Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Åsane - Nadderud - 3. oktober


rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg


Jepp, 3 poeng og helst en stor seier. På papiret den letteste kampen vi har igjen i år. I den andre kampen så er vel det beste for oss uavgjort eller Start seier. Da kan vi for alvor bli kvitt KFUM i neste runde. Start er nok allerede litt for langt bak sånn jeg ser det og tror neppe dem alle sine siste kamper. Og vi kommer heller ikke til å tape alle de siste 5 rundene. Spess slik resultatene har vært under LB. Vi har nok råd til å både tape en og spille uavgjort de siste 5, men denne kampen mot Åsane bare må vi vinne! Legg press på resten.

Er heller ikke bekymret, tror vi sikrer opprykk allerede mot Sandnes-Ulf. Uansett, deilig med kamp igjen snart!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


28 minutter siden skrev stbS:

Er heller ikke bekymret, tror vi sikrer opprykk allerede mot Sandnes-Ulf. Uansett, deilig med kamp igjen snart!

Med seier i kampen mot Åsane og en U i Start-KFUM, vil vi med seier mot Kåffa kunne avgjøre opprykket i hjemmekampen mot Ranheim allerede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er det bare å håpe vi scorer tidlig og avgjør kampen tidlig. At vi ikke får en slags Bryne reprise, eller Elverum (H) reprise som i 2013. Det kostet oss nesten direkte opprykk. Letteste kampen igjen på papiret og kan sette oss fint opp før vi går inn i den "tøffe" perioden de neste 4. U i Start-KFUM hadde smakt veldig godt også, verste fall knepen Start seier.

Tror vi er godt forbredt og bør vinne greit! Deilig med STB kamp igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I starten av sesongen fikk vi høre at Åsane ønsket å fremså som et spillende lag, og likte å presse høyt. Det gikk sånn passe dårlig for dem da de møtte oss i Bergen. Noen som har sett dem utover sesongen og vet om de har blitt mer kyniske nå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev odd:

I starten av sesongen fikk vi høre at Åsane ønsket å fremså som et spillende lag, og likte å presse høyt. Det gikk sånn passe dårlig for dem da de møtte oss i Bergen. Noen som har sett dem utover sesongen og vet om de har blitt mer kyniske nå?

Har ikke fulgt noe særlig med på dem, men står uten seier på siste 3. Fokus ligger nok på å ikke tape eller tape stygt (Samme mål forskjell som Skeid og Bryne har bedre). Tror neppe dem kommer for å spille oss ut, her er nok planen å ligge kompakt, satse på kontringer og holde nullen så lenge dem kan. Dem har nok også fått med seg Kjønø Stabæk tiden er over så dette blir nok litt tøffere enn hva det ellers ville vært på Nadderud tidligere i år. Vi er i flytsonen og har selvtilit. Vi er ferdig med å gi disse gratis poengene på Nadderud i denne ligaen nå.

Tipper 3-0 til STB.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har ikke sett de, men de har i følgende utvalgte stats fra Wyscout/NIFS.

Flest skudd i mot.

Færrest balltap (der er vi nest best).

4. svakest på intensitet i def defensive spillet.

Nest flest pasninger (Etter Brann, vi er nr 4.), men på 13. plass hva gjelder gjennombruddspasninger, færrest langpasninger.

3. plass på ballbesittelse (53,7%) Brann topper med 61,5% og vi er på 5. plass med 52,8%.

Dårligst xG, 3. dårligst xGA

14. Plass på antall avslutninger på mål.

MEN - selv om de skaper lite (xG og antall avslutninger) så er de nest mest effektive 37% målprosent, kun slått av Sogndal. Der ligger vi midt på treet (8. plass) med 33%.

Det her SKAL være 3 poeng.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tallene fra Wyscout ser lovende ut. Det vi har slitt mest med i år, også under Bohinen, er å skape noe mot etablert forsvar. Og påfølgende kontringer mot. Hvis Åsane prøver å holde i ballen vil det gi mer rom for oss å angripe i, siden vi kommer til å vinne ballen andre steder enn helt bakerst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 minutter siden skrev JonasM:

Jeg var liiitt bekymra i åpningsminuttene, men nå er jeg helt avslappa i sofaen med beina høyt. Måtte det bli mer, og seier til Start.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg håper på Start-seier eller poengdeling. Er liksom litt mer bekymret for Start, selv om de ligger enda noen poeng bak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev SuperDungeonMaster:

Jeg er ikke helt sikker på om jeg håper på Start-seier eller poengdeling. Er liksom litt mer bekymret for Start, selv om de ligger enda noen poeng bak.

Sant! Ah! Og jeg som var avslappa ...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Åsane - Nadderud - 3. oktober
×
×
  • Opprett ny...