo blir bygget ut.

Jeg støtter at Hangar'n høres "harry" ut, i mangel på et bedre ord. Det høres billig ut og lite forseggjort ut. Da kan man like gjerne trå til med Bobla, som det jo er meningen at det skal se ut som utenfra. Til de som ikke tror at Forenbo Arena kommer til å overleve, så blir Molde Stadion nevnt som et eksempel. Om jeg skal invitere med kollegaer eller venner i Oslo på kamp, vil de forstå hva jeg mener med Forenbo Arena eller det offisielle stadionnavnet. De vil ikke forstå Hangar'n.

skal altså Stabæk Support være en organisasjon der et styre, eller en indre sirkel, bestemmer hva andre supportere skal mene?

Godt gjort å få noen til å svare på det...

Navnet er hangar'n. Udemokratisk vedtatt av den indre sirkel i SS. Lik det eller ikke, men slik er det.

Spørsmålet var om dette er ironi eller ikke? Vi har tidligere vært gjennom en splittelse i BdB/$$. $$ beveger seg farlig på en kant der de er en supporterklubb for de ivrigste (noe som ikke er galt) og gir faen i alle andre som elsker Stabæk, men som av forskjellige grunner ikke står og synger, drar på borteturer og tenner opp bluss i sin egen hage. Mange av de siste kan sikker betale en hundrelapp eller tre i årsavgift for å være med i en supporterklubb, men da må de få noe igjen. At pengene går i tifo-bøtta er et eksempel på hva de får igjen. At "en indre sirkel" (Alzheimers uttrykk) bestemmer i uttakt med mengdene (slik NFF prøvde), og at "den indre sirkel" står på TV og hetser Alanzinho mot mengdens mening er ikke å få noe igjen. Dette gjør at mange av disse potensielle medlemmene ikke klarer å identifisere seg med Stabæk Support og heller ikke er medlemmer.

Enig med gufa.. synes $$ skulle bli litt mer demokratiske i de store valgene.. jeg visste ikke hva som sto på "greed"-banneret før jeg så det på TV etterpå, og det gjorde meg vondt å vite at jeg "sto bak" dette banneret(ikke for å blusse opp alan-debatten igjen).... "Den indre sirkel" burde ikke ta seg selv så høytidelig og heller prøve å slippe resten av medlemmene i $$ til.. Det skal ikke så mye til å få en avstemning her inne på forumet om de viktigste valgene.. synes forresten at "Hangar'n" er et kult navn..

Når det er sagt, synes jeg at de som leder $$ gjør en utrolig bra jobb! Jeg vet hvor stressa det er å lede en sauegjeng der alle har forskjellige meninger(Alle har jo vært med på å planlegge en russebuss), men det er viktig å ikke skape irritasjon innad i $$.. det kan løses med for eksempel avstemninger

Enig med gufa.. synes $ skulle bli litt mer demokratiske i de store valgene.. jeg visste ikke hva som sto på "greed"-banneret før jeg så det på TV etterpå, og det gjorde meg vondt å vite at jeg "sto bak" dette banneret(ikke for å blusse opp alan-debatten igjen).... "Den indre sirkel" burde ikke ta seg selv så høytidelig og heller prøve å slippe resten av medlemmene i $ til.. Det skal ikke så mye til å få en avstemning her inne på forumet om de viktigste valgene..

Avstemninger på feks tekstbannere eller tifoer på det åpne forumet er tåpelig. Det tar bort hele overraskelse momentet. Muligheten for å kunne mene noe om hva som skal stå på tifo så må man møte opp på møtene vi har, og komme med sin mening der.

skal altså Stabæk Support være en organisasjon der et styre, eller en indre sirkel, bestemmer hva andre supportere skal mene?

Godt gjort å få noen til å svare på det...

Det er veldig lett å svare på det. Ja, når man har et folkevalgt styre har man gitt styret muligheten til å velge og mene på vegne av dere. Det er derfor alle blir innkalt til årsmåte, der alle medlemmer har mulighet til å stemme for eller imot styremedlemmer. Organisasjonen her er da ikke bygget opp noe annerledes enn andre klubber og bedrifter?

Dersom slum vil kalle tråden sin Hangar'n fordi han synes det passer, har han all mulighet til det. Dersom jeg, og andre, er enige, har vi all mulighet til å være det. Dersom du og flere er uenig, er det selvsagt også helt greit.

Jeg må si du er svært dramatisk i ordleggingen din gufa, som om dette var den største krisen i verden. På et mindre forum diskuterte vi hvilket klengenavn det var sannsynlig at stadion ville få. Hangar'n er elementært ganske sannsynlig, grunnene gidder jeg ikke liste opp.

Jeg husker ikke hvem som kom opp med navnet, og det er uansett et navn mange ville assosiert til i løpet av ganske kort tid når man tross alt ser på utforming og beliggenhet. Men siden du får det til å virke vanskelig å stå fram, jeg synes navnet er en god idé. Jeg regna ikke med at alle ville være enige. Det var også jeg med flere som malte alanbanneret. Jeg så ikke for meg bare kos der heller. Tenk hva vi hadde utrettet hvis alle måtte være enige først, gufa! Det er nettopp derfor man har et styre, for å forenkle og effektivisere avgjørelser og administrative spørsmål.

Ha en fin dag :) (Ikke ironi)

Jeg vet ikke om Alzheimer forsøker å være ironisk, men skal altså Stabæk Support være en organisasjon der et styre, eller en indre sirkel, bestemmer hva andre supportere skal mene?

Hangar'n har, enten dere i styret og den indre sirkel liker det eller ikke, tydligvis blitt dårlig mottatt av mange her på forumet. For meg minner det litt om en etterhvert berømt drage NFF prøvde å putte på landslagsdrakten. Internt syntes de det var en knallidé. Heldigvis tok de vett til seg og la seg flate istedetfor å stå opp for den dårlige beslutningen de hadde tatt. De kunne helt sikkert argumentert for dragen og nektet å gi seg, men hørte altså på "folket". For å slenge ut en brannfakkel her: Er det mulig at noen i denne indre sirkelen er så interessert i å kunne si "Jeg var med å finne på det navnet" istedetfor å høre på andre?

Stabæk Fotball kommer til å sette det offisielle navnet på stadion. Hva det blir hetende på folkemunnet må det nødvendigvis gå litt tid for å etablere seg.

For min del tror jeg det å "Dra på fornebo" kommer til å erstatte å dra på Nadderud de neste årene. Det vil sikkert endre seg etterhvert som Fornebo blir bygget ut.

Jeg støtter at Hangar'n høres "harry" ut, i mangel på et bedre ord. Det høres billig ut og lite forseggjort ut. Da kan man like gjerne trå til med Bobla, som det jo er meningen at det skal se ut som utenfra. Til de som ikke tror at Forenbo Arena kommer til å overleve, så blir Molde Stadion nevnt som et eksempel. Om jeg skal invitere med kollegaer eller venner i Oslo på kamp, vil de forstå hva jeg mener med Forenbo Arena eller det offisielle stadionnavnet. De vil ikke forstå Hangar'n.

Mens du driver og skyter deg selv i foten:

Her argumenterer mot at andre enn Stabæk skal sette navn på stadion, samtidig som du selv konsekvent skriver "Fornebo Arena" et navn Stabæk aldri har brukt?

Bra treff!

SS styres ikke av 8-10 forumdeltagere, men av de som aktivt deltar i organisasjonens styre og andre aktive rundt dem.

EOD.

Leve dragen!

Ja, når man har et folkevalgt styre har man gitt styret muligheten til å velge og mene på vegne av dere.

Spørsmålet er om man som såkalt demokratisk valg skal tvinge singe personlige meninger nedover dem man representerer eller om man er valgt for å frembringe meningene til dem som har valgt en snarere enn sine egne. Kan jo virke som at det går en liten "Giske" i "den indre sirkel" av og til. Det kan være jævlig stas å synes, ha makt og bruke den til fordel for seg og sitt.

Synes iallfall ikke du bare skal kimse av gufas bekymring og avfeie det som overdreven dramatikk. Sånt kan fort oppfattes som arroganse og liten gehør for konstruktiv kritikk. Du ser jo at han får støtte i sine meninger allerede i førstkommende post, og jeg kan oppriktig talt si at samme tanke har slått meg og fra tid til annen. Stabæk Support, dvs enkelte personer i den såkalte indre sirkel, bør være veldig bevisste på hva de utvikler supporterklubben til og, ikke minst, hvorvidt de anser den for å være sin egen sandkasse der de har fått myndighet til å diktere hva andre skal mene snarere enn å ha blitt satt til å være talerør for andres meninger.

Det er betimelig å spørre om Alzheimers uttalelse var ironisk eller seriøst ment. Dersom det var seriøst, og det er dette som er holdningen også i større og viktigere saker, kan Stabæk Support i verste fall og satt veldig på spissen være på vei mot å utspille sin rolle som supporterklubb for Stabæk-supportere og gå over i retning av å være en kompisklikk for de få innvidde.

Poenget er ikke at alle må være enige før noen avgjørelser tas. Poenget er at dersom man skal ha troverdighet som demokratisk valgt styre må man ta til seg det medlemmene sier, forstå at man er til for medlemme og ikke motsatt, og ikke avfeie all kritikk med arroganse. Selvfølgelig er det helt greit å ta beslutninger uten for mye omstendelig tullball. Men hvis holdningen hele tiden skal være at "Dette har vi bestemt og da blir det sånn. Du var ikke der da vi bestemte det så du bare holde kjeft i ettertid", har man etter min mening ingenting i styre og stell av noe som helst å gjøre.