Jump to content

Hangar'n

Rubbster
 Share

Recommended Posts

Vel.. Hadde vel håpet på at navnet skulle inkludere både sponsoren og lokal tilhørighet slik som Start fikk til, men allikevel langt bedre enn både komplett og Color Line.

Føres pengene rett tilbake til FA-prosjektet eller er det lov å håpe på midler til spillerkjøp og?

Edited by hdaniels

Vel.. Hadde vel håpet på at navnet skulle inkludere både sponsoren og lokal tilhørighet slik som Start fikk til, men allikevel langt bedre enn både komplett og Color Line.

Føres pengene rett tilbake til FA-prosjektet eller er det lov å håpe på midler til spillerkjøp og?

Blir det sånn at stabækgutta blir til: The Village Phone Ladies? :lol::blink::blink::blink::unsure::unsure::unsure:

ble ikke det feteste navnet vi kunne ha fått, men money talks.......

Var det navnet jeg forventet, selv om jeg stusset når noen hintet om at det ville bli et helt forferdelig navn. Så tror ikke jeg vil ha noe problem med å bruke det navnet, evt. sier jeg Fornebu.

Noen som sender nettavisen et nytt bilde?

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tip...icle2022363.ece

Noen som sender Nettavisen nye journalister?

Stabæk-bane..? Jeg trodde stadion eller arena var ganske innarbeidede betegnelser blant fotballfolk. Eller er det Stabekkbanen som skal bytte navn?

Stabæk-bane..? Jeg trodde stadion eller arena var ganske innarbeidede betegnelser blant fotballfolk. Eller er det Stabekkbanen som skal bytte navn?

Får vi 115 mill for å døpe om Stabekkbanen er jeg spent på hva vi får for Hangar`n.

Hva er problemet? Det er det vitterlig noe som heter "fotballbane". Stabæk er et fotballag. Telenor Arena blir fotballbanen til Stabæk. Ergo helt greit å omtale det som Stabæk-bane. Hvis vi skal begynne å snakke om språk, er det verre med alle som snakker om "stadion" som et hankjønnsord, noe det virker som de fleste gjør, og omtaler det som "stadion" også i bestemt form entall.

Angående Fornebu eller Fornebo: Rich, mener jeg det var, hadde et oppklarende innlegg om det for en tid tilbake. Opprinnelig het det Fornebo, etter navnet på gården som lå der. Senere har det blitt vedtatt en offisiell navneendring, og per definisjon heter det i dag Fornebu.

Edited by Perfect 7

Jeg synes Hangar'n verken er kult eller enkelt. "Hangaren" er enklere å uttale, men det er fortsatt ikke fint.

Telenor Arena it is. Eventuelt bare "Fornebu", som jeg antar de fleste vil bruke...

"Skal på Fornebu i dag".

115 mill!

Det er ikke ubetydelige mengder cash, selv for en såpass lang avtale... Gratulerer allihopa som har fått dette til! Det er en stor merkevare å ha i ryggen. (noe annet enn komplett.no og sparebank sør for å si det mildt...). Nå må de bare sørge for å få orden på underleverandørene sine slik at Stabæk navnet ikke blir trukket ned i gjørma hver gang Telenor går på en smell...

Gratulerer med ny stadion snart,og nytt navn.

Ser ut til å være en god avtale,men ser at Telenor også skal være hovedsponsor for disse 115 millene.

Er det for hele perioden?

Ser du også ler litt av sparebanken sør,nå er vel avtalen Start fikk omtrent på samme nivå (iallefall når det gjelder rene penger).Start fikk 35 mill for navnet i 10 år og 25 mill for hovedsponsor i 3 år,totalt ca 60 mill.

Hvis Telenor skal være hovedsponsor i 10 år som en del av den nye avtalen? er det som man kan se ikke så store forskjell.Er derimot hovedsponsor delen bare gjelne noen få år har Stabæk fått utrolig mye ut av denne avtalen.

Gleder meg til å besøke hallen.

115 mill!

Det er ikke ubetydelige mengder cash, selv for en såpass lang avtale... Gratulerer allihopa som har fått dette til! Det er en stor merkevare å ha i ryggen. (noe annet enn komplett.no og sparebank sør for å si det mildt...). Nå må de bare sørge for å få orden på underleverandørene sine slik at Stabæk navnet ikke blir trukket ned i gjørma hver gang Telenor går på en smell...

Ser ut til å være en god avtale,men ser at Telenor også skal være hovedsponsor for disse 115 millene.

Ser du også ler litt av sparebanken sør,nå er vel avtalen Start fikk omtrent på samme nivå (iallefall når det gjelder rene penger).Start fikk 35 mill for navnet i 10 år og 25 mill for hovedsponsor i 3 år,totalt ca 60 mill.

Hvis Telenor skal være hovedsponsor i 10 år som en del av den nye avtalen? er det som man kan se ikke så store forskjell.Er derimot hovedsponsor delen bare gjelne noen få år har Stabæk fått utrolig mye ut av denne avtalen.

115 er for Stadionsponsingen.

Vet nå ikke helt. Det ble presentert en drakt med telenor logo på brystet som de sa skulle benyttes i Europacup fra høsten av, så det kan tyde på at denne avtalen også delvis angår andre områder enn arenaen, men noe annet hadde vært veldig rart for den typen summer. Det er også hevet over enhver tvil at Stabæk får mye mer igjen for avtalen i form av det aller beste innen IT-tjenester og teknologisk utvikling av arenaen, ikke bare penger. Skulle man sette en pris på de tjenestene Stabæk kommer til å "få" fra Telenor i de neste ti årene ville pakken se enda bedre ut!

115 mill!

115 er for Stadionsponsingen.

http://www.stabaek.no/content/view/674/1/

Men står ikke noe om antall år?

En god avtale,men man(iallefall jeg) fikk inntrykk av at det bare gjalt navnet til å begynne med,og da hadde det vært nærmest en sensasjonell god avtale.

Men som det sies,avtalen handler jo ikke bare om penger,også andre tjenester.

Så for all del,ser ut til å være en god avtale.

Jeg synes Hangar'n verken er kult eller enkelt. "Hangaren" er enklere å uttale, men det er fortsatt ikke fint.

Telenor Arena it is. Eventuelt bare "Fornebu", som jeg antar de fleste vil bruke...

"Skal på Fornebu i dag".

Dette støtter jeg fullt ut. Hangarn er et fremmedord. Faktisk er dette første gang jeg er inne på denne tråden etter forrige navnebytte ettersom jeg ikke føler noen som helst tilknyttning til "Hangarn". Jeg hadde i grunn ett mål med å gå inn her nå - det var å foreslå et navnebytte på tråden. Imidlertid ser jeg at det fåtall som har mulighet til dette har lagt bundet seg fast til sin egen ide og overhodet ikke er åpne for å diskutere å kalle stadioen for det den heter eller det den blir kalt.

Tråden burde hete

1. Telenor Arena

eller

2. Fornebu Arena

Når jeg skal på kamp på ny arena skal jeg iallefall til Fornebu. Ingen skal få meg inn i en Hangar med drammensuttale.

"Skal på Fornebu i dag".

Dette støtter jeg fullt ut. Hangarn er et fremmedord. Faktisk er dette første gang jeg er inne på denne tråden etter forrige navnebytte ettersom jeg ikke føler noen som helst tilknyttning til "Hangarn". Jeg hadde i grunn ett mål med å gå inn her nå - det var å foreslå et navnebytte på tråden. Imidlertid ser jeg at det fåtall som har mulighet til dette har lagt bundet seg fast til sin egen ide og overhodet ikke er åpne for å diskutere å kalle stadioen for det den heter eller det den blir kalt.

Tråden burde hete

1. Telenor Arena

eller

2. Fornebu Arena

Når jeg skal på kamp på ny arena skal jeg iallefall til Fornebu. Ingen skal få meg inn i en Hangar med drammensuttale.

Dette burde vel strengt tatt vært postet i Nå-må-vi-hente-tilbake-IA-for-å-få-luftstyrke-i-forsvartråden eller Nå-må-Bohinen-gå-fordi-han-låner-ut-IAtråden

"Skal på Fornebu i dag".

Tråden burde hete

1. Telenor Arena

eller

2. Fornebu Arena

Jeg er helt enig med deg, Sauen. Syns hangar'n er et tåpelig navn. Hadde enda staddan fått en lattelrig dårlig navn ala komplett dått enno, kunne jeg forstått at enkelte ønsket et kallenavn som var finere, men med det høyst brukbare navnet Telenor Arena kan jeg ikke se behovet..

Jeg er helt enig med deg, Sauen. Syns hangar'n er et tåpelig navn. Hadde enda staddan fått en lattelrig dårlig navn ala komplett dått enno, kunne jeg forstått at enkelte ønsket et kallenavn som var finere, men med det høyst brukbare navnet Telenor Arena kan jeg ikke se behovet..

Og jeg er helt enig med Anders C og Sauen.

Jada. Værsågod, lag gjerne sanger med Telenor Arena i teksten du, jeg kommer ikke til å synge med.

Stadion ser ut som en hangar både fra utsida og innsida. EOD

Artig dette, spesiellt summen vi får... Regner med at klubben kanskje kan ta seg litt mer friheter på transfermarkedet da?

115 mill=10 mill pr. år. Telenor er ikke dumme. De får igjen masse her, slik at dette reduserer vår øvrige sponsing dramatisk. Dessuten trenger vi nok hele dette beløpet bare til stadionkostnader hvert år. Det koster ganske mye i drift og vedlikehold, renter og avdrag. Penger til spillerkjøp av dette kan dere bare glemme.

Men uansett gjør det framtida vesentlig lysere.

Oppfordrer alle til å bytte leverandør til Telenor.

Poenget er at tråden ikke bør kalles "Hangar'n", da dette er enkeltes meninger. Kall den Telenor Arena. Så får folk bestemme selv hva de sier når de skal på kamp. Så enkelt er det.

Edited by lyckegutten

Poenget er at tråden ikke bør kalles "Hangar'n", da dette er enkeltes meninger. Kall den Telenor Arena. Så får folk bestemme selv hva de sier når de skal på kamp. Så enkelt er det.

Dette har allerede blitt diskutert på interne fora. Lik det eller ei, tråden blir hetende Hangar'n og folk kan kalle den hva de vil.

Og jeg er helt enig med Anders C og Sauen.

enig