Gå til innhold

Cupen 2023


rykkinn
 Del

Anbefalte innlegg


Møtte Åssiden også i cupen i 2007, og vant 9-1. Nannskog puttet fire på ni minutter på slutten av kampen.

Før den kampen hadde vi faktisk syv kamper mot Åssiden hvor vi kun vant en.

Åssiden har kommet til 1. runde etter seier etter straffekonkurranse "borte "mot Vestfossen på Konnerud (hvor de serieåpnet "hjemme" mot Selvik og vant 4-0), og etter 2-1 mot Holmen "hjemme" i Mjøndalen. 

For spesielt interesserte spiller de sin andre seriekamp mot Konnerud fredag kl 19. Spilles på Konnerud, og er bortekamp.

Hjemmekampene er fremover satt opp på Åssiden stadion. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

På 8.5.2023 den 11.36 skrev AdrianSTB:

Vet noen når billettene mot Åssiden blir lagt ut? Eller om de er lagt ut? 

Kan hende de ikke har billettsystem. Har neppe trengt det for å ta imot hordene som har kommet på deres hjemmekamper mot Svelvik og Eiker-Kvikk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev 1369:

Kan hende de ikke har billettsystem. Har neppe trengt det for å ta imot hordene som har kommet på deres hjemmekamper mot Svelvik og Eiker-Kvikk

Ser nå ut som de har hatt enorm! etterspørsel :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I mangel på en tråd for Cupen 2025:

https://www.aftenposten.no/sport/meninger/i/Kn1ydy/en-cupfest-for-fremtiden

Jeg synes journalisten har et poeng. Opprinnelig var jeg skeptisk til å rote til konseptet med cupfinalen på høsten. Jeg har endret mening.

Å spille det som skal være årets høydepunkt "midt på vinteren" fungerer ikke. I '98 var cupfinalen så sent som 1. november. Normalt tror jeg den var i oktober. Før covid hadde den beveget seg til godt ut i desember. Det var kaldt nok i 98, men fortsatt mulig å feire ute uten å fryse i hjel.

Helgen etter 16. mai var kanskje ikke noen vinner det heller. Kanskje man kunne laget en tradisjon av å spille den i pinsehelgen? Eller som siste kamp før man evt har en sommerpause i Eliteserien?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet er at en cupfinale bør være en avslutning på sesongen, men at midten av desember er for sent. Jeg tror det beste er at sesongen starter i mars og avsluttes i november. Og da med cupfinale i november. De to siste cupene har bare vært surr, noe én vellykket kamp ikke endrer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Cupfinalen tar jeg gjerne i månedskifte mai/juni. Det blir en fest på en helt annen måte enn i november/desember. Kjør på gjør endringen så raskt som mulig og legg den til en lørdag, det var perfekt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel ikke cupfinale i mai som var det største problemet med Cupen 22, men veien dit. 3. runde ble spilt på datoene 29.06, 30.06, 10.08, 17.08, 28.09 og 17.10. Det er altså drøye 3.5 mnd fra første til siste kamp. 4. runde startet 05.03.23. Og vi feks, spilte 3. runde 29.06.22 og 4. runde 12.03.23, det er jo nesten et normalt svangerskap i mellom. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


https://www.budstikka.no/her-far-ikke-stabak-fansen-lov-til-a-sitte/s/5-55-1464273

Godt å se at stb.guru brukes av pressen 🙂

Plussak ser jeg nå. Åssiden har ny tribune, men den må vi bare se på... Det var solgt 28 billetter til bortefeltet da artikkelen ble lagt ut, det er i alle fall 31 nå, etter at jeg kjøpte 3 stk 😉

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev elaang:

https://www.budstikka.no/her-far-ikke-stabak-fansen-lov-til-a-sitte/s/5-55-1464273

Godt å se at stb.guru brukes av pressen 🙂

Plussak ser jeg nå. Åssiden har ny tribune, men den må vi bare se på... Det var solgt 28 billetter til bortefeltet da artikkelen ble lagt ut, det er i alle fall 31 nå, etter at jeg kjøpte 3 stk 😉

Kan man ikke bare kjøpe sesongkort og stille opp 20 min før :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Walstad debuterer for oss. Spennende. Også spennende med det som ser ut som Hammy og Kostadinov sammen med Krogstad på midtbanen. Kan si at det er lett å spille med begge mot Åssiden, men vi får i hvert fall testet det ut.

Edit: Walstad som stopper, ikke back.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


24 minutter siden skrev BlaaSpanjol:

Kay ut etter 36 min, enda en ny skade? Håper virkelig ikke det er enda en ny seriøs en...

Han var virkelig god frem til han måtte ut. Veldig synd dersom det er en ny skade..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skuffet over TV2 play. Startet kampen direkte, tok lange pauser underveis, og rett etter 0-4 målet, hopper dem automatisk frem til etter kampslutt med sluttresultat spoilet oppe i hjørnet. Er det fordi jeg ikke tok "se fra begynnelsen"? Uansett håpløse greier. 

Ellers synd med Kostadinov. Håper ikke det er samme skaden han slo opp. 

Riise må få muligheten snart i ligaen. 

Wendt, knapt hørt om. Proffkontrakt?

Gøy for Walstad og Bakenga. Og Geelmuyden får 90 min. 

Piggy med flott forarbeid på Bakengas scoringer. 

2.runde here we go! Hvem håper vi på?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å gå videre i første runde er som det skal være. Men som alltid er det noen som feiler. I år ble det Sandefjord. 14 eliteserielag igjen å slå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fint å få scoringene tidlig. Attpåtil av Bakenga.

Synes det var positivt med Riise og Wendt, også om det ikke hadde blitt mål på begge, men det ble det jo.

Jeg har forresten aldri sett Hornburg spille heller. Gult kort etter ca. 28 sekunder må tas med som noe positivt (!).

Walstad spilte seg nok ikke inn i noen ellever.

Unødvendig mange offside-avblåste mål. Og så var kampen egentlig ganske kjedelig. Underholdningen var i liten grad til stede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev FranckTheBank:

Skuffet over TV2 play. Startet kampen direkte, tok lange pauser underveis, og rett etter 0-4 målet, hopper dem automatisk frem til etter kampslutt med sluttresultat spoilet oppe i hjørnet. Er det fordi jeg ikke tok "se fra begynnelsen"? Uansett håpløse greier. 

Ellers synd med Kostadinov. Håper ikke det er samme skaden han slo opp. 

Riise må få muligheten snart i ligaen. 

Wendt, knapt hørt om. Proffkontrakt?

Gøy for Walstad og Bakenga. Og Geelmuyden får 90 min. 

Piggy med flott forarbeid på Bakengas scoringer. 

2.runde here we go! Hvem håper vi på?

Vedr Wendt, så fikk du svar i vinter.

IMG_7340.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tok en rask titt på hvem vi kan møte i tredje runde.

Mest aktuelle:

Eik Tønsberg
Gjelleråsen
Halsen
Frigg

Strømmen
Ørn Horten
Kvik Halden
Grorud
Bærum
Kjelsås
Ull/Kisa (møtte i 2021)


Om det skulle bli langtur:

Fana
Fjøra
Melhus
Strindheim
Stord
Lysekloster
Skjervøy
Mjølner/Harstad
Brodd/Vidar
Fyllingsdalen/Sotra
Nardo/Byåsen

Arendal
Alta

+ eventuelle cupbomber i morgen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Cupen 2023
×
×
  • Opprett ny...