Gå til innhold

Fair Spillende


OEO
 Del

Anbefalte innlegg


Enig!

 

Det får være grenser. Kan hende vi ikke er det mest fairspillende laget i landet, men jeg har aldri sett noen stabæk spillere drøye (kanskje med unntak av RævBK borte) eller siden Tryggvi gikk sparke bort ballen eller lignende. Armbruken til Erik Hoftun og albuene til Håvard Flo teller tydeligvis ikke når man har slike kåringer.

 

Men det kom vel ikke som noen bombe at RævBK er best likt, det har man jo visst lenge

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når eliteseriedommerene mener at Stabæk er minst fairspillende, så føyer det seg bare i rekken av negativ omtale av laget vårt.

 

Kun 2 flere gule kort enn Rosenborg, og ingen røde kort burde si sitt om at dette ikke stemmer, og at RævBK langt i fra er så mye mer fairspillende enn oss. Men vi har jo enkelte dommere som ikke alltid har fullstendig oversikt, (uten å nevne navn)

 

Nå tar vi ikke dette så nøye, for VI ELSKER STABÆK - UANSTETT!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For alle hater RBK å heiåheiåheiåhå....

 

Hoftun og Riseth er jo de verste grisespillerne i landet, Muri og Mike har jo vært som små kattunger i forhold i år.

19515[/snapback]

 

Kanjo hende at noen har lagt merke til at IA ikke legger noe i mellom og at vi har en kaptein som kilkker en gang i blandt? Har ikke han rødt kort fra UEFA-cupen? Jeg spurte om han skulle spille litt ekstra hardt den dagen, noe han svarte positiv på. Sikkert min skyld.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg syntes egentlig hele greia er litt rar. Hvis man samtidig setter opp en tabell med flest /færrest gule kort så tror jeg stabæk er "best " i klassen.

 

Måten denne undersøkelsen har vært gjort på er vel kort å godt slik at hver dommer har blitt sport om å si det laget de mener er mest Fair spillende. De har ikke fått motsatt spørsmål og de har ikke blitt bedt om å sette opp en tabell. ALtså er det vel egentlig bare slik at Stabæk er et lag "ingen" tenker på å nevne og derfor havner vi nederst.

 

Dette er et klasisk eksempel på hvordan man kan bruke hvisse typer innsamlet data på helt feil måte. Typisk tabloiddene Dagbladet og Nettavisen, vent bare til det sikkert også dukker opp på tv2 sporten i kveld.

 

Gled dere derimot over at Stabæk får flere spalte centimeter for hver dag vi er i 1. divisjon. Dette er bra for den største faren for Stabæk er tross alt at vi skal bli tiet ihjel mens vi er nede i 1. en sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg syntes egentlig hele greia er litt rar. Hvis man samtidig setter opp en tabell med flest /færrest gule kort så tror jeg stabæk er "best " i klassen.

 

Måten denne undersøkelsen har vært gjort på er vel kort å godt slik at hver dommer har blitt sport om å si det laget de mener er mest Fair spillende. De har ikke fått motsatt spørsmål og de har ikke blitt bedt om å sette opp en tabell. ALtså er det vel egentlig bare slik at Stabæk er et lag "ingen" tenker på å nevne og derfor havner vi nederst.

 

Dette er et klasisk eksempel på hvordan man kan bruke hvisse typer innsamlet data på helt feil måte. Typisk tabloiddene Dagbladet og Nettavisen, vent bare til det sikkert også dukker opp på tv2 sporten i kveld.

 

Gled dere derimot over at Stabæk får flere spalte centimeter for hver dag vi er i 1. divisjon. Dette er bra for den største faren for Stabæk er tross alt at vi skal bli tiet ihjel mens vi er nede i 1. en sesong.

19528[/snapback]

 

Nå tar du feil Tonje! Dette er bare propaganda for at lagene i førstedivisjon skal være litt redde oss! :-) Mandalskammeratene skjelver i buksene over at IA største grisespiller i fra fjordårets eliteserie kommer til stadion. De kommer ikke til å tørre å få tak i ballen. Er det Ingo som står bak?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dem spør: Hvilke av lagene i tippeligaen er MEST fairspillende?

 

Dem spør også: Hvilke av lagene i tippeligaen er etter ditt syn de MINST fairspillende?

 

Er ike det bar å snu på tabbellen på en av dem så har du resultatet på den andre...? tydligvis ikke, RævBK er det mest fairspillende laget i TL men er ikke på bunnen av MINST fairspillende laget!

 

Har jeg misforstått hele greia?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dem spør: Hvilke av lagene i tippeligaen er MEST fairspillende?

 

Dem spør også: Hvilke av lagene i tippeligaen er etter ditt syn de MINST fairspillende?

 

Er ike det bar å snu på tabbellen på en av dem så har du resultatet på den andre...? tydligvis ikke, RævBK er det mest fairspillende laget i TL men er ikke på bunnen av MINST fairspillende laget!

 

Har jeg misforstått hele greia?

19530[/snapback]

 

Det må jo nødvendigvis en finere sortering til for å finne de andre lagenes plassering. Ranke lagene fra 1-14, verre er det vel ikke. Blir en nevnt en gang av en dommer så gir det store utslag i rangeringen.I denne undersøkelsen mye i forhold til å komme på nest siste plass 14 ganger og ikke får noen stemmer. Uansett all PR er god PR! Uansett tror jeg ikke de lærer så mye om statistikk på Jornalisthøyskolen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dem spør: Hvilke av lagene i tippeligaen er MEST fairspillende?

 

Dem spør også: Hvilke av lagene i tippeligaen er etter ditt syn de MINST fairspillende?

 

Er ikke det bar å snu på tabbellen på en av dem så har du resultatet på den andre...?

 

Nei det er det ikke fordi: Ved bare å stille det ene spørsmålet, hvem er mest fair spillende, vil dommeren svare et lag, det laget som han mener er nr to vil ikke få "poeng" Neste dommer mener et annet lag er mest fair, men det samme laget som første man på plassen bak, følgelig vil ikke laget heller denne gangen få "poeng", og slik fortsetter det. Dette kan føre til at et lag som Stabæk ikke blir nevt, selv om det ikke behøver å bety at det ikke er fair spillende.

 

Sselvfølgelig hvis de stiller også det motsatte spørsmålet, hvem er minst fair spillende, så vil man avklare noe av dette, men heller ikke her allt. Eks. De sommerne som ikke har ment at RBK er mest fair spillende kan jo faktisk mene at de er nest minst fair spillende, men det vil jo heller ikke komme frem av undersøkelsen.

 

.......nok statistikk teori fra min side.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Fair Spillende
×
×
  • Opprett ny...