Gå til innhold

Rasisme


jokke
 Del

Anbefalte innlegg


Stabæk Support er nevt to ganger på dagbladets skammens liste over rasisme i fotballen.

 

"15. juli 2003: Ousmab Nyan og sogndal blir sjikanert på stabæks hjemmesider etter overgangen til sogndal."

Husker jeg den artikkelen rett så var vel den heller rettet mot rasistene i sogndal...

 

"26. september 2003: Styret i stabæks supporterklubb vurderer å trekke seg etter økende rasisme fra egne medlemmer"

Dette var vel heller ikke en stor sak hvis jeg husker rett, var vel en gruppe på 5-10 personer som var uønsket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er det bare å kutte ut alt som lukter av ironi og sarkasme på $$-sidene og forumet!

Man må være sitt ansvar bevist når man er kildemateriale til ukritiske journalister i avisen med "sterke meninger"!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg var i Sogndal (eller nærmere bestemt i indre Sogn) den sommeren, og det var helt tydelig at det er flere enn Dagbladet som misforsto hensikten bak artiklene som omhandlet Osman Nyan og drapet i Sogndal. Det saftkokerne klarte å tolke artiklene til var at $$ var rasistiske, og dermed så ble det omdømmet også blant Sogndalsupporterne. Forstå det den som kan..

 

Jeg forsøkte å forklare de jeg snakket med, meningen bak teksten, men det var jaggu ikke lett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blant eliteseriedommerne er ikke overvekten like stor. 20 prosent mener Rosenborg er mest fairspillende. Tromsø og Odd Grenland kommer nest best ut med 14 prosent, mens Stabæk blir oppfattet som det minst fairspillende foran Molde og Ham-Kam.

 

 

He he.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk Support er nevt to ganger på dagbladets skammens liste over rasisme i fotballen.

 

"15. juli 2003: Ousmab Nyan og sogndal blir sjikanert på stabæks hjemmesider etter overgangen til sogndal."

Husker jeg den artikkelen rett så var vel den heller rettet mot rasistene i sogndal...

 

"26. september 2003: Styret i stabæks supporterklubb vurderer å trekke seg etter økende rasisme fra egne medlemmer"

Dette var vel heller ikke en stor sak hvis jeg husker rett, var vel en gruppe på 5-10 personer som var uønsket.

19448[/snapback]

 

Etter å ha hostet opp en papirutgave av Dagbla´ , så ble jeg ikke rent lite provosert av artikkelen. De lister opp en 15-20 episoder de siste årene (fra 2000-2004) med handlinger med rasistisk motiv. 2 av hendelsene (Carew i 2000 og Russel/Brann-afæren) er fra norsk fotball. Resten av sakene omhandler hendelser, stort sett, i England. - og så har vi rasisme-klubben Stabæk, og spesielt $$, med 2 hendelser.

 

Kildene er Dagbladet og Nettavisen (ingen overraskelse)

 

Hendelsen med utkastelsen etc. har jeg fått med meg, men vet ingen ting om saken, da jeg ikke har vært en aktiv deltager i $$-miljøet.

 

Men Nyan-saken fikk jeg med meg, og jeg så ikke en setning som var rasistisk i det som var skrevet fra $$ sin side.

 

Etter min mening bør Dagbladet gå ut og dementere det som er skrevet, da det faktisk plasserer Stabæk i et spesielt dårlig (og høyst ufortjent) lys. Dette overgår det meste av tidliger negativ omtale, og jeg mener at vi ikke bare kan plassere dette på kontoen for: "hvem bryr seg om hva Dagbladet skriver". Det finnes faktisk en god del enfoldige sjeler der ute som faktisk tror på det som står i avisa, og etter min oppfattelse er det faktisk ganske alvorlige påstander som avisa kommer med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvem bryr seg om hva dagbladet mener?

 

"STEFFEN IVERSEN SPISTE HAMBURGER PÅ GEILO"

19471[/snapback]

 

 

Hva er det du sier? Hamburger??????? Var det med eller uten ost???? 130 g??? Fortell, fortell!!!!!!!!!

 

Vet ikke om dere hører på Norge i Krig på P3, men det har kjørt en sak på Dagbladet som gikk 11 dager uten å ha en nyhet på forsiden.

 

Skille mellom tabloid pressen og Se&Hør er i ferd med å forsvinne. Se&Hør kjørte en sak i rettsvesenet der de forlangte å bli fritatt for mva slik som avisene er, synes noen burde kjøre en sak mot tabloid avisene hvor de må bevise at de er seriøse nyhetsmedier, for å beholde mva fritaket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk Support er nevt to ganger på dagbladets skammens liste over rasisme i fotballen.

 

"15. juli 2003: Ousmab Nyan og sogndal blir sjikanert på stabæks hjemmesider etter overgangen til sogndal."

Husker jeg den artikkelen rett så var vel den heller rettet mot rasistene i sogndal...

 

19472[/snapback]

Hvem er det som har skrevet makkverket? Vi trenger å sende mail for å oppklare usannheten?

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvem er det som har skrevet makkverket? Vi trenger å sende mail for å oppklare usannheten?

19477[/snapback]

 

Vedkommende som har snekret sammen "skammens liste" har selvfølgelig ikke guts nok til å sette signaturen sin på den. Så jeg foreslår at den som føler seg kompetent og oppdatert på fakta, sender mail til sporten@dagbladet.no og adresserer mailen til: Sportssjef Tormod Brenna!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Roy Arne Ulvmoen, Arthur Jahnsen og Aslân W. A. Farshchian driver www.elverumfotball.tk 20©03

 

 

aslanwaa@broadpark.no

 

med fare for å virke rasististisk på dette, men det kan da ikke være så mange som heter det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå kan vi jo ikke nekte for at vi har hatt en gjeng som synes det var fantastik kult å synge "jævla taterhore" til alt og alle, samt å kjøre apelyder. De ble vel stoppa med lommene fulle av bananer på vei inn på Ullevaal til kamp VIF-Stabæk. Det var da Carew eller Simpson spilte i Enga. Men det var kanskje bare niste?

 

At saken om Nyan og Sogndal var ment som utdriting av rasistene hjelper jo lite så lenge det ble misforstått.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå kan vi jo ikke nekte for at vi har hatt en gjeng som synes det var fantastik kult å synge "jævla taterhore" til alt og alle, samt å kjøre apelyder. De ble vel stoppa med lommene fulle av bananer på vei inn på Ullevaal til kamp VIF-Stabæk. Det var da Carew eller Simpson spilte i Enga. Men det var kanskje bare niste?

 

At saken om Nyan og Sogndal var ment som utdriting av rasistene hjelper jo lite så lenge det ble misforstått.

19483[/snapback]

 

Egentlig rart ingen har reagert positivt på: "Ned til elva, Sogndalsvin!", men sånn er det vel bare?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå kan vi jo ikke nekte for at vi har hatt en gjeng som synes det var fantastik kult å synge "jævla taterhore" til alt og alle, samt å kjøre apelyder. De ble vel stoppa med lommene fulle av bananer på vei inn på Ullevaal til kamp VIF-Stabæk. Det var da Carew eller Simpson spilte i Enga. Men det var kanskje bare niste?

19483[/snapback]

 

Aper som er fryktelig glad i bananer finnes i alle klubber, men jeg synes vel at fokuset blir litt feil når de som gjør noe aktivt for å bli kvitt problemet blir trukket fram. Mens de andre går fri. Nei, det er tydeligvis bedre å feie rasket under teppet og late som om det ikke finnes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå kan vi jo ikke nekte for at vi har hatt en gjeng som synes det var fantastik kult å synge "jævla taterhore" til alt og alle, samt å kjøre apelyder. De ble vel stoppa med lommene fulle av bananer på vei inn på Ullevaal til kamp VIF-Stabæk. Det var da Carew eller Simpson spilte i Enga. Men det var kanskje bare niste?

19483[/snapback]

 

Aper som er fryktelig glad i bananer finnes i alle klubber, men jeg synes vel at fokuset blir litt feil når de som gjør noe aktivt for å bli kvitt problemet blir trukket fram. Mens de andre går fri. Nei, det er tydeligvis bedre å feie rasket under teppet og late som om det ikke finnes.

19492[/snapback]

 

Litt hårsår nå? Styret gjorde jobben sin. Det er det som skal være fokus for oss! Det er det jeg er stolt av!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå kan vi jo ikke nekte for at vi har hatt en gjeng som synes det var fantastik kult å synge "jævla taterhore" til alt og alle, samt å kjøre apelyder. De ble vel stoppa med lommene fulle av bananer på vei inn på Ullevaal til kamp VIF-Stabæk. Det var da Carew eller Simpson spilte i Enga. Men det var kanskje bare niste?

19483[/snapback]

 

Aper som er fryktelig glad i bananer finnes i alle klubber, men jeg synes vel at fokuset blir litt feil når de som gjør noe aktivt for å bli kvitt problemet blir trukket fram. Mens de andre går fri. Nei, det er tydeligvis bedre å feie rasket under teppet og late som om det ikke finnes.

19492[/snapback]

 

Litt hårsår nå? Styret gjorde jobben sin. Det er det som skal være fokus for oss! Det er det jeg er stolt av!!!

19495[/snapback]

 

Tror du misforstår. Jeg har ikke noe å utsette på det som ble gjort av styret den gangen jeg. Det er Dagbladets vinkling av saken jeg reagerer på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå kan vi jo ikke nekte for at vi har hatt en gjeng som synes det var fantastik kult å synge "jævla taterhore" til alt og alle, samt å kjøre apelyder. De ble vel stoppa med lommene fulle av bananer på vei inn på Ullevaal til kamp VIF-Stabæk. Det var da Carew eller Simpson spilte i Enga. Men det var kanskje bare niste?

19483[/snapback]

 

Aper som er fryktelig glad i bananer finnes i alle klubber, men jeg synes vel at fokuset blir litt feil når de som gjør noe aktivt for å bli kvitt problemet blir trukket fram. Mens de andre går fri. Nei, det er tydeligvis bedre å feie rasket under teppet og late som om det ikke finnes.

19492[/snapback]

 

Litt hårsår nå? Styret gjorde jobben sin. Det er det som skal være fokus for oss! Det er det jeg er stolt av!!!

19495[/snapback]

 

Tror du misforstår. Jeg har ikke noe å utsette på det som ble gjort av styret den gangen jeg. Det er Dagbladets vinkling av saken jeg reagerer på.

19497[/snapback]

 

 

 

Dagbladet har sitt på det tørre, men kunne gitt $$ kreditt for å rydde opp. Saken er i og for seg todelt. Rassisme og antirassisme. Send en mail til pusen (Azlan) og hør om han ikke er enig med meg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå kan vi jo ikke nekte for at vi har hatt en gjeng som synes det var fantastik kult å synge "jævla taterhore" til alt og alle, samt å kjøre apelyder. De ble vel stoppa med lommene fulle av bananer på vei inn på Ullevaal til kamp VIF-Stabæk. Det var da Carew eller Simpson spilte i Enga. Men det var kanskje bare niste?

19483[/snapback]

 

Aper som er fryktelig glad i bananer finnes i alle klubber, men jeg synes vel at fokuset blir litt feil når de som gjør noe aktivt for å bli kvitt problemet blir trukket fram. Mens de andre går fri. Nei, det er tydeligvis bedre å feie rasket under teppet og late som om det ikke finnes.

19492[/snapback]

 

Litt hårsår nå? Styret gjorde jobben sin. Det er det som skal være fokus for oss! Det er det jeg er stolt av!!!

19495[/snapback]

 

Det er vel NULL poeng å dra den diskusjonen frem i dagens lys igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå kan vi jo ikke nekte for at vi har hatt en gjeng som synes det var fantastik kult å synge "jævla taterhore" til alt og alle, samt å kjøre apelyder. De ble vel stoppa med lommene fulle av bananer på vei inn på Ullevaal til kamp VIF-Stabæk. Det var da Carew eller Simpson spilte i Enga. Men det var kanskje bare niste?

19483[/snapback]

 

Aper som er fryktelig glad i bananer finnes i alle klubber, men jeg synes vel at fokuset blir litt feil når de som gjør noe aktivt for å bli kvitt problemet blir trukket fram. Mens de andre går fri. Nei, det er tydeligvis bedre å feie rasket under teppet og late som om det ikke finnes.

19492[/snapback]

 

Litt hårsår nå? Styret gjorde jobben sin. Det er det som skal være fokus for oss! Det er det jeg er stolt av!!!

19495[/snapback]

 

 

Det er vel NULL poeng å dra den diskusjonen frem i dagens lys igjen.

19500[/snapback]

 

 

Er du ikke interresert, så ikke delta, verre er det ikke. Tross alt et diskusjonsforum. Temaet er rassisme!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selv for ca. 15 år sida vurderte dagbladet se&hør som sin argeste konkurrent. Jeg vet det fordi en nær bekjent gjorde en markedsundersøkelse for avisen som trykkes på resurkulert dasspapir. Min bekjente (og jeg) ble så overraska over at ikke de vurderte vg som sin argeste konkurrent. Men det har fått mange biter til å falle på plass når jeg har lest avisa seinere..

 

Nå er det kanskje søndagsøndag som legger lista for dagbladets raske "journalister"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Rasisme
×
×
  • Opprett ny...