Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Start, 21. august


Anbefalte innlegg


Herlig energi idag! Nå må vi ikke gå i Brann og Bergens fella og tro at vi er seriemestere etter en god kamp. Ned på jorden på trening imorgen og ermene må brettes enda mere opp 😁

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I all verden, hva skjedde i dag? Lenge siden det faktisk har vært gøy å være på Nadderud. Nå har jo ikke LB hatt mye tid til å påvirke enda, men jeg følte at både Edwards og Krogstad løp og presset mer i dag. Og defensivt var det jo bunnsolid igjen etter noen shaky kamper. Dette var kjempegøy!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


24 minutter siden skrev yiddo:

I all verden, hva skjedde i dag? Lenge siden det faktisk har vært gøy å være på Nadderud. Nå har jo ikke LB hatt mye tid til å påvirke enda, men jeg følte at både Edwards og Krogstad løp og presset mer i dag. Og defensivt var det jo bunnsolid igjen etter noen shaky kamper. Dette var kjempegøy!

LB har hatt kort tid, men min første tanke er at han har gitt et par tydelige arbeidsoppgaver. Knallhardt fokus på tidlig gjenvinning av ball i samtlige 90+tillegg, samt tydeligere offensive bevegelser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gratulerer masse. Dette var min første kamp på Nadderud etter pandemien og jeg valgte rett kamp. Lars Bohinen gjør mye rett her og han velger også å bytte 4 stk for å bygge selvtillit. Dette var en lag kamp og man ser hvor lett det kan gjøres og hvor viktig det er at hele laget fungerer sammen. En solid lag maskin i dag som gir meg lyst til å dra på kamp igjen og som gir meg tilbake troen på direkte opprykk. I dag vises Stabæk som en solid lag maskin, deiligste kamp jeg har sett på lenge. Måtte dette fortsette, jeg tror ikke selve trenerbytte har gjort alt men at laget samspiller og viser hvor bra dem kan være sammen når det fungerer. I dag kunne det fort ha blitt både 9 og 10 mål. All ære til spillerene og laget som lag. Og Lars gjør alt rett i mine øyne. Stabæk Lars er på plass ved roret 🤪

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vil også dra fram Gift selv om han ikke scoret i dag, han er helt rå på å være på rett plass i dueller, han kan stå med 2 spillere, se på ballen hvor den vil havne også dra den med seg raskt fra motstandere og sette fart. Han viderespiller ballen på dirkete  volley flere ganger med presisjon til medspiller. Han er helt rå teknisk og ett funn i mine øyne. Fortsetter Gift sånn så spiller han i verdens klubb snart. Han er ett farlig angrep alene og ett meget stort hodebry for motstanders forsvars linje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev enda en jævla islending:

Kudos også til Start-fansen. Det var imponerende levert på en ting dag.

Ja det var meget imponerende av de på en sånn dag. Langt fra medgangs supportere den gjengen i dag. Stod å så på dem og hyllesten de ga laget etter kampen. Imponerende. Akkurat som Stabæk support gjør, det som imponerer meg sammen med satsing og utviklingen av unge talenter/spillere. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Nr14:

Bjarmann fant gull i Bohinen mens Moe fant gråstein i Kjønø. Alltid best når fagfolk ansetter trenere. 

En ny stor ripe i lakken til Moe!

Håper du ser at tiden nå er inne for nytt blod på brakka, også på ditt kontor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 minutter siden skrev enda en jævla islending:

Kudos også til Start-fansen. Det var imponerende levert på en ting dag.

Baris fra start, så klær på da regnet kom, men avslutta kampen i baris igjen :)

 

Veldig bra match, bør trekke flere/nye tilskuere. Start blir heller ikke latterliggjort vanligvis, jeg så dem slå KFUM borte. De hang rett og slett ikke med ettersom Stabæk i dag var et eliteserielag

Lenke til innlegg
Del på andre sider


27 minutter siden skrev 1369:

Start blir heller ikke latterliggjort vanligvis, jeg så dem slå KFUM borte. De hang rett og slett ikke med ettersom Stabæk i dag var et eliteserielag

Start var før kampen i dag det laget med færrest innslupne etter Brann. Etter i dag er det oss. Det tyder på at vi selv hadde noe med resultatet å gjøre i dag. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye flyt i starten av kampen som gjorde at vi fikk den i vårt spor.

Men vi henger bedre sammen som lag, og er langt mer kompakte i midtbaneleddet i det defensive som gjør at vi har god kontroll på Start, selv om de tidvis har mye posession.

Under Kjønø hadde vi ofte veldig god kontroll når vi hadde mye ball og possession, men slet veldig når motstanderen fikk satt et offensivt pasningsspill - da sprakk det veldig fort opp. Ser ut som det er på dette punktet det er tatt mest grep, mens det spillemessig hangler litt fortsatt synes jeg. Riktig nok tydelig at det var litt mer besluttsomhet og mer fremoverrettet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


26 minutter siden skrev M-A-N:

Mye flyt i starten av kampen som gjorde at vi fikk den i vårt spor.

Men vi henger bedre sammen som lag, og er langt mer kompakte i midtbaneleddet i det defensive som gjør at vi har god kontroll på Start, selv om de tidvis har mye posession.

Under Kjønø hadde vi ofte veldig god kontroll når vi hadde mye ball og possession, men slet veldig når motstanderen fikk satt et offensivt pasningsspill - da sprakk det veldig fort opp. Ser ut som det er på dette punktet det er tatt mest grep, mens det spillemessig hangler litt fortsatt synes jeg. Riktig nok tydelig at det var litt mer besluttsomhet og mer fremoverrettet.

Hadde aldri vunnet denne kampen med Kjønø. Og hvertfall ikke komfortabelt. Start var best frem til 1-0 kom, men den kom ganske tidlig, 9 min. Etter det var vi nærmere 2-0 enn 1-1 hele veien. Så ut som et av de innleggene til Lange som sleivet bak mål, men denne gikk faktisk helt inn. Utrolig. Start var litt bedre igjen etter hvilen, men de skapte knapt en sjanse i hele kampen. Etter 3-0 var det helt natta. 

Kjønø føler seg nok litt dum nå, men med litt mer kurs hos NFF er han nok snart i norgestoppen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev FranckTheBank:

Kjønø føler seg nok litt dum nå, men med litt mer kurs hos NFF er han nok snart i norgestoppen

Jeg lekte med tanken om at han sto blant startsupporterne, er jo fra Kristiansand - hehehe

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev FranckTheBank:

Edwards var klasse idag. 

Synes han var upresis i pasningsspillet og at han skaper unødvendige brudd gjennom hans nonsjalante spillestil. Klart det er kult når de marginale forsøkene hans lykkes, men når 4 av 5 resulterer i brudd så er ikke jeg like fornøyd. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 timer siden skrev ErikErik:

Synes han var upresis i pasningsspillet og at han skaper unødvendige brudd gjennom hans nonsjalante spillestil. Klart det er kult når de marginale forsøkene hans lykkes, men når 4 av 5 resulterer i brudd så er ikke jeg like fornøyd. 

Så ikke en eneste feilpasning idag. Var kanskje en tidlig men da var det vel så mye kornelius/krogstad som misforstod hverandre siden begge løp bort fra ballen 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 timer siden skrev ErikErik:

Synes han var upresis i pasningsspillet og at han skaper unødvendige brudd gjennom hans nonsjalante spillestil. Klart det er kult når de marginale forsøkene hans lykkes, men når 4 av 5 resulterer i brudd så er ikke jeg like fornøyd. 

Helt enig og når han i tillegg går hjemover stort sett hver gang til tross for store rom fremover så skaper han flere overtallsmuligheter til Start enn til oss i denne kampen. Vet ikke om autopilot hjemover er en Kjønø-greie som henger igjen, men regner uansett at Lars plukker det av ham. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


36 minutter siden skrev Øyvind:

Helt enig og når han i tillegg går hjemover stort sett hver gang til tross for store rom fremover så skaper han flere overtallsmuligheter til Start enn til oss i denne kampen. Vet ikke om autopilot hjemover er en Kjønø-greie som henger igjen, men regner uansett at Lars plukker det av ham. 

Fortsatt Edwards på godt og vondt, men synes det var bedring fra de siste kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev FranckTheBank:

Hva er greia med at man ikke får beholde bruskorken når man kjøper brus på kamp?

Sliter med å finne logikken. Er det fordi man skal drikke den fortere, slik at man skal kjøpe mer? Er desperasjonen og pengeproblemene så ille?

Er vel av sikkerhetsgrunner, uten korken blir ikke flasken så hard noe som kan skade spillerne hvis de blir kastet på

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"2.4.2 SALG: Arrangør er ansvarlig for salg, og hvilke produkter som tilbys publikum. Vi gjør spesielt oppmerksom på at mineralvann kun selges i plast- eller pappbegre og plastflasker uten kork, og ikke i glassflasker eller metallbokser."

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Start, 21. august
×
×
  • Opprett ny...