Gå til innhold

Martin Klar For Brann


Flexi Knut
 Del

Anbefalte innlegg


Og hva var poenget med å eie 50% av seg selv når han skulle bli i stabæk.. hmm.. lukter svidd av dette her.. All ære til martin, han ante at markedet var på vei opp, stabæk på vei ned og sikret seg en lukrativ klausul.. smart kar.

20984[/snapback]

 

 

Det er ikke noe galt i å sikre seg, spillerkarrierer er jo ikke så mange årene. Når da Brann er villig til å spytte ut så mye penger bør Stabæk bare være fornøyd med å få såpass mye penger.

 

Selv om vi kunne håpe på lojalitet fra Martin, så må vi regne med at han tenker på pengene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Martin burde naturligvis for å rette opp sin forhåpentlige dårlige samvittighet invistere masse € i $$$$

20999[/snapback]

 

Han har ikke dårlig samvittighet, og han kommer dessverre ikke til å gi oss en krone av det astronomiske beløpet han nå mottar. Selv om det selvsagt ville vært "the noble thing to do", ikke minst for en person i hans situasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


martin har gitt oss mer enn nok, latterlig at du(dere) forventer at han skal gi stabæk penger av egen lommebok.

21003[/snapback]

 

 

Tror heller ikke så mange av oss ville ha sagt til tidligere arbeidsgiver: "Bare behold feriepengene jeg har tilgode", når vi bytter jobb.

 

Fotballspillere er vel veldig klar over at det øyeblikket de ikke er gode nok får de fyken, så de vil vel ordne seg så godt som de kan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


martin har gitt oss mer enn nok, latterlig at du(dere) forventer at han skal gi stabæk penger av egen lommebok.

21003[/snapback]

 

 

Tror heller ikke så mange av oss ville ha sagt til tidligere arbeidsgiver: "Bare behold feriepengene jeg har tilgode", når vi bytter jobb.

 

Fotballspillere er vel veldig klar over at det øyeblikket de ikke er gode nok får de fyken, så de vil vel ordne seg så godt som de kan.

21008[/snapback]

 

Det er vel ikke bare Martin som har inngått denne avtalen. Ledelsen i Stabæk Fotball har vel også vært med på avtalen med at Martin skal få 50 % av overgangssummen, så da kan de ikke gå tilbake på dette, eller kreve at han skal unnlate å kreve pengene. (nå har jeg ikke sagt at de har gjort det, for jeg har ikke hørt/lest noe om at Aalbu & co klager på hvor mye penger de sitter igjen med)

 

Men hvorfor de har godtatt en sånn avtale kan man selvfølgelig lure på, men gjort er gjort. De har ihvertfall forhandlet fram en god pris i dagens marked, så jeg vil ikke bebreide dem for mye for jobben som er gjort.

 

Og uansett, Martin har tatt noen kraftige steg nedover på karrierestigen med sitt valg, så det er klart han trenger litt penger til dårligere tider.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alz, det jeg snakker om omhandler Martin som person og hans forhold til Stabæk, og har ikke noe med at han er den enkleste å erstatte og diverse. Det virker som om landslagsspill er viktigere for Martin enn det å spille på Stabæk var, og det syntes jeg er fullstendig feil. Som jeg har nevnt har han blitt bygget opp av Stabæk flere ganger, og han hadde ikke vært på landslaget hadde det ikke vært for klubben. Hvis han virkelig elsket klubben hadde han sagt ´vent litt´ til Hareide og kjempet oss opp igjen. Ville det virkelig vært så jævlig å ikke spille på landslaget en sesong?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21008[/snapback]

Men hvorfor de har godtatt en sånn avtale kan man selvfølgelig lure på, men gjort er gjort.

21012[/snapback]

 

Det er vel ikke noe bedre at et AS eier spillerne og mottar evt. gevinst ved salg, enn at spilleren selv tar risikoen!

 

Det er jo noe som heter provisjonslønn. Det betyr at jo bedre man gjør det, jo mer tjener man. Hvis du selv vet at du er flink er det ikke noe problem å gå med på denne typen avlønning. Det er det samme i forhold til eierskap: hvis du tror at du selv kan eie og drive firmaet så gjør du det. Du gjør det på din egen regning og ansvar. Hvis du er usikker på dine kvaliteter kan du søke deg jobb hos noen som er villige til å ta risikoen ved å ansette deg.

 

 

Nå må folk slutte å gnåle over at Martin er reist. Det er slik det hele fungerer - også for oss. Hvem var det som beklaget seg over dårlig klubbfølelse da samme mannen gikk fra Ski, Moss, Viking, Wimbledon, Molde og Blackburn?

 

Det finnes et liv etter Martin - utrolig nok!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fotball er et kynisk spill. Tenker ikke da på spillet på banen men alt rundt. Kjøper og bruker spillere som de føler for, og det får spillerene godt betalt for. Tror ingen av oss ville ha hatt en jobb, hvor du fikk sparken hvis du ikke ga 100% hverdag eller sjefen kunne ansette en ny til å gjøre din jobb hvis det dukket opp en bedre. Når Anders BD skriver at Stabæk har bygget Martin opp flere ganger, så kan jeg garantere at de ikke hadde gjort det hvis klubben ikke hadde trodd at det ville lønne seg for Stabæk.

 

Det er ikke meningen at vi skal synes synd på spillerene, men det går jo ann å skjønne at de stiller sin egen kariere og økonomi forran klubben.

Endret av OEO
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I Aftenposten i dag står det at Wimbledon skal ha prosenter av overgangssummen til Martin, men jeg tolket det dithen at de ikke var sikre, siden det også sto at det var spekulert i om Martin skulle ha mye av overgangssummen selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter det jeg har hørt skal de ikke lenger ha noen prosenter på evt videresalg. Grunnen er at han har hatt tre (fem) kontrakter etterat han var i Wimbledon. Stabæk, Blackburn, Stabæk. (Molde, Viking)

 

Bare jeg noe jeg tror jeg har hørt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, det ville gjort seg om Martin skulle ha 50% og Milton Keynes (Wimbledon) 50%. Hvor mye får Stabæk da?

21078[/snapback]

 

 

15 mill er jo så mye penger at det er mye mer enn 100%! 15 mill er sikkert flere tusen % ;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


stabaek sitter igjen med 6millioner hvis overganssummen var 12mill, faren hans og Moe kjopte nemlig wimbeldon's 50% andel i martin... og Aalbu sier at stabaek fikk en "god deal".... kaller det fantastisk latterlig jeg men

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Martin Klar For Brann
×
×
  • Opprett ny...