Gå til innhold

Brann - Stabæk 16. mai kl. 18


fexter
 Del

Anbefalte innlegg


Dommer dømmer favør Brann i alle 50 50 situasjoner. Denne hjemmedømmingen i Bergen er vi kjent med da Jønson ble utvist for noen år siden. 

Piggy, Geelmuyden, Ottesen med tabber idag. Keeper Pettersson slipper inn 4 av 4 skudd , og ender med 0 redninger. 

Kostadinov fortjener en start nå. Friske innhopp. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev FranckTheBank:

Dommer dømmer favør Brann i alle 50 50 situasjoner. Denne hjemmedømmingen i Bergen er vi kjent med da Jønson ble utvist for noen år siden. 

Piggy, Geelmuyden, Ottesen med tabber idag. Keeper Pettersson slipper inn 4 av 4 skudd , og ender med 0 redninger. 

Kostadinov fortjener en start nå. Friske innhopp. 

Mange dårlige minner med Moen som kampleder ... Skulle ønske han hadde et annet etternavn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev FranckTheBank:

Dommer dømmer favør Brann i alle 50 50 situasjoner. Denne hjemmedømmingen i Bergen er vi kjent med da Jønson ble utvist for noen år siden. 

Piggy, Geelmuyden, Ottesen med tabber idag. Keeper Pettersson slipper inn 4 av 4 skudd , og ender med 0 redninger. 

Kostadinov fortjener en start nå. Friske innhopp. 

Kostadinov frisk. Trenger en midtbanespiller med litt fart i beina som kan dra av en spiller eller to 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev Nøfyse:

Alternativt: Dumt at de ikke har fått vesentlig mer spilletid frem til nå så kanskje kampformen hadde vært litt nærmere toppen og forutsetningene bedre for å lykkes også under omstendigheter som 16. mai i Bergen.

Enig - veldig enig

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev bandy90:

VI SPILLER SÅ KJEEEEEEEEEEEEEEEEEEDELIG FOTBALL. GJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESP. 

Tenk å skape en sjanse på 90 min, flaut!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev Nøfyse:

Alternativt: Dumt at de ikke har fått vesentlig mer spilletid frem til nå så kanskje kampformen hadde vært litt nærmere toppen og forutsetningene bedre for å lykkes også under omstendigheter som 16. mai i Bergen.

Dette. Å skylde på Piggy som kommer iskald inn med null kamptrening her er fullstendig skivebom. Som du sier, unggutta må få mer spilletid. Og det er det gode muligheter til å gi dem. Men dette vet vi jo er bakdelen med Bo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden skrev @ringo:

Det første målet deres skal faen meg ikke være mulig…

Finne sterkere i kroppen enn Piggy. Stikka hadde en sak med Piggy der han sier om ekstra styrke:

«Han trener mer enn tidligere og holder fotballformen vedlike ved å spille for 2. laget til Stabæk. Han tror ikke overskuddet han får av å ikke spille kamper blir ofret når han trener så hardt som han gjør. 

– Det er en balansegang om å ikke kjøre kroppen i senk med trening. Men du får noen muligheter når du er benket også. Du må se det på den måten. Jeg trener ekstra styrke og terper på detaljer i spillet mitt.»

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi skapte svært lite, men spillemessig var det helt greit. Resultatet er flatterende, og dommeren er søppel. 

Skuffende at vi ikke får med oss noe her. Åssiden neste, før VIF hjemme, en kamp vi ikke kan tape. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Morsom situasjon på en corner. Dyngeland løper inn i en Brann-spiller og faller. Dommer Moen blåser uten å ha sett annet enn at Brann-keeperen falt. Dette er bare tull og noe VAR skal gripe inn i dersom ingen av dommerne ser det! Feig ynkelig dømming som NFF garantert ikke straffer. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har spillere som ikke tørr å skyte. Vi spiller oss opp i angrep flere ganger, men rett utenfor 16 er det ingen av spillerne som tørr å gå på skudd. Det er synd, tror vi kunne fått flere mål hvis vi hadde turt å gå på langskudd. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er jævlig frusterende å se hvor mye det svikter i siste tredjedel av banen. Et illustrativt eksempel i dag er hvordan en av våre får ballen på drøyt 20m, hele ståfeltet roper "skyt" og det ender opp med et tilbakespill til Pettersson etter flere trekk. Vi var nærmest noe som liknet et angrep første halvtimen, hadde vi hatt mer tempo og presisjon i angrepsspillet der kunne det blitt en helt annen kamp. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev odd:

Vi slipper Brann til 0.7 i xG. Borte. På 16. mai. Lenge klarer vi også å spille betydelig bedre med ball enn vi har sett tidligere. 

Næss er virkelig bra i dag. Jeg synes Kostadinov og Andresen gjør akkurat det Bo ba om: Komme inn med fart og entusiasme. 

Når det gjelder Hammy og Pignatel: Hvis de kommer inn, uten førstelagsfotball (og Pignatel uten oppvarming) og spiller like bra som de som erstattes, da har Bo gjort en særdeles dårlig jobb den tiden de har vært på benken. Det er jo akkurat dette lokal forankring må handle om: La de slippe til og ta nivået opp og ut. De som liker historie kan ble tilbake i gamle tråder. Hanche var gjennom det samme. Emil Bohinen var gjennom det samme. Det skal virkelig ikke mye til før øksene gjøres klar.

Jeg er enig! Synes dog Kaptein Krogstad spilte under pari IDag!

Hammy blir satt mye som ryddegutt for spesielt Krogstad!

 

Skulle gjerne sett en mer x-faktor midtbane med Kay, Hammy & Curtis på slutten enn Krogstad-Curtis og Hammy/Kay!

Hvor lenge er det til Haugen er spilleklar?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sett kampen om igjen. Enig i at det offensive lugger - men det har det gjort i mange år egentlig.

Skeptisk til Pachonik på venstre. Han er veldig høyrebent og må vende innover, det bryter ofte rytmen på den flanken. Ikke er han veldig god defensivt heller.

Så er jeg litt lei av å se spissene våre ligge langt ute på flankene, de skal ligge inne foran kassa. Synes det er et symptom på at det er noe som er off i den offensive strukturen.

Jeg ser også gjerne mer av Kostadinov fremover. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev @ringo:

 

Så er jeg litt lei av å se spissene våre ligge langt ute på flankene, de skal ligge inne foran kassa. Synes det er et symptom på at det er noe som er off i den offensive strukturen.

 

Her er vel Kabran synderen idag. Bakenga burde startet, og Kabran kan fungere mer som en vingback. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


17 minutter siden skrev @ringo:

Sett kampen om igjen. Enig i at det offensive lugger - men det har det gjort i mange år egentlig.

Skeptisk til Pachonik på venstre. Han er veldig høyrebent og må vende innover, det bryter ofte rytmen på den flanken. Ikke er han veldig god defensivt heller.

Så er jeg litt lei av å se spissene våre ligge langt ute på flankene, de skal ligge inne foran kassa. Synes det er et symptom på at det er noe som er off i den offensive strukturen.

Jeg ser også gjerne mer av Kostadinov fremover. 

Pachonic bør spiller for Ottesen på høyre…der er Pacho best og bedre enn Ottesen..

indreløperne våre er også for feige offensivt mtp å vinne andre og tredjeballer..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som nevnt over kan jeg heller ikke fatte at Pachonik aldri får sjansen på høyre, som er posisjonen hans, spesielt når vi allerede har 3-4 andre alternativer på venstre i kabran, andresen, Walstad og Lange. Jeg liker Sturla og vi bør gi han tid og selvtillit, men det er utrolig klippekort på han der om dagen 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


41 minutter siden skrev @ringo:

Enig med Bohinens oppsummering - en helt ok prestasjon, men det hjelper lite når vi «kaster» ballen i eget nett 3 ganger.

Også 1-2 sjanser skapt av Lars sine gutter ved fulltid😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 timer siden skrev @ringo:

Sett kampen om igjen. Enig i at det offensive lugger - men det har det gjort i mange år egentlig.

[..]

Så er jeg litt lei av å se spissene våre ligge langt ute på flankene, de skal ligge inne foran kassa. Synes det er et symptom på at det er noe som er off i den offensive strukturen.

Som du sier, hvor lenge er det siden vi følte at vi hadde et godt, offensivt spill? Skal vi si at det var noe på gang under Toni? Etter det føler jeg at vi har blitt berget av enkeltspillere.

Når vi snakker om tiden under Toni, og en annen spiss med mye muskler. Ohi må ha vært den spilleren som mest markant gikk vekk fra jobben sin så snart laget slet. Med en gang vi spilte dårlig, sluttet Ohi å være spiss og skulle involvere seg i alt mulig annet. Kanskje trenger vi å finne den bryteren hos Høgh også? Selv om han har kapasitet til å krige både her og der trenger vi han til å være Spiss. Det blir en klisj́é å dra frem Haaland, men han kunne kanskje også hatt godt av å se hvor effektivt det er å bruke den muskelpakken til å vinne én duell i feltet i stedet for å krige med midstoppere 30 meter fra mål. 

Kabran indikerte at han fortjente mer sjanser etter målet mot Aalesund. Den sjansen han fikk i går tok han ikke. Mulig han bør ned som vingback igjen? Får vi han i en offensive rolle på venstresiden, Hammy som 10er, Høgh i boksen, Krogstad på dype løp og Edwards med beskjed om å lufte skuddfoten har vi en del forskjellige strenger å spille på offensivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Brann - Stabæk 16. mai kl. 18
×
×
  • Opprett ny...