Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Brann søndag 7. august kl: 15:00


rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg


1 minutt siden skrev M-A-N:

Fordi Brann har bredere tropp og bedre spillere. 

Stabæk sin tropp er dårlig sammensatt.

Litt uenig med deg der. Tror spillerne våre matcher de fleste Brann spillerne en mot en, men vi bruker jo ikke spillerne der de er best. Brann har bedre trener, det skal de ha.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev elvis:

Litt uenig med deg der. Tror spillerne våre matcher de fleste Brann spillerne en mot en, men vi bruker jo ikke spillerne der de er best. Brann har bedre trener, det skal de ha.

At de har bredere stall mtp antall kvalitetsspillere mener jeg det hersker liten tvil om.

Det andre er det jo ikke noe fasit på, men skjønner ikke helt hvem av våre spillere som er så gode på papiret. Næss er kvalitet, Edwards er god på sitt beste og Sandberg er beste keeper i ligaen. Ellers er det vel ikke så mye å skryte av vel? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brann har benyttet tiden i OBOS til å re-gruppere, og kommer tilbake til eliteserien som et bedre lag, med selvtillit. Vi har tatt turen ned, men kommer ikke til å skremme noen - hvis vi skulle rykke opp igjen. Vi har en trener med OBOS-nivå som referanse, og slik fremstår også laget.

Brann trengte bare målet vårt for å begynne å spille. Da viste nivåforskjellen seg. Dessverre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev M-A-N:

At de har bredere stall mtp antall kvalitetsspillere mener jeg det hersker liten tvil om.

Det andre er det jo ikke noe fasit på, men skjønner ikke helt hvem av våre spillere som er så gode på papiret. Næss er kvalitet, Edwards er god på sitt beste og Sandberg er beste keeper i ligaen. Ellers er det vel ikke så mye å skryte av vel? 

Pedersen? Jeg sa etter fjorårs sesongen at jeg trodde han kom til å bli nyttig i Obos. Men jeg trodde ikke han skulle være såpass bra. Ja du har bedre ledere(Wangberg), bedre ballspillere( Næss), hurtigere(Kristiansen) - men som defensiv stopper? Jeg har ikke sett noen bedre så langt, og jeg synes han er langt bedre enn f.eks. Pallesen i Brann…

Det som imponerer meg med Brann er hva de får ut av spillere som Horn Myhre/Wassberg/Skaanes og Rasmussen. Det er ikke spillere som akkurat står i kursiv hos de aller største klubbene i landet og er langt mindre meritterte og etter min mening ikke like gode som f.eks Krogstad eller Edwards. Men Horneland&Co har satt sammen et godt og etterhvert samspilt lag og det synes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


32 minutter siden skrev @ringo:

Det som imponerer meg med Brann er hva de får ut av spillere som Horn Myhre/Wassberg/Skaanes og Rasmussen. Det er ikke spillere som akkurat står i kursiv hos de aller største klubbene i landet og er langt mindre meritterte og etter min mening ikke like gode som f.eks Krogstad eller Edwards. Men Horneland&Co har satt sammen et godt og etterhvert samspilt lag og det synes.

Forsterker hypotesen om at vi spiller fryktelig feil fotball mtp spillertypene i laget. Nesten ingen i laget gjør det de er best til. Med den måten Kjønø ønsker at dette laget spiller fotball er opprykk usannsynlig. Og hvis det usannsynlige skulle skje, så er sannsynligheten for nedrykk neste år igjen ENDA større. Kan nesten ikke huske og hatt mindre tro på det som skjer på Nadderud nå. Ser for øvrig ikke ut som jeg er den eneste mtp oppslutningen på Nadderud i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pedersen har vært god han, men skal man sammenligne danske så har vel Skovgaard like bra eller bedre standing fra før, ble hentet til Heerenveen fra Nordsjælland, men lyktes ikke der (Noe heller ikke Næss gjorde) og har kommet inn og vært en lederfigur. De to andre nye danskene også med mye Superliga-erfaring.

Felix Horn Myhre var jo ønsket med videre i Enga og har jo lenge vært regnet som et supertalent og overgår vel de vi har av akademispillere nå. 

Rasmussen er jo også supertalentet fra Sørlandet som ble solgt utenlands, og han har trengt stabilitet for å kunne lykkes igjen.

Krogstad er en inn og ut av laget-spiller i Lillestrøm som ikke har vært spesielt gode i perioden han har vært der.

Edwards ser ut som er litt på hell av en karriere som ble overraskende god for hans del med eventyret til Østersund.

Forstå meg rett, jeg synes Pedersen, Krogstad, Edwards og Gift har vært gode signeringer og vi burde ha bra nok lag til å være klart best bak Brann. Men Brann har nok et bedre og langt mer solid lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brann har en betydelig bedre tropp enn Stabæk. Mange flere kvalitetsspillere som holder til dels meget høyt eliteserienivå. Allerede nå ligger lag som Glimt og Molde langflate etter spillere som Rasmussen, Wassberg og Møller Wolfe. I tillegg har de kvalitetsspillere i alle ledd. Også på benken. Jeg kan faktisk ikke se for meg at mer enn en eller to av Stabæk-spillerne kunne forsterket Brann. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva kan vi ta med oss av positivitet fra idag? Vi er faktisk det eneste av topplagene som har møtt Brann to ganger i år. Stabæk er det eneste laget som ikke har blitt direkte utspilt av Brann i år. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minute ago, arni said:

«Meget høyt eliteserienivå» du verden😅

Du har fått med deg hva Brann er tilbudt for spillere som Møller Wolfe, Rasmussen og Wassberg bare inn mot dette vinduet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig bra speaker jobb fra  Rich. Høydepunktet var når han rundt 80 minutter varslet Brann supporterne at de måtte bli igjen på sine plasser til stadion var tømt. Der var det ikke lite deilig skadefryd skadefryd å spore.  En annen refleksjon var under annonsering av Brann sine scoringer i Toppserien. Ikke en Brann supporter jublet. La ikke den manglende entusiasmen for kvinnene skje i vår klubb. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 minutter siden skrev Helge:

At Brann har spillere andre klubber vil ha har ganske lite å gjøre med at den gruppen spillere Kjønø har til disponering, presterer middels svakt i nesten hver eneste kamp de spiller og har lite progresjon på samhandling og tempo. Vi ser ikke ut som et skikkelig lag. DET er forskjellen på Brann og Stabæk nå. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


28 minutter siden skrev Helge:

Stabæk er det eneste laget som ikke har blitt direkte utspilt av Brann i år. 

Flott påstand. Dette har du kontroll på skjønner jeg? 

Hva med i dag? Brann kontrollerer og styrer kampen på vår hjemmebane. Det er en anelse av utspilling spør du meg og selvfølgelig ikke bra nok.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev bandy90:

At Brann har spillere andre klubber vil ha har ganske lite å gjøre med at den gruppen spillere Kjønø har til disponering, presterer middels svakt i nesten hver eneste kamp de spiller og har lite progresjon på samhandling og tempo. Vi ser ikke ut som et skikkelig lag. DET er forskjellen på Brann og Stabæk nå. 

 

Eksakt - det handler om prestasjon. Vi får ikke ut potensialet som ligger i troppen, det gjør Brann - Kanskje de til og med leverer litt over evne…?!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


44 minutter siden skrev bandy90:

At Brann har spillere andre klubber vil ha har ganske lite å gjøre med at den gruppen spillere Kjønø har til disponering, presterer middels svakt i nesten hver eneste kamp de spiller og har lite progresjon på samhandling og tempo. Vi ser ikke ut som et skikkelig lag. DET er forskjellen på Brann og Stabæk nå. 

 

Tror ikke mange er uenige i det, men Brann har likevel en stall som er markant bedre enn vår. Bedre sammensatt, mer erfaring, bedre spillere og flere strenger å spille på. I begge kampene mot oss er det innbyttere som har kommet inn og avgjort. Vi bytter oss som regel svakere utover kampen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 hour ago, Nr14 said:

Veldig bra speaker jobb fra  Rich. Høydepunktet var når han rundt 80 minutter varslet Brann supporterne at de måtte bli igjen på sine plasser til stadion var tømt. Der var det ikke lite deilig skadefryd skadefryd å spore.  En annen refleksjon var under annonsering av Brann sine scoringer i Toppserien. Ikke en Brann supporter jublet. La ikke den manglende entusiasmen for kvinnene skje i vår klubb. 

Enig, Rich gjør en herlig jobb som speaker. Synes også det var skremmende lite jubel fra egne rekker over Brann sine scoringer i Toppserien. At de banket Lyn var livsnødvendig for de blaa jentene. Lyn er kanskje største konkurrent om 4.plassen, som gir sluttspill om seriemesterskap og champions league billett. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes noe av spillet var ok i dag, spesielt at vi fikk involvert Wernersson og Ottesen offensivt flere ganger. Synes Metcalfe leverte sin beste (tellende) kamp og Pedersen er rett og slett god på dette nivået. På den andre siden var Krogstad frustrerende å se på i dag og burde også ha blitt byttet ut tidligere. Han så lenge sliten ut. Edwards har også hatt en nedadgående kurve, mange farlige balltap i første omgang i dag. 
Ellers mye frustrasjon å melde fra hovedtribunen på alle pasningene som går bakover, ofte i upressede situasjoner, mange som sukket og stønnet når dette også skjedde på overtid når vi skulle jage utligning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


17 minutter siden skrev yiddo:

Synes noe av spillet var ok i dag, spesielt at vi fikk involvert Wernersson og Ottesen offensivt flere ganger. Synes Metcalfe leverte sin beste (tellende) kamp og Pedersen er rett og slett god på dette nivået. På den andre siden var Krogstad frustrerende å se på i dag og burde også ha blitt byttet ut tidligere. Han så lenge sliten ut. Edwards har også hatt en nedadgående kurve, mange farlige balltap i første omgang i dag. 
Ellers mye frustrasjon å melde fra hovedtribunen på alle pasningene som går bakover, ofte i upressede situasjoner, mange som sukket og stønnet når dette også skjedde på overtid når vi skulle jage utligning.

Pedersen så vel ut som en av flere kjegler på baklengsmålene. Wernersson var bedre idag. Fikk mye rom og tok iniatiativ. Metcalfe var bra, synes også Krogstad er god om dagen. Edwards skuffende, og Næss sine pasninger er rett og slett bunn i bøtten. Wangberg og Sandberg leverte greit, synes Sandberg var skrekkelig med ballen i beina mot Fredrikstad. Azemi og KNM hadde ålreite innhopp, men burde aldri tatt av Gift. Hammy burde vært ofret. Ottesen blir fort årets spiller om Gift fortsetter slik. Snart tar han vel en Lumanza/Skytte og kommer på kant med Kjønø. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vi er flinke til å krige på linje med Brann hele første og frem til de scorer i andre. Vi slurver offensivt, og noe skjer defensivt når vi slipper inn 1-1. Brann fremstår som ett litt mer solid lag i alle spillets faser, og det er vel det som blir ekstra synlig når vi blir slitne og mister fokus. 
 

Synd å se hvor mye lenger de har kommet som lag enn oss. Men er jo ingen overraskelse at de er bedre; det visste vi før kampen. Kjønø har ett ambisiøst system, men jeg er nervøs for at vi akkurat misser opprykket, eller blir spist levende i neste års eliteserie om det ikke blir markant bedring. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 timer siden skrev Andreas:

Synes vi er flinke til å krige på linje med Brann hele første og frem til de scorer i andre. Vi slurver offensivt, og noe skjer defensivt når vi slipper inn 1-1. Brann fremstår som ett litt mer solid lag i alle spillets faser, og det er vel det som blir ekstra synlig når vi blir slitne og mister fokus. 
 

Synd å se hvor mye lenger de har kommet som lag enn oss. Men er jo ingen overraskelse at de er bedre; det visste vi før kampen. Kjønø har ett ambisiøst system, men jeg er nervøs for at vi akkurat misser opprykket, eller blir spist levende i neste års eliteserie om det ikke blir markant bedring. 

Vi er såpass ujevne, at jeg tviler på om vi rykker opp gjennom en kvalik. Bjarne Berntsen er en slu rev, som lurte oss på Nadderud og mye tyder på at SU blir det andre opprykkslaget i tillegg til Brann.  Mye avhenger likievel av om hva som kommer inn av forsterkninger nå i overgangsvinduet - ikke bare hos oss, men hos de andre lagene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


17 timer siden skrev elvis:

Litt uenig med deg der. Tror spillerne våre matcher de fleste Brann spillerne en mot en, men vi bruker jo ikke spillerne der de er best. Brann har bedre trener, det skal de ha.

Jeg lar dette bare ligge her

image.jpeg.2836367dfcc4965272a15a0cf4522f49.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 minutter siden skrev ErikErik:

Jeg bare lar dette ligge her.. 

486542113_CleanShot2022-08-08at12_11.40@2x.thumb.png.7c7525cafed5a1baa3f13940b8a3eeed.png

Hvis 20-årige Gift og 30-årige Azemi har samme estimert verdi, så viser det hvor lite dette er verdt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


48 minutter siden skrev ErikErik:

Jeg bare lar dette ligge her.. 

486542113_CleanShot2022-08-08at12_11.40@2x.thumb.png.7c7525cafed5a1baa3f13940b8a3eeed.png

Vet du hvordan spillerrangeringssystemet på transfermarkt fungerer?
Den norske ligaen blir evaluert 2 ganger i året: om vinteren og om sommeren, hvis spilleren ikke har gjort noe enestående. den maksimale verdien som toppscoreren i OBOS-ligaen kan motta er 500 tusen euro (Oscar Aga i fjor)
sjekk informasjonen før du prøver å trolle :)
P.S. som omtalt her ovenfor hadde Brann spillere i vinter som var etterspurt blant topp 5-lagene i Eliteserien og de solgte dem ikke. det var ingen spesifikk informasjon om spillerne til Stabek

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Brann søndag 7. august kl: 15:00
×
×
  • Opprett ny...