Gå til innhold

Stabæk - Vålerenga mandag 29. mai kl. 17:00


fexter
 Del

Anbefalte innlegg


7 minutter siden skrev Latmann:

Når Saggi klarer å ta så mange skandaløst dårlige avgjørelser i løpet av en kamp helt uten konsekvens, kan man fare litt forsiktig med et barn som tar en dårlig avgjørelse i affekt.  

Tiltredes. Og særlig når verken Saggi eller Stabæk vil anmelde 14-åringen. Kudos til Saggi for det. Men det (hælvetes) politiet vil anmelde. Butikktyveri er en ting - noe annet er det når det koker over i topplokket hos en 14-åring, etter en av tidenes mest intens kamper er over. Og dommeren går i garderoben - i skam. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var flasken tom? Eller hvor mye brus var det i den? Dette burde Saggi ha tenkt på før han tar bevisste korrupte avgjørelser. 

 

Og Sexxess: Vi tapte ikke kampen, vi vant den, men det føles som et tap pga Saggi sin ødeleggelse av 2.omgang. 

 

At TV2 elsker Vålerenga overrasker meg ikke. Skjønner ikke at noen gidder å se på den søppelkanalen mer enn de må. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


24 minutter siden skrev Nr8:

Bare meg som ikke skjønner offsidereglene? Syntes det er utrolig rart at situasjonen med Pachonik blir dømt til straffe og rødt kort. På klippene (som TV2 ikke viser) virker det ikke som ballen treffer hånden i det hele tatt, og at  det isåfall er en meget svak berøring. Ballen skifter ikke retning og ender hos en god plassert vålerengaspiller som får en stor sjanse. Han treffer ballen bra, men keeper redder. At det da i ettertid blir dømt både straffe og rødt kort virker jo utrolig. De får både fordel av ball, straffe og motstanderlaget blir redusert til ni mann. Ser ikke hvordan det er rettferdig etter å ha sett situasjonen med Pachonik. 

Slik jeg forstår reglene er det rett å gi rødt kort dersom man dømmer straffe. Men for at det skal dømmes straffe må det være en viljehands og det må frata motstander en åpenbar scoringssjanse. Det er vel tvilsomt på disse parametrene og dermed ikke klar og åpenbar feil?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


24 minutter siden skrev sexxes:

Som Stabæk-supporter er jeg uenig i utvisningen av Krogstad, men noterer at mer nøytrale synes det er greit. Den andre utvisningen synes jeg er bort i natta. Så er spørsmålet om Saggi får beskjed fra VAR-rommet, eller om det er hans egen avgjørelse. Straffen skal jeg ikke være uenig i, men må evt se bilder av hva som skjedde i forkant. Så skal det sies at jeg naturlig nok ikke har noen VAR-opplæring.

Vedrørende Krogstad. Han er litt slurvete og kommer litt på etterskudd, sentrer ballen videre idet VIF-spilleren kommer flyvende inn fra siden og blir truffet. Still-bildet ser ikke bra ut, men det er jo nesten så jeg ikke synes det er frispark i det hele tatt. VIF-spilleren klarer på finurlig vis å få sitt bein under det beinet Krogstad har sparket ballen med. Men dommeren ser situasjonen, dømmer frispark og gult kort. 

Jeg forstår ikke hvilket punkt som utløser VAR-avgjørelse ref VAR-protokollen. Det var vel verken hensynsløst eller voldsom opptreden?

Direkte rødt kort (ikke andre advarsel)

  • DOGSO (spesielt sted for forseelsen og posisjon til andre spillere)
  • alvorlig brudd på spillereglene (eller hensynsløs opptreden)
  • voldsom opptreden, biting eller spytting på annen person
  • viser støtende, krenkende eller fornærmende handling(er)
     
Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev Håvard:

Slik jeg forstår reglene er det rett å gi rødt kort dersom man dømmer straffe. Men for at det skal dømmes straffe må det være en viljehands og det må frata motstander en åpenbar scoringssjanse. Det er vel tvilsomt på disse parametrene og dermed ikke klar og åpenbar feil?

Det er lov å vise skjønn i fotball. Saggi fremstår som en feilinnstilt robot

Lenke til innlegg
Del på andre sider


33 minutter siden skrev Ace:

Da tar du feil. Bakenga sier jo selv at det er hands.

Når/hvor sa han det? Jeg fikk evt ikke med meg det i intervjuet på indre bane.

 

Godt at du satt i bussen Og rettet meg der Ace!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


38 minutter siden skrev Nr8:

Bare meg som ikke skjønner offsidereglene? Syntes det er utrolig rart at situasjonen med Pachonik blir dømt til straffe og rødt kort. På klippene (som TV2 ikke viser) virker det ikke som ballen treffer hånden i det hele tatt, og at  det isåfall er en meget svak berøring. Ballen skifter ikke retning og ender hos en god plassert vålerengaspiller som får en stor sjanse. Han treffer ballen bra, men keeper redder. At det da i ettertid blir dømt både straffe og rødt kort virker jo utrolig. De får både fordel av ball, straffe og motstanderlaget blir redusert til ni mann. Ser ikke hvordan det er rettferdig etter å ha sett situasjonen med Pachonik. 

Helt enig i dette. Hadde VIF scoret på den sjansen, hadde det jo opplagt ikke blitt blåst straffe. Og dermed heller ikke rødt kort. En helt merkelig avgjørelse. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev blaasoldat:

Når/hvor sa han det? Jeg fikk evt ikke med meg det i intervjuet på indre bane.

 

Godt at du satt i bussen Og rettet meg der Ace!

Til TV2 både i pausen og etter kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev Ace:

Til TV2 både i pausen og etter kampen.

Der ser du! Jeg observerte situasjonen like dårlig som Saggi IDag! 
Men synes fortsatt at de øvrige VAR inngripende også burde fått en del fokus! Spesielt den siste!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


45 minutter siden skrev sexxes:

Vi tapte ikke kampen i dag pga VAR. Jeg greier heller ikke å irritere meg over at det tar tid. Irriterer meg mer at folk ønsker at alt skal gå så fort. Det vil også ganske sikkert bedre seg.

Jeg var faktisk mer skeptisk til VAR tidligere enn nå. Var det virkelig slik at mange av dere ikke jublet ved målene våre i vente på at VAR kunne/ville gripe inn?

Som Stabæk-supporter er jeg uenig i utvisningen av Krogstad, men noterer at mer nøytrale synes det er greit. Den andre utvisningen synes jeg er bort i natta. Så er spørsmålet om Saggi får beskjed fra VAR-rommet, eller om det er hans egen avgjørelse. Straffen skal jeg ikke være uenig i, men må evt se bilder av hva som skjedde i forkant. Så skal det sies at jeg naturlig nok ikke har noen VAR-opplæring.

Jeg tror vi ser helt grunnleggende ulikt på hva fotball er og bør være.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


46 minutter siden skrev sexxes:

Vi tapte ikke kampen i dag pga VAR.

Vi tapte ikke kampen i dag pga noe som helst. Faktisk vant vi! Lett å glemme blant alle kontroversene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bakenga sin hands er vanskelig å se på bildene som blir vist. Ergo ikke noe VAR bør bry seg om. 

Krogstad sin takling er muligens et gult. Rødt er det aldri i verden. 

Straffen kan forsvares, men utifra hvordan handsreglene blir praktisert er det for kort avstand til hånden hans og den er absolutt ikke med vilje. Eneste er at den unaturlig høy. Derfor protesterte jeg ikke voldsomt med straffe selvom jeg tror mange i PL ville latt den gå. 

Røde kortet er bare komedie. En parodi. Da klikket det for meg. 

Saggi er ikke velkommen igjen på Nadderud. Håper han nå blir skremt fra å dømme her mer. Skjerp deg Saggi!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå har jeg bare sett Fotballkveld, men føler ikke at de svartmalte Stabæk. Føler tvert i mot at det kom godt frem at Stabæk håndterte en skikkelig ubrukelig situasjon på beste mulige måte, at verken de eller Saggi ønsket å anmelde, og at dette var handlingene til en gutt som gjorde noe forferdelig dumt. Han har antageligvis lært at handlinger får konsekvenser i dag, og så kan han godt få pause fra Nadderud ut sesongen. Sånt gjør man ikke, punktum finale.

Så kunne de gjerne brukt mer tid på å diskutere det siste røde kortet, for som resten av gjengen synes jeg unektelig det ser ut som Bjørdal er bortpå med lanken først!

For oss som prøver å oppdra en ny generasjon fotballfans er en fotballkamp som dette utrolig mye lettere å selge inn enn 0-0 mot Odd eller den ubegripelig kjedelige kampen mot Haugesund. Herlig kjemping og en deilig, spennende seier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


27 minutter siden skrev Håvard:

Vedrørende Krogstad. Han er litt slurvete og kommer litt på etterskudd, sentrer ballen videre idet VIF-spilleren kommer flyvende inn fra siden og blir truffet. Still-bildet ser ikke bra ut, men det er jo nesten så jeg ikke synes det er frispark i det hele tatt. VIF-spilleren klarer på finurlig vis å få sitt bein under det beinet Krogstad har sparket ballen med. Men dommeren ser situasjonen, dømmer frispark og gult kort. 

Jeg forstår ikke hvilket punkt som utløser VAR-avgjørelse ref VAR-protokollen. Det var vel verken hensynsløst eller voldsom opptreden?

Direkte rødt kort (ikke andre advarsel)

  • DOGSO (spesielt sted for forseelsen og posisjon til andre spillere)
  • alvorlig brudd på spillereglene (eller hensynsløs opptreden)
  • voldsom opptreden, biting eller spytting på annen person
  • viser støtende, krenkende eller fornærmende handling(er)
     

For meg så det ut som om Krogstad blir "tråkket under foten".  Han kan jo ikke la være å sette den ned

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herlig seier og bra trøkk på begge tribuner!
 

Dommeren fremsto mer som partisk enn svak. Trist å se, og i kombinasjon med VAR ble det hele bare en farse til sist. Heldigvis var Enga supersvake. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


37 minutter siden skrev BelgiskBlaa:

Nå har jeg bare sett Fotballkveld, men føler ikke at de svartmalte Stabæk. Føler tvert i mot at det kom godt frem at Stabæk håndterte en skikkelig ubrukelig situasjon på beste mulige måte, at verken de eller Saggi ønsket å anmelde, og at dette var handlingene til en gutt som gjorde noe forferdelig dumt. Han har antageligvis lært at handlinger får konsekvenser i dag, og så kan han godt få pause fra Nadderud ut sesongen. Sånt gjør man ikke, punktum finale.

Så kunne de gjerne brukt mer tid på å diskutere det siste røde kortet, for som resten av gjengen synes jeg unektelig det ser ut som Bjørdal er bortpå med lanken først!

For oss som prøver å oppdra en ny generasjon fotballfans er en fotballkamp som dette utrolig mye lettere å selge inn enn 0-0 mot Odd eller den ubegripelig kjedelige kampen mot Haugesund. Herlig kjemping og en deilig, spennende seier.

Begge de røde kortene er jo helt idiotiske:

Det kunne veldig fort vært en stygg skade på Krogstad etter at. VIF-spilleren kommer i stor fart med knotter først. Det er en 50-50 situasjon der jeg mener det er riktigere gi gult andre veien. 
 

Straffe OG rødt kort skal dømmes ved hands som fratar angripende lag en åpenbar målsjanse. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


https://www.vg.no/sport/fotball/i/RG80yJ/saggi-fikk-hjernerystelse-etter-supporterskandale

Tirsdag er Saggi bedt om å møte ledelsen i Norges Fotballforbund på Ullevaal stadion. Der skal dommeren i samtale med blant andre generalsekretær Karl-Petter Løken og kommunikasjonssjef Yngve Haavik.

Tror dere de kommer til å snakke om at "vi må slutte å dømme ræva, folk blir så sure..."

Jeg tenker at VAR må slutte å se alt i sakte film. Sakte film er ikke et godt bilde på virkeligheten. Det er en mye brukt effekt i filmens verden, stort sett alle musikkvideoer blir spilt in med sangen i høyere hastighet fordi da kan de kjøre alt i sakte film etterpå for å få en "unaturlig" look.

I sakte film kan det se ut som det er med overlegg, i vanlig tempo ser det ikke ut som det. Hva skjedde med at tvilen skal komme tiltalte til gode? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det slo meg akkurat at Saggi ikke hadde vært så ræva uten VAR. Det er de som ødelegger for han. Greit med gult på Krogstad, ingen straffe+rødt. Ok mål til Mush. Alt dømmes i utgangspunktet ok. Det hadde vært verre for hans del om han hadde gjort motsatt og blitt reddet av VAR. Så blåser han jo veldig mye mot oss i andre omgang, men uten de røde hadde vi nok ikke vært like opprørt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror Saggi hadde hjernerystelse før kampen, men fant en grunn til å lyve om det nå, siden den helt patetiske dømmingen hans er ganske greit symptom at det var noe helt feil med hjernen hans, eller at han er hjerneskadet til vanlig

Lenke til innlegg
Del på andre sider


40 minutter siden skrev SuperDungeonMaster:

image.png.dcff5474704a522934145e84765d2284.png

 

Dette er for øvrig ganske sykt. 

Ken Remi kan ta seg ei bolle! Selv med 2 mann mer på banen så skaper de ikke målsjanser på oss. Tygg på den Strandberg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Vålerenga mandag 29. mai kl. 17:00
×
×
  • Opprett ny...