Gå til innhold

Stallen 2023


rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg


Spillerne med kontrakt nå og hvor lenge kontrakten gjelder. (Kilder: transfermarkt). Hvordan vil det se ut i 2023? 

Keepere:

Sandberg - Kontrakt ut 2022.

Ulla - Kontrakt ut 2023.

 

Forsvar: 

Ottesen - Kontrakt ut 2023. 

Vogt - Kontrakt ut 2022.

Lange - Kontrakt ut 2023.

Wernersson - lån ut 2022.

Næss - Kontrakt ut 2025.

Piggy - Kontrakt ut 2024.

Pedersen - Kontrakt ut 2023.

Wangberg - Kontrakt ut 2023.

Veum - Kontrakt ut 2024.

Hornburg - Kontrakt ut 2025.

Vold - Kontrakt ut 2022.

 

Midtbane:

Metcalfe - Kontrakt ut 2024.

Dia - Kontrakt ut 2022.

Edwards - Kontrakt ut 2023.

Krogstad - Kontrakt ut 2023.

Geelmuyden - Kontrakt ut juni 2023.

Kostadinov - Kontrakt ut 2023.

Andresen - Kontrakt ut 2023.

 

Angrepsspillere:

Gift - Kontrakt ut 2026.

Azemi - Kontrakt ut 2022. 

Normann Hansen  - Kontrakt ut 2022.

Kaied - Lån ut 2022.

 

(Endrer hvis det er noen feil)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sandberg - forsvinner nok ut, og da må vi ha ny keeper. Ulla er ikke klar for å være førstekeeper på ES-nivå.
Vogt - kan nok bli fornyet.
Wernersson - vil tro han forsvinner.
Vold - aner ikke.
Dia - håper denne blir fornyet, det er potensiale der.
Azemi - takk får alt.
Normann Hansen - håper på fornyelse.
Kaied - liker fyren, men tror ikke det er vits å fornye denne.

Mest behov for ny keeper, deretter nye angrepsspillere (som vanlig). Spennende å se om det hjelper å ha en kapasitet som Lars Bohinen på trenerplass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev elvis:

Hvis vi skal fortsette med samme spillemønster ønsker jeg meg 2 backer (nye på begge sider). 

Ottesen leverte ni målgivende i år. Bare Brann-spillere foran på den listen. Har ikke oversikt over hvor mange som er fra dødball, men uansett bra. 

Så er gutten bare 21. Han har allerede eliteserieerfaring, og arbeidskapasitet som er udiskutabel. Det blir enda viktigere i Eliteserien der vi møter lag som presset oss bakover.

Han mangler fortsatt ferdigheter én-mot-én offensivt, men det kan komme.  Vil overraske meg om Ottesen ikke spiller på eliteserienivå (eller høyere) ut karrieren. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev kkh94:

Sandberg - forsvinner nok ut, og da må vi ha ny keeper. Ulla er ikke klar for å være førstekeeper på ES-nivå.
Vogt - kan nok bli fornyet.
Wernersson - vil tro han forsvinner.
Vold - aner ikke.
Dia - håper denne blir fornyet, det er potensiale der.
Azemi - takk får alt.
Normann Hansen - håper på fornyelse.
Kaied - liker fyren, men tror ikke det er vits å fornye denne.

Mest behov for ny keeper, deretter nye angrepsspillere (som vanlig). Spennende å se om det hjelper å ha en kapasitet som Lars Bohinen på trenerplass.

Ny keeper er greit nok. Sandberg er ute av dato og kvalitet. 

Wernersson kan vi godt gi et nytt år. Synes han er bedre enn Lange. Lange slår 8 av 10 innlegg bak mål eller rett på keeper. Ikke godt nok dessverre. Wernersson holdt også ES-nivå ifjor. 

Azemi kan få et nytt år, Kornelius bør få 2 år. 

Dia og Kaied tviler jeg på holder ES standard når de knapt spilte i OBOS. 

Vi trenger uansett solide forsterkninger inn. Usikker på om Metcalfe, Edwards, Pedersen, Wangberg, Kostadinov, Piggy vil være nyttige spillere i ES. Vi må nok kvitte oss med mye for å få inn mye nye oppgraderinger. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja,

Tempo og fysikk er nøkkelord når vi skal ut og lete spillere. Så får vi se hvor mange det blir. Personlig tar jeg heller 2 sikkelig gode, enn en hel gjeng middels gode…;,

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden skrev kkh94:

Sandberg - forsvinner nok ut, og da må vi ha ny keeper. Ulla er ikke klar for å være førstekeeper på ES-nivå.
 

Hva med Rossbach? Har vel bare kontrakt ut året i VIF, vil vel ikke være 2. keeper og har mye EL -erfaring

Lenke til innlegg
Del på andre sider


41 minutter siden skrev BigK:

Hva med Rossbach? Har vel bare kontrakt ut året i VIF, vil vel ikke være 2. keeper og har mye EL -erfaring

Kan fort hende at Rossbach spiller i Stabæk neste år. Vi får se hva som skjer fremover. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har Rossbach noen gang vist noe annet enn at han ikke bør være et førstevalg i Eliteserien? Det er ikke uten grunn at Odd fant det nødvendig å bytte han ut. Rossbach har vel omtrent samme omdømme som Jan Kjell Larsen i sin tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå tenker vel kanskje Odd på å selge Wahlstedt til utlandet, men... Jeg synes Morten Sætra virker som en fin type, men mangler noe jevn kampmatching idet han heller ikke er førstekeeper (i Godset). I tillegg til Oscar Linnér som jeg har nevnt et par steder, da selvfølgelig.

Peder Vogt har de gitt få sjanser og velger kanskje å ikke forlenge?

KNH har jo fått kontraktstilbud. Jeg vil gjerne ha ham med videre, fin spiller å ha, men han har aldri kapret en garantert startplass. Stabæk bør spille inn en fastere midtbane.

Forleng også med Geelmuyden.

Så sklir slike tråder fort ut, for jeg begynte å tenke på storebror Kristoffer NH. Han har i år 9 innbytter for Widzew Lodz, på i snitt 10 minutter. 28 år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor har ikke folket troa på Ulla? Syns han har hatt sterke opptredener de gangene han har stått. Bruke masse penger på en ny keeper over andre plasser er i min bok et dårlig valg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Mihawk:

Hvorfor har ikke folket troa på Ulla? Syns han har hatt sterke opptredener de gangene han har stått. Bruke masse penger på en ny keeper over andre plasser er i min bok et dårlig valg...

Er vel ikke lite tro, men heller et usikkert kort siden han har minimalt med erfaring utover 3.div. Men det er jo flere gode eksempler  på uerfarne keepere som har grepet sjansen når de har fått den, kan jo håpe at Ulla er av den sorten

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel en kombinasjon av at klubben ikke har brukt ham, og at erfaringen hans er fra et lavt nivå. Bunnen av 3. divisjon. Selv i år har han ikke stått alle kampene mot topplagene i avdelingen, riktignok de fleste, med bl.a. 10 i sekken i Lyn-matchene.

Samtidig er det flere unge keepere som har danket ut førstevalgene i Eiiteserien de seinere år, men de har spilt i 2. div. Det gjelder Leopold Wahlstedt i Arendal, Lars Jendal i Arendal også (lån), Magnus Sjøeng på Vålerenga 2.

Derfor har jeg tidligere lurt på om det er veien å gå også for Ulla. Jeg understreker "lurt på" fordi jeg vet altfor lite om spilleren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 4.11.2022 den 18.01 skrev 1369:

Det er vel en kombinasjon av at klubben ikke har brukt ham, og at erfaringen hans er fra et lavt nivå. Bunnen av 3. divisjon. Selv i år har han ikke stått alle kampene mot topplagene i avdelingen, riktignok de fleste, med bl.a. 10 i sekken i Lyn-matchene.

Samtidig er det flere unge keepere som har danket ut førstevalgene i Eiiteserien de seinere år, men de har spilt i 2. div. Det gjelder Leopold Wahlstedt i Arendal, Lars Jendal i Arendal også (lån), Magnus Sjøeng på Vålerenga 2.

Derfor har jeg tidligere lurt på om det er veien å gå også for Ulla. Jeg understreker "lurt på" fordi jeg vet altfor lite om spilleren.

3. divisjon er vel 3. divisjon uansett hvor eget lag ligger. På et dårlig lag vil det bare være mer å gjøre for keeper 😉

Forøvrig helt enig i at vi gjerne skulle gitt ham matching på høyere nivå, men det er vel vanskelig å låne ut andre keeperen og stå med tynnere backup, med mindre vi har en tredjekeeper som er omtrent like god.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har 10 spillere med kontrakt ut 2023. I tillegg har vel Harrison og Vold kontrakt ut 2023 de også. Her må det fornyes med flere! Håper det gjøres med flere i vinter så man har litt stabilitet

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Budstikka publiserte skattelistene i dag. Nå skal man jo ikke se helt svart/hvitt på disse tallene, men registrerer at 4 av de 5 spillerne som sto oppført med høyest inntekt i 2021 ikke spiller for Stabæk i 2023 (Lumanza, Skytte, Sandberg, Azemi). 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev yiddo:

Budstikka publiserte skattelistene i dag. Nå skal man jo ikke se helt svart/hvitt på disse tallene, men registrerer at 4 av de 5 spillerne som sto oppført med høyest inntekt i 2021 ikke spiller for Stabæk i 2023 (Lumanza, Skytte, Sandberg, Azemi). 

Hva hadde de 4, for oss uten budstikka pluss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Keeper:

Ulla 

 

Forsvar: 

Ottesen 

Lange 

Næss 

Piggy 

Pedersen

Wangberg 

Veum 

Hornburg 

Pachonik (Ny)

Walstad (Ny)

 

Midtbane:

Metcalfe 

Edwards 

Krogstad 

Haugen (Ny)

Geelmuyden

Kostadinov 

Andresen 

 

Angrepsspillere:

Gift 

Høgh (Ny)

 

Ut:

Sandberg

Normann Hansen

Wernersson

Dia

Azemi

Kaied

Vogt

 

Antatt beste XI:

Gift - Høgh

Haugen - Metcalfe - Krogstad

Lange - Næss - Wangberg - Pignatel - Ottesen

Ulla

 

Status

Keeper:

Åpenbart at vi må få inn en erstatter for Sandberg. Rossbach er lost case. 

 

Forsvar:

Walstad utfordrer til Lange på venstrebacken, og Pachonick utfordrer Ottesen på høyre, men er noen av disse gode nok til den utfordrende vingback-rollen? Midtstopper ganske god dekning, med Pedersen og Piggy som kjemper om den siste plassen. Hornburg og Veum i bakhånd. Jobbes med flere alternativer inn på midtstopper plass. Noen som skal ut?

 

Midtbane:

Haugen bankers, resten litt usikkert. Krogstad god når han er påskrudd og Metcalf allright når han gjør ting enkelt. Edwards kjemper om en plass i trioen. Geelmuyden en naturlig 10'er så passer ikke i en treer på midten, men heller ikke på spissplassen -  kontrakt ut året, en ny Hugo/Brynhildsen? Kostadinov blir han noen gang skadefri? Andresen brukes i alle posisjoner, finner han plassen sin? Burde kanskje ha inn en til som utfordrer trioen på midten - helst en ordentlig ryddegutt. 

 

Angrep:

Gift en åpenbaring, men lykkes han i eliteserien og har vi han lenger enn til sommeren? Høgh inn, ikke lykkes noe særlig andre steder. Vil han få det til hos oss? Burde ha inn en eller to til som kan utfordre på topp. Har noen juniorer i bakhånd som kan få prøvd seg. Finnes det noe mere gull i Nigeria?

 

Oppsummert

Bjarmann og Bohinen har en stor jobb å gjøre skal vi holde plassen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Begynner å se bra ut nå. En keeper inn trengs fortsatt, enten som første eller back-up for Ulla, og gjerne en ekstra spiss og midtbane spiller, sett at vi har økonomien til det. Forsvaret ser veldig bra ut nå. 2 alternativer på venstre ving/back, 2 alternativer på høyre, og 5-6 på midstopper plass

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kreds til Bjarmann! Når var sist vi hadde en tropp nærmest klar allerede i Januar! Ny keeper inn og kanskje en spiss til på lån så holder dette i massevis frem til sommeren om ikke ut sesongen.

Gledelig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stallen 2023
×
×
  • Opprett ny...