Gå til innhold

Martin Klar For Brann


Flexi Knut
 Del

Anbefalte innlegg


Noen må være først ute med litt slakt av Martins avgjørelse. Stabæk fotball har bygd opp Martin til å bli den spilleren han er i dag, vi har latt han få prøve seg i utlandet ved 2 anledninger og vi har hentet han tilbake 2 ganger totalt ute av form. Så har vi igjen bygd opp Martin til å bli en klasse-spiller.

Vi har valgt å spille sammen med Martin og har gitt han omtrent frie tøyler fordi vi vet at Martin er en mann med gutz. En mann vi kan stole på i krigen. Det er kjempet mange kamper med Martin på banen, men krigen startet når vi rykket ned. Når vi virkelig trenger Martin for alt han er verdt av stygge taklinger, lekre pasninger, fantastiske mål og mediepublisitet forlater han oss. Jeg føler meg sviktet.

 

De første som forlater et synkende skip er rottene. Dette høres naturligvis stygt ut hvis man anser Stabæk som et synkende skip. Jeg gjør ikke det. Jeg anser at vi har gått på en liten grunne som vi sammen kan få skipet av. Skjerp deg Martin, bredt opp ermet og sloss for de blaa.

 

Uansett, Henning har vært en større spiller enn Martin i høst og jeg ser ingen betenkeligheter med å overlate roret på sentralmidtbane til den mannen. Vi har slått Brann 2 av 3 ganger i år, hadde Martin spilt for Brann hadde vi vunnet alle (bortsett fra bortekampen, som er den eneste Martin spilte bra i år)

 

Kommer antagelig til å angre på dette i morgen når jeg innser hva Martin har gjort for klubben, men dette er første inntrykket mitt og jeg må få lov til å forandre mening i hvert fall et par ganger. Det er min rett som menneske, se på Martin, han ville vinne noe med Stabæk og forandret mening.

 

Trist nå, men takk for alt !!!

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


jaja, det der var vel korken paa en rimelig rotten kveld for en eksil-stabaek gutt i amerika for oyeblikket... hadde det vel i baktankene at han ville forsvinne, men trodde etter at han kom tilbake fra blackburn at han ville bli... bra det ikke er RBK, men ikke faen om jeg er glad i at det ble brann! dumme stygge bergensere.... menmen, han kommer til aa grine om to aar naar vi knuser dem 8-0 paa den nye arenaen... jaja, bare aa ta kvelden for meg naa ass... klokken er 23.30, det er kaldt og alt ser morkt ut, klarer faktisk ikke engang aa se lyset i tunellen! enda vaffal, kanskje det lyser opp litt senere.... kanskje....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen må være først ute med litt slakt av Martins avgjørelse. Stabæk fotball har bygd opp Martin til å bli den spilleren han er i dag, vi har latt han få prøve seg i utlandet ved 2 anledninger og vi har hentet han tilbake 2 ganger totalt ute av form. Så har vi igjen bygd opp Martin til å bli en klasse-spiller.

Vi har valgt å spille sammen med Martin og har gitt han omtrent frie tøyler fordi vi vet at Martin er en mann med gutz. En mann vi kan stole på i krigen. Det er kjempet mange kamper med Martin på banen, men krigen startet når vi rykket ned. Når vi virkelig trenger Martin for alt han er verdt av stygge taklinger, lekre pasninger, fantastiske mål og mediepublisitet forlater han oss. Jeg føler meg sviktet.

 

De første som forlater et synkende skip er rottene. Dette høres naturligvis stygt ut hvis man anser Stabæk som et synkende skip. Jeg gjør ikke det. Jeg anser at vi har gått på en liten grunne som vi sammen kan få skipet av. Skjerp deg Martin, bredt opp ermet og sloss for de blaa.

 

 

 

 

 

Hvis det stemmer det som sår her må vi bare takke og bukke.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=258226

 

Etter hva jeg har forstått måtte Martin ned i lønn for å spille for Stabæk neste år og når man tenker på at Hareide har gitt signaler om at han burde spille i Tl for å beholde plassen på landslaget er det forståelig at Martin drar.

Uansett så surt det er å miste en mann som Martin må man bare takke han for innsatsen og hva han har lagt igjen i klubben!

 

Deiilig at Martin nok en gang viser hva han syntes om Rævbk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Følgende er sakset fra den artikkelen nevnt over:

 

- VG har kilder på at Martin selv stikker av med en betydelig del av overgangssummen?

 

- Det har jeg heller ikke lyst til å kommentere. Det får du ta med hans rådgivere.

 

- Er det riktig at han skal ha så mye som 40-50 prosent?

 

- Det er godt mulig, men det vil jeg ikke si noe om. Jeg vet bare hva vi får. Og det er en bra deal for Stabæk, sier Aalbu.

 

 

Egen kommentar: Jeg har alltid trodd at Martin A ikke har spilt så mye for penga, på linje med O store Torgeir B, men må jo si at det virker litt anderledes. Det kan jo nesten virke som han har eid deler av seg selv allikevel, selv om dette har blitt avvist her tidligere?!?!

Jeg må som utenforstående si at jeg synes det er helt utrolig at en norsk klubb bruker så mye penger på en spiller som ikke har visst så gode takter i høst. Jada, jeg vet han er landslagskaptein, men allikevel!!!

 

Men jeg tror dette er det beste for dere. Dere for nok penger til å hente inn flere spillere som vil kunne styrke laget mer tilsammen enn det en Martin A ville gjort!!!!!

 

___________________________________________________________________________________

eLSKe

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som tørr spørre seg selv hvilke ringvirkninger det har når klubbens kaptein og den mest blaa av de blaa er den første som forsvinner? Frykter at alle spillere som har vært i tvil om Stabæk ikke lenger er det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som tørr spørre seg selv hvilke ringvirkninger det har når klubbens kaptein og den mest blaa av de blaa er den første som forsvinner? Frykter at alle spillere som har vært i tvil om Stabæk ikke lenger er det.

20849[/snapback]

 

 

Alle hadde forventet dette - kanskje ikke Brann - men at Martin forsvant var vel klart nok. Tror det er positivt for de yngre spillerne at de nå har større sjanse for plass på laget. Dette er ikke noe problem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror det er til det beste for Stabæk og alle gutta at det ble et salg.....da blir det ikke noe kanskje muligens hvis om atte Martin skulle komme tilbake. Nå er han solgt og er borte for Stabæk. Enkelt og greit!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 mill. Flott. Nå kan vi endelig styrke administrasjonen i klubben.

20853[/snapback]

Jeg mener vi trenger sårt en knottedirektør som kan ta skikkelig tak i problemet med at Finstad faller så inmari fælt, dette problemet vil mangedoble seg på dårlige 1.div baner!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva var det Schultz gikk ut med at årets underskudd kommer på? 12 mill? Hvis vi sier at Stabæk sitter igjen med halvparten av 12 mill nå= 6 mill og kanskje får 1,5 mill til hvis Brann (Allah forby!) gjør det bra: Så mangler vi bare 6 mill i inntekter til jul for å gå i balanse!

 

Tror vi alle kan skrinlegge alle tanker om spillerkjøp. Dessverre. Men det er ikke så viktig tror jeg. Spillerne vi har er bra nok. De tok bronse i eliteserien i 2003. Vi trenger bare et bedre spillesystem. Det er med andre ord helt opp til Jan Jönsson å gjøre oss til seriemestere i 2005.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Martin forlater klubben med hevet hode og fortjener alles honnør. Vi ble litt fattigere, tross millionene vi får for ham. Men jeg har en følelse av at han kommer tilbake..."

 

HVA?!

 

Er jeg den eneste som syntes dette er forkastelig av Martin Andresen? Hvor mange sjangser har ikke vi gitt denne primadonnaen? Hver gang han har driti seg ut har vi åpnet armene og ønsket han velkommen. Og med en gang det går dårlig med klubben løper han så for han får sjangsen. For å sitere Judas selv; "jeg valgte å prioritere min egne sportslige utvikling". Mao, han valgte den egoistiske løsningen. Han er jo selv en av hovedgrunnene til at vi rykket ned. Han av alle burde være klar over at han var elendig i høst. For en ryggløs pyse. Jeg er forresten glad vi er kvitt han, hvis han har så lite følelser for klubben som alltid har behandlet han som en gullkalv. Gleder meg til neste år, når Henning takler han langt inn i Hansa bryggeri!!

 

Martin hvem?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Hvor mange sjangser har ikke vi gitt denne primadonnaen?"

 

Enkelte vil kanskje se det fra en litt annen vinkel, som f.eks "Hvor mange sjanser har ikke Martin gitt de Blaa ?".

 

Han kom til oss for å være med å vinne noe, han kom tilbake fra Wimbledon til oss for å være med å vinne noe, han lot seg leie ut til Blackburn og skaffet klubben inntekter/sparte utgifter, og kom tilbake.

 

At de Blaa ikke helt har klart å få ut potensialet er vel neppe Martins feil, og han har jo så avgjort bidratt positivt på mange vis i det vi faktisk har klart å oppnå. Og han valgte de Blaa i sin tid, valgte å komme tilbake to ganger mens han hadde mange andre tilbud/alternativ.

 

Hadde vært overlykkelig om han hadde blitt med videre, hadde foretrukket en ev. utleie mens vi var i 1.div - men det ville ikke falle meg inn verken å regne ham som illojal, eller å kalle ham det.

 

Alle vil vinne noe, vi vil vinne noe, Martin vil vinne noe.

Vi har ikke helt klart det sammen, så la ham nå få lov å prøve med Brann. Så får vi fortsette å prøve uten ham, men med mange spennende alternativ.

 

Ønsker ham for min del både lykke til, og velkommen tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 av 20 spellere i alle TL stallene ville gjort det samme, inkl Stabæk gutta. Alle spellere er sin egen lykke smed, e.l., bare å innse at Judas'er er dem alle sammen. Det er bare vi som holder oss til drakta.

 

(men for 15 mill så skulle jeg nok ha vurdert å ha kjøpt sesongkort på Åråsen i tre sesonger...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


synes visse her krever litt for mye lojalitet av spillerne, se det fra motsatt side, hvis en spiller ikke er god nok for klubben har klubben ingen moralske betenkligheter med å kvitte seg med spilleren.

ingen av fansen som krever lojalitet fra klubben ang. spillerne. hvorfor skal det da være andeledes når klubben ikke er god nok for spilleren lenger?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bortsatt fra i tilfelle Niclas Svensson som tok til tårene når det ble klart at han ikke ble tilbudt en ny kontrakt med de blå...Da var det mange blaa som var litt pissed off på klubbens manglende lojalitet...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Hvor mange sjangser har ikke vi gitt denne primadonnaen?"

 

Enkelte vil kanskje se det fra en litt annen vinkel, som f.eks "Hvor mange sjanser har ikke Martin gitt de Blaa ?".

 

Han kom til oss for å være med å vinne noe, han kom tilbake fra Wimbledon til oss for å være med å vinne noe, han lot seg leie ut til Blackburn og skaffet klubben inntekter/sparte utgifter, og kom tilbake.

20865[/snapback]

 

Hvis vi ser på samtlige av Martins non-Stabæk opphold har de hatt to fellesnevnere. 1: Alle har vært misslykkede. 2: Martin har vært totalt ute av form når han har kommet tilbake til Stabæk.

 

Og en annen sak. Martin sier han forlater oss pga han vil utvikle seg videre som spiller? Vil han virkelig bli så dårlig iløpet av ett år? Eller har han så lite tro i sine medspillere at han ikke tror de klarer å rykke opp?

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det viktige for meg og Martin er at han ikke gikk til enga.

 

Jeg må også si at jeg er litt skuffet. Men man må ikke glemme at fotballspillere har samme forhold til fotball som gynekologer har til sex. Men han kommer tilbake før vi aner det. Gratis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


han lot seg leie ut til Blackburn og skaffet klubben inntekter/sparte utgifter, og kom tilbake.

20865[/snapback]

Det var vel ikke derfor han lot seg leie ut, han skulle prøve lykken i Blackburn men de ville ikke ha ham etter lånets slutt, eller har jeg gått glipp av noe?

 

Må si jeg faktisk dypt inne er litt skuffa.. Martin var jo kanskje den blaaeste av de alle og når han skrev under i pausen var jeg sikker på at denne gutten elsker drakta.

Har sittet og tviholdt på den troen at Martin skulle drite bedre lønn etc. og hjelpe til å spille oss opp igjen, han har tross alt vært en stor del av det, han også.

 

Men, nå er han vekk og jeg lurer på hvordan det blir når vi møter Brann i 1. runde i Cupen til våren...

 

Forza drakta!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye jeg ikke er enig i her AndersBD. Jeg tar et par småting du glemmer:

 

1: Hareide har sagt eksplisitt at det ikke er tilstrekkelig at en landslagskaptein spiller i 1. divisjon. = Martin måtte i forhold til resten av gutta ofre mye mer ved å spille for oss i 2005. Jon kan nok spille som Allah i 2005 og likevel se langt etter å bli tatt ut i landslagstroppen. Hareide vurderer ikke 1. divisjonsspillere, med mindre VIF eller Brann spiller 1. div.

 

2. Martin er som jeg har skrevet før den enkleste stjernen å erstatte. Det løser jo flere problemer enn det skaper at han drar. Vi har med Tom og Stian som kantspillere: MAds C, Henning H, Tommy og MadsJ som alle sloss om de to plassene på midtbanen. Med Martin i troppen måtte disse 4 slåss om 1 plass i et 4-4-2-system. Martin er snart 28 og nærmer seg pensjonsalder i foppall (32 på sentral midtbane) Skal vi bygge lag for framtida må vi satse på unggutta. Det får vi muligheten til nå, selv om jeg ville ha Tommy som midtbaneanker hvis jeg var sjef.

 

3. Økonomi. Det sorte hullet som representerer klubbøkonomien får sårt tiltrengte penger. Dessuten sparer det oss for svære lønnskostnader at vår store stjerne forlater oss.

 

Og før dere skriver mer piss om primadonna, judas og illojalitet: Martin forærte oss hele overgangssummen (20 mill!) da han gikk til Wimbledon. Det var nemlig hans far som hadde rettighetene.

 

Martin går med ære og fred, på tross av at han går til en konkurrent. Selv hadde jeg helst sett at han gikk til utlandet eller til RBK. RBK har allerede Winsnes, Solli, Strand, Johnsen og Ørjan Berg på sentral midtbane og ville neppe blitt merkbart bedre med Martin i troppen.

 

Martin viste i 2003 at han var vår beste sentrale midtbanespiller gjennom alle tider. Og det sier ikke lite når man titter på hvem som har spilt i klubben de siste 10 åra.

 

En legende forlater oss. Og jeg håper inderlig at vi bytter plass med Brann foran 2006-sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bare en liten ting til: JEg sa til ledelsen at de burde ha is i magen og selge ham svinedyrt. Men likefullt selg ham nå. Landslagskapteinen skal være Norges dyreste spiller og være verdt oppmot 15-20 i Norge og 30-40 i utlandet sa jeg. Det er selvsagt lett å si.

 

Hvis 15 mill stemmer er jeg SVÆRT imponert over Stabæk Fotballs jobb ifm. overgangen. Det hjalp jo ikke at Martin gikk ut og avskrev å gå til LSK som var første og lenge eneste interessent. Ikke akkurat noe sjakktrekk for å få opp prisen. Men nå er da heller ikke Martin noen sjakkspiller. Han spiller Bridge. (tørrvittig, hva? her passer det bra å klaske seg på låret mens du skriker ut lattersalver, slik at de omkringværende tror at du fikk med deg poenget)

 

Og til VIF som kom med 4 mill i vekslepenger fra strømmonopolisten i Barum

(Hafslund): HA HA HA!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er et par nyanser mellom "forkastelig" og det å bli kalt primadonna - og det å være lei seg for at han forsvinner. Jeg synes det er sørgelig, men forståelig. Skal vi klandre mennen for å ha ambisjoner? Jeg evner ikke å hate noen jeg har elsket. Og jeg har vært skilt .

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Martin Klar For Brann
×
×
  • Opprett ny...