Gå til innhold

Kamptråd: KFUM - Stabæk - Intility 10. Oktober


fexter
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg tror det kan bli en gøy kamp. Vi liker å skåre mål og KFUM liker å slippe dem inn. 43 mål imot på 26 kamper til tross for at forsvaret kanskje er deres sterkeste lagdel spillermaterielt sett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Nøfyse:

Jeg tror det kan bli en gøy kamp. Vi liker å skåre mål og KFUM liker å slippe dem inn. 43 mål imot på 26 kamper til tross for at forsvaret kanskje er deres sterkeste lagdel spillermaterielt sett.

Nå får du det til å høres ut som det er et bunnlag man skal møte, men er bare fem lag med færre baklengs enn KFUM, og kun to lag med flere scorede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg sa bare at jeg tror det kan bli en gøy kamp fordi vi skårer og de slipper inn mange mål.

Men ja, de er ganske langt fra et topplag i det defensive arbeidet. De liker å ligge lavt i 5-4-1 med en smal firer på midten, som i utgangspunktet høres ganske trygt og solid ut, men de opptrer ganske merkelig i presspillet og blir mye enklere å spille ut enn de burde vært når de ligger og forsvarer seg sånn. De er selvfølgelig ikke noe bunnlag, men de er også ganske mye dårligere enn topplagene i denne ligaen. Med topplag mener jeg Brann, Start og oss. Jeg vil si det er en ganske stor glipe fra oss ned til gruppen med KFUM, Sandnes Ulf og Kongsvinger, og av dem holder jeg egentlig Kongsvinger som det jevnt over beste laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Nøfyse:

Veldig så engstelige folk var for KFUM, da. De får fullt fortjent en del oppmerksomhet og ros for å få mye ut av lite, men de er ikke noe nytt Bodø/Glimt av den grunn. Mye ut av lite i denne sammenhengen betyr etter min vurdering først og fremst at de har klart å samle en etter OBOS-målestokk veldig god stall til tross for at de antagelig ikke har mest å lokke med. Hva enkeltspillere angår er KFUM et av de mest spennende lagene i denne divisjonen.

De har også flere som kan være interessante for oss: I forsvaret har de to unge spillere som er særlig spennende: Aaron Kiil Olsen som nylig ble tatt ut på U21-landslaget og Fredrik Kristensen Dahl, som er blant de bedre venstrebente forsvarerne i OBOS og dermed burde være ekstra interessant for oss. Som stopper, vel å merke. Som vingback syns jeg han blir for defensiv, men det kan jo også ha med spillestilen deres å gjøre. På midtbanen er Hestnes en veldig energisk og skapende spillertype som jeg syns alltid er en av deres beste. Å se han i direkte konkurranse med midtbanen vår blir interessant for kanskje å få en bedre følelse for om han kan spille på et høyere nivå eller "bare" er en god førstedivisjonsspiller. Helt på topp er det selvsagt 19-åringen Petter Nosakhare Dahl som er mest interessant, men han har vært ute av spill en tid. Usikker på hva status er der. I tillegg til disse har de mange andre som er veldig gode på dette nivået, men i min øyne ikke interessante for oss ut fra hva jeg har sett så langt.

Det er som sagt først og fremst i spillermaterialet at de har fått mye ut av lite. Jeg syns ikke de nødvendigvis får mye ut av lite i betydningen at laget er bedre enn summen av enkeltspillere, at de fremstår som dyktigere taktisk og bedre organisert med et bedre samspill enn andre lag i denne ligaen. Det er for eksempel helt fortjent at de har fått kun ett poeng på de tre siste kampene. Kongsvinger og Start borte er to av de desidert vanskeligste kampene i OBOS og Bryne skal heller ikke undervurderes, som vi vet. Like fullt: KFUM var definitivt ikke best i noen av disse kampene og det var heller ikke overraskende at det ble sånn hvis man har sett dem en del i år. Så kan man kanskje si at de statistisk sett er modne for en seier igjen og at vi er overmodne for et tap, men jeg tillater meg uansett å være optimist og hevde at vi er en ganske klar favoritt i morgen inntil motsatt utfall eventuelt er et faktum.

«Ekspert» vurderingen din er notert👍😊
 

Robin Rasch fortjener å nevnes vel

Lenke til innlegg
Del på andre sider


29 minutter siden skrev Mike:

For en match dette blir. Spiller for 8 poeng forsprang med 3 kamper igjen.  Kom. På. Match.  

Uavgjort vil også være et kjemperesultat. Da er det 6 poeng ned til Start og 5 poeng ned til Kåffa med 3 kamper igjen. Viktig å ikke gå all inn i angrep i morgen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 millioner? Lukter kreativ bokføring..

På fotball.no har de 27 spillere registrert(mulig noen er leid ut). Minstelønn for en profesjonell fotballspiller er ca 250.000.

Det blir 6.750.000. Lite trolig at alle er på minstelønn..

I tillegg kommer arbeidsgiveravgift på 14% --> ca en mill

På toppen av dette kommer lønn til trenere og støtteapparat - La oss forsiktig anslå 500.000 x 4 pers --> 2 mill

I tillegg kommer all drift, reiser, treningsleire +++ 

Sliter med å få regnestykket til å gå opp. Men så klart, det er mulig at Freheim Holm har plukket opp litt bokføringstriks på sotahjørnet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg reagerer på overskriften som jeg finner en smule oppkonstruert.

På mange måter er det David og Goliat som skal ut i slag mandag kveld. Stabæk har godt over fira ganger så stort A-lagsbudsjett som KFUM Oslo. Likevel har Oslo-laget fortsatt store muligheter til å snyte bæringene om opprykket til Eliteserien.

Ja de har en mulighet - men særlig stor er den ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 hour ago, ErikErik said:

9 millioner? Lukter kreativ bokføring..

På fotball.no har de 27 spillere registrert(mulig noen er leid ut). Minstelønn for en profesjonell fotballspiller er ca 250.000.

Det blir 6.750.000. Lite trolig at alle er på minstelønn..

I tillegg kommer arbeidsgiveravgift på 14% --> ca en mill

På toppen av dette kommer lønn til trenere og støtteapparat - La oss forsiktig anslå 500.000 x 4 pers --> 2 mill

I tillegg kommer all drift, reiser, treningsleire +++ 

Sliter med å få regnestykket til å gå opp. Men så klart, det er mulig at Freheim Holm har plukket opp litt bokføringstriks på sotahjørnet.

250000kr er minstelønn for spillere i 100% stilling, hvilket mange ikke har. Det står en del om dette i denne artikkelen. For øvrig mener jeg enkelte spillere i KFUM også jobber for akademiet deres så det kan hende en del av lønnsutgiftene ligger der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


13 minutter siden skrev Stuart:

Håper vi starter med:

Sandberg

Ottesen Pedersen Wangberg Næss Lange

Geelmuyden Metcalfe Krogstad

Gift Azemi

 

Enig, det er vår beste start 11er. Edwards kan selvsagt diskuteres, men ikke en kamp som passer han. Blir en åpenbar target.

Deilig at vi også har spillere på benk som KNH, Wernersson, Andresen og Kaied som kan bidra godt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev odd:

Hammy vraket. Hvordan er det mulig?

Kjører tre mer defensive  grovarbeidere på midten i Krogstad, Metcalfe og Edwards. Vil bli genierklært om dette går bra, motsatt om det går skeis. Viktigst idag er å unngå tap. 

 

Robin Rasch ikke med for Kåffa idag. Bra for oss. Noen som vet hvorfor?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: KFUM - Stabæk - Intility 10. Oktober
×
×
  • Opprett ny...