Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Raufoss. Mandag 12.09 - 18:00 Nadderud


arni
 Del

Anbefalte innlegg


Kort oppsummering: tynn suppe, men heldigvis godt nok i en rævva kokkosliga. Bra match av Geel, særlig 1. omgang. Tidvis en nydelig pasningsfot. Gift spiller seg til mye fine sjanser, men hvor ble det av de kliniske avslutningene? Imponerende skuddføtter på både Næss og Krogstad, synd vi ikke får brukt dem oftere. Ottesen er ikke god nok, hvorfor skal han alltid vende hjem? Snu blikket framover, så kamskje mye er løst. Usikker på skrytet Metcalfe får her, synes ikke han overbeviser. Azemi er fortsatt svak til å avslutte, men traff i det minste når det gjaldt som mest. Lange er for treig. Jævlig mye hår på Kaied! Mye å pirke på her. Men nå er vi i det minste i førersetet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det eneste som gledet i dag var vel resultatet. Og kanskje spillet i Kongsvinger, for det rapporteres at det var en fortjent hjemmeseier der. 

Når det kommer til eget spill er det repeat av de samme svakhetene vi har sett i årevis. Nå gjelder det bare å «redde plassen», så får vi se om Bohinen klarer å få til noe i løpet av vinteren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har gjort gode fremskritt under Bohinen. Vi er tryggere i det defensive og skaper flere sjangser og ikke minst vi vender spillet raskere enn tidligere. Jeg synes relasjonen Lange og Næss funker mye bedre og forstår godt Bohinen sitt valg. Det kan også virke som Fitim har fått en ny vår med måten han og Gift er satt opp på. Hammy har tatt store steg fysisk og er nå i ferd med å få utviklet det talentet som alltid har ligget der. Han er en nøkkelspiller for oss. Pedersen får endelig spille fast og gjør en solid jobb og sist men ikke minst Krogstad viser god stabilitet og målteft. Kort fortalt dette er noe å bygge et ES lag på så satser vi på at Bjarmann ordner 3-4 solide forsterkninger i første 11 som er klar til januar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 timer siden skrev @ringo:

Ja - lavoktan - litt lite bestemt, litt lite distinkt, litt lite nøyaktig. Omstendelig, eller kanskje det heter tålmodig når man vinner????

Lasse Bo er i det minste kritisk til måten vi opptrer på, og nevner at vi har for store avstander mellom lagdelene. Merket meg det samme, vi slet med å finne gode pasningsalternativer offensivt, og ga veldig mye rom til tider i det defensive. 

Men flere har tatt steg nå. Fitim/Gift begynner å se bra ut, Hammy tar ansvar, Krogstad og Pedersen stiller opp med vilje og tæl. Så trenerbyttet har utvilsomt hatt en effekt. Kanskje såpass stor effekt, at en viss sørlending nå går rundt og synger på andre vers av "Tenk om jeg var like god".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


38 minutter siden skrev Kaizer Alphonse:

Lasse Bo er i det minste kritisk til måten vi opptrer på, og nevner at vi har for store avstander mellom lagdelene. Merket meg det samme, vi slet med å finne gode pasningsalternativer offensivt, og ga veldig mye rom til tider i det defensive. 

Men flere har tatt steg nå. Fitim/Gift begynner å se bra ut, Hammy tar ansvar, Krogstad og Pedersen stiller opp med vilje og tæl. Så trenerbyttet har utvilsomt hatt en effekt. Kanskje såpass stor effekt, at en viss sørlending nå går rundt og synger på andre vers av "Tenk om jeg var like god".

mmmneei - tror heller Kjønø synge på; "det vakke min skyld...."

Spøk til siden - som jeg skrev i en annen tråd. Vi har ikke sluppet inn mål med 11 mann på banen siden Lasse Bo kom. Så han har helt klart tatt grep - slik gode trener ofte gjør. De får kotroll på det defensive først. Men det går litt tråere offensivt. Det er litt unøyaktig, vi hadde mange muligheter til å score i går også før det løsnet. Jeg har ikke sett tallene ennå, men jeg synes pasningsspillet i går var litt tråere, men klart vi manglet Edwards og det merket vi. Metcalfe gjør en bra jobb - særlig i duellspillet, men han har ikke Edwards pasningsreportoar. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden skrev @ringo:

mmmneei - tror heller Kjønø synge på; "det vakke min skyld...."

Spøk til siden - som jeg skrev i en annen tråd. Vi har ikke sluppet inn mål med 11 mann på banen siden Lasse Bo kom. Så han har helt klart tatt grep - slik gode trener ofte gjør. De får kotroll på det defensive først. Men det går litt tråere offensivt. Det er litt unøyaktig, vi hadde mange muligheter til å score i går også før det løsnet. Jeg har ikke sett tallene ennå, men jeg synes pasningsspillet i går var litt tråere, men klart vi manglet Edwards og det merket vi. Metcalfe gjør en bra jobb - særlig i duellspillet, men han har ikke Edwards pasningsreportoar. 

 

Treneren til Raufoss nevnte vel også at de ikke klarte å tilpasse seg baneforholdene igår. Mulig noe tung bane så derfor det gikk tråere. Sikkert også en av grunnene til at vi slo mye direkte opp mot Azemi og Gift. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 timer siden skrev @ringo:

Vi har ikke sluppet inn mål med 11 mann på banen siden Lasse Bo kom. Så han har helt klart tatt grep - slik gode trener ofte gjør. De får kotroll på det defensive først. Men det går litt tråere offensivt. Det er litt unøyaktig, vi hadde mange muligheter til å score i går også før det løsnet.

De målene vi slapp inn mot Bryne var gjengangere i årets sesong. Personlige feil man ikke skulle forventet. Det er ikke 10 mann som gjør at Sandberg står feilplassert. 

Disclaimer: jeg sier ikke nå at alt var bra under Kjønø, eller at det er feil å vinne fotballkamper. 

Du trekker igjen frem at første steg er å få skikk på det defensive. Det gjorde du i vinter også, men jeg mener det var mindre fokus på det i første del av sesongen der det var tett bakover? Var Kjønø en god trener da han fikk skikk på det defensive, eller var det ren flaks? (Under Kjønø slapp vi forøvrig ikke inn mål da vi spilte med 9 mann :D )

At det gikk tråere offensivt er et understatement. Jeg synes vi så mye av det samme som da vi hadde kontroll defensivt tidligere.

Ser vi på tall, så sier Footystats at vi skapte litt mer enn da vi spilte 0-0 i en grusom kamp hjemme mot Sogndal. Vi skapte mindre enn da vi spilte 1-1 hjemme mot Grorud og da vi tapte 0-1 mot Sandnes Ulf.

Vi vinner kampen. Vi er mye bedre enn Raufoss. Vi tar tre poeng mer enn KFUM. Men dette så ikke noe mer ut som et eliteserielag enn det vi så for en måned siden.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 hour ago, odd said:

Vi vinner kampen. Vi er mye bedre enn Raufoss. Vi tar tre poeng mer enn KFUM. Men dette så ikke noe mer ut som et eliteserielag enn det vi så for en måned siden.

Enig. Vi lurer oss selv hvis vi later som at problemene vi har hatt hele sesongen liksom har blitt løst med ansettelsen av Bohinen bare fordi det rekker i OBOS. Vi har fremdeles en spillerstall som fremstår som et sammenrask av dem man tilfeldigvis fikk tak i og hvor det er minimal sammenheng mellom spillerne som signeres og fotballfilosofien til trenerne som ansettes. Det er for mange firkantede klosser som skal ned i trekantede hull.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 hours ago, @ringo said:

Bohinen har gjort noen justeringer defensivt som har gitt bra resultat jfr. trenden i det defensive på slutten av perioden til Kjønø. Men fremover så er det fremdeles alt for omstendelig og unøyaktig. Men vi får kanskje være litt tålmodige og resultatene til Bohinen er tross alt gode og det er noe positivt å ta med seg i et mål og en assist fra hver av spissene. 

Absolutt. Laget har utvilsomt hatt en viss fremgang under Bohinen. Godt nok til å rykke opp. Jeg stiller meg imidlertid tvilende til at tålmodighet er nok når det skjer og mener heller at vi har en stor jobb å gjøre med spillerstallen for å kunne ta det neste steget og få et lag som også kan prestere i Eliteserien. Sånn jeg ser det er det spillerstallen som er hovedårsaken til mye av det som fremdeles ikke er bra nok, gitt at vi skal fortsette med Bohinen-ball. Særlig mangelen på mer egnede (spillende) midtstoppere og vingbacker hemmer oss voldsomt. Minimum tre, helst fire, av dem bør være gode ballspillere. Vi har én og han spiller for sikkerhets skyld på feil side i forsvaret så han ikke får brukt høyrefoten optimalt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 timer siden skrev @ringo:

Når du disponerer et lag fullt av forsvar og midtbanespillere med 100+ kamper på et høyere nivå enn dette, så skal du ikke slippe inn mange mål. Men trenden fra runde 10 og utover var veldig dårlig, og sikkert bidragsytende til at Kjønø fikk fyken. Det ble ihvertfall snakket om dårlig intensistet i forsvarsspillet i forkant av avskjedigelsen. 

Jeg tror fortsatt du overvurderer de spillerne.. I fjor høst var det Wangberg som ble tuppet ut fra Tromsø, Pedersen som kom fra Danmark uten å kunne sparke en ball, Pignatel og Mesík var et år yngre. (Mesík er for tiden benkesliter i Odd.) At det skulle være stoppere som, enten det var Kjønø eller JJ, skulle levere på toppnivå i Eliteserien har jeg ikke tro på. (Med Næss og utviklingen til Pedersen er vi jo bedre forspent bakover nå, selv om jeg fortsatt tror vi vil ha godt av en klassestopper til om vi skal være solide i Eliteserien 2023.)

Det store mysteriet er jo hva som skjedde midtveis i sesongen så langt. Vi gikk fra å være bunnsolide til å slippe inn masse. Jeg mistenker at problemet oppsto delvis fordi vi måtte tilpasse oss kampbilder der "bunnsolid defensivt" på mange måter løst seg selv, siden vi møtte lag som ikke ville angripe. Og da falt vi igjen for det samme som alltid: planløshet offensivt. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Raufoss. Mandag 12.09 - 18:00 Nadderud
×
×
  • Opprett ny...