Gå til innhold

Er jeg en supporter?


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


Undertegnede har i år sett 11 hjemmekamper. Jeg mistet Lynkampen pga at jeg var i Spania, og Moss kampen pga ferie hjemme i Norge.

Dessuten har jeg sett bortekampene mot Molde, VIF, Lyn og skal til Moss. (LSK kampen forsvant i med samme Spaniatur...). I tillegg har jeg sett flere cupkamper.

Jeg har på drakt, caps, sokker(!!, egne Stabæksokker), skjerf.

Dagen begynner med pirring og lengsler til kl. 18.00.

Hverdagene går med til å pløye alt som finnes av Stabækstoff i avisene, på nettet og TV. (Glimrende sider her forresten). Ellers tenkes det Stabæk store deler av dagen, mtp skader, utestengelse, Gautes taktikk osv osv. Jeg er nok en av de mest ivrige som følger Stabæk på VGs debattsider.

 

Bakgrunnen for spørsmålet er at 1912 på VGs debatt hevder at det bare er de som synger under kampene som er supportere, og der stiller jeg nokså svakt. Videre at bare syngende supportere burde være medlem i Stabæk Support. Bare under cupkampen mot Lyn har jeg stått sammen med SS og sunget, ellers holder jeg til på hovedtribunen. Rett og slett fordi jeg liker bedre å se kampen derifra. Men da er jeg kanskje bare en tillhenger da...

 

Så; er det noen som vil være med å danne ST (Stabæks Tilhengerskare)...

 

Elanng

-sett rasende i TV bilde etter Anderlechtkampen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Undertegnede har i år sett 11 hjemmekamper. Jeg mistet Lynkampen pga at jeg var i Spania, og Moss kampen pga ferie hjemme i Norge.

Dessuten har jeg sett bortekampene mot Molde, VIF, Lyn og skal til Moss. (LSK kampen forsvant i med samme Spaniatur...). I tillegg har jeg sett flere cupkamper.

Jeg har på drakt, caps, sokker(!!, egne Stabæksokker), skjerf.

Dagen begynner med pirring og lengsler til kl. 18.00.

Hverdagene går med til å pløye alt som finnes av Stabækstoff i avisene, på nettet og TV. (Glimrende sider her forresten). Ellers tenkes det Stabæk store deler av dagen, mtp skader, utestengelse, Gautes taktikk osv osv. Jeg er nok en av de mest ivrige som følger Stabæk på VGs debattsider.

 

Bakgrunnen for spørsmålet er at 1912 på VGs debatt hevder at det bare er de som synger under kampene som er supportere, og der stiller jeg nokså svakt. Videre at bare syngende supportere burde være medlem i Stabæk Support. Bare under cupkampen mot Lyn har jeg stått sammen med SS og sunget, ellers holder jeg til på hovedtribunen. Rett og slett fordi jeg liker bedre å se kampen derifra. Men da er jeg kanskje bare en tillhenger da...

 

Så; er det noen som vil være med å danne ST (Stabæks Tilhengerskare)...

 

Elanng

-sett rasende i TV bilde etter Anderlechtkampen...

 

 

 

Du er supporter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har fått med meg 17 kamper i år (medberegna Moss).

Jeg sitter også på hovedtribunen der man ser fotball best og er med å støtte de blå, om jeg er supporter eller tilhenger vet jeg ikke?

Det jeg vet er : deppa de få gangene vi taper, nærvøs før hver kamp og et utrolig godt humør etter hver seier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er jo en svært vanlig diskusjon. Det høres jo ut som om dere er Stabæksupportere, helt klart. Fortsett med det, få med noen bortekamper også (og på bortebane står man selvsagt med den tilreisende fansen, slik du gjorde mot Lyn i cupen). Bli med på "kom igjen Stabæk!". Støtt laget i tykt og tynt; da er du supporter. Noen må jo være på hovis også.

 

Samtidig er det en forskjell på folk som sitter på hovis, og på noen av de som er på ståplass (NB: ikke alle). Og for Stabæks del er det mye viktigere at det blir flere syngende på ståplass. Iår har det vært dårligere enn på lenge, folk forsvinner. Det er en utvikling som må snus rundt. Problemet er vel nettopp det at det i Bærum ennå ikke er helt akseptert å slå seg helt løs når man er på kamp. Det kan man jo tilogmed merke på ståplass. Jeg er også ganske sikker på at mange idiotiske meldinger ytret der er med på å holde folk borte. Her må alle ta et ansvar.

 

Kjøp sesongkort.

 

Henrik

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var visst ikke logget inn. Grunnen til at 1912 skrev det han skrev er muligens også det at hovisfolket er svært dårlige til å dra på bortekampene. Dette gjelder ikke deg Espen, men egentlig skal jo ikke noe hindre "supporterne" på hovis å dra rundt i Norge for å støtte Stabæk. Det finnes hovedtribuner der man kan sitte å se godt flere steder enn på Nadderud. Derfor dette skillet.

 

Henrik

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det viktigste er at alle er nødt til å hoie mer og generelt lage mer lyd, uavhengig av hvor på tribunen man befinner seg.

 

Stilleleken er en ukultur. Det virker som om folk er redde for å heie, og det er kjempetrist.

 

Det er vel kun Hovis-folka som kan være fornyød med innsatsen iår. "Kom igjen Stabæk" har gitt bra trøkk. Årsbeste må ha vært på Ullevaal, da en fullpakket Vestbredden (Postbank-tribunen) svarte på dette ropet. De var så mange at det ble sunget i utakt....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Supporter er du i mine øyne hvis du drar for å se på laget ditt uavhengig av alt og at dette alltid kommer i første rekke så lenge det lar seg gjøre. Supporter har selvsagt ingenting med om du synger eller ikke å gjøre. Personlig vil jeg nok ha tilholdsted til ståplass mange år til, nettopp fordi det aspektet ved opplevelsen rundt selve kampen er vel så viktig.

 

Man blir fort oppfatttet som "die-hard" hvis man synger og reiser rundt med Stabæk, selv om man kan være like dedikert til laget fra hovedtribunen.

 

Anders

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den evige diskusjon? :roll:

 

Denne greia har figurert på Kjernens forum så lenge jeg kan huske... Hvem ER supporter, og av supporterne; hvem er BEST supporter?

Ganske lett å tråkke folk på tærne i denne sammenhengen.

 

I allefall har mange som hevder de følger/elsker/står opp for/etc. Rosenborg fått blå tånegler. Enkelte i Trondhjem ønsker blant annet en supporterskare bestående kun av trondhjemmere. I så tilfelle støter man ut alle nord-trøndere, trøndere i eksil, og alle andre som av andre grunner enn at de er akkurat fra Trondhjem, ønsker å støtte klubben... Jævli smart!

 

Etter min mening er dette en ganske så meningsløs diskusjon, som oppererer som et slags virus, eller kall det gjerne barnesjukdom, i mindre og mer sårbare supportergrupperinger som SS og Kjernen.

 

Mitt råd er: Glem det! Føler man en ærlig kjærlighet for klubben, drar på de kamper man kan og føler ekte glede/hat i forbindelse med opp/nedturene, kan man trygt kalle seg supporter, enten man står eller sitter.

 

Det vil alltid være svin som skiller mellom über- og undersupportere. Vis fingern, og lykke til!

 

Thor 8)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Undertegnede har i år sett 11 hjemmekamper. Jeg mistet Lynkampen pga at jeg var i Spania, og Moss kampen pga ferie hjemme i Norge.

Dessuten har jeg sett bortekampene mot Molde, VIF, Lyn og skal til Moss. (LSK kampen forsvant i med samme Spaniatur...). I tillegg har jeg sett flere cupkamper.

Jeg har på drakt, caps, sokker(!!, egne Stabæksokker), skjerf.

Dagen begynner med pirring og lengsler til kl. 18.00.

Hverdagene går med til å pløye alt som finnes av Stabækstoff i avisene, på nettet og TV. (Glimrende sider her forresten). Ellers tenkes det Stabæk store deler av dagen, mtp skader, utestengelse, Gautes taktikk osv osv. Jeg er nok en av de mest ivrige som følger Stabæk på VGs debattsider.

 

Bakgrunnen for spørsmålet er at 1912 på VGs debatt hevder at det bare er de som synger under kampene som er supportere, og der stiller jeg nokså svakt. Videre at bare syngende supportere burde være medlem i Stabæk Support. Bare under cupkampen mot Lyn har jeg stått sammen med SS og sunget, ellers holder jeg til på hovedtribunen. Rett og slett fordi jeg liker bedre å se kampen derifra. Men da er jeg kanskje bare en tillhenger da...

 

Så; er det noen som vil være med å danne ST (Stabæks Tilhengerskare)...

 

Elanng

-sett rasende i TV bilde etter Anderlechtkampen...

 

Får vel oppklare litt her.. Bakgrunnen for mine innlegg var fra en diskusjon på VGs diskusjonsforum hvor jeg stusset litt over det at Klanen hadde over 4000 passive medlemmer nå i siste kampen mot Start.

 

Så ble det diskusjon om at det var bra for Klanen å få penger fra folk selvom de ikke synger(det kan jeg jo godt skjønne), men da trenger de ikke å stå/SITTE på den ene tribunen stående, syngende fans har blitt tildelt. At de som ikke står og synger ikke er supportere sier jeg ikke, men hvis ikke skal synge, kan jeg ikke helt se poenget i være med i en gruppe som er på kamper nettopp for å synge laget frem til seier.

 

1912

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det gjelder Stabæk Support er det en gruppe som skal favne alle grupper Stabæksupportere, både på ståplass og hovis. Q-seksjonen på hovedtribunen har også en mann i styret som tar for seg de sittende supporternes interesser. Så det er viktig at også sittende supportere støtter opp om supporterklubben.

 

Men til det denne debatten handlet om; poenget er jo at mange på hovedtribunen, som sikkert kaller seg svorne Stabæksupportere, knapt nok vet at det er noe som heter bortebane. Sitter du på hovis er du selvsagt like velkommen som en fra ståplass på bussen til bortekampene. Når vi er utenfor Bærum bør alle samle seg enten man synger eller ikke.

 

Henrik

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om du er supporter har kun med hva du selv føler, selv om jeg har vært et år i militæret i NordNorge og nå bor i Frankrike gjør ikke det meg til noen mindre supporter enn det jeg var før.

forresten, takk Gud for webtv, ikke noe er bedre enn å kunne se stabæk live i France!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Undertegnede har i år sett 11 hjemmekamper. Jeg mistet Lynkampen pga at jeg var i Spania, og Moss kampen pga ferie hjemme i Norge.

Dessuten har jeg sett bortekampene mot Molde, VIF, Lyn og skal til Moss. (LSK kampen forsvant i med samme Spaniatur...). I tillegg har jeg sett flere cupkamper.

Jeg har på drakt, caps, sokker(!!, egne Stabæksokker), skjerf.

Dagen begynner med pirring og lengsler til kl. 18.00.

Hverdagene går med til å pløye alt som finnes av Stabækstoff i avisene, på nettet og TV. (Glimrende sider her forresten). Ellers tenkes det Stabæk store deler av dagen, mtp skader, utestengelse, Gautes taktikk osv osv. Jeg er nok en av de mest ivrige som følger Stabæk på VGs debattsider.

 

Bakgrunnen for spørsmålet er at 1912 på VGs debatt hevder at det bare er de som synger under kampene som er supportere, og der stiller jeg nokså svakt. Videre at bare syngende supportere burde være medlem i Stabæk Support. Bare under cupkampen mot Lyn har jeg stått sammen med SS og sunget, ellers holder jeg til på hovedtribunen. Rett og slett fordi jeg liker bedre å se kampen derifra. Men da er jeg kanskje bare en tillhenger da...

 

Så; er det noen som vil være med å danne ST (Stabæks Tilhengerskare)...

 

Elanng

-sett rasende i TV bilde etter Anderlechtkampen...

 

Jeg sto ved siden av denne gutten på Anderlechtkampen (og jeg var minst like rasende!). Selv om jeg muligens er inhabil siden jeg kjenner ham godt og som regel sitter ved siden av ham på hovedtribunen, vil jeg si at det viktigste her må være at folk møter opp på kampene og støtter Stabæk ved å gi lyd fra seg! Om den lyden kommer i form av synging, vræling, skriking, roping, heiing, klapping er av mindre betydning. Og som det riktig påpekes: Hadde alle sittet på samme sted hadde vi ikke fått til "Kom Igjen Stabæk"-ekkoet i år.

 

La oss knuse Moss, både på banen og (hele!) tribunen!

 

:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror nok de fleste er samstemte om dette og at det bygger på en misforståelse, svikt i kommunikasjon.

 

Man skal uansett ikke undervurdere kraften av å stå samlet og synge, som du gjør her Sigurd. Det er klart at støtten til Stabæk hadde vært best om alle potensielle sangfugler hadde samlet seg på ståplass og gitt guttene så lydhør støtte som mulig.

 

Hvordan folk er interessert i å støtte laget får stå for ens egen regning og mindreverdig supporter er man således ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Drar fram en skikkelig gammel tråd her. Jeg skal ikke påstå jeg har svaret på når man kan kalle seg en ekte supporter. Er det nok å tenke laget (Stabæk) daglig, også på vinteren, gå med supportereffekter i tide og utide, og naturligvis gå på kamper så ofte en kan?

 

Denne taxisjåføren fra Liverpool må vel kunne kalles ekte supporter - uten tvil. B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvorfor skulle du ikke være en ekte supporter?

hjertet ditt er i stabæk, du ler og gråter med stabæk og du holder med laget ditt selv om alt går dårlig.

det er det som teller.

ikke mengden av kamper du har sett, eller plassen på stadion hvor du står/sitter. eller hvor høyt eller ofte du synger.

ferdig og slutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvorfor skulle du ikke være en ekte supporter?

Sjekk datoen for innlegget, Maren.

 

Uansett, dette var gammelt skvip, utløst av noen teite "du-er-ikke-supporter-hvis-du-ikke-synger-110%-av-tiden-greier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvorfor skulle du ikke være en ekte supporter?

Sjekk datoen for innlegget, Maren.

 

Uansett, dette var gammelt skvip, utløst av noen teite "du-er-ikke-supporter-hvis-du-ikke-synger-110%-av-tiden-greier.

 

Ja, ja - heldivis ble det ikke en slik enretting av supporterkluturen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvorfor skulle du ikke være en ekte supporter?

Sjekk datoen for innlegget, Maren.

 

Uansett, dette var gammelt skvip, utløst av noen teite "du-er-ikke-supporter-hvis-du-ikke-synger-110%-av-tiden-greier.

 

huuups...dette skjer når man skriver på 3 forskjellige nettsteder samtidig...

uansett, diskussjonen om "å være ekt supporter" dør vel aldri ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

hvorfor skulle du ikke være en ekte supporter?

Sjekk datoen for innlegget, Maren.

 

Uansett, dette var gammelt skvip, utløst av noen teite "du-er-ikke-supporter-hvis-du-ikke-synger-110%-av-tiden-greier.

 

huuups...dette skjer når man skriver på 3 forskjellige nettsteder samtidig...

uansett, diskussjonen om "å være ekt supporter" dør vel aldri ;)

døde nesten nå, midt på side åtte!!! B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har lydopptaket fra scoringene mot Sandefjord på mp3spillern, med "Åååhhh, fy faen! jeg har det på video for hælvete!" :D Den er faktisk spilt mer enn noen annen sang på spillern og i iTunes..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har lydopptaket fra scoringene mot Sandefjord på mp3spillern, med "Åååhhh, fy faen! jeg har det på video for hælvete!" :D Den er faktisk spilt mer enn noen annen sang på spillern og i iTunes..

 

;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har lydopptaket fra scoringene mot Sandefjord på mp3spillern, med "Åååhhh, fy faen! jeg har det på video for hælvete!" :D Den er faktisk spilt mer enn noen annen sang på spillern og i iTunes..

 

;-)

Jeg har faktisk hele kampen mot Sandefjord - med bilder og lyd - liggende på PC'en. Gøy å ta fram når Muffen og Orak1et brisker seg. Men det spiller jo liten rolle, det laget vi slo har det visst allerede solgt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har lydopptaket fra scoringene mot Sandefjord på mp3spillern, med "Åååhhh, fy faen! jeg har det på video for hælvete!" :D Den er faktisk spilt mer enn noen annen sang på spillern og i iTunes..

 

Den lille video biten ligger forresten her

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hehe, har både kampen og det siste videoklippet, var der jeg fikk lyden fra :) Det må vel ha vært den beste kampen jeg har vært på. Hører fortsatt hvordan vi klikker når Fredrik Thorsen spruter på flagga. Og hvordan det glir over i utløsning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Er jeg en supporter?
×
×
  • Opprett ny...