Gå til innhold

Trener'n - Klubbens Viktigste Mann?


stabækLars
 Del

Anbefalte innlegg


Tror Semb kan ha noe for seg. Husk at utgangspunktet er helt ulikt landslaget. Landslaget kan aldri UTVIKLE spillere. Semb overtok etter drillo. INGEN i verden kunne ha gjort drillo etter mht resultater. Når Sembs mannskap spilte bra, tapte vi. Noen som husker Latvia på Ullevaal?

 

Joda Semb er ganske drillo i tankegangen, men han overtar et lag som ikke eier effektivitet i offensivt spill og som slipper inn for mange mål. Semb kan ha noe for seg. Men om han tør satse på oss er noe annet. Hvis vi får Semb er det garantert lettere å hente spillere til klubben, og det er viktig.

 

Linderoth får vi altså ikke. - han vil være kontrakten ut. Er litt usikker på hva nytt han kan tilføre. Kanskje noen svenske talenter?

 

Davidsen er jeg skeptisk til. Men han har jo mange dårlige erfaringer bak seg, det er faktisk et pre. Men har han snudd noe - noen gang? (bortsett fra enga i 97 med opprykk og køppseier?)

 

Vi kan ikke velge trener på øverste hylle.

 

Jeg er mest positiv til Semb.

 

Når det gjelder Sembs headbanging i gressmatta etter seier, vel, Gaute Larsen fikk ikke mye grønske i trynet i 04...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 465
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Hepp,

 

Jeg begynner ærlig talt å bli lei av å vente på positive tilbakemeldinger fra klubben!

 

Jeg vil vite hvem som skal trene oss (Blir det Davidsen så får jeg bite skuffelsen i meg)

Jeg vil vite hvem som blir i dagens stall.

Jeg vil vite hva den nye treneren mener om fotball.

Jeg vil vite hvordan han har tenkt til å snu den spillemessige negative trenden fra i fjor.

Jeg vil vite hvilke forsterkninger vi får (om vi får noen)

Jeg vil ha revansje fra i fjor!

Jeg vil vinne 1. divisjon

Jeg vil vinne cupen

 

Jeg har alt togbillett til Hamar i januar...

 

Med utålmodig hilsen

@ringo

343=TD05....

19509[/snapback]

 

 

SÅ ENIG SÅ ENIG ringo......

men jeg har mine tanker om når de fleste av brikkene (må) falle på plass. Vent å se... tror jeg blinker på at ting snart er i havn.

Se tråden 27DAGERIGJEN... (den ble skrevet for en stund siden, men er like gyldig!)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


som enkelte andre: en patologisk prioritering siden referanserammene her er pest og kolera og tilsvarende....

- SEMB: udefinert infeksjonssykdom med usikker prognose

- LINDEROTH: klare svekkelsestegn med tydelig risiki for tilbakefall

- DAVIDSEN: høy smitterisiko med stor fare for vitale defekter

- TEITUR: særdeles kritisk prognose med stor fare for Mors. (sjekk i fremmedordboka.-.. hehe - alle som har jobba helsesektoren vet hva det er..)

 

Den (eller: de ) eneste jeg tror kan bånne den skalaen er:

- IVAR Hoff... skrekk og gru

- Joar Hoff (ja, det er broderen) som i 04 greide å feie et ung, spillende og bra lag rett ned fra 3.div til 4. med 15 p på 22kamper

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Av de 3 alternativene som har dukket opp nå, er uten tvil det alternativet jeg minst ønsker, Davidsen. Linderoth blir som å gå tilbake til start og begynne på nytt.

 

Konklusjon min blir derfor. Gi Semb en sjanse!

 

Men, noen som kan oppdatere meg litt på hva mannen har på rullebladet. (snakker nå om klubbfotball)?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg aner ikke, men han har en imponerende CV på landslagsnivå:

 

Norges statistikk under Semb

 

Resultatene, totalt:

68 kamper, 29 seirer, 21 uavgjorte, 18 tap, mål 89-61.

 

 

Hele greia

19575[/snapback]

 

Stabæk 2004:

26 kamper, 7 seire, 6 uavgjorte og 13 TAP. mål 25-40

 

Oppsumerer:

-Stabæk04, tapte 50% av kampene. Semb, tapte ca 26,5% (altså bare halparten av det stabæk tapte i år)

-Stabæk04, scora 25 (mindre enn 1 mål pr kamp). Senb, 89 scoringer på 68 kamper =1,3, scoringer pr kamp, tilsvarende for Stabæk ville vært 34 scoringer på 26 kamper.... Hvor hadde vi vært i dag med disse tallene?

 

PS: jeg bare påpeker fakta.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nils Johan Semb høres ganske dyr ut. Han har sikkert lønn opp mot en million i NFF. Men det er vel kanskje det nivået Stabæk ønsker å legge seg på.

19578[/snapback]

 

 

Semb ser heldigvis ut til å være ute av bildet. At Aalbu ikke regner med å rekke den selvpålagte fristen 1.12., kan også tyde på at Davidsen i utgangspunktet ikke er ønsket av Stabæk - noe jeg er glad for. Ser dessverre ikke bort fra at Davidsen likevel kan få jobben, av mangel på andre kandidater.

 

Det Stabæk trenger nå er en en ung, fremmadstormende, sulten trener som kan få mye ut av lite. Skullerud er en slik mann....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er bare å kutte ut videre snakk om Semb. Han kommer ikke uansett. Heller ikke Linderoth er aktuell, og da står vi igjen med.... taaa-dammm; Davidsen.

 

Heldigvis (i denne situasjonen) sier Aalbu at han er usikker på om han klarer å holde sin selvpålagte frist om å ha trener klar til 1. desember. Det betyr jo at de ikke nå bare sier ja til Davidsen, men at de jobber videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg aner ikke, men han har en imponerende CV på landslagsnivå:

 

Norges statistikk under Semb

 

Resultatene, totalt:

68 kamper, 29 seirer, 21 uavgjorte, 18 tap, mål 89-61.

 

 

Hele greia

19575[/snapback]

 

Stabæk 2004:

26 kamper, 7 seire, 6 uavgjorte og 13 TAP. mål 25-40

 

Oppsumerer:

-Stabæk04, tapte 50% av kampene. Semb, tapte ca 26,5% (altså bare halparten av det stabæk tapte i år)

-Stabæk04, scora 25 (mindre enn 1 mål pr kamp). Senb, 89 scoringer på 68 kamper =1,3, scoringer pr kamp, tilsvarende for Stabæk ville vært 34 scoringer på 26 kamper.... Hvor hadde vi vært i dag med disse tallene?

 

PS: jeg bare påpeker fakta.

19579[/snapback]

 

 

Dette er fakta med store modifikasjoner. Du underslår det faktum at Semb hadde en klart fallende tendens. Sembs beste resultater kom i starten av perioden, da han fortsatt kunne surfe på restene etter Drillo. Det siste året med Semb er under enhver kritikk, uansett hvordam man vrir og vender på det....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er fakta med store modifikasjoner. Du underslår det faktum at Semb hadde en klart fallende tendens. Sembs beste resultater kom i starten av perioden, da han fortsatt kunne surfe på restene etter Drillo. Det siste året med Semb er under enhver kritikk, uansett hvordam man vrir og vender på det....

19585[/snapback]

 

Og hvor er det anderledes enn Stabæk?

Slutten av sesongen (siste halvdel) var fullstendig begredelig med unntak av Brann borte og RBK borte. Man kan kanskje ikke snakke om fallende kurve når man også startet sesongen med tap....og man kan vel også trekke lignende slutniger om at dette var fallende kurve for Gaute som for Semb på landslaget, der Gaute fra tidligereår (for å bruke dine ord) kunne surfe på spillerprofiler i klubben.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Linderoth, Semb, Teitur, By Rise, Davidsen er vel alle kandidater det er fornuftig å sjekke ut i forbindelse med ansettelse av en ny trener...

 

Jeg ser som flere av dere andre at Davidsen rykker stadig frem i køen...

Men nekter å deppe før det er avklart! Stabæk har dratt kaniner opp av hatten før, jeg håper og tror det skjer igjen ;)

 

@ringo

343=TD05

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk har dratt kaniner opp av hatten før, jeg håper og tror det skjer igjen ;)

19592[/snapback]

Det tror jeg også. Men hva med han svensken? Er han uaktuell? Eller skulle han til Tromsø.

 

Jeg vil samtidig lansere en ny kandidat:

 

Johnny Knoxville

 

intjkfhmjanfeb2002-pag1.jpg

 

Vet ikke om han kan så mye om fotball. Men han kan definitivt få mye ut av gutta....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Dette er fakta med store modifikasjoner. Du underslår det faktum at Semb hadde en klart fallende tendens. Sembs beste resultater kom i starten av perioden, da han fortsatt kunne surfe på restene etter Drillo. Det siste året med Semb er under enhver kritikk, uansett hvordam man vrir og vender på det....

19585[/snapback]

 

Og hvor er det anderledes enn Stabæk?

Slutten av sesongen (siste halvdel) var fullstendig begredelig med unntak av Brann borte og RBK borte. Man kan kanskje ikke snakke om fallende kurve når man også startet sesongen med tap....og man kan vel også trekke lignende slutniger om at dette var fallende kurve for Gaute som for Semb på landslaget, der Gaute fra tidligereår (for å bruke dine ord) kunne surfe på spillerprofiler i klubben.....

19588[/snapback]

 

Hva har dette med saken å gjøre?? At Gaute har en tilsvarende utvikling som Semb, bare understreker poenget. Mitt poeng er at du forsøker å argumentere for at Semb er en god trener gjennom feilaktig bruk av statistikk. Jeg har aldri hevdet at Gaute er en bedre trener enn Semb, statistikk eller ikke. Poenget er at man ikke bør erstatte èn "dårlig" trener med en annen "dårlig" trener. Du argumenterte opprinnelig for at Semb er en god trener, mens jeg mener det motsatte. Som svar på mine anmerkninger kommer du så med et selvmotsigende argument hvor du viser til at også Gaute hadde mer eller mindre samme utviklingen, noe som bidrar til å bekrefte mitt poeng. Hva er det du egentlig mener her?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det tror jeg også. Men hva med han svensken? Er han uaktuell? Eller skulle han til Tromsø

 

Det var vel bare forumsnakk... Han er vel arbeidsledig, TIL blir det ikke de satser på Ulseth.

 

Det er fler utenlandske trenere som har vært "aktuelle" for norske klubber i media i det siste, uten at det har blitt noe konkret av det!

 

@ringo

TD05

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke om han kan så mye om fotball. Men han kan definitivt få mye ut av gutta....

19599[/snapback]

Jepp, vi nevner i fleng: Spy, bæsj, tiss, snørr, flass, sæd, blod.

Dermed konkluderer vi med at Johnny Boy umulig kan være et dårligere alternativ enn DaVITSen. Enig med du atleten, Knoxville som trener!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror den største feilen med Semb er hans psykologiske evner. Det å få opp humøret , troen på å vinne og gutsen til å gi alt. Tror det er det som skiller gode trenere fra de geniale.

19586[/snapback]

 

 

Den største feilen hos Semb kan vel diskuteres og det lenge. Man kan ikke se bort fra at Semb hadde Norges beste spillere i sin stall og det klarte han ikke å få resultater av.

Å kontakte Semb er et tegn på at vi har en ledelse som ike skjønner hva det dreier seg om.

Man kan godt bruke statestikk for å si at Semb var en glimmrende trener men når det gjalt som mest tapte han alltid.

Er det ingen som husker at han la alle spillerne i forsvar og nekta og gå i angrep før motstandern scora?

 

Takk tusenmillionerganger Semb for at du sa nei til klubben i mitt hjerte :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Dette er fakta med store modifikasjoner. Du underslår det faktum at Semb hadde en klart fallende tendens. Sembs beste resultater kom i starten av perioden, da han fortsatt kunne surfe på restene etter Drillo. Det siste året med Semb er under enhver kritikk, uansett hvordam man vrir og vender på det....

19585[/snapback]

 

Og hvor er det anderledes enn Stabæk?

Slutten av sesongen (siste halvdel) var fullstendig begredelig med unntak av Brann borte og RBK borte. Man kan kanskje ikke snakke om fallende kurve når man også startet sesongen med tap....og man kan vel også trekke lignende slutniger om at dette var fallende kurve for Gaute som for Semb på landslaget, der Gaute fra tidligereår (for å bruke dine ord) kunne surfe på spillerprofiler i klubben.....

19588[/snapback]

 

Hva har dette med saken å gjøre?? At Gaute har en tilsvarende utvikling som Semb, bare understreker poenget. Mitt poeng er at du forsøker å argumentere for at Semb er en god trener gjennom feilaktig bruk av statistikk. Jeg har aldri hevdet at Gaute er en bedre trener enn Semb, statistikk eller ikke. Poenget er at man ikke bør erstatte èn "dårlig" trener med en annen "dårlig" trener. Du argumenterte opprinnelig for at Semb er en god trener, mens jeg mener det motsatte. Som svar på mine anmerkninger kommer du så med et selvmotsigende argument hvor du viser til at også Gaute hadde mer eller mindre samme utviklingen, noe som bidrar til å bekrefte mitt poeng. Hva er det du egentlig mener her?

19600[/snapback]

 

Er klar over at det ikke er noen god løsning å erstatte en evt. dårlig trener med en mindre dårlig. Poenget mitt var vel egentlig bare og påpeke hvor mye marginer har å si. Og at selv om vi er mange som mener at Semb ikke er en trener vi i utgangspunktet ønsker oss så kunne han kanskje likevel ha gjort en bedre jobb enn det som ble gjort med Stabæk siste år. Altså ikke så galt med Semb som vi kanskje husker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

FLadmark har vært i spania i ett år og avsluttet trener utdannelsen sin og er nå klar for nye trenerutfordringer... Han skal visstnok være kontaktet av opptil flere 1. divisjonsklubber...

 

Men hel ærlig talt så tror jeg Stabæk leter etter en trener med mer erfaring enn det Fladmark har...

 

Ser for meg at ledelsen ønsker en trener som har erfaring fra eliteserienivå, og som har en spillefillosofi som passer stabæk godt. Samtidig er jeg temmelig sikker på at man ønsker en nordisk kandidat. Vi har tidligere hatt suksess med svenske trenere, så det kan være at man har tittet tid igjen? Jeg har ikke oversikt over hvilke trenere som er tilgjengelige i sverige, eller danmark for den saks skyld, men vi har neppe midler til å løse noen fra kontrakten sin. Så med mindre det er en freeagent eller en med kalusul i kontrakten så tror jeg ikke vi har midler til å hente han...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider



Hepp,

 

FLadmark har vært i spania i ett år og avsluttet trener utdannelsen sin og er nå klar for nye trenerutfordringer... Han skal visstnok være kontaktet av opptil flere 1. divisjonsklubber...

 

Men hel ærlig talt så tror jeg Stabæk leter etter en trener med mer erfaring enn det Fladmark har...

 

Ser for meg at ledelsen ønsker en trener som har erfaring fra eliteserienivå, og som har en spillefillosofi som passer stabæk godt. Samtidig er jeg temmelig sikker på at man ønsker en nordisk kandidat. Vi har tidligere hatt suksess med svenske trenere, så det kan være at man har tittet tid igjen? Jeg har ikke oversikt over hvilke trenere som er tilgjengelige i sverige, eller danmark for den saks skyld, men vi har neppe midler til å løse noen fra kontrakten sin. Så med mindre det er en freeagent eller en med kalusul i kontrakten så tror jeg ikke vi har midler til å hente han...

 

@ringo

19610[/snapback]

 

Her er i allefall en svensk trener uten kontrakt!

 

 

 

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=21835&a=289791

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Trener'n - Klubbens Viktigste Mann?
×
×
  • Opprett ny...