Gå til innhold

Se Stabæk fra utlandet


odd
 Del

Anbefalte innlegg


Da har flyttelasset gått til Tyskland, og Eurosport via felles-TV i borettetslaget er historie. Hva er beste mulighetene for å se norsk fotball fra utlandet? Jeg mistenker at om jeg registrerer meg på tysk Eurosport, så får jeg fortsatt ikke tilgang til de norske sendingene? I hvert fall ser jeg ikke noe norsk fotball på oversiktene til Eurosport her.

Tidligere har jeg brukte Telia Play her, og fordi jeg har hatt norsk abonnement fikk jeg se det samme som hjemme. Vil det fungere likt med Eurosport? Hvis jeg får noen til å registrere meg via norsk IP, vil jeg få norsk Eurosport når jeg logger på herfra?

(Nei, har ikke tilgang på VPN via Norge)

PS: Om noen skulle planlegge fotballtur for å se noen av de lokale lagene her nede (Dortmund, Bochum, Schalke, RW Essen (som i år har rykket opp til 3. divisjon og i morgen møter Duisburg til lokaloppgjør med 28000 solgt billetter) e.l. og trenger noen tips er det bare å sende melding!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har i hvert fall brukt Discovery+ i EU/EØS tidligere uten problemer, med mitt norske abonnement kommer jeg inn på alt det samme innholdet som jeg har tilgang til når jeg er i Norge. Burde også fungere på samme måte med TV 2 Play.

Litt usikker på Eurosport Player, lenge siden jeg har brukt den, men har hatt litt problemer med å få brukt den i utlandet tidligere.

Sikkert uansett lurt å få noen til å opprette bruker og kjøpe abonnement fra Norge (eventuelt bruke roaming/mobildata på mobilen med et norsk mobilabonnement, da tror nettsiden/appen at du befinner deg i Norge).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge det ikke er noen andre som eier rettighetene til innholdet du ønsker å se i det landet du befinner deg i, så fungerer det fint å se på sendingene fra Norge via både Discovery+ og Eurosport Player. Problemet oppstår når du prøver å f.eks. se en film eller en sending fra en tilbyder i Norge som noen andre eier rettighetene til for landet du befinner deg i. Med andre ord, siden OBOS-rettighetene ikke akkurat er videre ettertraktet nedover kontinentet så skal det gå helt fint å se de norske sendingene fra Tyskland!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev Fjodor:

Så lenge det ikke er noen andre som eier rettighetene til innholdet du ønsker å se i det landet du befinner deg i, så fungerer det fint å se på sendingene fra Norge via både Discovery+ og Eurosport Player. Problemet oppstår når du prøver å f.eks. se en film eller en sending fra en tilbyder i Norge som noen andre eier rettighetene til for landet du befinner deg i. Med andre ord, siden OBOS-rettighetene ikke akkurat er videre ettertraktet nedover kontinentet så skal det gå helt fint å se de norske sendingene fra Tyskland!

Skal fungere selv om det er noen andre som eier rettighetene i landet du befinner deg i, så lenge du har et norsk abonnement, pga. nye EU-regler. Står også på Discovery+ sine nettsider: Så lenge man har et aktivt abonnement kan man bruke sin discovery+ konto i hele EU uten restriksjoner.

Trolig ikke nødvendig for bruk i Tyskland, men en siste utvei (som jeg har brukt et par ganger når jeg har vært utenfor EU/EØS) er å bruke norske mobildata til å streame hele kampen (som @blaasoldat nettopp skrev), men det avhenger selvfølgelig at man har mobildata til en fornuftig pris.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


17 minutter siden skrev Jan Fredrik:

Jeg har i hvert fall brukt Discovery+ i EU/EØS tidligere uten problemer, med mitt norske abonnement kommer jeg inn på alt det samme innholdet som jeg har tilgang til når jeg er i Norge.

Takk! Var det jeg håpet, men... Prøvde å logge på discovery+ herfra, og får beskjed om at jeg bare kan logge på fra landet der jeg er registrert. Trodde egentlig EU hadde passet på at folk skulle kunne ta med seg abonnement på "ferie", men mulig Discovery har lov å legge sine egne begrensninger på toppen? (Dvs NFF kan ikke nekte dem å la en norsk abonnent se norsk fotball fra Tyskland selv om de der har solgt rettighetene til noen andre, men Discovery kan selv velge å begrense det.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev Jan Fredrik:

Trolig ikke nødvendig for bruk i Tyskland, men en siste utvei (som jeg har brukt et par ganger når jeg har vært utenfor EU/EØS) er å bruke norske mobildata til å streame hele kampen (som @blaasoldat nettopp skrev), men det avhenger selvfølgelig at man har mobildata til en fornuftig pris.

I "gamle dager", før EU tvang dem til å åpne, funket trikset med å starte sendingen på 4G og så bytte til wifi fint hos Get i hvert fall. Det at det norske telefonabonnementet har norsk IP er jo selvfølgelig en fin nødløsning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev odd:

Takk! Var det jeg håpet, men... Prøvde å logge på discovery+ herfra, og får beskjed om at jeg bare kan logge på fra landet der jeg er registrert. Trodde egentlig EU hadde passet på at folk skulle kunne ta med seg abonnement på "ferie", men mulig Discovery har lov å legge sine egne begrensninger på toppen? (Dvs NFF kan ikke nekte dem å la en norsk abonnent se norsk fotball fra Tyskland selv om de der har solgt rettighetene til noen andre, men Discovery kan selv velge å begrense det.)

Høres merkelig ut, man skal ha tilgang i hele EU. Jeg ville tatt kontakt med Discovery+ kundeservice, bla nederst på denne siden til "Trenger du fortsatt hjelp?" og trykk "Skriv til oss".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg, som en person som bor i det mest forferdelige landet i Europa (uten ironi), kan ikke betale for Eurosport-sendinger for norsk fotball (fordi det i prinsippet ikke er noen).
Men det er en mulighet til å se gjennom bookmakere i de fleste tilfeller viser de spillene til Eliteserien og OBOS

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev pogdkeslg:

Jeg, som en person som bor i det mest forferdelige landet i Europa (uten ironi), kan ikke betale for Eurosport-sendinger for norsk fotball (fordi det i prinsippet ikke er noen).
Men det er en mulighet til å se gjennom bookmakere i de fleste tilfeller viser de spillene til Eliteserien og OBOS

Russland er ikke en del av EU, så det blir litt annerledes 😉

Lenke til innlegg
Del på andre sider


58 minutter siden skrev odd:

Da har flyttelasset gått til Tyskland, og Eurosport via felles-TV i borettetslaget er historie. Hva er beste mulighetene for å se norsk fotball fra utlandet? Jeg mistenker at om jeg registrerer meg på tysk Eurosport, så får jeg fortsatt ikke tilgang til de norske sendingene? I hvert fall ser jeg ikke noe norsk fotball på oversiktene til Eurosport her.

 

Jeg bor jo i Tyskland og jeg kan se kamper fra Eliteserien og OBOS-Ligaen med Eurosport-Playeren.

Vennen min bor i Norge og har en Eurosport Player abonnement der. Og jeg logger meg inn før hver kamp med brukernavn + passordet hans. Det funker helt greit. Når jeg har logget inn, så kan jeg se innholdet fra det norske Eurosport programmet.

Så hvis du har allerede en (norsk) Eurosport Player abonnement, så tror jeg at den også funker i Tyskland.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev odd:

PS: Om noen skulle planlegge fotballtur for å se noen av de lokale lagene her nede (Dortmund, Bochum, Schalke, RW Essen (som i år har rykket opp til 3. divisjon og i morgen møter Duisburg til lokaloppgjør med 28000 solgt billetter) e.l. og trenger noen tips er det bare å sende melding!

Du bosetter deg i selve hjertet av fotball-Tyskland? Misunnelig (om du ser bort fra avstanden til Nadderud selvfølgelig..)

Anbefaler sterkt å ta turen for å se Bochum, er du heldig så treffer du legenden VfL-Jesus

Ohne Kutte verlässt er nie das Haus: So lebt der VfL-Jesus - derwesten.de

Lenke til innlegg
Del på andre sider


50 minutter siden skrev LEVERKUSEN:

Jeg bor jo i Tyskland og jeg kan se kamper fra Eliteserien og OBOS-Ligaen med Eurosport-Playeren.

Tror dette, sammen med norsk IP på telefonen når jeg kobler fra wifi blir løsningen. Takk for hjelpen alle sammen!

(PS: Leverkusen... Var der på jobb rett før Covid, og i følge supportersjappa var det ingen (!) steder i sentrum de kom til å vise Bayer Leverkusens bortekamp fra CL samme kveld.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bosatt i Spania, og har pleid å brukt Discovery+ frem til i år, hvor de tilsynelatende har gjort en form for "oppgradering", som gjør at det hakker og bufrer så mye at det er umulig å se på. Mulig det er bedre i Tyskland da, er jo verdt å sjekke ut.

Nå for tiden får jeg bare med meg alle TV matchene som blir sendt på MAX eller Eurosport Norge, mens resten må følges via VGLive...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


33 minutter siden skrev BlaaSpanjol:

Bosatt i Spania, og har pleid å brukt Discovery+ frem til i år, hvor de tilsynelatende har gjort en form for "oppgradering", som gjør at det hakker og bufrer så mye at det er umulig å se på.

Men funker fortsatt? Jeg trodde jeg hadde løsningen nå, men...

Eurosport Player-app (iOS) : Kan ikke abonnere, må via Discovery+ appen

Discovery+: Så snart jeg bytter fra 4G til Wifi hopper språket fra norsk til tysk, og søkeresultatene når jeg søker etter sendinger blir forskjellig. Er jeg allerede inne på en Obos-sending kommer det en feilmelding om at innholdet er borte. Det ser kanskje ut som at Eurosport Player beholder norsk innhold selv når jeg går på wifi, men mulig de bare har litt lengre delay?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er i Spania nå. Discovery+ appen var spansk da jeg åpnet den her nede på konas ipad (på lokalt wifi), men appen byttet til norsk innhold/språk når jeg logget inn med bruker registrert i Norge. Det funka. Men som nevnt i innlegget til BlaaSpanjol hakker/buffrer live-sendingene i perioder mye. Funker bedre på TV2 Sumo (med norsk brukerkonto), også på wifi. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev odd:

Men funker fortsatt?

Funker forsåvidt fortsatt ja, men her nede ihvertfall hakker det som sagt så mye at det nesten er umulig å få sett...Vet ikke om det er noe forskjell på det i Tyskland

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Se Stabæk fra utlandet
×
×
  • Opprett ny...