Gå til innhold

Treningskamper


Freak Magnet
 Del

Anbefalte innlegg


Det er jo forskjellen på Veigar fra i fjor til år da - i fjor satt fintene i langt større grad, han var muligens litt lettere i steget, og han truet mål i langt større grad fra distanse. I år jobber Veigar knallhardt hele veien, selv om han ikke lykkes i så stor grad med fintene. Må si jeg er overrasket over hvor mye han orker å jage ballen, og det har faktisk vært en veldig viktig faktor i flere kamper (spes. borte mot FFK). I år kommer han kanskje litt for tett opp i motstanderen før han skal dra seg løs, samtidig som han kanskje har blitt litt dypere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 523
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Det er jo forskjellen på Veigar fra i fjor til år da - i fjor satt fintene i langt større grad, han var muligens litt lettere i steget, og han truet mål i langt større grad fra distanse. I år jobber Veigar knallhardt hele veien, selv om han ikke lykkes i så stor grad med fintene. Må si jeg er overrasket over hvor mye han orker å jage ballen, og det har faktisk vært en veldig viktig faktor i flere kamper (spes. borte mot FFK). I år kommer han kanskje litt for tett opp i motstanderen før han skal dra seg løs, samtidig som han kanskje har blitt litt dypere.

Det kan vel også ha noe å gjøre med hvordan motstanderne forholder seg til oss på, klarer man å få kontroll på Veigar, reduseres også effekten av Daniel.  Samtidig er det antakelig viktigere å klare å ta ut Veigar, ettersom Daniel da ender "arbeidsløs" i bakrom.  

 

Halvveis i fjor hadde vi satt inn 22 mål, ca 16 av dem ved vår spissduo.  (nesten 75%).  I år har vi også satt inn 22 mål halveis, men "bare" 13 av dem er signert Pallskog.  Knapt 60%.  Er det et tegn på svakhet, eller betyr det at spissene vår tiltrekker seg opp

erksomhet som gir rom for andre?

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kan vel også ha noe å gjøre med hvordan motstanderne forholder seg til oss på, klarer man å få kontroll på Veigar, reduseres også effekten av Daniel.  Samtidig er det antakelig viktigere å klare å ta ut Veigar, ettersom Daniel da ender "arbeidsløs" i bakrom.  

 

Halvveis i fjor hadde vi satt inn 22 mål, ca 16 av dem ved vår spissduo.  (nesten 75%).  I år har vi også satt inn 22 mål halveis, men "bare" 13 av dem er signert Pallskog.  Knapt 60%.  Er det et tegn på svakhet, eller betyr det at spissene vår tiltrekker seg opp

erksomhet som gir rom for andre?

 

 

I og med at vi har scoret like mange mål ville jeg si at det er ett tegn på styrke at vi er mindre avhengig av kun to spiller til å skape mål. Betyr jo at vi kan score mål selv om motstanderen klarer å ta ut Pallskog.

Endret av Blå_i_eksil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kan vel også ha noe å gjøre med hvordan motstanderne forholder seg til oss på, klarer man å få kontroll på Veigar, reduseres også effekten av Daniel.  Samtidig er det antakelig viktigere å klare å ta ut Veigar, ettersom Daniel da ender "arbeidsløs" i bakrom.  

 

Halvveis i fjor hadde vi satt inn 22 mål, ca 16 av dem ved vår spissduo.  (nesten 75%).  I år har vi også satt inn 22 mål halveis, men "bare" 13 av dem er signert Pallskog.  Knapt 60%.  Er det et tegn på svakhet, eller betyr det at spissene vår tiltrekker seg opp

erksomhet som gir rom for andre?

 

 

I og med at vi har scoret like mange mål ville jeg si at det er ett tegn på styrke at vi er mindre avhengig av kun to spiller til å skape mål. Betyr jo at vi kan score mål selv om motstanderen klarer å ta ut Pallskog.

 

Ja, helt klart en styrke. oghvis man ser paa hvert maal saa har nanne og pall vaert delaktig i mage av de maalene som er signert andre enn dem...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kan vel også ha noe å gjøre med hvordan motstanderne forholder seg til oss på, klarer man å få kontroll på Veigar, reduseres også effekten av Daniel.  Samtidig er det antakelig viktigere å klare å ta ut Veigar, ettersom Daniel da ender "arbeidsløs" i bakrom.  

 

Halvveis i fjor hadde vi satt inn 22 mål, ca 16 av dem ved vår spissduo.  (nesten 75%).  I år har vi også satt inn 22 mål halveis, men "bare" 13 av dem er signert Pallskog.  Knapt 60%.  Er det et tegn på svakhet, eller betyr det at spissene vår tiltrekker seg opp

erksomhet som gir rom for andre?

 

 

I og med at vi har scoret like mange mål ville jeg si at det er ett tegn på styrke at vi er mindre avhengig av kun to spiller til å skape mål. Betyr jo at vi kan score mål selv om motstanderen klarer å ta ut Pallskog.

 

Ja, helt klart en styrke. oghvis man ser paa hvert maal saa har nanne og pall vaert delaktig i mage av de maalene som er signert andre enn dem...

Man krever litt mye dersom man forventer at man skal ha to toppscorere i år igjen. Pall leder klar poengligaen.

At flere enn de to spissene bidrar gjør oss dessuten litt mindre sårbare.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ille at Stabæk har fått Telenor som sponsor. Så dårlig karma fortjener vi ikke.

 

Telenor som sådan har ikke jeg noe uoverstiglige problemer med, men logo'n ble utrolig stygg med hvit bunn

 

OT: Selges det i dag helt reklamefrie drakter? Hvis ikke kommer jeg til å beholde 98 varianten til jeg dør (eller til de kommer opp med en reklamefri)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er jo forskjellen på Veigar fra i fjor til år da - i fjor satt fintene i langt større grad, han var muligens litt lettere i steget, og han truet mål i langt større grad fra distanse. I år jobber Veigar knallhardt hele veien, selv om han ikke lykkes i så stor grad med fintene. Må si jeg er overrasket over hvor mye han orker å jage ballen, og det har faktisk vært en veldig viktig faktor i flere kamper (spes. borte mot FFK). I år kommer han kanskje litt for tett opp i motstanderen før han skal dra seg løs, samtidig som han kanskje har blitt litt dypere.

Det kan vel også ha noe å gjøre med hvordan motstanderne forholder seg til oss på, klarer man å få kontroll på Veigar, reduseres også effekten av Daniel. Samtidig er det antakelig viktigere å klare å ta ut Veigar, ettersom Daniel da ender "arbeidsløs" i bakrom.

 

Halvveis i fjor hadde vi satt inn 22 mål, ca 16 av dem ved vår spissduo. (nesten 75%). I år har vi også satt inn 22 mål halveis, men "bare" 13 av dem er signert Pallskog. Knapt 60%. Er det et tegn på svakhet, eller betyr det at spissene vår tiltrekker seg opp

erksomhet som gir rom for andre?

Spør du meg, så sier jeg vet ikke. I mine øyne har verken Daniel eller Veigar vært like skarpe som i fjor, uavhengig av hvor godt motstanderne kjenner dem. Selvsagt har de det noe vanskeligere, men om begge hadde hatt fjorårsformen inn, så hadde de klart seg omtrent like bra i år. Når du spiller med så stor selvtillit som de to hadde i fjor, så justerer du deg om motstanderen prøver å bryte ned mønsteret ditt.

 

Når det er sagt, så er ikke laget like avhengig av de to, som i fjor, og andre har da også levert varene i langt større grad. At Somen og Alan leverer så glimrende, gjør jo at de to på topp ikke må, eller rett og slett kan, beholde spillemønsteret og samarbeidet i like stor grad som i fjor.

 

Stabæk er uansett bedre enn i fjor.

 

Jeg tror forøvrig Veigar kommer til å få en finfin høstsesong, hvor muligens Alan kommer til å få en down? Synes han var fryktelig slurvete og ikke særlig bra mot Moss ihvertfall, får håpe det var en dårlig dag på jobb bare.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veigar har vært dritgod i år. Han har ikke scoret like mye, men han jobber som en galeislave og tar mye oppmerksomhet fra motstanderens forsvar. De tror jo at vi som i fjor bare har ett offensivt våpen; Veigar i mellomrom og gjennomspill til Daniel, noe som er helt feil. Dette gir masse plass for Alan, Somen & co. I tillegg trenger han bare en sjanse for spille gjennom Daniel (ref 2-0 mot Aalesund). At han finter en gang for mye innimellom tilgis lett når han jobber så hardt som nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det virket for meg som at Veigar var litt på ferie under Moss kampen. Han storspiller i eliten så om han prøver på litt nye ting under en kamp er det helt greit. Veigar har vist seg og være en mann vi kan stole på når det gjelder mål og målgivende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Treningskamper
×
×
  • Opprett ny...